SnowRunner teszt

A Spintires és a MudRunner rétegjáték mivolta ellenére rengeteg rajongót szerzett, a havas pályákkal (is) operáló folytatásban pedig próbálták újdonságokkal feldobni a dagonyázós alapkoncepciót. Lássuk, hogyan sikerült!

A pár évvel ezelőtt megjelent Spintires tipikusan az Euro Truck Simulator és a Farming Simulator által képviselt „tök unalmasan hangzik, amit csinálni kell a játékban, de amúgy órák óta képtelen vagyok kilépni belőle” stílusba tartozott. Miután a fejlesztő összerúgta a port a kiadóval, MudRunner néven újra megjelentették a játékukat, idén pedig a folytatást is összehozták SnowRunner néven. A sorozat védjegye az elképesztően részletes fizikai motor, aminek segítségével a környezet és a járművek is realisztikusan reagálnak cselekedeteinkre. Ettől függetlenül nem sorolnám a játékot a halálkomoly szimulátorok közé, ugyanis a kezelésbe könnyű beletanulni, a fizikai motor által elénk állított kihívásokat pedig rendkívül szórakoztató megoldani, még akkor is, ha nem vagyunk fogékonyak az offroad témára.

Az előző rész legnagyobb hibája az üres környezet és az unalmas feladatok voltak. Hiába volt el a játékos akár órákat a hatalmas gépszörnyekkel, a céltalan sárdagasztást előbb-utóbb megunta. A SnowRunner ezen a téren lépett előre egy nagyot, ugyanis a játékba került egy egészen részletes küldetésrendszer. Azért komoly történetre továbbra sem érdemes számítani, de már a bevezetőküldetés is érdekesebb, mint az elődök kihívásai.

Kapunk több, a mai open world játékokhoz mérten közepesen nagy térképet, amit szabadon bejárhatunk. Ellátogathatunk például az árvíz által sújtotta Michiganbe, de a sorozatban először havas környezetben is kipróbálhatjuk magunkat az alaszkai helyszínnek köszönhetően. A pályákat a Ubisoft-játékokból ismerős tornyok aktiválásával fedezhetjük fel, így nyílik lehetőségünk küldetéseket vállalni. Ezek a missziók a játék témájához mérten egész változatosra sikerültek, még ha végül a cél általában mindig az, hogy átküzdjük magunkat a cudar terep nyújtotta kihívásokon. A fentebb említett oktatóküldetésben például nyersanyagokat kell szállítanunk egy épülő hídhoz, melyeket több helyről kell begyűjten: futhatunk több kört, de beszerezhetünk egy utánfutót is, ha nem férnének el a cuccok. Most elidőzhetnénk azon, hogy ezek a feladatok mennyire érdekesek vagy önismétlőek, de a témára fogékonyak számára ez éppen elég lesz ahhoz, hogy valamilyen értelmet kapjon a pályák bejárása.

Mivel a játék tempója meglehetősen lassú, küldetésből pedig rengeteg van, a tartalom mennyiségére nem lehet panasz. Eljutni A-ból B pontba a játékban tapasztalható mostoha körülmények mellett nem egyszerű feladat, az óvatos, de biztos haladás pedig általában mindig kifizetődőbb. Így az elsőnek egyszerű küldetések is tarthatnak akár két órán át, amiben szinte minden egyes méterért meg kell szenvednünk. Az elődökhöz hasonlóan többféle járművet kipróbálhatunk, melyeket ezúttal a küldetésekért kapott pénzből vásárolhatunk meg. Mivel vannak missziók, amiket csak bizonyos gépekkel kezdhetünk meg, a pénzszerzés elengedhetetlen lesz az továbbjutáshoz.

A játéknak három társunkkal is nekivághatunk, hogy kooperatív módban, egymást segítve a bajban oldjuk meg a küldetéseket. Rengeteget hozzádob a hangulathoz, hogy nem egyedül kell bolyongani az amúgy elég élettelen pályákon, ráadásul ha elakadunk, azonnal a segítségünkre siethetnek.

