Necrovision

  • Írta: Daks
  • 2007. április 18.
Link másolása
A dél-amerikai drogkartellek csatája, és a távoli jövő nagy Mars háborúja után új vizek felé evez a Cenega. A lengyel The Farm 51 fejlesztővállalattal és az orosz 1C Company kiadóval közösen egy olyan FPS készítésébe fogtak, mely első blikkre a Hellgate: London és a Resistance: Fall of Man amolyan érdekes egyvelegeként domborít. Persze azért többről van itt szó. De hogy mennyivel? Előzetesünkből minden kiderül!
Nem csodálkozok, ha senkinek sem ismerős a The Farm 51 neve. A céget négy játékfejlesztő veterán alapította két évvel ezelőtt azzal a céllal, hogy minőségi munkájukkal újabb értékes cég vethesse meg a lábát a játékipar nagymenői között. A több mint 20 főt számláló csapat élén Radomir Kucharski áll, aki a Medal of Honor: Allied Assault és a Men of Valor: Vietnam fejlesztésében is aktívan részt vett. A vezetőség tagja még Robert Siejka, a 3D Magazin ex-elnöke, valamint Wojtek Pazdur és Kamil Bilczynski is - ők korábban a Painkiller sorozat elkészítésén munkálkodtak.


A Necrovision alternatív története szerint a 20. század elején az emberek még rettegnek a vámpíroktól, azoktól az ördögi teremtményektől, akiket sok évvel ezelőtt sikerült a föld alá száműzniük. A mélyben azonban egy új vámpír világ alakult ki, az emberi civilizációtól teljesen függetlenül, a lenti nyersanyagokból pedig valóságos technikai forradalmat valósítottak meg.


A vámpírok ritkán merészkedtek vissza a felszínre, ám egy maroknyi ember alkotta titkos csoportosulás folyamatos kapcsolatot tartott velük. Közösen fekete mágiával kezdtek kísérletezni, melynek szerencsétlen következményeként kaput nyitottak a démonok világába. A pokol teremtményei nem szívesen látták vendégül őket, így csakhamar kezdetét is vette a földalatti nagy háború. A vámpírok folyamatos veresége nem csak óriás területvesztéssel járt, de népességük is csakhamar megcsappant. A démonok sokkal erősebbek voltak náluk, ráadásul seregüket még megbabonázott, túlvilági fegyverekkel és varázslatokkal keményebbé tett vámpír über-katonák, valamint nagy létszámú, úgynevezett Árnyék Harcosok is erősítették. A vámpíroknak nem volt más választásuk, az emberek közül kerestek új lelkeket hadseregükbe. Az első világháborúban megsérült katonákat egymás után ragadták el a harcmezőről, hogy a föld alatt újra csatasorba állítsák őket. A démonok csakhamar ráébredtek, hogy ez nagy előnyhöz juttathatja a vámpírokat, így seregükkel feltörtek az emberi világba, hogy megsemmisítsék az utánpótlást nyújtó külvilági fajt.


A játék a Painkiller modernizált, kissé átszabott és ránctalanított motorját használja majd. A fejlesztők először egy hagyományos, Medal of Honor-stílusú első világháborús játékot akartak készíteni, azonban hamar azon kapták magukat, hogy óriás démonokat rajzolgatnak a tervezőasztal előtt görnyedve. Összeültek, és a volt Painkiller fejlesztők nyomására feldobták egy kicsit a „casual" lövészárok-sztorit, ezzel körvonalazva jelen cikkünk alanyát, a Necrovision-t. „Az első világháború egy game designer szemével nézve nem elég mozgalmas ahhoz, hogy megtöltsön vele 10 órányi játékidőt." – nyilatkozta nem régiben Wojciech Pazdur, a FiringSquad újságíróival folytatott beszélgetésében. – „Ülni az árokban és várni, hogy valami történjen - ez messze áll az általunk képzelt szórakozástól. Emellett ekkor a kézifegyverek is lekorlátozódtak néhány pontlövő puskára és 1-2 nehézgépfegyverre. Muszáj volt valamivel feldobni a játékot!"


