Monster Hunter Rise: Sunbreak PS5 teszt

Link másolása
A Monster Hunter Rise: Sunbreak egy teljesen új régióba kalauzolja el a veterán szörnyvadászokat, ahol minden eddiginél nagyobb veszély leselkedik rájuk. A tartalmas DLC immár elérhető PlayStation-és Xbox-konzolokon is.

A nagy múltra visszatekintő Monster Hunter-széria nyugaton való térhódítására egészen 2018-ig kellett várnunk, amikor is megjelent a Monster Hunter: World. A rekordeladásokat produkáló rész remek irányba vitte el a sorozatot, és bebizonyította, hogy a Monster Hunter-játékoknak nem csak a Nintendo kézikonzoljain van keresnivalójuk. Alig egy évvel az alapjáték megjelenése után elérhetővé vált az Iceborne kiegészítő is, mely teljesen új szintre emelte a játékot, játékmenet és tartalom szempontjából is. Ezek után kissé visszalépésnek tűnt a Monster Hunter Rise, mely eredetileg kizárólag Nintendo Switchre volt elérhető, azonban idén januárban már PlayStation-és Xbox-konzolokra is megjelent. Most pedig végre megérkezett hozzá a Sunbreak DLC, mely az alapjáték számos gyenge pontját kijavította. Lássuk, hogy muzsikál a Sony új generációs konzolján!

A veterán Monster Hunter-játékosoknak már nem kell bemutatni a jól ismert formulát: szörnyvadászként tengetjük a mindennapjainkat, küldetéseket teljesítünk, a leölt szörnyekből nyert alapanyagokból pedig új fegyvereket, páncélokat, valamint felszereléseket készíthetünk magunknak, illetve segítőtársainknak, hogy egyre erősebb fenevadakkal nézhessünk szembe. Az addiktív játékmechanika természetesen a Sunbreak DLC-ben sem változik. Ahhoz, hogy belecsaphassunk a kiegészítő nyújtotta tartalmakba, mindenképp teljesítenünk kell az alapjáték fő sztoriszálát, valamint kötelező HR7-es Hub Questeket. Ezután kapunk invitációt Elgado európai középkor ihlette városkájába.

A Monster Hunter-játékok sosem a történetükről voltak híresek, tulajdonképpen a Sunbreak sztorija folytatja a Rise elég sután megírt történetét, miszerint valami miatt az őshonos szörnyek megvadultak, nekünk pedig meg kell állítanunk őket. Ezúttal legalább az újonnan megismert mellékkarakterek egy fokkal érdekesebbek, noha csodára itt sem kell számítani. A Monster Hunter Rise leggyengébb pontja azonban nem a történet volt, hanem a szokásosnál jóval kevesebb tartalom. Ezen szerencsére a Sunbreak sokat javít.

Három új szörnyet ismerhetünk meg a kiegészítőben, melyek rettegésben tartják a környéket: a vámpírszerű óriássárkány Malzenot, a várfarkas-szerű Lunagaront, valamint a páncélos Garangolmt. Rajtuk kívül találkozunk még számos olyan lénnyel, melyeket a korábbi játékokból emeltek át, illetve a Rise-ból megismert lények új variációival is. Az új szörnyek többségének legyőzése igazi kihívást jelent, ilyen szempontból sokkal kiegyensúlyozottabb élményt nyújt a Sunbreak, mint az alapjáték, mely sok esetben már-már túlzottan könnyű volt. A készítők újraalkották a Monster Hunter 2-ből ismert dzsungel pályát, mely bizonyára sok régi rajongónak könnyet csal az arcára. Ezen felül kapunk egy teljesen új területet, a Citadellát, melyben több éghajlati övezet találkozik, így egy rendkívül színes és változatos környezetet hozva létre.

Azért is jó újra megküzdeni az alapjátékban unalomig vadászott szörnyekkel, mert mindegyikük tartogat valami új mozdulatot, mellyel kizökkentenek a rutinból, és teljesen új szemlélettel kell hozzáállnunk a harchoz. Hasonlóan újszerű élményt kínálnak az úgynevezett Follower küldetések, melyek során az újonnan megismert mellékszereplők oldalán küzdhetünk meg egy-egy fenevad ellen. Ugyan ezek nagy kihívást nem tartogatnak, mégis, nagyon szórakoztató látni, ahogy az NPC-társunk különböző kombókat hajt végre, vagy épp csapdákat állít, és kéri, hogy csalogassuk oda a szörnyet. Sajnos a multiplayer partyba nem hívhatjuk be az NPC-ket, pedig ez a funkció sokat hozzátett volna az online co-op élményhez. Szerencsére az alapjátékból megismert Rampage-küldetéseket elengedték a fejlesztők, ami nem is baj, hiszen nagyon repetitív és sok esetben frusztráló élmény volt ezek teljesítése. Viszont a helyükre nem kapunk új tartalmat, ami kicsit azért fájó pont.

A Monster Hunter Rise: Sunbreak talán egyetlen játékmechanikát is befolyásoló változása az úgynevezett Switch Skill Swap rendszer, mely segítségével a harc során két fegyverszett között tudunk váltani pár gombnyomással. A Rise a korábbi részekhez képest lényegesen akrobatikusabb harcstílust tett lehetővé a Wirebug használatával, ezt pedig tovább finomítja ez az új rendszer. A használatának megszokása némi időt vesz igénybe, azonban érdemes belefektetni az időt az elsajátításába, mivel tényleg nagyon hasznos és látványos lesz a végeredmény.

Összességében elégedettek lehetünk a Sunbreak nagygépes portjával, hasonló grafikai teljesítményre számíthatunk, mint amit az alapjátékban is láthattunk. Továbbra is érződik rajta, hogy eredetileg a Nintendo hibrid konzoljára szánták a címet, így next gen grafikára ne számítsunk. A Monster Hunter Rise: Sunbreak egy jól sikerült kiegészítő, rengeteg új tartalmat, területet, szörnyet és felszerelést hozott magával, melyekkel együtt egy igen robusztus élményt kapunk. Ez a DLC szükséges is ahhoz, hogy ellensúlyozzuk az alapjáték meglehetősen szegényes tartalmát, azonban az alapjáték és a kiegészítő ára meglehetősen borsos, így beszerzésük inkább egy akció során ajánlott. Mindenesetre remek hiánypótló lehet addig a játékosoknak, míg a Monster Hunter: World szellemi örököse meg nem jelenik.

A Monster Hunter Rise: Sunbreak eredetileg Nintendo Switchre jelent meg. 2023. április 28-án pedig PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S-konzolokra is ellátogat. Mi PS5-ön teszteltük.

Kapcsolódó cikkek

1.
1.
tyber16
Aki megveszi a Sunbreaket az készítsen be nem kevés kaját mert a legújabb frissítéssel ami a konzolokra később fog jönni olyan szintű brutális endgame tartalommal tolja meg a játékot amivel a következő Monster Hunter végéig ellehet pöcsölni xD.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...