Jurassic World Evolution 2 teszt

  • Írta: szlav
  • 2021. december 10.
Link másolása
A Planet Coaster és a Planet Zoo csapata három évvel ezelőtt magára vállalta, hogy parképítő menedzsmentjátékot készít a legnagyobb dinós filmfranchise nyomán. Az így létrejött Jurassic World Evolution megérdemelt egy folytatást is.

Ha egy valamit megtanulhattunk a Jurassic Park és Jurassic World történeteit követve, az nem más, mint hogy a természet az emberi jószándék ellenére is mindig utat tör magának. A legendás filmsorozatban gyakorlatilag törvényszerűvé vált, hogy a ketrecbe zárt őshüllők így vagy úgy, de mindig elszabaduljanak, a Frontier Developments parképítőjében azonban lehetőséget kapunk arra, hogy korrigáljuk a múlt hibáit, és valóra váltsuk John Hammond óriási álmát.

A tesztalanyunk a Jurassic World: Fallen Kingdom eseményei után veszi fel a történet fonalát. A dinoszauruszok végleg elszabadultak, így Dr. Ian Malcolm szavaival élve beköszöntött az új jura kor – egy olyan világ, amiben az emberiségnek meg kell tanulnia együtt élni a Földet másodjára is meghódító szörnyetegekkel. A történetorientált kampány során a mi feladatunk lesz, hogy felkutassuk az észak-amerikai vadonban kószáló dinókat, hogy aztán biztonságos körülmények közt elszállásoljuk őket. A néhány óra alatt végigjátszható, gyakorlatilag egy hosszabb oktatómódnak is felfogható kaland során vadiúj parkokat építhetünk, felújíthatunk régebbi létesítményeket, ráadásul személyesen vezényelhetjük a természetben otthont kereső őslények becserkészését is.

Habár ez csupán a játék igen vékony szeletét teszi ki, kifejezetten élveztem, hogy saját kézzel irányíthattam az expedícióra induló vadőrök terepjáróit vagy helikopterét. Normál esetben persze elég mindössze kiadni a parancsot egy-egy dinoszaurusz befogására, de mégis rengeteget dob a teljes élményen, amikor a lombkoronák felett elsuhanó helikopter oldalában ülve mi magunk húzzuk meg az altatólövedékkel töltött puska ravaszát. Főleg akkor, ha közben még a selyemhangú Jeff Goldblum is ott duruzsol a fülünkben! Sajnos a Frontier nem tudta összecsődíteni a játékához a teljes eredeti szereplőgárdát, de Dr. Ian Malcolm és Claire Dearing (Bryce Dallas Howard) a filmekből ismert hangján szólal meg.

Az ismerős arcok és hangok pedig nem csak a sztorimódban, de a frissen bemutatkozó Chaos Theory szcenárióiban is végigkísérnek bennünket. Az új játékmód pontosan azt adja a rajongók kezébe, amire mindig is vágytak: a saját felügyeletünk alá vehetjük a filmekben látott parkok felépítését, San Diegótól egészen Isla Nublarig. A különbség persze az, hogy ha igazán jól végezzük a dolgunkat, akkor megakadályozhatjuk a raptorok, T. rexek és a hozzájuk hasonló csúcsragadozók elszabadulását. Világos, hogy a brit fejlesztőcsapat ebbe a játékmódba fektette a legtöbb energiát, az eredmény pedig magáért beszél. Habár a legtöbb hasonszőrű játékban én elég hamar megcélzom a kötetlen Sandboxot, a Chaos Theory itt pillanatok alatt az új kedvencemmé vált.

Már csak azért is, mert a korlátok nélküli építkezést ígérő Sandbox köré olyan barikádokat húzott fel a Frontier, amelyek láttán csak értetlenül vakargatom a fejem búbját. A hasonszőrű parképítőkben abszolút járatos fejlesztők remek ötletnek tartották, hogy a szabad játékmód tartalmait a Chaos Theory és a Challenge-mód kihívásai mögé zárják. Alapjáraton mindössze egyetlen helyszínen vághatunk bele az építésbe, ha pedig fel szeretnénk oldani a Sandbox összes helyszínét és tartalmát, akkor kénytelenek leszünk alaposan ráfeszülni az időkorlátos kihívásokra is, amelyektől személy szerint a falra tudnék mászni.

