SnowRunner teszt

A Spintires és a MudRunner rétegjáték mivolta ellenére rengeteg rajongót szerzett, a havas pályákkal (is) operáló folytatásban pedig próbálták újdonságokkal feldobni a dagonyázós alapkoncepciót. Lássuk, hogyan sikerült!

A pár évvel ezelőtt megjelent Spintires tipikusan az Euro Truck Simulator és a Farming Simulator által képviselt „tök unalmasan hangzik, amit csinálni kell a játékban, de amúgy órák óta képtelen vagyok kilépni belőle” stílusba tartozott. Miután a fejlesztő összerúgta a port a kiadóval, MudRunner néven újra megjelentették a játékukat, idén pedig a folytatást is összehozták SnowRunner néven. A sorozat védjegye az elképesztően részletes fizikai motor, aminek segítségével a környezet és a járművek is realisztikusan reagálnak cselekedeteinkre. Ettől függetlenül nem sorolnám a játékot a halálkomoly szimulátorok közé, ugyanis a kezelésbe könnyű beletanulni, a fizikai motor által elénk állított kihívásokat pedig rendkívül szórakoztató megoldani, még akkor is, ha nem vagyunk fogékonyak az offroad témára.

Az előző rész legnagyobb hibája az üres környezet és az unalmas feladatok voltak. Hiába volt el a játékos akár órákat a hatalmas gépszörnyekkel, a céltalan sárdagasztást előbb-utóbb megunta. A SnowRunner ezen a téren lépett előre egy nagyot, ugyanis a játékba került egy egészen részletes küldetésrendszer. Azért komoly történetre továbbra sem érdemes számítani, de már a bevezetőküldetés is érdekesebb, mint az elődök kihívásai.

Kapunk több, a mai open world játékokhoz mérten közepesen nagy térképet, amit szabadon bejárhatunk. Ellátogathatunk például az árvíz által sújtotta Michiganbe, de a sorozatban először havas környezetben is kipróbálhatjuk magunkat az alaszkai helyszínnek köszönhetően. A pályákat a Ubisoft-játékokból ismerős tornyok aktiválásával fedezhetjük fel, így nyílik lehetőségünk küldetéseket vállalni. Ezek a missziók a játék témájához mérten egész változatosra sikerültek, még ha végül a cél általában mindig az, hogy átküzdjük magunkat a cudar terep nyújtotta kihívásokon. A fentebb említett oktatóküldetésben például nyersanyagokat kell szállítanunk egy épülő hídhoz, melyeket több helyről kell begyűjten: futhatunk több kört, de beszerezhetünk egy utánfutót is, ha nem férnének el a cuccok. Most elidőzhetnénk azon, hogy ezek a feladatok mennyire érdekesek vagy önismétlőek, de a témára fogékonyak számára ez éppen elég lesz ahhoz, hogy valamilyen értelmet kapjon a pályák bejárása.

Mivel a játék tempója meglehetősen lassú, küldetésből pedig rengeteg van, a tartalom mennyiségére nem lehet panasz. Eljutni A-ból B pontba a játékban tapasztalható mostoha körülmények mellett nem egyszerű feladat, az óvatos, de biztos haladás pedig általában mindig kifizetődőbb. Így az elsőnek egyszerű küldetések is tarthatnak akár két órán át, amiben szinte minden egyes méterért meg kell szenvednünk. Az elődökhöz hasonlóan többféle járművet kipróbálhatunk, melyeket ezúttal a küldetésekért kapott pénzből vásárolhatunk meg. Mivel vannak missziók, amiket csak bizonyos gépekkel kezdhetünk meg, a pénzszerzés elengedhetetlen lesz az továbbjutáshoz.

A játéknak három társunkkal is nekivághatunk, hogy kooperatív módban, egymást segítve a bajban oldjuk meg a küldetéseket. Rengeteget hozzádob a hangulathoz, hogy nem egyedül kell bolyongani az amúgy elég élettelen pályákon, ráadásul ha elakadunk, azonnal a segítségünkre siethetnek.