A fizikai motor ezúttal is kiválóan teljesít, hatalmas élmény kipróbálni a járműveket a különféle tereptípusokon. A játék már az oktatómódban arra biztatja a játékost, hogy hagyja el a biztonságot jelentő aszfaltozott utakat, és keressen rövidebb, de kihívásokban bővelkedő útvonalat.  Az irányítás még mindig macerás, továbbra is érdemes PC-n felváltva használni az egér/billentyűzet kombót, valamint a kontrollert, mert a menü továbbra is picit túl van bonyolítva.

A játék grafikája egy átlagos szintet képvisel, de rondának azért semmiképpen sem nevezném. A saras, havas terepeket szépen lemodellezték, a járművek mozgása pedig elsőrangú. A tereptárgyak, házak, városok, azonban már elég ingerszegények, amin az unalmas színpaletta és a nem éppen változatos térkép sem segít. Szintén rontja az összképet a teljes mértékben élettelen környezet, amitől olyan érzése van az embernek, mintha egy makett-térképen mászkálna.

A SnowRunner egy abszolút rétegjáték, de ettől függetlenül érdemes megpróbálkozni vele, ha picit is érdekelnek a járművek. A továbbra is kivételes fizikai motornak köszönhetően a kevésbé elkötelezett játékosok is eltölthetnek jó pár kellemes órát vele. A témából kihozták a fejlesztők a maximumot, valamint az előző epizódok hibáit is sikerült nagyrészt kijavítani, így ha azok tetszettek, bátran tehetsz egy próbát a SnowRunnerrel is.

A SnowRunner Xbox One-ra, PS4-re és PC-re jelent meg. Mi az utóbbi platformon teszteltük.

516.
Aborg
#515: Koszi Endy, sajnos mar keso. Pedig probaltam is az NVidias felvevot, de a nagy fajlmeret miatt azonnal masikat kerestem. Aztan mar csak azzal ismerkedtem, eszembe se jutott hogy az NVidiassal is le e esett a FPS vagy sem. De most mar en is igy csinalnam.
515.
endypapp
#513: Távol álljon tőlem hogy az észt osszam ,nagyon bele sem szeretnék szólni,de pár jótanács ,vagy aminek szeretnéd....
Én így csinálom.
Ha jól értelmeztem a múltkor írtad hogy neked is NVidia kártyád van.
Abban van beépített felvevő és Full HD-ban képes rögzíteni.
Na már most nálam semmit nem fog a gép teljesítményéből le,igaz hogy sok GB a felvétel ,de ezt egy konvertáló segítségével harmadára csökkentheted tömörítheted,min. képszépség rovására és marad a full HD felbontás.
Ennél fogva az eredetit el is dobhatod a gépedről és nem foglalja a helyet,majd a tömörített vidit tolod fel a YT.-ra,sokkal gyorsabban feltolja,tudom mert nekem is elég gyenge a sávszélességem,már ha annak lehet nevezni...
Minimálisat az is (YT.) ront a képen de marad a Full HD ,persze arra figyelni kell ,mert meg szokta kérdezni hogy konvertálja é másik felbontásra.
Mert azért valljuk be ez így elég gyengusz,képminőség...
Persze úgy csinálod ahogy akarod ,csak gondoltam leírom az általam használt alternatívát.
514.
Oldman
Köszi Aborg, ne fáradj az újabb feltöltéssel, a lényeget látni természetesen! Inkább csak kíváncsiságból kérdeztem meg a felbontást. :)
513.
Aborg
#512: Hat elvoltam vele egy ideig mig elkeszult :) Igazad van,sajna csak 360p, de nem is annyira a lassu feltolesem miatt (hosszab ideig tartana, nem szamit). A gond az volt hogy amikor csinaltam 720p-s probafelveteleket, akkor mar nem birta a gepem szuflaval, nem volt elegendo FPS.
Nalam az eredeti kiexportalt video szebb mint az YT-n, ott ugy latszik alaposan tomoritenek rajta. Esetleg ha szeretned feltolhetem az eredetit is valami tarhelyre.
512.
Oldman
Szia Aborg!
Lehetett melód ebben az anyagban az biztos!
Mindegyik résznek megvannak az előnyei illetve hàtrányai. Az jól látható, hogy a Mudrunner-ben a járművek mozgásai kifinomultabbak, precízebbek. Szemből nézve ez jól kivehető mikor a kormány mozgatva van, mert a Snowrunner esetében a kerék mozgása kissé darabos, ahogy a kocsik rugózása is. Ahogy előzőleg már beszéltük, a két játékot kellene összegyúrni, akkor kapnánk egy közel tökéletes szimulátor off-road game-et.
Megjegyzés: 360p-ben lehet max megnézni az összehasonlító videót, elég gyengusz emiatt a felbontás. Gondolom a video hossza miatt (is ) lehetett ezt így megoldani.
511.
Aborg
Elkeszult a MR vs SR osszehasonlitas:
https://youtu.be/PDggQN8_3bU
510.
endypapp
#509: Pedig másoknak is ez a véleménye ,a fórumokon,hogy bizony a fizika eléggé meg lett nyirbálva a MR-hoz képest .....
A hangokra is azt írta az illetékes ,nagy valószínűséggel sokat már nem fog változni.....mert ahhoz az egészet át kellene alakítani.
Ezt így volt nekik legegyszerűbb megcsinálni és ilyenre sikerült.

