Trail Out teszt

Hatalmas ütközések, hangos robbanások és őrületes sebesség. Ez a Trail Out, amiben egy egykori kaszkadőrt irányítva kell a csúcsra jutnunk, lehetőleg úgy, hogy közben minden ellenfelünket a roncstelepre katapultáljuk.

Ha az alapok ismerősek, az nem véletlen, hiszen az orosz Good Boys feltett szándéka az volt, hogy tisztelegjenek a nagy sikerű Flatout előtt. Utóbbi látott már szebb napokat is, hiszen a mára már klasszikussá vált első két rész után hatalmas lejtmenet következett be a sorozat életében, ami kétségkívül összefügg azzal, hogy az eredeti fejlesztők inkább leléptek Wreckfestet készíteni. A Bugbear helyett érkezett csapatok láthatóan nem voltak tisztában a széria esszenciájával, így aztán nem meglepő, hogy az ezt követő két epizód a roncsokkal együtt beleállt a földbe. A rajongók azonban végre fellélegezhetnek, hiszen a Trail Out, ha nevében nem is, minőségben simán a kultikus részek mellé tehető, még a kisebb hibái ellenére is.

A történetünk (igen, itt még az is van) ott kezdődik, hogy főszereplőnk, a korábban kaszkadőrként dolgozó Mihalych igencsak le van gatyásodva, így aztán kapva kap az alkalmon, mikor meghirdetnek egy szabad helyet a Trail Out fesztiválra. A szabályok egyszerűek: legyél te a leggyorsabb, miközben a lehető legtöbb dolgot szétzúzod a pályákon, így szerezve egyre több rajongót és haladva felfelé a ranglétrán. Összesen hét darab nevesített ellenfelet kell majd lenyomnunk a végső győzelem érdekében, akikkel idővel személyesen is összeakaszthatjuk a lökhárítónkat, hogy aztán egy életre elvegyük a kedvüket a folytatástól.

Ezt az egyedinek egyáltalán nem nevezhető sztorit pedig meglehetősen megkérdőjelezhető minőségű átvezetőkből ismerhetjük meg, amik annyira rosszak, hogy már jók. Az angol szinkron olyan orosz akcentussal van megtámogatva, hogy szinte kiérezzük belőle a vodkát, a karakterek animációi borzalmasak, a szájszinkron mintha nem is létezne, a vágás sokszor érthetetlen és rengeteg a bug, mégis, mindezek ellenére piszok szórakoztatóak. Szerethetően gagyi az egész, ráadásul a humorfaktort tovább emeli a megannyi poénos utalás és kikacsintás, amiken garantáltan szétröhögjük majd magunkat.

Ha pedig felocsúdtunk a bűnös élvezetekből, akkor irány a versenypálya, ahol a játék egy teljesen másik arcát mutatja. Persze a kezdés nem egyszerű, első roncsunk felépítése után szinte teljesen szűz kocsival (ami rögtön lehet akár egy Trabant is) kell érvényesülnünk, de ahogy haladunk előre a sztoriban, úgy szerzünk egyre több pénzt és nyitjuk ki a további lehetőségeinket. Lesz itt tuning, garázsfejlesztés, kihívások, egyedi megmérettetések, megnyitható hacukák, de még akár streamelhetünk is a jó öreg Mihalychkal, feltéve, ha az internet engedi, hiszen a lefedettség sajnos nem az igazi. A versenyek terén sem csak körözgetéseket kapunk, lesznek sprintszakaszok, élet-halálig zajló roncsderbik, menekülések, sőt, mivel vezetőnk kirepülhet a szélvédőn, így aztán idővel az ezt a képességét kihasználó agyament marhaságokban is részt vehetünk.

A karrierünk tehát nemcsak tartalmas, de változatos is, ráadásul az árkádosabb megvalósítás okán piszok élvezetes az egész, legyen az sima verseny, vagy karambolokkal teli őrület. Ugyan a fizika néha tud meglepetést okozni, többnyire remekül teszi a dolgát, akárcsak a törésmodell, aminek hála alaposan leamortizálhatjuk a verdákat, egészen a végső robbanásig. A kocsik kidolgozása amúgy is remek, ráadásul mindegyikhez egyedi beltér jár, amit a belső kamerából jobban is szemügyre vehetünk. Mindeközben pedig zúzósabbnál zúzósabb zeneszámok szolgáltatják a talpalávalót, így maximalizálva a rombolás okozta élvezeteket.

Az élmény tehát szinte tökéletes, sajnos azonban a játék nem teljesen - bár a felmerülő hibák nagy része könnyedén megbocsátható, vagy később akár kijavítható. Az egyik ilyen a gyakran csaló mesterséges intelligencia, aminek hála bármikor utolérhetnek minket a semmiből, a másik pedig a megjelenéskor meglehetősen hiányos többjátékos mód. A fejlesztők megígérték, hogy a későbbiekben bővíteni fogják ezt a részt, ami rá is fér, mivel egyelőre csak négyfős kooperációs lehetőséget kapunk, helyben, osztott képernyőn, vagy az interneten keresztül, ami nem rossz, de azért kicsit hiányoznak az egymás elleni megmérettetések.

A Trail Out az a játék, amire a Flatout-rajongók már évek óta várnak: egy árkádos agymenés, amiben lezúzhatunk mindenkit, méghozzá teljesen büntetlenül. És akkor azt még meg sem említettem, hogy alapból kapunk magyar feliratot, sőt, az árcédula annyira baráti, hogy már szinte lopásnak érződik a vásárlás. Aki hozzám hasonlóan imádja a versenyjátékokat, és emellé a szándékos rongálást sem veti meg, annak kötelező belekóstolnia Mihalych barátunk fesztiválos élményeibe, de azok is kormányt ragadhatnak, akiket eddig hidegen hagyott a rombolás, mert ennél jobb stresszlevezetőt jelenleg sehol sem fognak találni.

A Trail Out kizárólag Steamen elérhető, de jövőre megjelenik PS4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switchre is.

6.
6.
crytek
#5: Dehogy kell több. Aki szerette a régi címeket az ezt is fogja.
5.
5.
PS4jacksony
#4: Mert ma már azért többet kell villantani mint a jó öreg flatout volt ... A téma is hálás sokan szeretik én is ....
4.
4.
crytek
#2: Miért kár? A összes "jó" flatout ilyen volt.. ez kb csutkára olyan még a csaló ai is.. Ennél több nem is kell.

3.
3.
Viktor_The_Best
2.
2.
PS4jacksony
#1: Kár mert egész pofásan néz ki nyilván nehéz már újat mutatni .Autós játékot érdemlegeset szinte a nagy stúdiókon kívül érthetetlen okból, senki nem csinál . Még a Test Drive ban bízok ha megjelenik valamikor addig jó a GT7 még . . .
1.
1.
FrankBlack
Erről a játékról eddig nem hallottam, nem láttam semmit, nem tudtam róla, hogy készül. Régi Flatout és jelenlegi Wreckfest rajongóként felkeltette az érdeklődésem. Az autóválaszték, a teszt és gameplay videók, képek alapján biztos voltam benne hogy be fog jönni nekem.

Megvettem, kipróbáltam. Sajnos nem jön be. Nekem ez már túl árkád. A fizika, irányítás, grafika. Ez nekem nagyon fapados, idejétmúlt. Ebből refund lesz. Amúgy hozza a régi Flatout feeling-et, meg jó játék ez, csak a Wreckfest mellett ez nekem nagyon gagyi. Maradok inkább annál.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...