Darksiders III teszt

  • Írta: szlav
  • 2018. november 26.
A Hét Főbűn szabadon garázdálkodik, Fury pedig ellátogat a világunkba, hogy saját kézzel lássa el a bajukat. Az Apokalpiszis legharagosabb lovasa testvéreitől jócskán eltérő stílusban közelíti meg a problémát.

Az emberiség kipusztult, a Föld pedig romokban hever. Az univerzum leghatalmasabb háborúja, az Apokalipszis a kelleténél jóval előbb következett be. Angyalok és démonok seregei lepték el a világunkat, a véres konfliktusra pedig a halandók nem voltak felkészülve. A végső csata hírnökei, a Négy lovas új céllal indulnak útnak: rájuk hárul a feladat, hogy helyreállítsák a létezés egyensúlyát. War megpróbálja tisztára mosni a nevét, hiszen őt vádolják az Apokalipszis korai elhozataláért, Death pedig a kárhozott emberiség sorsát igyekszik visszafordítani. Eközben Fury a Földre utazik, hogy nyakon csípje az ott garázdálkodó Hét Főbűnt. Így kezdődik a Darksiders III.

 

Mindig is különös volt számomra a Darksiders-széria. Az angyalokkal, démonokkal, az Apokalipszissel meg a zsidó-keresztény mondavilág kicsavarásával operáló történet sosem kötötte le különösképp a figyelmemet. A négy lovas toposzát ugyan egy teljesen újszerű megközelítésből láthattuk, az ezzel járó epikus sztorit azonban a gyengén megírt szövegek és a bugyuta cselekmény mindig komolyan visszafogta. Emellett viszont mindig kaptunk egy príma hack and slash-játékmenetet, amely ugyan sosem volt tökéletes, de azt mindenképp biztosította, hogy War vagy Death kalandjai mindvégig izgalmasak maradjanak. Ettől nem tér el sokban a harmadik felvonás sem. Fury vadászata sem lesz egy írói mestermunka, de egy kis karakterfejlődést és egy-két kisebb fordulatot azért tartogat számunkra. Az újragondolt harcrendszer azonban mindenképpen megosztó lesz azok körében, akik az első két felvonáshoz hasonló pörgős vérontásra számítanak.

Nem is kertelnék túl sokat körülötte: a Darksiders III egy Dark Souls-klón, mind a harcokat, mind pedig a játék felépítését tekintve. A lendületes akció-kalandjáték formuláját egy jóval lassabb, megfontolt harci stílus veszi át, ahol hatalmas hangsúly kerül a jól időzített kitérésekre, melyeket elmulasztva a leggyengébb ellenfelek is legfeljebb pár csapással földre küldenek minket. Csúnya vége lesz, ha beszaladunk egy csapat rosszarcú démon közé – csakis úgy lehetünk eredményesek, ha egyszerre legfeljebb egy-két olyan riválissal küzdünk, akiknek már alaposan kiismertük a movesetjét. Itt azonban nem érnek véget a hasonlóságok, a Darksiders III rengeteg más elemet is átemel a FromSoftware játékaiból.

Könnyen fogyó életcsíkunk nemigen fog magától visszatöltődni, van azonban egy mágikus tárgyunk, melyet aktiválva néhányszor meggyógyíthatjuk magunkat. Ennek használata persze véges, de idővel növelhetjük a gyógyítás erejét, valamint a rendelkezésre álló töltetek számát is. Ellenfeleink lelkei valutaként használhatók, ezeket pedig vagy legyőzésükkel gyűjthetjük be, vagy pedig a pályán elszórva találjuk apró, fényes bogyók formájában. Ha félúton elpatkolunk, akkor az összes nálunk lévő lélek elveszik, számlálónk lenullázódik, de ha visszajutunk az incidens helyszínére, akkor ismét visszaszerezhetjük azokat. Igen ám, de halálunkkor az ellenfeleink újraélednek, így ismét végig kell vágnunk magunkat rajtuk, az út pedig hosszú, hacsak nincs a közelben a checkpointként és gyorsutazási pontként funkcionáló tábortűz Vulgrim. Ugye értitek, hogy miről beszélek? 