A fizikai motor ezúttal is kiválóan teljesít, hatalmas élmény kipróbálni a járműveket a különféle tereptípusokon. A játék már az oktatómódban arra biztatja a játékost, hogy hagyja el a biztonságot jelentő aszfaltozott utakat, és keressen rövidebb, de kihívásokban bővelkedő útvonalat.  Az irányítás még mindig macerás, továbbra is érdemes PC-n felváltva használni az egér/billentyűzet kombót, valamint a kontrollert, mert a menü továbbra is picit túl van bonyolítva.

A játék grafikája egy átlagos szintet képvisel, de rondának azért semmiképpen sem nevezném. A saras, havas terepeket szépen lemodellezték, a járművek mozgása pedig elsőrangú. A tereptárgyak, házak, városok, azonban már elég ingerszegények, amin az unalmas színpaletta és a nem éppen változatos térkép sem segít. Szintén rontja az összképet a teljes mértékben élettelen környezet, amitől olyan érzése van az embernek, mintha egy makett-térképen mászkálna.

A SnowRunner egy abszolút rétegjáték, de ettől függetlenül érdemes megpróbálkozni vele, ha picit is érdekelnek a járművek. A továbbra is kivételes fizikai motornak köszönhetően a kevésbé elkötelezett játékosok is eltölthetnek jó pár kellemes órát vele. A témából kihozták a fejlesztők a maximumot, valamint az előző epizódok hibáit is sikerült nagyrészt kijavítani, így ha azok tetszettek, bátran tehetsz egy próbát a SnowRunnerrel is.

A SnowRunner Xbox One-ra, PS4-re és PC-re jelent meg. Mi az utóbbi platformon teszteltük.

318.
Aborg
#317: En bizok benne hogy idovel ezeket is kijavitjak. Hiszen egy csomo dolog mar meg volt olva a mudrunnerban (sartapadas, duborgo gumik, mozgaselmosodas stb.) Raadasul ezek olyan egyszeruen megoldhato dolgok, kis munkaval nagy eredmeny: eleg egyszer megcsinalni, de minden autonal mukodni fognak. Sot, megcsinalni se kell, eleg visszarakni a MR-bol. Egy ember kenyelmes egynapi munkaja?
A modderek a MR mod autokon meg azt is szepen megoldottak hogy az ablak melletti keresoreflektor barmerre elforgathato volt. Vagy a kulon lenyithato platooldalak, kulonbozo billencsek, kinyithato motorterek, ajtok stb...
317.
endypapp
#316: Kb 10x ennyi hibát soroltak fel a hivatalos fórumon,nem egyszer,ennél sokkal komolyabbakat....
Szerinted miért nem lettek még 2 hónap után sem javítva....
Amiket írtál ,még fogadni is mernék hogy soha nem lesz belőle az amit szeretnél.....
Egyszerűen nem is érdekli a készítőket.
Elégedj meg azzal amit eléd toltunk,gondolják a készítők,persze álmodozni azt lehet....
Én már rég kinőttem belőle.
El kell fogadni ez kb 1 év múlva is egy BUGOS játék lesz, Nyilván még több tartalom lesz benne mint most, de a Bug is ennek arányában ,vagyis a készítőket ismerve 3x ennyi...
Az én meglátásom hogy ezt soha nem tudják úgy megcsinálni mint az elődöket,vagyis normálisan játszhatóra.....Ezt összességében mindenre értem,ami a játkékhoz tartozik ,vagy kellene hogy tartozzon....
316.
Aborg
#315: En is eppen szetneztem alaszkan, az elso terkepen (kikoto). Nekem is tetszik! Nehany eszrevetelem azert volna, amolyan "kialtas a szelbe", hatha eljut a keszitokhoz :)
-ha ejszaka bekapcsolom a lampakat olyan auton amin plusz reflektorok is vannak (peldaul a tetocsomagtartos scoutok) akkor iszonyu eros a havon a feny. Inkabb parkolofenyekkel jarok, tobbnyire eleg az is, csak neha felvillantom a tavfenyt ha nem tudok kivenni valami reszletet. Ezt konnyu lenne megoldani: eleg lenne az autok almenujabol kulon kapcsolgathatova tenni a lampakat.
-a lancos gumiknak azert mar tenyleg illene hogy legyen hangjuk. Errol mar irtam hogy a Mudrunnerban a kabinnezetbol jatszva a sima gumiknak is volt zorejuk, a SR-ben egyenlore nincs semmi gumihang.
(Ami a lancok hasznossagat illeti: ugy vettem eszre hogy a jeges uton segitenek, de a havon mintha jobban huzna a sarba valo gumi.)
-meg orulnek annak is ha tapadna a vastag sar a kerekekre, valahogy ugy mint a MR-ben.
-ma rajottem hogy ha billentyuzettel tekergetem a kormanyt, akkor a sofor nem tekeri vissza magatol egyenesbe. Gamepaddal jatszom, ott automatikusan visszatekeri. Ezt is jo lenne kikapcsolhatova tenni.



