Stellar Blade teszt (PC)

  • Írta: Baloo
  • 2025. június 24.
Link másolása
Kicsivel több mint egy évet kellett várnia a PC-s közönségnek, hogy a PlayStation 5-ös sikerek után az ő platformjukra is megérkezzen Eve - minden értelmében - szemkápráztató kalandja. De vajon jól sikerült a konvertálás?

Egy évvel ezelőtt ilyenkor már a fél gamer társadalom Stellar Blade-lázban égett; mondjuk nem azért, hogy milyen a játék maga, hanem sokkal inkább a főhősnő kinézete körül forogtak a különböző minőségű eszmecserék. A fejlesztők eközben meg dörzsölték a tenyerüket, mert Eve kinézete tökéletes marketingkampánynak bizonyult a számukra. Szerencséjükre a Stellar Blade nem csak egy csinipofi lett - a pofás külalak alatt számos remek értékkel rendelkezik, amit most már a PC-sek is élvezhetnek.

Amennyiben tavaly elvonták volna a formás idomok a figyelmeteket, megpróbálom ismét minimálisan összefoglalni a játék szinopszisát: szegény bolygónk ismét egy posztapokaliptikus környezetbe került köszönhetően a különös idegen fajnak, a Naytibáknak. A Föld visszafoglalására tett kísérlet következtében érkeznek az űrben található bázisról Eve és Tachy, akiknek a küldetése villámgyorsan katasztrófába torkollik. Hősnőnket is épphogy megmenti Adam, aki - a bibliai utalások mellett - innentől hűséges segítője lesz főszereplőnknek.

A játék részleteibe ennél jobban most nem mennék bele - hiszen azt Pandaril kritikája tökéletesen megtette helyettem egy évvel ezelőtt -, hanem ezúttal koncentráljunk a PC-s feature-ökre és újdonságokra! Érdekes, hogy a Sony egyik jól bejáratott “portoló-stúdiója” helyett maguk a játék eredeti készítői, a Shift Up ugrott neki a PC-s verziónak. Ez akár rettegésre is okot adhatott volna (hiszen a Stellar Blade volt az első nagyobb játékuk PlayStationön is), szerencsére, ahogy az eredeti fejlesztést, úgy a PC-s átiratot is elegáns bravúrral vette a dél-koreai csapat.

Lassan már nem számít újdonságnak, hogy akárcsak a Sony többi exkluzív átirata, a Stellar Blade is rendelkezik az összes mostanában menőnek számító PC-s ficsőrrel: DLSS 4 / FSR 3-támogatás, 4K-s textúrák, ultraszéles képarány és kikapcsolt fps-limit. Amennyiben bírja a gépünk valóban így csodálhatjuk a legjobb minőségben Eve mozdulatait, ami viszont ennél is nagyobb szó, hogy a gyengébb gépeken is közel tökéletesen lett optimalizálva az Unreal Engine 4-et használó kaland.

Az ezeréves tesztkonfigon (Ryzen 7 3700X/ 16 GB RAM / Vega 64) például 2560x1440p-ben, medium beállítások mellett és az FSR Qualityre állítva az esetek túlnyomó részében stabilan tartotta a 60fps-et. A látvány pedig - Unreal Engine 4 ide, vagy oda -, egy-két gyengébb textúra és elavult effekt mellett így is megkapó - no meg, Eve modellje mellett ilyenek obzerválására egyébként sem marad sok idő és energia. Mindenesetre erősebb vasakon nyugodtan csavarjátok felfelé a grafikai opciókat, mert valószínűleg nem lesz a játéknak gondja vele.

Szintén örömteli hír azoknak a PC-s játékosoknak, akiknek nincsen kontrollerük, hogy Eve terelgetése egérrel és billentyűzettel is lehetséges, habár én továbbra is a DualSense-t preferálom az ilyen stílusú játékoknál. Pláne, hogy vezetékkel a géphez kötve itt is megkapjuk az összes rezgő és adaptív ravasz funkciót. Természetesen a játék más irányítókat is támogat, de meglepő is lett volna, hogy ha Sony exkluzívként kispadon lett volna hagyva a DualSesnse extrái.

Ugyan a PC-s kiadással debütáltak, a PS5-tulajok is ezzel egy időben megkapták a vadonatúj ruhákat (szám szerint 25 darabot), illetve kibővült Boss Challenge mód és - bár nem tudom hány magyar játékos fog a lehetőséggel élni - most már japánul, vagy kínaiul is pörgethetjük a játékot, amikhez még a szájmozgást is hozzá igazítottak a készítők. Ezzel viszont le is zárult az újdonságok felsorolása, és a készülő második rész fényében, valószínűleg már nem is fogunk több új tartalmat kapni a Shift Uptól jelen cikkünk alanyához.

Összességében tehát elmondható, hogy aki eddig is szemezett már Eve-vel, de visszatartotta egy PlayStation 5 hiánya, most már nem kell tovább várnia, elhívhatja egy randira - még egy közepesen erős PC mellett is nyugodtan. Akiknek pedig már konzolon volt szerencséjük a Stellar Blade-hez, nekik azt a kérdést kell felenniük maguknak, hogy - a lelkes modereknek köszönhetően - mennyire szeretnék CJ-ként, vagy Shrekként látni Eve-et, vagy hát a végtelen kosztüm választék helyett éppen ruha nélkül. Vagy esetleg ezeknek a kombinációjában - kinek mit intézett a modere ügyebár.

A Stellar Blade 2024. áprilisában jelent meg PlayStation 5-re, amit most tesztünk főszereplője, a PC-s verzió követett.

Kapcsolódó cikkek

9.
9.
TrishtanAG
#8: Egyébként igen, jobban figyelve már feltűnt, hogy a rezgés minimális, ellenben az adaptive trigger néha már túl is van tolva egyes fegyvereknél (ellenben vezetésnél meg pont, hogy tökjó élmény)
8.
8.
delphijos
#7: Részleges van, amennyi adatot a BT elbír.
7.
7.
TrishtanAG
#5: Amúgy fura, mert most játszom Pc-n a Cyberpunk dlc-jét és van haptic feedback kékfogasan. Sokkal nagyobb gond, hogy sehogy nem jelzi Pc-n a drága DualSense, hogy ő most mindjárt le fog merülni, egyszerűen csak lekapcsol olyan 6 óra játék után.

Doomsday: 700 akárhány meztelen és szexi ruha mod van a Nexusoon a Stellar Blade-hez, mégis milyen woke-ról beszélsz?
4.
4.
Shrek 360 OnionScope
Cj (https://www.nexusmods.com/stellarblade/mods/655) és Thomas a gőzmozdony (https://www.nexusmods.com/stellarblade/mods/90) már tiszteletét tette a játékban, de Shrek-re még várni kell.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...