A legjobbaktól tanulni azonban nem feltétlenül bűn, a Darksiders korábbi részei is így jártak el, hiba lenne azt tettetni, hogy a Gunfire Games találta ki a hack and slash-zsánert. Az azonban más kérdés, hogy a már meglévő rajongók hogyan reagálnak majd az irányváltásra. Én személy szerint egészen meglepődtem ezen a fordulaton, de a Souls-játékok rajongójaként mégis hamar megkedveltem az elővigyázatosságra ösztönző harcrendszert. Itt sajnos nem találjuk meg azt a pontosságot és fluiditást, ami a japán stúdió játékait a kegyetlenség ellenére is fairré teszi, cserébe azonban rendelkezésünkre áll a különleges varázsfegyverek és látványos kombók tárháza.

Négy különböző hollow, azaz elemi erőkkel bíró mágikus fegyver vár minket. Fury ostorcsapásaival vegyítve lángoló láncokat, villámló dárdát, a gravitáció erejével felvértezett harci kalapácsot, vagy egy fagyos kardot idézhetünk meg. Varázsfegyvereink amellett, hogy egyedi mozdulatokkal segítik a csépelést, a helyszínek közti továbbjutáskor is elengedhetetlenek lesznek. Ha haragos főhősnőnk a villámok erejét választja, akkor a viharok szárnyán lebeghet át a szakadék felett. Máskor a jég ereje lesz hasznos számunkra, hiszen a sebesen mozgó csapdákat egy szempillantás alatt lefagyaszthatjuk. A fegyverek közti válogatás egyébként baromi látványos, hiszen Fury lobogó hajkoronája is eszerint vált színt. A vörösen, sárgán, lilán vagy kéken pompázó zuhatag ráadásul egy dinamikus fényforrás, így a sötétebb helyszíneket megvilágítva kifejezetten jól tud kinézni.

Ez azonban nem mondható el a környezetről. A mozgásban lévő karaktereken talán nem olyan feltűnő, a minket körülvevő épületeken, átjárókon, barlangrendszereken azonban messziről látszik, hogy a játék úgy néz ki, mintha az előző generáció egyik jobban sikerült remastere lenne. Alacsony felbontású, életlen textúrák, rövid látótáv és tompa kontúrok köszönnek vissza a képernyőről, ezen pedig az sem segít, hogy a helyszínek majd’ kétharmada üresen kongó alagutakból, csatornákból és kihalt városrészekből áll. Habár a program alatt az Unreal Engine 4 dorombol, engem mégis az Unreal Engine 3 korai szakaszában készült játékokra emlékeztetett, ahol az elmosott, koszos kinézetű szürkés és barnás színvilág dominált. A történet utolsó egyharmada szerencsére érdekesebb helyszínekre kalauzol bennünket, a vízalatti és a poros sivatagi zónák egészen érdekesek, előtte azonban legalább tízórányi szaladgálás vár ránk az egyhangú sártengerben.

A sivár pályákat pedig azok kialakítása sem fogja megmenteni. Itt is a Souls-játékok világának felépítését tudnám példaként felhozni. Egy szerteágazó, elejétől a végéig szakadatlanul bejárható játékteret kapunk, melynek lineárisan haladó útvonalai újra és újra egymásba szövődnek. Koncepció szintjén semmi kivetnivaló nincs ezen, azonban a megvalósítás néhány helyen egészen botrányosra sikerült. A bossharcok közt gyakran előfordul, hogy a korábban meglátogatott helyszínekre kell visszatérnünk, hogy újonnan szerzett képességünkkel, vagy egy átjáró felnyitásával továbbhaladhassunk. Igen ám, de az egyszínű, sivár barlangrendszereknek és a sokszor teljesen ok nélkül eldugott átjáróknak és shortcutoknak hála simán el lehet tévedni. Kapunk egy apró iránytűt, amely a Hét Főbűn legközelebbi tagját jelöli, de ez sokszor többet árt, mint használ – számtalanszor megesett, hogy ezt követve csupán körbe és körbe szaladgáltam. Hatalmas kihagyott ziccernek érzem azt, hogy a Gunfire Games elvetette a Darksiders II nagy, nyitott pályaszakaszait. Remek érzés volt lóháton átvágtatni a hatalmas zöldellő völgyeken, Fury azonban sem nyílt tereket, sem pedig saját lovat nem kap, hiába hitették el ezt velünk a játék egyik leghangulatosabb előzetesében.