315.
Gumi70
#314: Köszi, hogy megnyugtattál, ami a csörlőt illeti. Ez főleg Alaszkában lesz fontos , mert a sok sziklás rész mögött vannak csak a fák, ami messzebb van és a rövidebb csörlő nem ér oda. Nagyon jól megvan csinálva havas jellege a térképnek. Tényleg élethű, ha valaki az életben is vezetett havas, latyakos helyeken az tudja igazán értékelni. Amúgy nem könnyű néhány részen túl evickélni és vannak helyek, ahol kemény borulás veszély is van. Nagyon klassz játék, minden mozzanata izgalommal teli, legalább is nekem. A mocsárból a járművek mentése is klassz feladat!
314.
Aborg
Oldman: igazad van, a torony feloldas is hozzaad par feladatot. Eppen korulneztem kivancsisagbol alaszkaban, feloldottam egy tornyot. Hangulatos a teli taj, es az autok eleg realisan viselkednek a hoban. Sokan azt gondolnak hogy el van tulozva, de a valosagban is igy megfogja a mely ho az autot.

Gumi70: nem baj ha felbemarad a feladat, en is szoktam kozbe mas feladatokat is teljesiteni, es kesobb fejezem be a megkezdettet.
A hosszab csorlo alapbol benne van a jatekban, de el kell hozza jutni a megkovetelt szintre. Az onmukodo csorlohoz eleg koran hozza lehet jutni, azt erdemes a felderitoautokra ratenni mert lefulladt motorral is mukodik.
313.
Gumi70
Igen én is azt tettem, hogy jártamban-keltemben ráálltam a feladat aktiválásokra, hogy majd a listán legyenek. Ha nincsen más megoldás, akkor ez van. Engem nem zavar a sok ikon. Először mindig felfedezek, rááldozva pár órát, mert az igen kellemetlen, hogy egy küldetés átvisz a másik térképre, ami még nincsen felfedezve és az ember belebotlik út akadályokba. Amúgy fizetős módok csak az a pár jármű van, amit találtam a Epic-en? Hosszabb kötélzetű csörlő példul nincsen? Van van a játékban, csak bizonyos szint elérése után válik megvehetővé? Amit sajnálok, hogy a Logitech Momo kormányomat csak félig fogadja el, mert az egér nagyon vacakul műkszik. Pedig a gépen van a kormány legfrissebb drivere. Így marad a billentyűzet! De az a lényeg, hogy szépen megy a játék. Kis öröm, nagy öröm!
312.
Oldman
Lehet más a konzolos, meg a pc-s játék verzió!?
Vannak rá utaló jelek egyébként, ezt taglaltuk is. Pl a garázsban való ténykedés nálam sok esetben eltér attól, mint amit régebben jeleztetek. Vásárlások, teleportálások, fizetségek, tuningok eladása-újra vétele stb. Hm... érdekes.
311.
Oldman
Aborg!
Egy-egy feladat most is rákerül a térképre ( nálam ) mikor őrtornyokat aktiválok/találok, de csak pár darab, az is csupán a környéken, ahogy az UPGRADE-k hasonló módon.
310.
Oldman
Jobb ha az összes ikon nem kerül fel a térképre, mert elinte el/kitakartak sok mindent, számomra egy nagy katyvasz volt az egész, az egyébként sem részletgazdag ( főleg konzolon ) térképen. A felfedezett és a aktivált feladatokat ACCEPT-álni érdemes ott helyben azonnal, hiszen egyébként sem kell azonnal teljesíteni a feladatot, sokszor amúgy is fizikai képtelenség. Az aktivált feladatot aztán a listából később ki lehet választani, az megjelenik a térképen, így nincsen ikon-túlzsúfoltság a map-on Jó ez így, legalábbis nekem. Egy-egy napot érdemes felfedezéssel, bolyongással tölteni, ekkor a feladatok nagy része megtalálható lesz, a placc is kissé ismertté válik számunkra, ezután pedig a szimpi és tejesíthető dolgokra lehet koncentrálni.
309.
Aborg
#308: Eleinte a jatekban az ortornyok felfedezesekor rakerultek a feladatok a listara, de ugyanugy oda kellett hajtani az aktivacios pontjukhoz mint most. Akkor mar jobb a mostani modszer, hogy csak az aktivaltak kerulnek a listara. Aktivalni lehet akar az osszeset, nem kell rogton teljesiteni.

