FIFA 20 teszt

  • Írta: Shifty
  • 2019. október 9.
Link másolása
Hiába harangozta be az EA Sports nagy elánnal a FIFA 20 legnagyobb újdonságát, a FIFA Street szellemi örökösének is tekinthető Volta Football játékmódot, igazán komoly újdonságot mégsem kaptak a rajongók.

Ugyan a tavalyi évben látható és érezhető változásokon esett át a FIFA-sorozat, sőt, úgy tűnt, jó irányba lépett előre az EA Sports évente jelentkező címe, már akkor is érezhető volt, hogy a kanadai csapat alapvetően kisebb foltozásokkal akarja letudni a játékmechanikai ráncfelvarrásokat, hogy erőforrásait a mikrotranzakcióra pofátlanul építő Ultimate Teamre összpontosítsa. Mindenesetre a BL-licenc, a The Journey lezárása, a FUT finomhangolásai, a Kick Off új lehetőségei, továbbá a játékmenetben tapasztalható újdonságok bőven feledtették, hogy már tavaly is hiányoztak az igazán markáns változtatások.

De már akkor is úgy tűnt, az EA Sports tisztában van vele, hogy a kitaposott ösvényen kell járnia, ha szeretné megtartani vezető pozícióját a piacon. Ez ugyan még mindig nincs veszélyben, de az is egyértelmű, hogy túlzottan kényelmes helyzetben van az Electronic Arts, így hiába érkezett a FIFA 20-ba a The Journey helyére a FIFA Street régóta áhított szellemi örököse, a Volta Football, az tulajdonképpen nem más, mint a klasszikus nagypályás foci, csak kicsiben. Ez azért problémás, mert teljesen más taktikát, tempót és játékstílust követel meg egy kispályás passzolgatás. Mások a szabályok, mások a felállások, és a kisebb pálya miatt még a cselezésre is korlátozottak a lehetőségeink, így ami működik nagyban, az nem biztos, hogy kicsiben is ugyanúgy élvezhető lesz. Az EA Sports pedig lusta volt valódi FIFA Street-élményt kidolgozni, és nem vette a fáradtságot, hogy az alapoktól építse fel a teljesen más stílusú játékra kihegyezett játékmódot.

Persze erőszakosan beleszuszakolta a Voltába a kampányt, ami közel sem olyan izgalmas és érdekfeszítő, mint Alex Hunter felemelkedése. Ezúttal a J10 alakulatának újdonsült tagját, Revvyt alakítjuk majd, akinek az az álma, hogy világbajnok legyen. Ehhez azonban először alulról indulva mérkőzéseket kell nyernünk, amely lehetővé teszi, hogy folyamatosan fejlődjünk. A kapott tapasztalati pontokból három ágon válogatva költekezhetünk, de itt sem erőltették meg magukat a fejlesztők, mert ugyanazon képességek többször is felbukkannak, csak lefelé haladva már sokkal drágábban szerezhetőek meg, miközben a tulajdonságainkhoz nem tesznek hozzá sokkal többet. Természetesen a külsőségekre most is sokat adhatunk, teljesen személyre szabhatjuk csapattagjainkat, akiket a győztes meccsekért kapott kreditek ellenében toborozhatunk. Erre amúgy szükség is van, a fejlesztők ugyanis még azzal sem szöszöltek, hogy az ellenfél játékosait markánsan megkülönböztessék a mi csapattagjainktól, így ne lepődjetek meg, ha a társaitok a túloldalon is felbukkannak. Egyértelmű: ha nem aggatsz egyedi ruházatot a játékosaidra, akkor könnyű összekeverni őket az ellenféllel.