Annyit elértem a pattogós fizikával ,hogy amcsi mapokon vissza raktam némely kocsit alacsony felfüggesztésre ,kisebb gumikra így nem borul olyan könnyen és nem pattog annyira.
Igaz ez kompromisszum ,mert a sárban lassabban megy és hamarabb elakad ,de jobb megoldás nincs.
Majd a többin is ki kell kísérleteznem melyik hogy jó,nehéz megtalálni az "arany" középutat...már ha van ilyen...
509.
Aborg
#508: Azok utan amit Endy irt, hogy a keszitok szerint nem egyszeru dolog athozni a SR alatt futo uj enginere a kormanyt es valtot kezelo kodreszeket a MR-bol, Oldman meg a borulasokrol irt... egyre inkabb kezdem azt hinni hogy a fizika is azert ilyen, mert igy, ennyire sikerult athozni.
Mert azt fel nem foghatom hogy a MR fizikat valaki szandekosan lenyesegesse. Talan nem egy zombijatek enginejere kellett volna atulteni (tudtommal a World War Z futott ezen), inkabb a MRt tovabbfejleszteni.
508.
Oldman
507 #
A manuális váltó hiánya valóban bosszantó, hiszen gyakran előfordul, hogy 4-es fokozat után az automata egyesbe teszi vissza a fokozatot, miközben simán haladhatnék érzésem szerint kettesben is. Ráadásul 1-ből nagyon nehezen vált fel 2-be, odáig meg irtó lassan tudok lépésben haladni.