#307: nekem tetszenek az uj autok, csak a hangjuk is legyen jo.
308.
Gumi70
Azért egy kicsit meglepődök ezen az eredeti verzión! A Task (feladat) lista nincsen. Csak ha az ember odabattyog a helyszínre és aktiválja. Ez azért eléggé lelassítja a játék menetét. Minden fel van fedezve az első térképen az összes őrtorony és az alkatrészek, de a felfedezett feladatok nem kerültek bele a listába. Ez a régebbi verzióban is így volt vagy a frissítés után lett csak így?
307.
endypapp
#306: Ezek egy Ford F750 és egy Tuz 16 "Actaeon"
Sok mindenre nem való egyik sem,csak el lehet mondani a készítőknek hogy adtunk 2 kocsit ....de minek??? ilyet legalább is...
Kép róluk....
https://kepkuldes.com/images/9c33987e85f3ad1b8a5956c3ac658fcc.png

306.
Aborg
#300, #301 Grafikus "butitas"...
Az eletlen hatter nem a latotav csokkenteset jelenti. A latotav ugyanannyi marad. Az enyhe eletlenseg a tavolsagot fejezi ki. A fenykepeszek ezt melysegelessegnek hivjak. Ezzel erzekeltetik hogy a fenykepezett targy es a hatter nem egy sikban van. Probalgattam azt a ReShade progit, de nem voltam vele megelegedve, tenyleg iszonyu eros hatterelmosodasokat csinal. Allitgattam a csuszkakat mindenfele, de nem sikerult olyat gyonget elocsalni amilyet szerettem volna. Jo lenne meg a jatekba egy foto-mod, menet kozbe barmikor megallitani az idot, befagyasztani a pillanatot, es lehetne forgatni a kamerat, mindenfele optikai hatasokkal megbolonditani a jelenetet es csinalni egy kepet.

A MR-ben tenyleg rovidebb a latotavolsag, de az mas megoldas volt, kodosebb levego. Ott foleg azert latszik csunyabnak a taj mert az eppen hasznalt auton kivul semminek nem volt arnyeka. Amit meg fizikai teren megfigyeltem hogy jobb lett a SR-ben: az a darukar, vegre mar nem megy at szellemszeruen a fakon. Es az auto viselkedese a betonuton sokkal jobb a SR-ben. A MR-ben atporgott a kereke, nem rendesen hajtotta az autot, mintha nem lenne sulya.

#302 Jo otlet ez a kis radar, tetszik! :) Orulok neki hogy nehezedik a jatek, es foleg annak hogy fizikailag is tovabbfejlesztgetik! Most peldaul a betoro jeg. Milyen ket uj autot raktak most bele?