A néhány órás sztorit végigtolva Leauge és Tour módokban is lehetőségünk van a kispályás foci előtt az időnkkel adózni, de ahogy említettem, az érintetlen játékmenet miatt elég könnyű gyorsan ráunni a Volta Football módjára. Hiába vívhatunk egzotikus helyszíneken 3v3, 4v4 és 5v5 elleni meccseket, és ezek hiába igényelnek eltérő stratégiát, formációt és hozzáállást, egyszerűen a nagypályás elemek egy az egyben történt átemelése lehetetlenné teszi, hogy érdemi kispályás focit játszhassunk. Például ha nem vagy profi játékos, akkor lehetetlen cselezni, trükközni, mert a gép azonnal lecsap, és ennek az egyik legfőbb oka pont az, hogy a cselezés ugyanúgy működik, mint a nagypályás mérkőzéseknél, csak ott ugye van hely és idő kifutnia egy mozdulatsornak. A mesterséges intelligencia pofátlanul csal, így maximum a passzolgatás működne, de a mi oldalunkon a gép irányította játékosok nem a legélesebb kések a fiókban, így hiába rakhatjuk össze úgy a csapatunkat, hogy a közöttük lévő kémiát kell figyelnünk (például ez határozza meg a formációkat is), egyszerűen sokszor csak egy helyben toporognak és várják, hogy passzoljunk nekik. Ha át tudjuk hívni a haverokat és mindenki kezébe tudunk kontrollert nyomni, akkor a lokális kooperatív mód sokat javít ezen.

De ha ez nincs, akkor marad az AI és miután a FIFA-ban egy jó ideje borzasztóan működik a játékosok közötti váltás, ez a kispályás mérkőzéseken hatványozottan érezteti a hatását, vagyis rengetegszer azért kaptam gólt, mert a váltásnál ráváltott a kapusra a játék, akivel így sikerült pont annyira félremásznom a kapuból, hogy az ellenfél azonnal lecsapjon a lehetőségre.

A játékmenet több ponton is változott, így például sokkal jobban számítanak az egyes játékosok egyedi képességei, legyen szó az erőnlétről vagy a gyorsaságról, így például nem szerencsés egy lomhább védőt ráállítani a fürge támadókra, mert simán lemaradnak. Megváltozott a védekezés is, ami ezúttal már hatékonyabbá teszi a belépőket, így kevésbé vagyunk kiszolgáltatva az AI irányította csapattársaknak. Megváltoztatták a szabadrúgásokat és a büntetőrúgásokat is, így most már egy célkereszttel tudjuk beállítani, hova szeretnénk célozni. Ez látszólag könnyebb kivitelezést ígér, de természetesen most is nagyon oda kell figyelni, mennyire csavarjuk meg a labdát és milyen erővel rúgjuk meg azt. Ugyan kicsit esetlen, ahogy a célkeresztet a megfelelő helyre kell húznunk, de ez a rendszer sokkal érthetőbb, mondhatni jobban kiszolgálja az alkalmi fotelfocisták igényeit.

A karriermódban most már a mérkőzések előtti és utáni sajtótájékoztatókon adott interjúk is befolyásolják a csapat és a mi morálunkat. Ez a megoldás jópofa, csak sajnos túlságosan sablonosak a kérdések, és az arra adott válaszlehetőségek, ráadásul idővel önismétlővé válik a rendszer. Függetlenül attól, hogy ki kinek drukkol, sajnos a Juventus hiánya is fájó. Az EA Sports természetesen egy fiktív csapattal igyekezett orvosolni az időközben a PES-hez igazolt olasz csapatot, de az apró részletekre már itt sem futotta, így például a kommentátorok a tavaly még teljes pompájában elérhető focicsapatról áradoznak, ami kicsit visszás, miközben épp a jogutód fiktív társasággal próbálok mondjuk Bajnokok Ligáját nyerni.