Sajnos nem a pályadizájn az egyetlen visszalépés a Darksiders III-ban. A korábban megismert fejlődési és lootrendszert egy egyszerűbb, átláthatóbb, de sokkal kötöttebb megoldás váltja le. Megvásárolható, vagy kifejleszthető képességek nincsenek, ez a fajta progresszió teljes mértékben a történethez kötött. Cserébe szintenként eloszthatunk egy-egy pontot, így növelhetjük a szívósságunkat, fizikai sebzésünket, vagy mágikus erőnket. Emellett fejleszthetjük a különféle fegyvereinket is, de ezek többnyire kifújnak az egyszerű attribútumok növelésében. Az RPG-elemek abszolút minimuma ez, annál egy cseppel sem több. Persze, a harcrendszer jól működik, de a döntéseket és a testreszabhatóságot szinte teljes mértékben elvették a játékostól. Különösen vicces ez Fury páncélzatát illetően, amely ugyan saját fület kapott az eszköztárunk menüjében, az alapjáték teljes végigjátszása alatt mégsem találkoztam egyetlen alternatív ruhadarabbal sem.

Egyértelműen a harcrendszer az, ami igazán ellensúlyozni tudja a Darksiders III számos hiányosságait. Az elemek erejével feltöltött fegyverekre nehéz ráunni, és mivel a legáltalánosabb, mezei ellenfelek is veszélyt jelentenek, ezért legfeljebb akkor lankad majd a figyelmünk, ha játék vége felé, rendesen megcombosodva térünk vissza a korai helyszínek valamelyikére. A szintünknek megfelelő szörnyek azonban remek kihívást nyújtanak, s vannak annyira változatosak, hogy az első végigjátszás alatt mindig meg tudjanak lepni valami újdonsággal. Nem mehetünk el a bossharcok mellett sem, amelyek szintén izgalmas próbatételt jelentenek. Vizuális szempontból sok emlékezetes nagyfőnökkel futunk majd össze, s ha a gyakorlati kivitelezés nem is minden esetben olyan kreatív, mint amennyire szeretnénk, elég embert próbáló lesz a feladat ahhoz, hogy ne tudjunk csak úgy átsiklani felettük.

Nehéz dolgom van a Darksiders III-mal, mivel rengeteg ambivalens érzésem van vele kapcsolatban. Egyértelműen az év legjobb Dark Souls-klónja, de emellett a saját szériájának talán legsilányabbika, az új irányzat pedig egész biztosan megosztja majd a rajongókat. A visszafogottabb, következetes harcrendszer remekül működik, de a lecsonkított fejlődési rendszer és a barátságtalan pályadizájn biztosítja, hogy a Hét Főbűn hajkurászása ne legyen fejfájásmentes. Játékmenet és kivitelezés tekintetében is olyan, mintha az előző generáció egyik elveszett nagyja lenne, ami akkor még ovációt érdemelt volna, mai szemmel azonban alig több egy élvezhető, de semmiképp sem kimagasló tucatjátéknál.

A Darksiders III PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re jelent meg. Mi számítógépen teszteltük.

Kapcsolódó cikk

36.
Anti4730
Ez a jatek isteni. Elso ket oraban meg megbantam hogy megvettem aztan kurva jo lett, nagyon kiraly jatek. Ezek a hajszin valtasok nagyon faszák:D
35.
KRAT0S
Nem tudom ki hogy van vele de nekem idáig ez a rész tetszik a legjobban
Qrva jó lett,ahogy féltem megvenni a sok lehúzós teszt miatt úgy bejött.
Simán egy 8 pont.
34.
imnotrobot
Hétvégén végigjátszottam...és töröltem is. Az előző kettő évente előkerül, immáron X1-en is végre. De ez többet nem fog. Pont a lényeg nem jön át, hogy Te az Apokalipszis 4 lovasának egyikével csapatod. Nincs benne erő. Ez kb. egy BDSM szerkós Lara Croft féle ugrabugra (nem a TR-t minősítem le.) A harc: RB utána x vagy y. Ennyi. Iszonyatosan vártam pedig. A menési rdsz. pedig szerintem csak a játékidő kitolására lett így kitalálva...
33.
A Pulyka
#31: Szoval a ket nagyokos szerint, minden jatek, ami nem kap magas pontozast, az azert van, mert nem sony ex?
31.
Batman
Ha Sony ex lenne a játék, akkor így nézne ki az értékelés:

-Rengeteget kölcsönöz a dark souls szériából és jól áll neki!
-Átgondoltabb fejlődési rendszer, csak a lényeg maradt.
-Könnyű fejtörők, nem lehet megakadni benni a fiatalabbaknak sem.
-A látványvilág hozza a Darksiders szintet, ebben a stílusban ennyi van.
-Zseniális muzsika a játék alatt!
-Nincs ló, de nem is hiányzik!

