Battlefield: Bad Company Exkluzív béta teszt

  • Írta: fojesz
  • 2008. április 14.
Nem régen vette kezdetét a legújabb, kizárólag konzolokra készülő Battlefield: Bad Company többjátékos módjának bétatesztje Xbox 360 konzolokon. Ilyen mókából mi sem maradhattunk ki, exkluzív lehetőséget kaptunk a játék kipróbálására.
A méltán népszerű Battlefield-széria PC-n vált ismertté, s bár lett volna rá igény, sokáig nem is mutatkozott be konzolokon. A játékgépek szerelmesei egészen 2005-ig, a második rész megjelenéséig kénytelenek voltak várni (addig a számítógépes kollégák kaptak két kiegészítőt a Battlefield 1942 mellé, továbbá Vietnámba is kiruccanhattak egy önálló rész erejéig), azon résszel együtt érkezett ugyanis a kissé gyengébb Battlefield 2: Modern Combat PlayStation 2-re, Xbox-ra és Xbox 360-ra. Összességében nagyszerűen sikerült a Battlefield konzolos szereplése, kétségtelennek tűnt, hogy idővel lesz folytatás. Lett is. A szintén PC-exkluzív Battlefield 2142-vel párhuzamosan kezdték el fejleszteni a Bad Company-t PS3-ra és X360-ra. A játék megjelenése júniusban várható, a pénzesebbek pedig egy zárt bétateszt keretében már játszhatnak egy korai, a készítők szerint több hónapos verzióval.


Éppen ezért tartjuk fontosnak megemlíteni, hogy a cikkben ismertetett tulajdonságok és hibák, pozitívumok és negatívumok nem a végleges játékot tükrözik, a fejlesztők jelenleg is keményen dolgoznak rajta, hogy a vásárlók a lehető legtökéletesebb programot kapják pénzükért. Hogy sikerül-e nekik, az júniusban eldől. A tesztelési lehetőség egyelőre csak az Xbox 360 tulajdonosokat érinti, közülük is kizárólag azokat, akik rendelkeznek Xbox Live és IGN vagy Fileplanet előfizetéssel – zárt bétáról lévén szó, még így se biztos, hogy mindenkinek jut hely az április 25-ig tartó tesztben. Kis szerencsével tehát, és a megadott feltételek teljesítésével egy gigás csomag letöltése várt már csak a játékosokra, azután pedig nem volt más hátra, mint fejest ugorni a csatározásba.


Az új rész egyik legnagyobb újítása, hogy a hagyományos, zászlófoglalós Conquest játékmódot leváltják a készítők. A Goldrush névre hallgató játékmód során a játékmenet a régi marad, viszont a célok megváltoznak, s így a taktikánkon változtatni kényszerülünk. Sebaj, a kontrollpontosdi úgyis unalmas volt már, no meg aztán a Bad Company zsoldosaiként több izgalomra van szükségünk, mondjuk kincskeresésre. A Goldrush-ban az egyik csapat célja, hogy felrobbantsa a másik arannyal megtömött ládáit – az ellenfél persze ezt nem hagyja. Egyikük tehát támad, másikuk védekezik. A pályák több részre vannak osztva: részenként két láda várja a fosztogatókat, akik bombáik felcsatolásával tehetnek eleget feladatuknak – nyilván meg is kell várni a bomba robbanását ahhoz, hogy sikerrel járjunk. Ha az ellenfél hatástalanítja a robbanószert, újra neki lendülhetünk, ám érdemes odafigyelni testi épségünkre, ugyanis ellenfelünk is győzhet, ha teljesen lemészárolja csapatunkat.