Az egyéb játékmódok közül a Pro Clubs sem kapott semmi említésre méltó ráncfelvarrást. Az Ultimate Teamhez is csak felületesen nyúltak, de itt legalább történtek változtatások, igaz, az egész rendszer csak még jobban ráerősít a pay-to-win jellegre. Szóval kaptunk szezonális kihívásokat, amelyek ugyanazok, mint a korábban bevezetett heti vagy havi feladatok, csak ezek hosszabb, sorozatban teljesítendő XP-gyűjtögetést ígérnek. Az így kioldható kozmetikai kiegészítőkért mondjuk nem éri meg ennyit szenvedni, ugyanis túl sok munkát igényelnek. A kölcsönözhető játékosok egy fokkal talán csábítóbb ajánlatnak tűnnek, de ugye őket is csak megjelölt alkalommal nevezhetjük a csapatunkba. Valamiért megváltozott a mérkőzések előtti mezválasztás is, mert most már nem láthatjuk, hogyan dönt az ellenfél, ami azért néha tud olyan helyzeteket eredményezni, hogy mindkét oldal ugyanolyan vagy hasonló színű mezben vág neki a mérkőzésnek.

A FIFA 20-at még csak erős jóindulattal sem lehet köztes, átmeneti résznek nevezni. Évek óta megy a sorozatnál az alibizés és ezért volt üdvözítő, hogy tavaly történtek komolyabb változások is. Nem is értem, hogy a tavaly megkezdett folyamatot miért nem vitte tisztességesen végig az EA Sports. A bevezetett újdonságok többségét egy javítással a FIFA 19-hez is hozzácsaphatták volna, beleértve a teljesen félreszabott Volta Footballt is, ami mint koncepció, hiánypótló lehetne, de így csak egy sima parasztvakítás lett, amire fel lehetett húzni a játék reklámkampányát.

A FIFA 20  PC-re, PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switchre jelent meg. Mi PlayStation 4 Prón teszteltük.