9 pont!
30.
xICEMANx
Remek lett a játék! Hihetetlenül szórakoztató a Fury újdonságaival, és hozza a Darksiders széria feelingjét TELJES mértékben. A változtatások némelyike meg jó is meg rossz is, de amúgy semmi olyan nincs benne ami lekellett volna húzza a játékot ennyire. Főleg ha olyan irja a tesztet akinek alapból nem volt nagyszám maga a játék egyik része sem. Ilyen a többi review máshol is majdnem. Egyiknek sem kell hinni, túl nagy az elvárás és komolytalanul dobáloznak a negatívumokkal... Simán 8-9-es értékelésen van a game. Akinek az eddigiek tetszettek, az NE hagyja ki, kicsit nehezebb a fight benne, de hamar rálehet állni. Kell egy kis kihívás, ennyi :)
29.
Batman
Nem bántam meg, hogy beszereztem. Nyilván azért kellett változtatni picit a játékmeneten, mert Fury másképpen harcol mint két tesója, szerintem ez elég magyarázat rá. A lényegét elérte nálam, kikapcsol. Ér ez a játék 8 pontot is simán, várom a folyatást.
28.
Ultimate
#26: A fallout 76 megjelenéskor 30-40% között állt, egyes hasonlóan röhejes médiák irreális 70-80% közeli pontokkal látták el ami után ezeket az oldalakat többet a büdös életbe nem venném mérvadónak. Ezzel szemben a DS3 egy totál középszerű játék lett bár de koránt sem olyan bugos, idejétmúlt és totális dögvész minden elemében mint a F76. Simán megéri azt a 60-70%-ot amit ráengednek.
Igen, röhejesek, eleve a fallout 76 6 pontja már szánalmasan sok miközben erre a 7 reális. És akkor ott a userscore ugye általában exeknél és hatalmas címeknél szét van trollkodva... Jelen esetben viszont egy teljesen reális képet fest a F76-ról. Az ilyen oldalaknak mint a gamerankings vagy metacritic, rég bekellett volna vezetni hogy az olyan oldalakat amik 1 perc hírnévért hiteltelenül alul vagy felül pontoznak (értsd eltérnek az átlagtól 20-30%-okkal) letiltsák illetve ne vegyék figyelembe. Ugyan ez a user score. A kritikusok átlagánál 30-40%-al ne lehessen kevesebb vagytöbb pontot adni, ezzel ki is lenne szűrve sokszor a 0 pontozó trolkok hada - hacsak maga a kritikus átlag nem 30-40% körüli. Egy, jól müködő teljesen kihasznált százalék alapú rendszerben a F76 az 50%-ot nem érhetné el.... De az oldalak nem használják ki.
27.
delphijos
#26: Egy 10 pontos skálán 1 pont azért elég sok,bármennyire nem tűnik annak. Egy 5 pontos F76 még oké is lenne. Ha a százalékot nézzük amit írtál, baromira nem mindegy hogy 50 vagy 60....
26.
dante92
#23: Gameranking.com-on a Fallout 76( PS4) 50.95%, ez pedig 70.36%. Miért is röhejesek az írók??
25.
Fata Morgana
#21: Fos Dark Souls?
Ekkora égbekiáltó baromságot régen hallottam.
Nekem megvan mindkettő konzolra mindhárom rész, az egyik legjobb harcrendszerrel rendelkező játékok közé sorolható (persze nem noob egyéneknek való), van benne igazi kihívás tudom manapság ez elég nagy gondot okoz.
A Darksiders "gyerekeknek" való, a Dark Souls meg fenegyerekeknek na ez a különbség a kettő game között.
23.
Ultimate
Ez 7. A Fallout 76 pedig 6. Nem érzitek röhejesnek ilyenkor magatokat, kedves tesztírók? :)
22.
KRAT0S
Megvettem.Sztem Qrvajó :D
Viccet félretéve nem olyan rossz a helyzet mint ahogy azt beállítsák
kifejezetten szórakoztató,nagyon élvezem,főleg az első két rész után,de főleg a 2. után,na az tényleg játszhatatlan és csúnya is,nemrég vittem végig ujra a 2.at,és azután a 3. rész kifejezetten üdítő,mind játékmenetre,mind grafikára.
Félreértés ne essék nem lesz GOTY nem váltja meg a világot,de én nagyon szórakoztatónak találom,és most hirtelen nem is kell több...
Úgy látom tényleg nagyon megosztó játék lett...de nekem meg a RDR2 nem kell...
21.
Neotechtr
Döbbenet. A Steam fórumon is áll a bál a játék miatt. Kevés olyan játék van, amit jobban kedvelek, mint a Darksiders 1 félék... És kevés olyan van, amit jobban utálok, mint a Dark Souls félék. Hát nem is tudom, mit mondjak, nem ezt vártam.

