Donkey Kong Bananza: DK Island & Emerald Rush DLC teszt
- Írta: wilson
- 2025. szeptember 17.
A legszélsőségesebb kombinációt egy tető alá (sikeresen) hozó, a Nintendo Online előfizetés melletti egyik legerősebb érvet szolgáltató Tetris 99 és a remasternek közepesen, remake-nek annál inkább nevezhető Metroid Prime Remastered semmiből érkezett, gyakorlatilag bevezető kampány nélkül shadow droppolt lépései után kétség sem férhet hozzá, hogy a Nintendo bőven tud még meglepetést okozni, és generációról generációra bizonyítják - hol furcsa kontrollerrel, hol furcsa koncepcióval - hogy olyanból is tömegsikert (vagy ellenkezőleg...) tudnak csinálni, ami sokaknak még csak az eszébe se jutott, a legutóbbi Nintendo Directen bejelentett és rögtön kiadott Donkey Kong kiegészítő azonban sajnos nem a lista illusztris felét erősíti.
A Nintendo Switch 2 startját talán tudatosan kihagyó, és arról lecsúszó alapjáték, a Donkey Kong Bananza ugyan komolyan megváratott mindenkit, cserébe a platform és műfajának egyik legerősebb címe lett, de a megjelenése óta még két hónap se telt el, toldalékról pedig eddig szó se volt. Merthogy a DK Island & Emerald Rush sajnos a lehető legkevésbé nevezhető kiegészítőnek, akármit is sugalljon a borsos, 20 eurós ára. Hiszen nem folytatja a történetet, nem épít bele egy új fejezetet az eredeti kalandba, és még csak nem is mellékvágányként funkcionál, sokkal inkább olyan, mintha vagy a vágóasztalról emelték volna fel, vagy szándékosan fogták vissza, annak ellenére, hogy csak a végigjátszás után nyílik meg.
Alapvetően két külön szekcióra osztható. Ebből az egyik maga DK Island, azaz - Donkey és a Kong család ősi otthona, amely számos korábbi DK-játék helyszínéül szolgált. Itteni verziója sajnos ennél lényegesen kompaktabb, olyannyira, hogy nem órákra lehet elveszni benne, percek alatt körbe lehet rohanni, beleértve a körülötte található apró szigeteket is, és minden hiányzik belőle, ami az alapjáték főbb rétegeire jellemző.
Nincsenek rajta hagyományos aranybanánok (banandium gemek), semmilyen formában nem járul hozzá a karakterfejlesztéshez, és egy-két specifikus, hozzávetőlegesen harminc másodperces aranyfarmoló minijátékon kívül abszolúte semmilyen tartalommal nem szolgál. Ellátogatni, felfedezni inkább csak a pár perces nosztalgiázás miatt érdemes, de semmilyen formában nem rak hozzá a Donkey Kong Bananzához - azt leszámítva, hogy klasszikus karakterek szobrait lehet megvásárolni rajta (amiknek különösebb haszna nincs), és van egy-két rejtett része, amely egy sóhajtásnyi érdekességet tartogat.
Fő attrakciója igazából a másik fele, az az Emerald Rush, amely lényegében egy az alapjátéktól elkülönülő, roguelike alapokon nyugvó alternatív játékmód. Ennek során Donkey felcsap külsős munkásnak a Void Kong vezette VoidCóban, célja pedig az, hogy a választott nehézségi szinttől függő kör alatt specifikus mennyiségű smaragd ércet gyűjtsön össze. Ennek során nem használhatja az alapjáték alatt megvásárolt képességeit és azok fejlesztett változatait, nulláról kezd: a választott térképen található kevéske banán jutalmaz egy-egy véletlenszerű tulajdonsággal, amiket a fosszíliák egészítenek ki, három, szintén random alapokon nyugvó bónuszt vagy azok magasabb szintű variációját nyújtva. Utóbbi leginkább az egyes Donkey-alakokhoz kötődik, és az adott formában végzett harcot jutalmazza több érccel, amely segít az aktuális kvóta elérésben, de a repertoár a későbbi bővítésekkel együtt is borzasztóan szűkös és korlátolt, és azt a részt - azaz az alakváltást - emeli ki, aminek lényegesen kevesebb szerep jut, mint a történetben, feltéve, ha az ércvadászatról van szó.
A megszerzett képességek és egyebek csak az adott run esetében aktívak, az újrapróbálkozás során mindig nulláról kell kezdeni. Permanens bónuszt ennek ellenére meg lehet nyitni: egyrészt új öltözékeket, másrészt az alapjáték további szintjeit, harmadrészt pedig a képességpool további elemeit, melyek kicsit segítenek a változatosságon, de nem eleget. Két-három Emerald Rush menet után erősen ki tud fulladni az egész, mert se tartalom, se fő cél, se egyéb jutalom nem késztet arra, hogy komolyabb időt legyen érdemes belefektetni, a pontszerzés, a permanens extrák összegyűjtése önmagában ugyanis meglehetősen kevés. Ahogy mindaz, amit a DLC-nek nevezett bővítmény kínál - ennek a legjobb esetben is egy ingyenes frissítésnek kellett volna lennie, ez az árazás ugyanis kapzsibb, mint amit Void Kong produkált az arany kapcsán a történet alatt - és ehhez képest az nem is volt annyival drágább.
A Donkey Kong™ Bananza: DK Island & Emerald Rush kizárólag digitálisan jelent meg 2025. szeptember 12-én. A kódot az alapjáték régiós disztribútora, a Conquest Entertainment biztosította - köszönjük!
Kapcsolódó cikk






Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.