Kapcsolódó cikk

21.
21.
godach
Ps storeban most 1600 forint, ha valakit érdekel.
19.
19.
SLi
#18: ja a Fulham 3. számú jobbhátvédjének meg rendes eredet arca van csak mert amerikai
https://sofifa.com/player/238409/marlon-fossey/200007/
18.
18.
Sandic1994
Ez most komoly :DDD 2019-ben legalább az ismertebb játékosok hasonlíthatnának magukra... Franck Ribéry
https://pbs.twimg.com/media/EHFHS_zX4AYIMTY.jpg
16.
16.
zoli12i
Volt szerencsém kipróbálni az EA Access keretein belül. Természetesen a karrier módot.....hihetetlen, hogy még mindig nem képesek rajta fejleszteni semmit. Ez a edző választás maga a röhej kategória. Ezekről a játékosokkal való beszélgetésékről nem is beszélve.
Mindegy van FUT, a parasztnak úgy is az kell. Vegyék a virtuális kártyákat!
14.
14.
Caleon
Ez egy 8.0 játék, a teszt erősen alávág. Volta-t nekem nem sikerült megunni, nagyon üdítő számomra a sok gyors, rövid meccs. Matchmaking tökéletes, mindig talál ellenfelet pár mp alatt. Karrier egynek jó volt. A Volta egyáltalán nem vakítás a 19 helyszínnel, játékmódokkal, sőt, még a szurkolás is adott ország nyelvén zajlik.
Szerintem azért lett 6.0, mert valaki épp jól megvert a cikk írása előtt, nem? Valami rage article.
13.
13.
Stig
Igazi nagy Fifás vagyok/voltam, havernál még a legelső (asszem Fifa International) résszel kezdtük, aztán az első ami sajátként otthon is megvolt, az a 96-os rész volt. Azóta egy-két részt kihagyva követem a szériát, kipróbáltam a PES-t is, de azért mindig is a Fifa felé húzott a szívem. Idén viszont a konkurenciát választottam, mert megúntam hogy zéró fejlesztés van a játékban. Nálam az volt a legfrusztrálóbb a 18 és 19-ben, hogy nehezebb fokozaton mindössze annyi változott hogy simán beért a lomha védő, tök mindegy hogy milyen gyors játékossal nyomtam, mindig utolértek (akár frissen becserélve is). Ez olyan mint az NFS-ben a csalás vagy rásegítés. Ha azt a részét is nézzük, hogy rekord számú példányt adnak el, évente jelenik meg teljes áron, akkor szerintem mehetne egy kis pénz pl a fizika fejlesztésére is, mert az a labda sehogy sem akar úgy viselkedni mint egy rendes laszti. Akár új animációkat is kaphatnánk 17-18 óta, meg hasonlók. Nos, itt van a másik oldal, a PES. Elővételben megvettem, betettem a lemezt és megkaptam a kedvenc csapatom előző évi keretét (kb 5 új játékos jött, 5 ment el vagy vonult azóta vissza, de semmi baj), és szarakodhattam még az option file-al is. Online játék sem ment igazán a megjelenés napján, és a menüt azt nem is nevezném menünek. Egy lépéssel vissza, az kb DOS panaccsal lenne egyenlő, néhány zenét meg érthetetlen hogyan válogathattak egyáltalán bele (förtelem). Szóval, ez a csoda fogadott 17ezer ft után, és igazából nem is felhőtlen az örömöm. Nem vagyok játékfejlesztő, de ha én mint PES bezsebelek végre normális Licenszeket, akkor valahol az lenne a célom (szerintem) hogy hozzám csábítsam hosszútávon azokat a játékososkat, akik engem választottak. Az, hogy a rajt napján egy frissítettlen adatbázissal várom az új arcokat + egy nem működő Online móddal, az ezen a színten - szerintem - nem megengedhető. Erre nem lehetett volna esetleg felkészülni? Vagy mire gondoltak? :D Szóval, a zárógondolatom az, hogy örülnék ha valamelyik fejlesztő észbe kapna, és egy rendes játékot kaphatnánk a pénzünkért. Akár egy harmadik kiadó megjelenésének is örülnék. Nem kis pénz van ebben a sportágban és rengeteg rajongója van, fizetőképes kereslet tehát garantált. Jó lenne végre kompromisszum nélkül vásárolni egy remek focis játékot. Mert sajnos ez egy kalap ..... amit jelenleg kapunk a pénzünkért.
12.
12.
Morgan88
Nagyon egyetértek a pontszámmal, szerintem visszalépés a tavalyihoz képest. A Volta footballt nagyon vártam, mert nagyon szerettem a legutolsó Fifa street-et, de ez valami borzalom lett, az AI kegyetlen szar nehezebb szinteken, az edzés feladatok kispályán egy vicc. Biztos vagyok benne hogy megint egy rakat pénzt termel nekik és nem fognak semmit változtatni rajta, ha a PESnek meglennének ugyanezek a licencei és csinálnának egy Ultimate teamet plusz összeraknának egy normális menüt oda-vissza vernék a Fifát, de sajnos a pénz az EA-vel van.
11.
11.
prodigy1990
#9: Jogos, amit írsz, de egy játéksorozatna ha ennyi része jelent már meg, ennyi rész után már tökéletes játékot kéne letenniük az asztalra, elvégre az előző részekből tanulniuk kellett volna. Ezzel szemben csak a másolás megy, de az ezerrel, esetleg kijavítanak egy hibát, behoznak TALÁN egy újdonságot, de helyette 3-szor annyi hiba jön a helyébe.
10.
10.
SLi
Sajnos már az előző résznél is komoly bajok voltak, még az EA zsebében lévő videósok is szinte csak panaszkodtak.
A helyzet csak romlott, sajnos, pedig a játékmenet szerintem sokat javult de minden más borzalmas, karrier mód gyakorlatilag játszhatatlan olyan bugok vannank benne.
Jogos a pontszám.
9.
9.
delphijos
#8: Aki így gondolja -és nem mondom hogy nem értek egyet -az ne vegye meg, igaza van. De továbbra is az a véleményem hogy NEM ez alapján kéne megítélni. Aki teszem azt ezzel a FIFA-val játszik először, az leszarja milyen volt az előző. Egy játék legyen úgy vizsgálva hogy magában milyen.
8.
8.
prodigy1990
Ez a játék már csak azért is 6 pontot érdemel, mert minden évben, nulla munkával ugyanazt adják ki. Van, akinek ez bejön és agyatlan zombiként megveszi az összeset, holott többnyire annyi változás van az előző részhez képest, hogy pár játékos másik csapatban van, de van, aki használja az eszét és nem veszi meg minden évben ugyanazt.
Az olyan játékokra én sem adnék 5-6 pontnál többet, amikbe szinte nulla munkát fektettek, mert ez a játékosok teljesen hülyének nézése, mert tudja, hogy a cím miatt a zombi úgyis megveszi.
7.
7.
Norbiii
Még nem olvastam el, de a pontszámon megakadt a szemem. Most mikor végre tényleg hozzányúlnak érdemben a játékmenethez, akkor kap 6 pontot? Ez a 6-os pontszám sok előző fifánál megállta volna a helyét, mert nem egyszer éreztem, hogy a EA "ugyanazt" akarja eladni, de most úgy érzem, hogy ez a játék megérdemli a kb 8 pontot. Továbbá nem vagyok benne biztos, hogy egy adott játék pontszáma attól kéne függjön, hogy milyen volt a tavalyi, bár ezt nehéz lehet figyelmen kívül hagyni, amikor az ember azt érzi, hogy szinte ugyanazt kapta, mint tavaly és kifizette a pénzt, de most úgy érzem más a helyzet.

