Back 4 Blood próbakör

Ezen a hétvégén végre belekóstolhatunk, hogy mi jó készül ezúttal a Left 4 Dead fejlesztőinél, a Turtle Rock Studiosnál. Vajon felér a klasszikus szériához az új kooperatív zombiöldöklős cím?

A több mint tíz éve elrajtolt Left 4 Dead sajnos egy azon játékszériák közül, melyeket a Valve magára hagyott az elmúlt évtizedben. Hiába a hatalmas, ma is aktív rajongóbázis, sajnos sohasem készült el a sorozat harmadik része. A szériát fejlesztő Turtle Rock Studios közben tett egy kört a hatalmasat bukó Evolve társaságában, de csak visszatértek a Left 4 Dead által kitaposott útra: tekintettel arra, hogy a Left 4 Dead jogai továbbra is a Valve-nál vannak, a Turtle Rock úgy döntött, hogy új néven, a Warnerrel karöltve éleszti újra a szériát, és tette ezt nagyon jó érzékkel, ugyanis nagyon úgy tűnik, hogy a következő egy-két évben újra reneszánszát éli majd a stílus – gondolok itt a közeljövőben megjelenő Rainbow Six: Extractionre, vagy akár a Redfallra. A játék csak októberben érkezik (akkor viszont mindjárt Game Pass-támogatással), ezen a hétvégén azonban bárki belekóstolhat a nyílt béta keretein belül, így mi is megnéztük, mit tudott a csapat összehozni.

Először is: a Back 4 Blood le sem tagadhatná, hogy a Left 4 Dead szellemi örököse. Erről már a trailerekben is megbizonyosodhattunk, játék közben azonban még több hasonlóságot fedezhetünk fel. A karakterek szövegei, a pályák felépítése és úgy általában az egész dizájn ontja magából a Left 4 Dead-hangulatot, így ilyen szempontból sikerült felnőni a nagy elődökhöz. Még a vicces üzenetek is megmaradtak az előző játékokból a menedékhelyeken, amiket az előttünk ott járt túlélők hagytak, de sok más apróság is ismerős lesz. A karakterek mintha hangyányival unalmasabbak lennének, de ezt őszintén szólva elég nehéz megítélni a béta alapján, így nem érdemes még hosszútávú következtetéseket levonni.

2008-2009 nem ma volt, így bizonyára nem lehetett egy az egyben átemelni a korábbi játékok funkcióit a Back 4 Bloodba (és valljuk be, nem is lett volna túl elegáns húzás), így mindenképpen szükség volt itt-ott némi átalakításra. Ma már kis túlzással lehetetlen eladni úgy egy játékot, hogy nincs benne egy normális fejlődési rendszer, megnyitható extrákkal és különféle kihívásokkal, így ezeket a Back 4 Blood fejlesztői is belepasszírozták a koncepcióba.

A rendszer elég egyszerű, de meglepően addiktív és szórakoztató: a küldetések és a kampány teljesítéséért játékon belüli valutát kapunk, melyeket aztán kártyákra költhetünk el. Ezek a kártyák különféle kisebb-nagyobb képességeket adnak (például gyorsabb újratöltés, kés használata ütés helyett), de vannak karakterspecifikus lapok is. Az összegyűjtött kártyákból paklit készíthetünk, majd a kampány elején kiválaszthatjuk, melyiket is akarjuk magunkkal vinni abban a körben. Ahogy haladunk előre a kampány szakaszain, úgy tudunk egyre több lapot felhasználni. A béta bár nem sok pályát tartalmaz, az már most is kitűnik, hogy komoly szerepe lehet a jól megválasztott kártyáknak a komolyabb nehézségi szinteken, azaz nem árt rámenni a jobb lapok gyűjtögetésére. Bár talán a régi rajongók számára idegen lehet ez az új rendszer, az eddig látottak alapján kiválóan illeszkedik a játékmenetbe, és határozottan megdobja a játék szavatosságát.

