Haze

  • Írta: Daks
  • 2006. szeptember 22.
Ubisoft. Egy név, mely egyet jelent a minőségi játékokkal. Brothers in Arms, Might & Magic, Prince of Persia, Ghost Recon, Myst, Rainbow Six és Splinter Cell - néhány cím a legnagyobb termékek közül. Ezen játékok tükrében elképzelhetetlen, hogy a 2007-ben megjelenő Haze ne lenne olyan anyag, amiről nem érdemes írni itt, a Gamekapcson.
Az UbiSoft a Haze bejelentésével egy újabb nagy lépést tett a következő generáció felé. A TimeSplitters alkotóinak, a Free Radical-nak az új szuperprodukciója egy közeljövőben játszódó FPS lesz és az eddig ismert infók alapján bizony nem kis hírnévnek fog örvendeni, amint eljön a megjelenésének napja.


Miért annyira nextgen a cucc? Naná, hogy a szuper grafikától, a látványos összecsapásoktól, a realisztikus fizikát kölcsönző implantátumoktól és a fejlett mesterséges intelligenciától, hisz ez egy olyan játék lesz, mely (a fejlesztők elmondása szerint) felülkerekedik az összes jelenleg kapható FPS-en. John Parkes, a Puha Ubi marketingese elmesélte nekünk májusban, hogy a nextgen szó már megkopott és minden olyan termékre rányomják, mely egy hajszálnyival is szebb a többinél. A kiadók előszeretettel használják ezt a kifejezést, azt várva ettől, hogy majd többen megveszik a játékukat, de John szerint ez mind csak trükközés. Azt ígérte, hogy a Haze tiszta vizet fog önteni a pohárba és valóban megmutatja azt, hogy mitől is lehet nextgen egy nextgen játék. Szép szavak - gondoltuk magunkban, majd meglátjuk mi lesz belőle. Az tuti, hogy a videók és a képek már most fejlett technológiáról árulkodnak, de addig nem hisszük el John egy szavát sem, míg a saját két szemünkkel nem látjuk a „forradalmi" játékot.


A működő verzióra még sokat kell várni, így egyelőre most nem is untatunk titeket a marketingszövegekkel, lássuk inkább, hogy mi is az a Haze. A Haze 25 évet öregít rajtunk, egy közeli jövő nagy háborújába elrepítve. Az akció során a Mantel seregben szolgáló Jake Carpenter-t kell majd irányítanunk, akinek megbízása Dél-Afrikában kezdődik és egy csavaros történet formájában kiteljesedik az egész világra. Jake a legmodernebb járgányokat, legkeményebb stukkereket és legpusztítóbb biofegyvereket vállára kapva elindul, hogy megküzdjön a fekete kontinens felkelőivel, majd továbbálljon és megoldja a világ többi nagy problémáját is.


A játékkal először az E3-on találkoztunk, és már megszokhattátok, hogy előszeretettel nyúlunk vissza a májusi kiállításra, ha előzetessel lepünk meg titeket. Los Angelesben találkoztunk a nottinghami székhelyű Free Radical fejlesztővállalat embereivel, akik a nagyközönségnek mutatták be éppen az új játékukat. Prezentációjukban elmondták, hogy a Haze-t teljesen nulláról kezdték el fejleszteni, saját maguk írták a motort, ők agyalták ki a látványvilágot, a történetet és mindent, amit csak el tudunk képzelni. Azt mondták, hogy nagyon büszkék a játékra, hiszen tényleg olyan lesz, melyet évek múltán is büszkén emleget majd az UbiSoft. A Haze-nek a(z egyelőre titkos) története olyan, mint egy politikai thriller és egy Tom Clancy-féle militarista könyv egyvelege, a szórakozásról pedig a single player játékmódon kívül a több fajta multi lehetőség és a co-op gondoskodik majd.


Az E3-on látott demó egy dzsungelben játszódott, melynek megvalósítására egy szavunk sem lehetett. Lazán felveszi a versenyt a Far Cry-jal vagy a Crysis-szel, köszönhetően az utolsó falevélig alaposan kidolgozott növényzetnek, a vakítóan szép fényeffekteknek és a teljes játéktér vizuális összhatásának. Már a „messze sincs kész" demó is finom karakter animációt mutatott, nem beszélve a gyors és látványos akciókról, sem a maximálisan kidolgozott textúra részletekről. A játék korrektül egyben van, az egyetlen aggódnivaló a Crysis-ben is hiányolt kölcsönhatásokon van, ugyanis ott hiába rakétáztuk meg a páfrányt, az makacsul ellenállt mindennek. Reméljük a Free Radical-osok látva azt, adnak majd az ilyen részletekre is!


A fejlesztők elmondták a sajtótájékoztatón, hogy nagy figyelmet fordítanak a mesterséges intelligenciára is. A csapattársaink képesek lesznek önállóan cselekedni, felszólítás nélkül is támogatnak majd minket. Figyelik a mozdulatainkat, lesik, hogy mi merre nézünk, és ennek megfelelően védik a hátunkat, tűzharc során pedig fedeznek, védenek, és a végsőkig kitartanak majd mellettünk. A fellépésük agresszívra lesz állítva, így ők olyan vadul törnek majd előre, mint ahogy azt elvárják tőlük, ha már az afrikai dzsungelbe küldték őket. Előrefutnak, ordibálnak, gránátoznak és persze nem spórolnak majd az ólommal sem.


Bár a társaink önállóak, azért utasításokat is adhatunk majd nekik. Fedezz, kövess, támadj, alakzatba fejlődj, bombát telepíts és még sorolhatnánk a kulcsszavakat, melyek alapelemei minden taktikai csapat-orientált akciójátéknak. David Doak, a Free Radical kreatív igazgatója elmondta, hogy a Haze nem egy egyszerű háborús játék lesz, melybe majd belecsöppenünk, leölünk mindenkit és megnyerjük. A Haze átadja majd a valóságos gerillaháborúk érzését, egy olyan minőségi hangulatot, melyet eddig talán egyedül a Vietcong volt képes - de az sem teljesen. Itt is hasonlóra számíthatunk, de a remek hangulat mellé most még egy látványos grafika is társul majd - mely utóbbi bizony már most megérdemel egy ötös alát.


A Haze valamikor 2007-ben érkezik majd PC-re, Playstation 3-ra és Xbox 360-ra. A Free Radical nem kezdő csapat, főleg nem FPS terén, az UbiSoft-nak pedig mindig jó orra volt a minőségi anyagok kiszagolásához. Azt hiszem az, hogy ez a két vállalat egymásra talált, már egy garancia a Haze minőségére, attól függetlenül, hogy a játék még nagyon messze van a megjelenéstől.

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...