
Az így szerzett fejlesztési többlet pedig meg is látszik a végeredményen, hiszen a Monster Energy Supercross 25 - The Official Video Game a sorozat eddigi legjobb, legszebb és legélvezetesebb része lett, ami elsősorban a háttérben meghúzódó Unreal Engine 5 szálnak köszönhető. Ennek hála ugyanis a fejlesztők ledobhatták magukról a korábbi konzolok béklyóit és nyomhatták neki, ahogyan a csövön kifért és bizony húzták is a gázkart rendesen, mivel alapjaiban nyúltak bele a mára már igencsak megfáradt széria alapvetései közé. A legszembetűnőbb ezek közül kétségkívül a látványvilág, ami a versenyek közben egészen lehengerlő, legyen szó, akár a részletesen lemodellezett motorokról és pilótákról, esetleg a deformálódni képes pályaívekről. Így igaz, megannyi év várakozás után végre bekerült a játékba a nyomvonalakat körről-körre megváltoztató sárdagasztás, ráadásul a vadonatúj, jóval élethűbb fizikának köszönhetően ez nem csupán esztétikai elem, hanem bizony minden egyes kanyarbejáratnál számolnunk kell majd vele.
Ezek a folyamatosan változó körülmények ugyanakkor nemcsak tőlünk követelik meg a nagyobb odafigyelést, hanem a körülöttünk lévő ellenfeleinktől is, akik meglepően jól veszik az ilyesfajta akadályokat. Ezt azért is érdemes kiemelni, mert a sorozat történetében korábban állandóan visszatérő probléma volt, hogy a mesterséges intelligencia sem rólunk, sem a pálya adottságairól nem vesz tudomást, emiatt pedig a körözgetések szinte kivétel nélkül botrányba fulladtak. Szerencsére efféle kellemetlenségektől már nem nagyon kell tartanunk, az ellenfelek ugyanis meglepően okosan és illemtudóan viszonyulnak a versenyzéshez, hibáznak, de, ha arról van szó, akkor kíméletlenül kiterelnek minket, ezutóbbi viszont sosem lépi át a sportszerűtlenség határát. Csupán annyi velük a probléma, hogy karriermódban valamilyen oknál fogva sosem fejlesztenek motort, aminek hála a kezdeti csetléseink-botlásaink után simán faképnél hagyhatjuk őket a rajtvonalnál, feltéve, ha rendelkezünk a tuningokhoz szükséges csapatszinergiával.
És ha már itt tartunk, akkor essék is szó a Monster Energy Supercross 25 - The Official Video Game egyik legélvezetesebb pontjáról, a karriermódról, amiben egy általunk megkreált versenyzővel kell felmotoroznunk a dobogó legfelső fokára. Természetesen mindez korántsem lesz egyszerű feladat, hiszen mielőtt megmérettethetnék magunkat a királykategóriákban, előtte bizony ki kell járnunk a szamárlétrát. Ráadásul ezalatt az sem lesz mindegy, hogy miként viszonyulunk a többi csapathoz, illetve versenyzőhöz, mivel ezeknek a kapcsolatoknak hála komoly lehetőségek nyílhatnak meg előttünk (erősebb csapattárs, kedvezőbb feltételek egy esetleges szerződés esetén), vagy épp ellenkezőleg, riválisokat szerezhetünk. Őket egyébként a fejezetekre bontott versenynaptárban tudjuk majd móresre tanítani (amik között kapunk speciális eseményeket is), aminek végeztével nemcsak a tiszteletüket nyerhetjük el, hanem még jókora mennyiségű tapasztalati pontra is szert tehetünk.
Ehhez a fejlesztők egy napi és heti kihívásokat tartalmazó Battle Pass-szerű rendszert társítottak, aminek keretein belül nemcsak a profilunk fog fejlődni, hanem az éppen aktuálisan használt motorunk gyártójához tartozó kapcsolatunk is. Természetesen a jutalmak sem maradnak el, amik rendszerint valamilyen új fejlesztési lehetőségben, járgányban, esetleg különféle skinekben merülnek ki. Ezutóbbiakat egyébként igencsak szűkmarkúan méri a program, ugyanakkor a menüben bármikor megalkothatjuk a saját elképzelésünket, amit aztán a versenyzőnkre aggathatunk. Sőt, sisakok, csizmák és motorfestések mellett akár még saját pályákat is létrehozhatunk, amiket aztán játszi könnyedséggel oszthatunk meg az internet népével. Külön öröm, hogy a cross-play lehetőségnek hála bárki, bármilyen alkotást magáévá tehet, hogy aztán beöltözve, a kedvenc nyomvonalán rendezhessen bajnokságot a haverokkal a nyeregben.
