Monster Hunter Rise PS5 teszt

Mindenki kedvenc szörnyvadászos szériájának legutóbbi darabja a Nintendo hibrid konzolja után végre nagy konzolokra is ellátogat. Lássuk, hogy sikerült az átírat!

A Monster Hunter Rise hatalmas sikernek örvendett a Nintendo hibrid konzolján a 2021-es premierje után. Sorra döntötte meg az eladási rekordokat, tavaly pedig egy óriási kiegészítővel, a Sunbreakkel bővült az alapjáték. A játék sikerét meglovagolva tavaly PC-n is tiszteletét tette az alkotás, mely ott is kimagasló teljesítményt ért el eladások tekintetében. Így nem is volt kérdéses, hogy előbb-utóbb a Sony és a Microsoft konzoljain is megjelenjen a Monster Hunter Rise. Ennek 2023 januárjában el is jött az ideje, lássuk, hogy sikerült az átírat.

Nem mindig sül el jól egy játék kézikonzolról való portolása nagy gépekre. Jelen esetben annyiban könnyebb volt a fejlesztők dolga, hogy már Nintendo Switchen sem érződött lebutított, egyszerűsített játéknak a Monster Hunter Rise. Természetesen nem ért fel a Monster Hunter World grafikai részletességéhez, valamint a pályadizájn is visszafogottabb lett, azonban a feudális Japánt idéző környezet, valamint a kellően színes, kontrasztos és változatos helyszínek ellensúlyozni tudták ezt a hiányosságát. Szerencsére nagy kijelzőn is parádésan fest a játék, a megnövekedett felbontás és a sokkal nagyobb grafikai részletesség jót tett a játék megítélésének.

Három grafikai opció áll a rendelkezésünkre PlayStation 5-ön és Xbox Series X-en. A teljesítményt előnyben részesítő módban 1080p felbontás mellett atomstabil 120fps-sel élvezhetjük a játékot, ekkor azonban a grafikai részletességből is visszább vesz a játék. A Default beállítás ugyanúgy a 120fps-t célozza meg, és általában 100fps felett marad még a legizzasztóbb harcok során is. Ilyenkor lényegesen szebb a játék, mint Performance módban, és a teljesítmény sem szenved csorbát számottevően.

A harmadik grafikai opció a grafikát részesíti előnyben, mely nagyjából a PC-s Ultra beállításokat natív 4K felbontás mellett képes megjeleníteni, unlockolt fps mellett. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy az esetek döntő többségében 70-78fps körül ingadozik a képkockaszám, és kizárólag az átvezető videók alatt esik 60 alá. Mivel ezekből nem sok van, és a játékmenetre egyáltalán nincsenek ráhatással, így abszolút nem volt zavaró. Ráadásul, ha VRR kompatibilis megjelenítőt használunk, akkor a kissé ingadozó fps sem fog fejfájást okozni számunkra, én az idő legnagyobb részét Fidelity módban töltöttem, de mindhárom grafikai beállításnak van létjogosultsága.

A Monster Hunter Rise természetesen kihasználja PlayStation 5-ön a 3D Audio nyújtotta előnyöket. A magam részéről nem különösebben rajongok érte, azonban korrekt hangprofilt alkottak hozzá, és ugyan játékmenet szempontjából nem sok vizet kavar, a hanghatások tekintetében nem lehet belekötni a játékba. Itt meg kell jegyeznem, hogy kifejezetten jó soundtrack is társul ehhez, így erre sem lesz panaszunk. Kihasználásra kerülnek továbbá a DualSense kontrollerben rejlő lehetőségek, mint például az adaptív ravaszok és a haptikus visszajelzés is. Az adaptív ravaszok a Gunner típusú fegyverek használatakor válnak aktívvá, a haptikus visszajelzést pedig a pajzsunk használatakor érezhetjük a tenyerünkben. Sajnos a többi fegyvernemnél nincs funkciójuk ezeknek a technológiáknak.

A Monster Hunter Rise kifejezetten jó port lett, remekül sikerült átültetni a kultikus szörnyvadászos franchise legutóbbi darabját PlayStation-és Xbox-konzolokra. A többféle grafikai beállításnak hála mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbbet, összességében pedig korrekt látványt nyújt a környezet visszafogott összetettségének ellenére is. Alapszinten kihasználásra kerülnek a 3D Audio, illetve a DualSense által nyújtott képességek is, igaz, ezekre nem fektettek nagy hangsúlyt a készítők. Az árazása is rendben van, habár itt meg kell jegyezni az alapjáték egy nagy hiányosságát. A korábbi részekhez képest kifejezetten rövid, és az óriási tartalmi frissítést magába foglaló Sunbreak kiegészítő csak valamikor a tavasz folyamán válik elérhetővé az említett platformokra. Addig is az alapjáték által kínált nagyszerű élménnyel kell beérnünk, és semmi kétségem sincs afelől, hogy a Nintendo Switchen és PC-n elért sikerek után hasonlóan szép eladási számokat fog produkálni a Sony és a Microsoft konzoljain is.

A Monster Hunter Rise már elérhető Nintendo Switchen és PC-n. A játék január 20-án jelenik meg PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, valamint Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re. Már megjelenés napjától elérhető lesz az Xbox Game Pass kínálatában is. Mi PlayStation 5-ön teszteltük. Az eredeti játékról írt tesztünket pedig itt olvashatjátok el.

Kapcsolódó cikk

2.
2.
Doomsayer
Még nem játszottam egy Monster Hunter játékkal sem, de ez holnap jön Game Pass-be, úgyhogy szerintem egy nézést megér, aztán majd kiderül, hogy mi ez.
1.
1.
Zisten
Nekem és barátaimnak Switchen nagy csalódás volt a játék hossza és tartalma.
Míg a World (700h) és Iceborne (600h) többszáz óra játékot biztosított, addig a Rise végére értünk 90óra alatt... és semmi.

Ennek a legfőbb oka a MH Stories2 megjelenése volt. A Rise márciusban jelent meg. A Stories júniusban, így az április, május már annak a fejleszésére lett fordítva. Jött pár apró event quest, de kb. lósz*rt se értek. Amíg a World/Iceborne a fesztiválok alatt speciális kiegészítőket, páncélokat, fegyvereket adott, addig a Rise ezekre megnyitható MATRICÁKAT! Érted! MATRICÁT! Botrány!

A másik ok a trófeák hiánya. Mert amíg látod, hogy van miért harcolni, addig tolod. Mivel Nintendon ez nincs, így nincs következő cél. Ha a trófea kéri megcsinálom, Ha semmi nem kéri nem csinálom meg mert eszembe se jut. :)

Bár tény, hogy az ára alacsonyra lett belőve, nem fogok újból fél játékot megvenni.
Majd ha jön a Sunbreak, akkor bezsebelem a 2in1-et.
Bár őszinte leszek a Sunbreak-kel kapcsolatban is vannak félélmeim.
Nem látom benne azt a tartalmat amit pl. egy Iceborne adott.
Meg kíváncsi leszek itt a Fesztiválok után is csak matricát fogunk-e kapni, vagy végre tartalmat is gyártottak hozzá? Tavasszal biztos bezsebeljük. Mint MH veterán nem hagyhatom ki.


(Rise helyett szívesebben toltuk a MH Generations Ultimate-et, mert abban volt tartalom és újdonság, mivel több részt mixeltek egybe. De a No.1 újdonság, hogy a macskával mehetünk vadászni. A legnagyobb ötlet amit valaha kitaláltak. A macskát űberbrutál harcossá lehetett alakítani. Imádtuk! Legjobb rész!)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...