Borulás: úgy érzem, hogy a készítők erre helyezték a hangsúlyt igazán a játékban, ( meg az üzemanyag hiányára, gyors fogyására ) nem az elakadásokra, az utóbbi nálam abszolút nem jellemző. Arra rájöttem, hogy nem jó dolog a nagyobb rugóutat választani a járműveinken, mert irtózatosan instabillá válik tőle a felépítmény, pattog, főleg ha kicsi, pláne ha a nagy daru van ráaggatva. A nagy darut emiatt csak ritkán vetem be. Ha a dupla hátsó kerekes abroncs ( szélesebb nyomtáv ) megoldást választom felszereltség gyanánt, abban az esetben valamivel stabilabb a kocsink. Szóval kicsit lehet javítani a stabilitásunkat, de tény, a borulékonyság kissé túlzásban van alkalmazva a game-ben. Valószínű ezt a játékot arra tervezték, hogy lépésben haladjunk a céljaink felé... viszont ebben az esetben 2023-ban sem végeznénk vele. Persze kérdés, egy játékosnak mi is a célja igazán: az előrehaladás élménye, trófeák megszerzése, vagy egyszerűen csak a vezetés, fizikai hatások megtapasztalása, élvezete. A kettőt valahogy össze kell gyúrni úgy lesz az igazi.
507.
endypapp
#506: Nos igen.
Az előző karrierben már feltoltam a 17 szintig ,de mivel csak 3 hónap után kaptunk FFB támogatást a kormikhoz ,így újra kezdtem...
Persze nem bántam ,meg,így azért érezni hogy kocsikat vezetek....
Ha azt veszem hogy még most is FÉL ÉV után a megjelenéssel is alap dolgokat reszelgetnek, van ami nem is működik rendesen.
Az első mapokon is talán most lesznek hibátlanok a küldik, akkor jó hogy kihagytam pár hónapot...
Nem véletlen,na meg a nyáron inkább kinn vagyok ,mint idebenn,de így ősszel a tél előtt már inkább behúzódok a PC elé....
Azt még nagyon bánom hogy a H váltó mindig nincs benn manuál kuplunggal.
Így is használom ezt a gagyi (nem csak én mondom ezt) automata váltót ,a H kiosztásra tettem ,és azzal kapcsolgatom ,hogy mégis valami legyen,de ez azért messze nem az igazi....
A minap írta az egyik játék illetékes a fórumon ,hogy az otthoni munkavégzés miatt nehézkes a vezérlő (kormányok) hardverek integrálása a játékba.?????????????
Na meg azt is mondta ,hogy nem olyan egyszerű a MR-ból ezeket egy az egyben átrakni az SR-be.
Így kellett volna szerintem kezdeni, a játék készítésének az elején,nem így utólag a kifogásokkal jönni.
Magyarán, @arnak bele ezekbe a dolgokba,mivel ettől nem eladható igazán a játék.szerintük....
A sok csicsától igen ,ami ráadásul csak hónapok múlva működik ,vagy akkor sem rendesen.
Nyilván ha az összképet nézzük akkor jó kis játék,de fizikában köze nincs az elődökhöz ,olyan irreális helyenként hogy csak pislogok ,most mi van????
Viszont nagyon szép részletgazdag ,csomó feladattal ,ami helyenként azért hagy némi kívánni valót maga után ,de azért emészthető...
Vissza térve a küldikre,nem kapkodok,hagyok mindenre időt,de a minap mikor 3x borultam a tartályos kocsival az amcsi 2. mapon...
Na mondom akkor más opciót választunk az üzemanyag szállításra.
Olyan mint ha a tartály,de ezt a darusra is írhatnám,tetején lenne a tömeg összes súlya,nyilván könnyebben borul kemény talajon mint a többi ,de nekem a MR,összehasonlítva irreális,ott össsz nem borultam ennyit mint itt....ez alatt a pár küldi alatt,de ehhez is hozzá lehet szokni,szerencsére van más opció ...
506.
Oldman
Endy!
Köszi! Akkor még sok olyan feladat vár, mely minden bizonnyal tetszeni fog.
505.
endypapp
#503: Az nagyon komoly.
Grat hozzá ,meg az 500. hsz-hoz...
Egyenlőre a tasks-okat csinálom.
Le vagyok maradva... ,még a 12. szinten vagyok,kb.4 hónap szünet volt a nyáron.D:
504.
Oldman