A bétában két pályát tettek elérhetővé a készítők, melyeken a játék által megengedett maximális létszámban, huszonnégyen szállhatunk harcba. A hegyvidéki kisvárosban játszódó Ascension kisebb méretű térkép, viszont rejtőzködésre jóval több lehetőséget nyújt a sivatagos, óriási Oasis helyszíneinél. Az előbbi esetében sűrűbb a növényzet, adott a lehetőség egy kis sunyulásra a susnyásban, míg utóbbinál a járműves, nyílt harcokon van a hangsúly. Ennek megfelelően az oázisban a játék járműparkjának összes kategóriája képviselteti magát: használhatunk tankokat, dzsippeket, buggy-kat, helikoptereket, motorcsónakokat és tüzérségi ágyúkat. A térképek meggyőztek bennünket, méretük nem okoz bosszúságokat játék közben és nagyon hangulatosak. Egyedül azt sajnáljuk, hogy a Call of Duty 4 részletessége hiányzik a játékból. Amolyan Battlefield-módra az épületek berendezése puritán (gyakorlatilag a lőszeres ládákon kívül nem sok mindent találhatunk), és olyan díszítőelemek sincsenek, mint a kiégett roncsok vagy a felborított berendezési tárgyak.


A játék kezdetekor illetve elhullás után több ízben is választanunk kell: el kell döntenünk, hogy a bázisnál vagy az alakulatunkban éledjünk-e újra, továbbá kasztunkat is meg kell határozni – szerencsére immáron csak öt közül. Első versenyzőnk az Assault, a minden játékban szereplő, mondhatni teljesen átlagos katona gépfegyverrel, gránátokkal és gránátvetővel - belőlük van a legtöbb a pályán. A Recon a bokornak álcázott mesterlövész, aki a háttérben megbújva gondoskodik az ellenfelek csendes likvidálásáról. A járművektől hemzsegő csatatéren szükség van a Demolition kasztra is: az elsősorban tankok és más földi járművek ellen hatásos rakétavetőjük mellett shotgunnal szerelték fel őket. A lopakodást kedvelőknek találták ki a Specialist kasztot, míg a Support inkább azoknak szól, akik segédkeznének, mintsem harcolnának: a Support tud ugyanis gyógyítani, töltényt osztogatni, sőt a járműveket is ő tudja megjavítani. Olyan ez, mint egy nagy család, rajtunk múlik, hogy miként vesszük ki a részünket mindennapi tevékenységeiből.


A fegyverek és a járművek a modern hadszínterek legjobbjaiból lettek összeválogatva. Az alapkollekción kívül húsz feloldható puskát kaptak a tesztelők. Tizet a játék előrehaladtával oldhatunk fel, karakterünk ugyanis tapasztalati pontokat gyűjt, s úgy lépked egyre feljebb a ranglétrán. A másik tíz fegyver viszont az Electronic Arts új üzleti stratégiájának behódolók privilégiuma. A cég ugyanis a sokak által megkörnyékezett micro-payment rendszerre állt át: eszerint a játék megvásárlása után bizonyos fegyverekhez és felszerelésekhez csak akkor juthatunk hozzá, ha fizetünk értük. Értelemszerűen a szisztéma legnagyobb hátulütője az, hogy egyes pénzért megvásárolható fegyverek erősebbek a többinél, így végül a játékélmény maximális teljessége miatt kénytelenek leszünk fizetni – ellenkező esetben jobb meghalni. Nem túl korrekt ajánlat ez, a játékosok is hőbörögve fogadták az ötletet: remélhetőleg észreveszik magukat a srácok.


Mindez szép és jó, a kisebb hiányosságok ellenére korrektül sikerült minden – no de mi a helyzet a látvánnyal? Valljuk be, a sokadik Battlefield-rész után a látvány miatt vártuk leginkább a Bad Company-t. Az első renderelt videók után a fejlesztők az ott látottakhoz hasonló grafikát ígértek teljes rombolhatósággal: röviden összefoglalva arconvágó élményre számítottunk. És valóban: a grafika bámulatos, a textúrák tűélesek, a modellek részletesen ki vannak dolgozva, a robbanás-effektek elképesztőek és jó messzire ellátunk. A fizikával és a rombolhatósággal kapcsolatban már kissé vegyesek az érzelmeink, ugyanis kissé többre számítottunk e téren, bár tény, hogy így is nagy előrelépés az itteni látvány más FPS-ekhez képest. A robbanások átszakítják a falakat, a probléma mindössze annyi, hogy mindezt többnyire szabályos négyzetalakban teszik, ráadásként pedig a törmelék is eltűnik szinte rögvest. A pályák végén általában az épületek keretei láthatók csupán, amelyeken jól látható, hogy milyen szabályos egységekben robbant ki egy-egy darab. Ezek a keretek nem rombolhatók le, elvégre az sem lenne jó, ha az épületek eltűnésével a gyalogosok nem találnának fedezéket. Mindenesetre ebben a rombolásban több lehetőség volt, például tök jó lett volna, ha a játékosok a felhalmozódott faldarabok mögé húzódhattak volna harc közben, nem? A megvalósítás így egy picit puritán, remélhetőleg a következő részben jobban kiaknázzák a játék alatt dübörgő Frostbite motor által nyújtott lehetőségeket.