De bármelyik játékmódot válasszuk, a parképítés játékmenete mindenhol hasonló menetrend szerint folyik majd – ezt a receptet pedig már jól ismerhetik azok, akik játszottak a Jurassic World Evolution első részével. Miután kiépítettük a kutatáshoz, fejlesztéshez és a dinoszauruszok ellátásához szükséges infrastruktúrát, na meg persze felhúztunk egy-két biztonságosnak tűnő kifutót, máris útnak indíthatjuk az első archeológiai expedíciót. A gondos régészeink a világ minden csücskét bejárhatják, ahonnan több mint 70 különféle őskori faj leleteit szedhetik össze. A hagyományos növényevők és ragadozók mellett ezúttal repülő vagy tengeri dinoszauruszok maradványaira is rábukkanhatunk, akik számára a későbbiekben ehhez mérten kell otthont építenünk.

Néhány kőzetből azonban nem lesz csak úgy pikk-pakk dinoszaurusz – szükségünk lesz egy csapatnyi tudósra, akik a maradványokból kinyert DNS segítségével (és esetenként más fajok genetikai örökítőanyagát felhasználva) életre keltik ezeket a hatalmas kolosszusokat. Annak ellenére, hogy a nagyobbra duzzadt parkjainkban egyszerre akár több ezer látogató is megfordul majd, a főbb tennivalók nehéz terhét ez a néhány derék alkalmazott viseli a vállán, beleértve a teljes szórakoztatóipari infrastruktúra kiépítését is. Nem elég ugyanis elszállásolni a dinoszauruszokat, ha fenntarthatóvá szeretnénk tenni a parkot, akkor bizony hasznot kell húznunk belőlük. Ez pedig kilátókat, élménytúrákat, éttermeket és üdítős standokat jelent, no meg egy olyan biztonságos környezetet, ahol a bámészkodó családok szívesen költik a pénzüket.

De ahogy azt már megtárgyaltuk, a dinoszauruszok előbb-utóbb mindig megtalálják a kiutat a ketrecükből, hiszen nincs az az elektromos acélkerítés, ami meg ne roppanna egy óriási tornádó ereje alatt. A saját káromon tanultam meg, hogy a Jurassic World Evolution 2 akkor is képes mindent a feje tetejére állítani, amikor azt gondolná az ember, hogy a park túlélne egy atomháborút is. Egy váratlanul érkező járvány képes pillanatok alatt megtizedelni a dinoszauruszok populációját, a komolyabb természeti katasztrófák pedig könnyedén romba dönthetnek mindent, amit felépítettünk.

Habár többé-kevésbé minden ehhez hasonló szituációra fel lehet készülni, könnyen megeshet, hogy mégis válaszok nélkül találjuk magunkat, ilyenkor pedig a félretett dollármilliók gyorsabban szöknek el a bankszámlánkról, mint a magas fűben kereket oldó velociraptorok. A legtöbb parképítő menedzsmentjátékban ilyenkor egy nagyobb kölcsön felvételével kimászhatunk a gödörből, a Jurassic World Evolution 2-ben azonban sajnos nincs ilyen opció. Igazság szerint, számos olyan funkció hiányzik a játékból, amelyek már a klasszikus RollerCoaster Tycoonok óta a zsáner elengedhetetlen részét képezik.

Átfogóan fogalmazva, a Frontier nem találta meg azt az arany középutat, ahol kellően komplex, de mégis szórakoztató marad a mikromenedzsment. Engem nem zavar, hogy nem tudom minden standnál egyenként megszabni a jégkása árát, hiszen a területükért kakaskodó alfahímek folytonos pátyolgatása közben nem is lenne időm ilyesmivel foglalkozni. Ezzel szemben viszont a játék megköveteli, hogy minden egyes benőtt lábkörmű dinoszauruszt egyesével elaltassak, helikopterrel a gondozóhoz szállíttassak, kijelöljem hozzá a megfelelő orvost, majd visszataxizzam őket a megfelelő kifutóba. A fejlesztők szíve joga, ha ennyire keményvonalassá szeretnék tenni a játékot, ebben az esetben viszont elvárnám, hogy legalább rákattinthassak a látogatókra, hogy megnézzem, hogy tetszik nekik a park.