Csak most nézem!
Enyém volt az 500-ik hozzászólás! :))
503.
Oldman
Itt van a Super Order küldetése.
04:05-nél láthatjátok egy pillanatra a feladatokat a díjazásokkal együtt.( nem az én videóm ) Tegnap éjfél környékén megcsináltam egyébként, 5-napomba tellett. Volt öröm, hiszen az egyik legkeményebb küldetéssel végeztem, számos elakadással/borulással szembesültem ezen napokban.
https://youtu.be/uTCYrDkqlME
501.
Oldman
CONTRATS - HUSKY FORWARDING - SUPER ORDER
500.
Oldman
Sziasztok!
Most csak röviden, mindjárt izzítom a konzolt. :)
A kredit annyiban számít a részemre, hogy kellő gépparkot tarthassak fent a különböző régiókban. Most nagyjából 12 jármű áll bevetésre összesen... Egyik nap egy saját daruval rendelkező kocsim borult fel egy erdős meredek részen, majd a mentésére induló teherautókat is sikerült felborítanom a mentés során. Òsszesen 4 db járművem volt közel egy helyen oldalára billenve. Az 5-ik kocsival kimentettem 3-at, az utolsó ott maradt mementónak, beakadt a daru gémje két fa közé, és semerre nem lehetett megmozdítani. Teleportálásos mentést nem részesítem előnyben, bár 2-hete volt rá példa sajnos.
Hogy melyik az ominózus hosszú küldetés?
A neve: SUPER ORDER ( szuper rendelés )
12 db al-küldetésből áll, ha mindegyik teljesül, akkor van kész a küldi. 4-régiót érintenek a feladatok, sorrendben kell menni, shogy a program kéri. Durva nagyon. Nektek nem volt ilyen feladat eddig!?
Most töltődik le egy frissítés konzolra, 23-perc... kiírta. Nem tudom mi lehet ekkora tapasz. Hm.. 1.12-es verzió amúgy.
499.
endypapp
#498: Oldman, kollégát kellene megkérdezni....
Nos a MR-ben nekem volt vannak olyan mapok amiket elég jól ki is toltam....így nekem nagy újdonságokat nem nagyon tudsz mutatni több mint 400 óra játék után.
Szerintem told azt ami neked tetszik ,majd meglátjuk eldöntjük nekünk mennyire jött be....
A lóvéval én sem sokat törődöm ,az élmény a fontos ami útközben ér.
El voltam az első orosz mapot felderíteni,kifogyott a benya a yar 87-ből majd egy másikkal mentem menteni,majd pár méterre a másiktól az meg felborult, egyikkel sem tudtam mit kezdeni ,még egy szál fa sem volt a közelben ,pedig a kettő között ,alig volt pát méter hogy elérjenek a csörlők egymáshoz......
Na akkor mondom még egy felfedező kocsit küldök a mentés mentéséért,,mind ez a map másik sarkába volt,mint a garázs.
Nos így jól elvoltam...
Ma délután megcsináltam a trials 2 feladatát amiben 3 kocsit kell megtalálni az orosz dzsungel eldugott részein és elvontatni...se térkép ,az időt sem lehet tekerni muszáj este is tolni,igaz idő korlát nincs,2 éjszakám-nappalom ment rá ,mire megtaláltam és elvégeztem a feladatot....az üzemanyag is figyelős, a dobozos uaz is eléggé nyüszöge és billegős..
De csak sikerült.
Nagy élmény volt megkeresni és teljesíteni.
Pár órám rá ment csak erre.
Az első feladat a Trials-ban időre megy de eddig mindig kellett volna még 2 perc kb hogy az 5. célhoz is odaérjek.
Ezt egyenlőre pihentetem...
A kocsi keresős vontatóst ,ajánlom mindenkinek ,szerintem nagyon ott van ....jó móka.
498.
Aborg
#496: Fogalmam sincs melyik lehet az a hosszu Michigani kuldetes, pedig nalam mar teljesen kesz Michigan (amit a tobbi regiorol nem mondhatok el). De ebbol is latszik hogy mi fontos szamomra a jatekban: a "helyzetkomikum" :) Latod, multkor pontosan eltalaltam hogy hol borultal fel, de fogalmam sincs melyik kuldetesert milyen jutalom jart, szinte nem is figyeltem, nem is nagyon erdekel a jatek ezen resze. Szamomra maga az ut a fontos, nem a cel.