Ettől függetlenül engem is bosszantanak dolgok. Pl a játékosok arcaihoz is jobban hozzányúlhattak volna (ha hozzányúltak?!), és az is zavar, hogy megint ugyanazzal az átvezetővel kezdődnek a meccsek, mint tavaly, ugyanaz a hülye gólöröm, hogy kifut a szögletzászlóhoz és még tudnám sorolni.

A Pes játékmenete jóval előrébb tart a Fifa játékmeneténél, Pes után nekem a Fifa olyan volt, mintha egy Ferrariból beültem volna egy Trabantba (túloztam)....

A Ffia Street meg jó ötlet, mondanék még ötleteket.

Fifa Street, vagyis Volta, nos lehetne online verziót is kihozni belőle. Továbbmegyek. Lehetne VOLTA FUT is, bár mivel fele a játékoslétszám neccesebb lenne, de semmi sem megoldhatatlan.
5.
5.
manderel
Nekem a Volta bejött, leginkább a (Fifa 19-hez képest) teljesen átdolgozott, és sokkal szabadabb, fluidabb mozgásanimációk miatt. Örömteli, hogy ez a nagypályás fociban is fejlődött, ez valószínűleg a Volta érdeme, ahhoz kellett átdolgozni a rendszert elsősorban.
Az is tetszik, hogy már sokkal sokkal jobban kijönnek a játékosok egyéni képességei. Bár ezt a teszt is említi.

Engem meggyőzött a demó arról hogy kell ez a rész, de teljes árat biztosan nem fogok fizetni érte.
4.
4.
delphijos
Mondtam én már. Ha tettek volna bele Battle Royale-t, akkor mingyá' 8 lenne a pontszám....

Amúgy meg egy játékot NEM az előző "rész" alapján kéne tesztelni. Attól hogy kevés ( vagy sok ) az újdonság ÖNMAGÁBAN egy játék nem lesz jobb / rosszabb.
3.
3.
sisak peti
Mi lenne a komoly újdonság? Leírhatná valaki. Mert mindig ezt hiányolják, de mi lenne az? Ez foci. Kb. a létezése óta a foci foci. A szabály régóta az, hogy gólt kell rúgni. Szerintem ez az eddigi legélvezetesebb rész.
2.
2.
Yanez
Szerintem korántsem ilyen rossz a helyzet a fifával. Sokkal jobb lett, mint az előző, de persze nem tökéletes. Ez a pontozás most jobban meglepett, mint szeretkezés közben a földrengés.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...