Juteszembe: rendezzunk magunknak egy kis kivansagmusort :)
Milyen autokat latnatok szivesen a jatekban?

En egy PV3S-t. Meloba volt ilyenunk de az szervizkabinos volt. 6 tonnas terepjaro teherauto, 1953-tol 1990-ig gyartottak a csehek. Ez elment mindenhol, akkora sarakban is hogy hihetetlen. Ha megfigyelitek, erdekes az alvaza is, nem a kerekek kozepebe mennek a tengelyek, sokkal tobb hely marad alatta. Kesobb kaptunk helyette egy terepjaro Iveco-t, de az ehhez kepest semmit sem ert. Azt bizony huzta ki parszor traktor.
https://www.youtube.com/watch?v=HjSKR2wUgn4

Meg esetleg egy ilyen Tatranak is orulnek, bar ez nehezthereauto. Eleg kulonleges alakja is van, meg alvaza is.
https://www.youtube.com/watch?v=sIs32Owh_3k
305.
Oldman
Elnézést, a 304-es kommentemet nem ide szerettem volna írni, hanem a TLOU 2-teszthez, bocsesz!
304.
Oldman
Úgy látom bannoltak pár embert...hm.
Talán Ultimate az egyik ha jól sejtem. Nem semmi.
303.
Oldman
302 #
Betojok, ilyen szerkentyű ( radar ) is van a játékban!? :0
302.
endypapp
Ami a terület felfedezéseket illeti van egy másik alternatíva is.
A vidin látható "szekeret" kell hozzá megszerezni.
Nem írom le hogy juthatsz hozzá és hol található ,mert akkor oda a meglepi.
Annyit elárulok ,mert az előbb teszteltem.
Ha ezt húzod magaddal körbe a mapon akkor ennek segítségével feltárhatod a fel nem fedezett részeket,kb 250 méter sugarú kört fed le.
Én speciel nem ezzel derítettem fel a mapot,kíváncsi voltam a mapra és az utakra.
Jó szórakozást ....
https://youtu.be/vbzVtM0AKd0
301.
Oldman
endy!
Nekem személy szerint a homály az a halálom játékok esetében, emiatt bogarasnak is lettem titulálva itt a fórumon. :/
A fátyol ráhúzása a háttére, így csökkentve a látòtávolságot, nos az egy bosszantó technikai megoldás. Én a tárgyak széleinek a tompítását említtem, miszerint csökkentettem az ÉLSIMÍTÁST , ettől szerencsére nem lesz több homály, csupán élethűbb lesz a képi világ. Az előző tészeket a fakó színek, és a gyenge látótáv miatt nem vettem meg! A SR összességében már rendben van, sőt az élesség kicsit túl lett tolva. KONZOLON legalábbis, pc az más, az sokkal szebb, részletgazdagabb! Ha egy game kevésbé részletgazdag, annak nem tesz jót a túl éles kép, ott az éleket emiatt tompitani kell, de csak azokat.
300.
endypapp
Nem értem ezt a grafikai "butítást" eddig Spintires, MudRunner ,azon ment a sírás kicsi a látótáv és nem éles ha messzebbre nézek.
Itt meg vissza butítjátok homályosra ,mint ha rövidlátók lennétek... és valami homályos szemüvegen át néznétek a játékot...
De persze kinek hogy ,nincs ezzel gond.
De garantálom ,ha azt a grafot kaptuk volna amit az elődökben ,mindenki kifakadt volna...DDD.
299.
endypapp
#290: Igen újdonság ezért is tettem be a vidit és a képet róla.
Alaszkában nincs.....biztos nem is lesz,abban nincs semmi üzlet....talán nem véletlen (tuti biztos) így aztán akinek ez kell már veszi is meg a season pass-t...
Igen mint írtam is jól értetted,van két torony a garázs közelében ami a map minimális részét tárja fel, ezek után mindent be kell járnod ha tájékozódni és közlekedni akarsz érdemben a mapon.
A csúcs az hogy még így is fognak meglepetések érni....addig míg ki nem ismered jól a map tulajdonságait.