Nem semmi a 60 uzemanyagtartaly, dobbenetes szam :) En jo ha hatot vettem, igaz hogy volt par tartalyos autom, mint onjaro uzemanyagtartalyok.

Lassan elkezdtem csinalgatni a felveteleket a MR vs. SR osszehasonlito videohoz. Hosszu menetelesnek igerkezik... Van valami otletetek mit latnatok benne szivesen?

497.
endypapp
Most tölt egy 870 MB frissítést az alap játék (nem a PTS).
De semmi komoly....
Itt olvasható...
https://forums.focus-home.com/topic/54742/update-patch-9-bug-fixes
496.
Oldman
Aborg!
A linkelt videóban már rendben van a grafika, határozottan tetszik! A MAZ tetszik természetesen, jó volna hasonló vassal haladni a MR-ben is. :) A törések nagyon minimálisak nálam, szerintem a konzolos verziónál ezeken is spóroltak a készítők, jó pár effekt is hiányzik, amiket egyébként a pc-s videókon látok nap mint nap. Ahhoz képest, hogy egy teljesen más csapat hozta össze ezt a játékot, még örülhetünk, hogy ilyen lett, rosszabbul is elsülhetett volna valljuk be!
Érdekesség: számomra nem régen lett elérhető egy főküldetés, mely 32.000-es kreditet ad, a sárga csillagos pontozást pedig 2750-el honorálja. Szerinted...!? :) Michigan-ben van, és négy régiót érint. 8-órája nyomulok ezen küldetéssel, de még mindig hátravan 3-hosszabb feladat. Ha ez összejön, akkor elérem a 25-ös szintet. Igaz a legtöbb járművet nem a szintekkel, hanem felfedezésekkel fogom tudni elérni ahogy nézegettem a garázsban az ezzel kapcsolatos információkat. Jó időtöltés a céltalan bolyongás/felfedezés, viszont a "benzin" esetenkénti hiánya eléggé frusztráló tud lenni. Apropó üzemanyag: már legalább 60 db van elhelyezve a fuel trailerekből itt-ott, de a legtöbb már szinte üres. :)
495.
Aborg
Orulok hogy tetszik a video :) Tudom hogy hosszu lett, de sajnaltam jobban megvagni. A brutalis nyolckereku MAZ hogy tetszik? Es meg az se mindenhato.
Kovek, grafika stb.: szerencsesnek mondhatom magam mert engem semmi nem zavar kimondottan a MR grafikajan, a kovek kicsit szogletesek de sebaj. A kerekre hatnak, ez a fontos.
Nekem az a szomorkas idojaras is tetszik. Persze lehetosegek vannak, van aki szepen feltornazza a grafikat, gondolom MODokkal, peldaul itt lathatod:

https://www.youtube.com/watch?v=Jah_4KG8-jc

Neked nem tornek az autok a SR-ben? PC-n tornek, persze bizonyos korlatok kozott. Aprobb sarhanyohorpadasok, lokharito gorbulesek vannak. De azok szemre megmaradnak ha szervizkocsival javitom, csak a garazsban tunnek el.

Amit a PS5 elvarasodrol irtal jogos, de sajna a dolog fizikai reszeben mar ketelkedek. Ha fontos lenne nekik nem engedtek volna belole. Kivancsi lennek mi errol a SR-rol Pavel Zagrebelnij velemenye. O az a szaki aki egymaga megirta a Spintirest, aztak kiadovaltas utan tovabb butykolte es az eredmeny a Mudrunner lett. Azon a jatekon latszik hogy aki csinalta tudta mit akar es mit tart fontosnak. A SR-n nem tudom mennyire mukodott kozre, azt hiszem csak mint konzultans vagy tanacsado. Ahogy irtatok, ez mar tenyleg egy masmilyen jatek.
494.
Oldman
Endy! 493 #
Teljesen egyetértek a leírtakkal! Persze a többi véleményeddel is. :)

Aborg! 487 #
Nem végig, de megnéztem a kőbányás videódat. Valóban aprólékosabbak a mozgások, ezt a meredek szűk részeken lehet igazán megtapasztalni! Azért látom óvatosság ide vagy oda, sikerült lehömbölögnöd a sziklaperemről. Amivel továbbra sem tudok megbékélni a MR-el kapcsolatban ( amit videókon észlelek ) az a grafika, ezen belül is a talaj illetve sziklák megjelenítése, az sajna nagyon kezdetlegesre sikeredett. Amit egyébként nem csak a MR-nél hanem a SR-nél is hiányolok, azok a járművek külső sérüléseinek hiánya. Az rendben hogy koszosak lesznek a kocsik, de jelentős mérvű borulásoknál még a szélvédő sem pókhálózódik be... nos ez furcsa számomra. Pedig ilyenkor egy Service trailer-el rendbe lehetne hozatni, úgy igazán izgalmas ( élethű ) lehetne a játék. Na mindegy, tudom nem ezen van a hangsúly. :)
Ami néha bosszant, hogy meredélyeken nem borul fel az adott járgányom, de vannak nem túlzottan mély árkok amin áthajtok, és bizony megfektetem szerencsétlen" paripámat" Szóval néha a fizika valóban nincsen ott a szeren... Egyébként konzolokra még mindig nem jött meg a legutolsó javító patch.
Amit majd várok a távolabbi jövőben, írtam is egyszer: (Ps 5 konzolra) Pc-s minőségű grafika, SR-szerű tartalom, MR-hez hasonlatos részletesség ami a fizikát illeti. Így lenne az igazi. :)
P
493.
endypapp
#492: Még pár gondolat észre vétel....
Mivel írtam korábban hogy én nagy részben belső nézetből vezetek így nekem "üdítő" látvány hogy a belsőt is fel lehet dobni picit kiegészítőkkel.
Nem nagy dolog ,de számít,nekem bejöttek ,a matricák sem rosszak amiket kívülre is és belülre is fel lehet ragasztgatni...
Mégis van belül is valami interakció ami elvonja a figyelmet ,persze jó értelemben...
Az új mapon még annyit vettem észre eddig ha bizonyos részen a vízbe elkapar a kerék elszíneződik picit a víz,jól kell figyelni hogy észre vedd,és nem mindenhol,én arra gondoltam ott ahol olyan az altalaj "saras" és azt keveri fel.
Apró dolgok de legalább vannak ilyenek is.
Kérdezhetnétek ha belsőből vezetek ,hogy vettem észre.
Igen amikor felfedezek egy mapot ,plusz tesztelek, PTS verzió,sokkal többet külsőből tolom...hogy lássam milyen a terep és hasonlók..