Amit viszont furcsáltam ezen a téren, hogy pár, korábban remekül működő játékelem valamiért kimaradt az idei játékból. Ilyen például a Compound névre keresztelt sandbox móka, vagy épp a sérülésrendszer, amiknek hiánya azért is meglehetősen érdekes, mert az ötödik és a hatodik epizód marketingkampánya egészen konkrétan ezekre a funkciókra lett felhúzva. Utóbbiért mondjuk annyira azért nem kár, előbbi azonban már annál inkább fájt, főleg, mivel annak idején számtalan önfeledt órát töltöttem el azzal, hogy csak céltalanul száguldoztam a rekettyésben. Ilyenre tehát mostantól már nem lesz lehetőségünk, ellentétben a Rhythm Attackkal, ami a legutolsó részben debütált és ezúttal is tiszteletét teszi a felhozatalban. A játékmód lényege, hogy a négy elérhető nyílegyenes, ugratókkal teli pályán egyetlen ellenféllel szemben kell a lehető leggyorsabban végig érni, ami elképesztően pörgős és szórakoztató összecsapásokat eredményez.
Természetesen, akár csak a többi pálya esetében először ezeket is be kell majd tanulnunk, hiszen elsőre garantáltan nem fogjuk majd tudni, hogy melyik ugratót mekkora gázfröccsel érdemes megközelíteni. Ebben szerencsére a játék is a segítségünkre lesz, hiszen számtalan vezetési segédlettel zsonglőrködhetünk (a tutorialként funkcionáló Supercross Academy sajnos eléggé fapados lett), amik bár lelassítanak valamicskét, legalább nem engedik, hogy kizúgjunk a nézők közé. Mondjuk őket amúgy is messziről ajánlott elkerülni, mert rájuk valamiért nem volt jó hatással az Unreal Engine 5-ben lakozó plusz erő és ugyanolyan ocsmányok, mint a korábbi részekben. A versenyzők arcai szintúgy erre a balsorsra jutottak, úgyhogy jobb is, hogy az esetek többségében bukósisakban vannak, mert amint leveszik azt, elszabadul a pokol. Sajnos időnként a fizika is meg tud bokrosodni, motorunk olykor a gravitációra fittyet hányva össze-vissza pörög, illetve nagyobb eséseknél a pilóták hajlamosak beszorulni a tereptárgyakba, de szerencsére ezeket az anomáliákat könnyedén orvosolhatjuk egy-egy jól irányzott visszatekeréssel.
Ezeken túlmenően is akadnak azonban kisebb hibák, mint például a büntetési rendszer, ami sokszor annyira megbocsájtó, hogy simán megéri levágni a nagyobb kanyarokat is, vagy épp a rajtmechanika, amit könnyedén kijátszhatunk annyival, ha már az elejétől fogva tövig nyomjuk a gázt. Ugyancsak furcsa, hogy rajthelyünk kiválasztásakor valamiért néha teljesen más karámot kapunk, mint amit szerettünk volna, ilyenkor pedig hiába döntünk a jóval kedvezőbb rövidív mellett, a valóságban a korántsem biztos, hogy onnan fogunk indulni. Gondolhatjátok mekkorát néztem, hiszen ennek hála nagyjából ki is dobhattam az ablakon a korábban elért kiváló időmérő eredményemet.
Ezeket a kisebb problémákat leszámítva viszont a Monster Energy Supercross 25 - The Official Video Game egy piszkosul élvezetes adrenalinbomba, ami egy kifejezetten hangzatos gázfröccs kíséretében vezette át a szériát a következő generációba. A sportág rajongóinak természetesen kötelező darab, de azok is nyugodtan rápróbálhatnak, akiket csak a száguldás vonz, mert a saras ugratók közötti összecsapások könnyedén szerelembe ejthetik az embert.
A Monster Energy Supercross 25 - The Official Video Game április 7-től érhető el PlayStationre, Xboxra és PC-re. Mi utóbbin pattantunk a motorokra, a kulcsért köszönet a Magnew Games csapatának!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.