Itt elfelejtheted azt ,hogy na ott egy út azon megyek...igen egy darabig....
Miért is ???
Itt a hó sem olyan mint az Alaszkai területen(szerintem) jegesebb és mélyebb.
A három tengelyes JAR87 csak lépésben (szó szerint) tud csak menni ,de van hogy úgy sem) a low+ -ban csak a kerekek pörögnek alig halad,a low jobban előre viszi.
Na de úgy csak lépésben haladsz...
Ugyan ez érvényes a jégre is ha beleszakad a kerék jó ha low-on ki tudsz kepeztetni,de nem árt ha tudsz csörlőzni mert akkor ott ragadsz.
Most gondolj bele egy gyengébb kocsival.
A jég eléggé kiszámíthatatlan ,már mint hogy hol szakad be és mikor alattad,de idővel kiismerhető a színéről hol is vékonyabb.
De nehezebb kocsikkal nem próbáltam ,hogy hol mit bír el,garantált meglepetések lesznek.....
Lesz olyan küldi ahol nem férsz hozzá a póthoz annyira el van zárva egy telepen ,így majd egy nagy daruval tudod csak ki emelni onnan (gondolom ne próbáltam,csak láttam) de az sem lesz egyszerű.
A sziklák az útnak nevezett részeken nem hogy egyenetlenek és lejtősek de még csúsznak is a jégnek köszönhetően...
Még az utakhoz annyit ,gondolod megyek arra ,na igen csak jön a meglepi,sziklákon kell kapaszkodni,keskeny sokszor a cserkész is alig fér át , pedig előtte lehetett menni a kamionnal is.
Na egy szó mint száz, nehéz kihívásokkal teli map,a grafikára nem lehet panasz,optimalizálni azt még kellene,mert elég nagyok az fps esések sokszor indokolatlanul.
Itt ha bármerre elindulsz vagy húzol egy tankert vagy egy másikkal követed .
Vagy először telerakod tankerekkel a mapot.
Egy trailer vételi hely van a garázsnál.
Meg van itt nehezítve minden...
A mély hó és mellé(alá) a sár,zabálja az üzemanyagot.
Mint írtam is talán az eddigi legnagyobb ,de kb akkor amint az Orosz nagy map.
298.
endypapp
#297: Ez a PTS ,így csak teszt volt mert kíváncsi voltam mit is kapunk már akinek a premium verzió van,a pénzünkért,majd a seasons pass-ok során....
A karriert egyenlőre hanyagolom,mint írtam is.
Itt amit megyek az nem visz előbbre csak abban hogy tudom mire számíthatok.
297.
Oldman
endy!
A havas részt eddig csak kóstolgattam párszor, a Schevi 1500-el nem sokra jutottam a hóban, emiatt hanyagoltam is. Ha azzal a háromtengelyes járgánnyal is szenvedsz, akkor valóban komoly lehet az a terület. Elgondolkodtam, hogy kell ez nekem!? :)
A sarki fény megjelenítése dícséretes a készítőktől, valóban látványos ahogy virít az esti égbolton, van filing rendesen.
Egyébként egyik nap írtad, hogy a játékot meguntad, meg sok a bug...vársz vele. Ezek szerint csak a düh beszélt belőled, nem bírtad sokáig sár/hó nélkül. :)
296.
FrankBlack
#293: nem módositja a játék fájlokat, csak a játékkal együtt indul, tehát amúgy külső progi.
295.
FrankBlack
#294: na, most próbáltam ki, hogy működik-e. Itt van egy kép bekapcsolt Dof-al (cinemtic DoF), persze még finomhangolást igényel:
https://i.imgur.com/R565TO3.jpg
294.
FrankBlack
#293: Igen, jobban eszi a gép erőforrásait, esetleges fps csökkenéssel kell számolni. Attól is függ persze mennyi effekt van bekapcsolva egyszerre, és milyenek.
Igen, a játék alá épül be, bármilyen DirecX-Vulkan 3D játékkal működik (99%-ban)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...