„Az első világháború fantasztikus hátteret nyújt egy horror-stílusú akciójátékhoz. A világ ekkor végérvényesen megváltozott. A tömegpusztító fegyverek fejlődése a feltalálók számára épp olyan veszélyes volt, mint az ellenségnek, ám a háború végeztével, a fájdalom elmúlásával, mikor kialudt az utolsó tűz is, és eloszlott a füst, akkor egy modernebb, jobb élet következett. A másik ok, amiért ezt az eseményt választottuk, az a század eleji hangulat és világkép különlegessége volt. Tudtad, hogy még ekkor is több katona lovagi páncélban indult csatába, közelharcban pedig buzogánnyal védte magát? És azt, hogy egyes repülőgépeken a pilótának saját kézzel kellett kidobálnia a bombákat? Az első világháborúban annyi szokatlan és rémisztő dolog történt, melyről sok ember még csak álmodni sem mer. Mindezen érdekességek egy kis horror-szállal fűszerezve olyan fantasztikus játékalapot adnak, ami utánozhatatlan lenne egy modernkori, vagy második világháborús játékban."


A játék elején még első világháborús katonaként kell harcolnunk a gonosz német seregek ellen. Ekkor még a korabeli, valósághű világkép lesz előttünk, melyben amerikai katonaként derekasan küzdünk a békét hirdetve. Később felszínre törnek majd a démoni lények, elárasztva bolygónkat a legfélelmetesebb szörnyek hadával. A kampány későbbi szakaszaiban a teljes felszín egy poszt-apokaliptikus fantasy sci-fire fog hasonlítani, majd a végső stádiumban már a pokol mélyén, a démonok földjén kell helyt állnunk. Helyzetünket csak nehezíti majd, hogy a démonok nem csak vadásznak ránk és embertársainkra, de varázslatokkal számtalan katonát az ő oldalukra is állítanak.


A küldetések várhatóan igen színesek és változatosak lesznek. A fejlesztők már a pályák megtervezésekor igyekeztek a lehető legjobban kiaknázni a képzeletbeli, sötét világ adta lehetőségeket. A játékmenet érdekességeihez tartozik majd, hogy minden pályát több útvonalon is be lehet járni, mellyel nem csak az újrajátszást biztosítják, hanem azt is, hogy bármely stílust is kedveljen a játékos, helyt tudjon állni a kalandok során. Lehet majd folyamatosan lövöldözve agyatlanul rohangálni, lesz egy útvonal a fejtörőket kedvelőknek, de aki a lapulós, árnyékban sunnyogós stílust preferálja, az is megtalálja majd a saját mellékútjait.


A katonákon, cyborgokon és túlvilági lényeken kívül még pusztító hadigépezetekkel, valamint szuper-erős bossokkal is meg kell majd küzdenünk, ha az idén év végi megjelenés után belevetjük magunkat ebbe a furcsa háborúba. Reméljük a boss-harcok nem rontják el a játékot, és a Necrovision tényleg olyan izgalmas lesz, mint amilyennek a marketingesek jelenleg tálalják.
5.
5.
petimanus
Szerintem elég lapos és unalmas. A történet nem épp az igazi, a fizikáról ne is beszéljünk.(örökmozgó hullahalmok, valahogy egyik sem tűri el, ha egymáson hevernek)
4.
4.
Sonny2
Na milyen lett a játék?
3.
3.
Utys
Érdekesen hangzik. A téma tetszik, környezet tetszik, hangulat is legyen és nem lesz itt baj. Maximum kapunk egy tisztes iparos munkát.
2.
2.
Shagy
Gyerekek én alig várom:DNagyon jól néz ki a dolog:D
1.
1.
kenny22
idén jönne ki?? hát erről a game-ről még sose hallottam de hát ki ne örülne neki ha minnél előbb kijönne de persze csakis akkor ha nincs benne bug, de mivel ez lehetetlen akk legalább kevés legyen
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...