Szintén komoly változáson esett át a gunplay: a fejlesztők sokat merítettek az elmúlt évek shootereiből, így van célra tartás, valamint kiegészítőket is aggathatunk fegyvereinkre. A lövöldözés mind PC-n, mind pedig konzolon rendkívül szórakoztató, érezni az erejét a lövéseknek, valamint amellett, hogy minden fegyver eltérő képességekkel bír, még a különféle kiegészítőkkel is sokat alakíthatunk rajtuk. Ez azért is figyelemre méltó, mert rengeteg zombigyilkoló alkalmatosság került a játékba, a pisztolyok, puskák és gépfegyverek mellett ráadásul baseballütővel vagy akár machetével is megvédhetjük magunkat.

Habár a kampány, azaz a négyfős PvE kifejezetten szórakoztató és ígéretes, sajnos ugyanez nem mondható el a versus módról. A Left 4 Dead-sorozat egyik imádott funkciója volt, hogy a kampányt úgy is végigtolhattuk, hogy a speciális zombik bőrébe játékosok bújnak. Elég hosszú meccsek voltak ezek, de emlékezetes és egyedi élményt nyújtott, ahogy két csapat versengett egymással.

A Back 4 Blood esetében egyelőre nincs lehetőség arra, hogy a kampányt így játsszuk végig, és ez sok játékosnak csalódás lehet, hiszen erről eddig a fejlesztők is hallgattak. A PvP itt úgy működik, hogy egy külön, erre kialakított pályán, egyfajta hordamódban küzdhetnek meg egymással a csapatok. Ez így rövidebb és akciódúsabb meccseket eredményez, azonban éppen a taktikázás, így pedig az izgalom marad el. Remélhetőleg egy későbbi frissítésben bekerül a játékba a kampány versus módja is, hiszen az egyik legszórakoztatóbb és egyébként rendkívül időtálló játékfajtája volt ez a Left 4 Deadnek.

A látottak alapján mindenképpen ígéretes, ami a Turtle Rock konyhájában készült, még ha nem is teljesen hibátlan a koncepció. A legnagyobb hiány a kampánnyal tolható versus mód, amit azért nem lehetetlen pótolni a későbbiekben. A Redditet olvasgatva láttam, hogy többen panaszkodtak arra, hogy kevés a zombik száma, vagy hogy kicsik a pályák, de nagyon nehéz megítélni a béta alapján, hogy ezek valós problémák-e, és a teljes játékban is fennállnak-e majd, így csak ezért kár lenne eltemetni az egész címet. A Back 4 Bloodban mindenképpen megvan a potenciál, hogy az év egyik legjobb kooperatív címévé váljon, ráadásul egy jól összerakott megjelenés utáni támogatással akár hosszabb távon is számolni lehet vele.

A Back 4 Blood nyílt bétája PC-n, Xbox One-on, Xbox Series-konzolokon, PS4-en és PS5-ön érhető el egészen augusztus 16-ig. Mi Xbox Series X-en, valamint PC-n próbáltuk ki a játékot.

Kapcsolódó cikk

1.
markoci555
számomra a legnagyobb probléma, hogy nem engedik a solo play-t
ennek a következők lettek a következményei:
- játszhatatlan laggolás a társaktól, akik kinyírják a zombit előled, miközben neked még ott van, vagy beléd lőnek, miközben az ő oldalukon már gondolom rég abbahagyták a lövést stb.

- fél nap kiesés szerverhibák miatt

-brutálisan idegesített az egér érzéketlensége: dupla lövések, kihagyott lövések
igazi gamer egerem van, nem a gyerekeknek készített 20k DPI, villógós ledes, semmi ilyen probléma nincs jól kivitelezett játékban, és erre a problémára mások is panaszkodtak - erre is a legjobb magyarázat ez a laggolás, mivel volt aki mondta, hogy visszaadja az egyik lőszert a kilőtt 2-ből, miután felfogja a játék, hogy csak 1-et lőttél (ezt vettem észre egyébként már az egyik gameplay videón is ami ki volt ide rakva)

szerettem volna befejezni az elérhető atc1-et, de nem tudom hogy ma menni fog-e, hirtelen lesz nehéz a játék, és a sok újonc rögtön kilép egy halál után
a másik véglet meg akik kártyákat farmolnak és végigfutnak a pályán 0 élvezeti értékkel...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...