A végeredmény az, hogy a prehisztorikus parképítő egy olyan szürkezónában landol, ahol egyszerre tűnik kifejezetten pepecselősnek, de mégis sokkal kevésbé komplexnek, mint a Planet Coaster vagy a Planet Zoo. Ezzel és a Sandbox-mód tartalmainak kapuk mögé zárásával tehát semmiképp sem nevezném tökéletes játéknak a Jurassic World Evolution 2-t, de hazudnék, ha azt állítanám, hogy nem szórakoztam vele mégis remekül. A Chaos Theory csodálatosan idézi vissza a kedvenc filmjeink világát, és habár néhány nem várt katasztrófa alaposan fel tudja adni a leckét az Istent játszó parkigazgatóknak, mi más ez, ha nem az eredeti Jurassic Park legfőbb tanulsága?

A Jurassic World Evolution 2 PC-re, Xbox One-ra, Xbox Series X/S-re, PlayStation 4-re és PlayStation 5-re jelent meg. Mi Xbox Series X-en teszteltük a játékot.

11.
11.
crytek
Bundlezva lett ez is (Humble márciusi csomagjában van benne)
10.
10.
Ghabor76
Én örülök, hogy piacra dobtak egy ilyen kaliberű játékot. Engem az első rész teljes mértékbe vissza röpített gyerekkoromba és maradandó élményt adott. A videókat látva a játékról észre vehető, hogy nagyon sokat foglalkoztak a kontaktus animációkkal. Igen, elég darabosak a mozgások (még). De könnyen eltudom képzelni, hogy pár foltozással javítva lesz és egy újabb maradandó élménnyel leszünk gazdagabbak.
9.
9.
Pistons00
#8: Mivel most volt Fizetés 10.-én ( legalabbis az emberek töbségének ) vegyél magadnak egy üdítöt -:) mintha én hivtalak volna meg -:)
8.
8.
Akutyafáját
#7: ,, a dinoszauruszok félig hüllők félig madarak voltak "

annyira amennyire te félig ember félig csimpánz vagy
7.
7.
Pistons00
#4: Majnem egyetértek. -:) a dinoszauruszok félig hüllők félig madarak voltak. A kréta kor végén jelentek meg az első olyan madarak amik már nem tartalmazták a hűllök vonásait. A dinoszauruszok elött is éltek olyan állatok amik félig ilyen félig olyanok voltak. A Perm időszakban az állatok többsége félig emlős félig hűllő volt. Nekem nagyon tetszik a Jurassic world evolution 2 de továbra is az a véleményem hogy a grafikai javulást leszámitva semmi olyan nincs ebben amit az első részbe egy DLC formájában ne tudtak volna belerakni. Nagyon sok a boszantó vagy inkább fusztráló dolog pl a Compsognathus olyan pici hogy elfér egy ember tenyerében erre kiküldenek egy helikoptert 1 db-ért hogy szálitsák be a korházba törés miatt. :D nekem Ps5-ön van meg a játék mégis sokszor laggol. Főleg amikor a Mossasaurus a cápát leszedi. A tengeri dinok mozgása teljesen robotszerű -:) a repülő hüllők ketrecébe meg nem is értem mért nem került olyan opció hogy megtudjam emelni a talajt anyira hogy valami hegyszerű képzödményt csináljak. Hogy csak 1 példát emlitsek az olyan kozmetikai elemek mint a Vizesés mért nincs ?????
6.
6.
Ooorky
#5: Gondolom belerakták "busywork"-nek, mert az első részt a játékosok nagy része pár óra után lerakta olyan unalmas volt.
5.
5.
delphijos
Biztos van akinek ez jön be, de én egy ilyen játékban egyáltalán nem igényeltem volna az altatólövedékes “vadászatot” , a dinók ide-oda szállítását. De mondom, biztos van akinek meg tetszik.
1.
1.
GAMEROD
Jobban örültem volna egy Planet Coaster 2-nek. Nem a 90-es évek 12 évese vagyok hogy ilyen undormányok szórakoztassanak.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...