Több évnyi PC-s Battlefieldezés után nem volt nehéz megszokni a konzolos irányítást sem: minden gomb a helyén van, a helikopterek irányítása sem nehéz már az analóg karokkal. A főmenüben felzendülő nóta egészen zseniális, remekül passzol a játék hangulatához. Mint említettük, a Bad Company-nek vannak hiányosságai, bugok és fagyások is előfordulnak a bétaverziónak köszönhetően, összességében azonban korrekt produktummal állunk szemben. A maximális élményhez érdemes baráti társasággal nekiesni a játéknak, a csapatmunka ugyanis kiemelkedő fontossággal bír az új Battlefield során is: értelemszerűen idegen játékosok között ez nem mindig tud megvalósulni, mikor mindenki arra gyúr, hogy neki több frag-e legyen és ő ülhessen a tüzérségi ágyúnál, onnantól kezdve pedig mindegy, hogy győz-e a csapat vagy sem. Értékelni a korai verzióra való tekintettel nem értékelünk, ha mégis megtennénk, a nyolc pontot érő kategóriába sorolnánk a játékot – jó ez, de lehetett volna sokkal jobb is. Megjelenés június 23-án.

Kapcsolódó cikk

6.
6.
fojesz
Hát megnéznénk azért az egyjátékos részt is, mert állítólag most az is nagyon jó lesz. Aztán eldőlne. A jelenlegi tesztverzió alapján (mely mint mondtuk, több hónapos)nem adnék neki 9-cel kezdődő pontszámot. Persze ez lehet azért van, mert túl sokat játszottam a Call of Duty 4-gyel. :)
5.
5.
tombar
azt tudom hogy ez nem lesz pcn, de valami bf3ról olvastam már amire azt mondták, hogy pcés lesz. igaz ez? jó lenne. amúgy meg a hibákra annyi, hogy ezt ők is tudják, meg azért vann enkik még bő 2 hónapjuk. remélem lesz rá lehetőségük kijavítani ezeket a kis idegesítő dolgokat. egyébként ha kijavítják ezeket hányast adnátok rá? 9.2?
4.
4.
Glek
Úúúú végre normális BF!!! JEAH! Mondjuk én egy kicsit másképp csináltam volna meg, de reméljük még javítanak a srácok. Én mondjuk sokkal kevesebb robbanást tettem volna bele, de azok igényesen lettek volna megcsinálva... 100%-ig elpusztítható környezet... se keret, sok törmelék... stb. Az meg abszurd, hogy lerobbantják a házat körülötted, te meg életben maradsz. :/
3.
3.
Dentis 360
Nem tudom,hogy ki hogy van vele,de ez a játék álomszépistenkirály lesz...A fizika nekem teljesen megfelelő,szerintem hatalmas lehetőségek vannak benne.Istenem,de kár,hogy mi PC-sek ki maradunk a mókából!!!Egyszerűen nem hiszem el!
2.
2.
Xabinho87
A fegyverekért nem kell majd fizetni. Ez biztos.
1.
1.
Xabinho87
A fizetős fegyvereket kivették a játékból. Egy másik nagy online oldalon íarták, hogy a játékosok felháborodása miatt cod4 szerűen fejlődés után lehet fegyvert szerezni.:) A játékot meg nagyon várom. A Cod4 mellett biztos jól ellehet majd játszani vele.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...