Mondjuk még nem játszottam vele, de ezt most én így mégsem veszem meg. Kár a csapatért, mert ha később veszem, abból ők már semmi hasznot nem látnak. Az itteni leírás alapján ez elég gyengusz lett ez Darksiders-nek és ahhoz képest még a 7 pont is sok. Mondjuk 9 feletti RDR2-vel érthető, hogy ez 7 pont lett, de ...

Egyelőre nagy kukinak tűnik ez a rész. Hmm. Majd visszatérek rá egyszer. De így nem hiszem, hogy összejön a negyedik rész... Ha ebből fos Dark Souls-t csináltak, mi lesz a következő? Pokémon keresés?
20.
Ragnor
élvezhetö lenne ha,, ténylegesen egy mezei trash nem 2 hitelne, ha esetleg a dodge mukodne normálisan mint az elodoknél, jah és a fatal errorok,, komolyan ezért a félkész szarért lehuznak 20000 ft ot a játékosoktol,, a menuben borzalmas az egér használata! tök jo h megalapoztam a bizalmat és a deluxot vettem meg,, baromira kár volt kiadni ezt a mocskot!!!
19.
RebornSoul
#18: First world problems, hogy már ebbe is bele kell kötni. :D
18.
Max3000
#16: Egyébként megfigyeltem már,hogy itt minden bánatos hóhért rövidítetek.Amivel nem is lenne önmagával baj,de egy nem 10 csillagos játékot amit még a mama is ismer,vagy egy, egybeírandó 1 címes játékok címét ne legyetek már lusták leírni.Agyérgörcs,hogy a darksiders-t is két betűvel rövidíted........
17.
Batman
A THQ valamiért el van könyvelve egy szar kiadónak és az összes játékra megpróbálják ezt ráhúzni. Most volt Humble Bundlin ps4 csomag, azt behúztam és volt pár cím ami nagyon bejött, például a This is the police az nekem párját ritkítja.

Na de! Tolom én is nagyba ezt a játékot és nekem bejön. Lehet azért mert ki voltam éhezve már rá, de az is lehet, hogy 2 óra után nem kéne véleményt mondani még, de eddig tetszik.
16.
RebornSoul
#13: A Dark Souls III kurva jó, egy hónapja vettem meg Steamen és toltam ki a Deluxe Editiont (minden főbosst, optional bosst, mini-bosst, DLC bosst legyűrtem benne). De én itt a Darksiders-ről beszéltem. :D
15.
kastorhun
Meg kell említenem hogy kíváncsi lennék arra hogy hány pontot kapna a játék abban az esetben ha valami féle giga kiadó adná ki, pl: Activison.
14.
Elijah Baley
#13: Szerintem a DS rövidités alatt a Darksiderst értette.
13.
Mr.Dead
#5: Dark souls harmadik része miért lenne ennyire rossz? Szerintem kb a sorozat legjobbja (DLC-k miatt főleg) és az egész kb az első r3sz klónja. (Bar az tény hogy kissé egyszerűbb lett egyes elemeit tekintve, de ez inkabb a hasznára válik)
12.
Perseus84
Kell azert a valtozas. Ha ugyanazt adjak ki akkor azert lett volna lepontozva. Nehez mindenki kedvere lenni. En adok neki egy eselyt. Szemely szerint orulok h atgondoltabb lett a harc es nem kell nyomogatni eszeveszetten egy gombot.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...