Az is nagyon bosszantó hogy a rendes játék 8.0 még mindig nem tudta levetkőzni az alap gyerek betegségeit. Pedig vagy féléve jelent meg...
Pl:Ha kilépek a játékból ,és újra be (újra indítás,nem a menübe lépek ki) be kell lépnem minden alkalommal a menübe -setting vezérlő beállítások de nem kell minden állítgatni csak be-ki lépni a menübe,majd vissza a játékba...
Így aztán működnek a kormi váltó előre beállított (custom) értékei.
Mert a custom beállításokat így kezeli,nem is ismeri a G27-et, csak így tudja lekezelni...
A jó hír az hogy most a PTS-ben már ez a bug nincs,remélem marad is majd a véglegesben.
A másik.... az a gomb ami megnyitná a legördülő menüt ,sokszor 4-5. próbálkozásra nyílik meg (ezt a V bill is nyitná).
Korában ez a bug nem volt.
De van ami javult ...pl : most már le tudom állítani a motort azzal a gombbal amivel leállításra van,és közbe nem ugrik fel a tankolás menü is néha.
Ezek olyan dolgok amik ha nem is a kezdésnél ,de fél év után már nem lehetnének...
Nyilván együtt lehet velük élni,de mikor több hónap (nem játszás) után szembesülök,hogy igaz pár dolog javult de jöttek helyette újabbak ,akkor a fejemet fogom ,úristen.....
Ami a MR illeti ,mint korábban talán írtam is ,itt azt el lehet felejteni ,hogy bármi is vissza köszön onnan.
Úgy alapjaiban egy teljesen más játékot kaptunk,így kár is nagyon össze hasonlítgatni.
Egy részében sokat egyszerűsítettek ,kidobták azokat a fizikai elemeket amik a MR-ben igazán azzá tették a játékot amivé.
Viszont kaptunk egy 21 századi vizuális világot (igaz élet most sincs benn,élettelen)
Na meg a küldetések sokasága változatossága ,azért jóval túlmutat a fahordás egyszerű és egy idő után megunható világán...
Értelem szerűen ,nehéz eltalálni a közép utat,de tartalom ,feladat az van benn rendesen,így azért egy régió teljes befejezése nem kis idő.
Olyan meg sajna nincs hogy a kecske is jóllakjon meg a káposzta is megmaradjon.
Még több mint fél év mire kifut a Pass,tuti sok újdonság bele fog kerülni.
Ha a hangokra is azt mondta az egyik illetékes ,hogy sokat nem fog változni,akkor mit akarunk a fizikával .
Ez ilyen ilyennek kell elfogadni,még azért remélem a H váltó pedálos kuplunggal egyszer belekerül (minél előbb jó lenne)...
492.
endypapp
#491: Ebben a fizika valami más értelmezésben van jelen,mint a MR-ban....
Felborul a terepjáró cserkészem ,majd megáll az orrán ,mintha valami titokzatos erő tartaná úgy ,nem egyszer fordult elő különböző területeken szitukban.
Majd eldől pár kis idő múlva ,mintha megállt volna körülötte az idő....
Valamelyik Passban ígértek (asszem a 3-ba) farakodást,abban sem vagyok biztos hogy egyáltalán bekerül,vagy csak valamikor nagy sokára..de nem legyen igazam.
Ahol lehet daruzok ,hogy teljesen ne legyen egysíkú a szállítás ezen része ,de sokkal többet nem tudok tenni.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...