Race Driver: Grid

  • Írta: Daks
  • 2008. június 17.
Link másolása
Elérkezett végre a nagy nap, a Race Driver: Grid június hónap hajnalán felkerült a boltok polcaira, mi pedig boldogan üthettünk F8-at a rongyosra játszott, hárompályás demónak. Ha azt kérdezitek, hogy megéri-e a pénzét, akkor a válaszom mindössze annyi, hogy nagyon is! Vessük hát bele magunkat a benzingőzös éjszakába, következzen a teljes verzió kicsontozása.
A Codemasters-es fiúk nagyon kitettek most magukért, a DiRT továbbfejlesztett Neon motorjából, az Egoból egy piszok jó, és szokatlanul élvezetes autós játékot hoztak össze. A Gridben mindenféle aszfaltszaggató gépállatot kell megzaboláznunk, és noha már a demónál is megszellőztettük a kijelentést, csak mára vált biztossá: a Need for Speed: Pro Street csúnyán le lett iskolázva!


A játék lelkét jelentő karriermód kezdeteiben felkéréses próbaversenyeken kell teljesítenünk, majd ha sikerrel vettük az akadályokat, és megnyertük beszállókártyánkat a száguldó világba, megalapíthatjuk saját versenyistállónkat. Itt veszi csak kezdetég igazán a játék, megalkothatjuk az autóink sablonfestését, később pedig teleaggathatjuk őket a sorra befutó szponzori logókkal, de a legfontosabb, hogy magunk főnökei lehetünk az egész játék során, nincs aki dirigáljon, senkitől nem kapunk lecseszést, önmagunknak kell teljesítenünk.


A versenyek három szintre lettek bontva a játékban. Vannak amerikai, európai és japán futamok, melyek alatt összesen nem kevesebb, mint 51 trófeát szedhetünk össze. Az amerikai kupában a benzinfaló izomautók kapják a főszerepet, az európaiban a túraautók versenye dominál, míg a japán versenysorozat a driftelés köré épül. Mindegyiknek külön világa van, ami pedig rendkívül nagy meglepetés volt számomra, hogy helyet kapott a 24 órás Le Mans verseny is, sőt még open wheel futamokon is részt vehetünk, ami egy kicsit előremutat a kiadó ugyanezen motorjára épülő, 2009-es Formula 1 szezont feldolgozó játékra.


Forradalmi újítás, hogy nem kötelező folyton elsőként befejezni a versenyt, sokszor az is bőven elég, ha teljesítjük a részfeladatokat. Menedzserünk minden meccs elején ad egy bónusz célt, például végezzünk XY pilóta előtt, vagy verjük el az XZ csapatot, hogy hatalmas pénzösszeg üthesse a markunkat – a bezsebelt tiszteletpontokról már nem is beszélve. A szponzorok is hasonló rendszerben fizetnek, az ő kikötéseik többnyire olyanok, hogy nyerjünk mi az autóosztályon belül, legyünk dobogósok, vagy csak simán fejezzük be a versenyt, más nem is számít. Maximalistaként én persze mindig az elsőségre hajtottam a karrier során – így kapjuk meg ugyanis a bajnoknak járó arany serlegeket.


Pénzünket új illetve használt autók vásárlására költhetjük, javítani nem kell, azt elintézik a támogatók. Először egy szakadt izomautóval indul karrierünk, majd sorra tölthetjük fel járműparkunkat újabbnál újabb verdákkal – a különböző versenyszámok ugyanis különböző autókat igényelnek, ez nem is vitás. A karrier igen zseniálisan úgy lett összeállítva, hogy mindig legyen egy kis újdonság a versenyekben, folyton költhessünk az egyre duzzadó pénztárcánkból, és így gyakorlatilag csak a hajnal beköszöntével tegyük félre a játékot, mikor már leragad a szemünk, és hasogat a derekunk.


Dicséret illeti a grafikát, a játék fantasztikusan néz ki, az autók nagyszerűen kidolgozottak, mindegyiknek van belső nézete is, ami pedig nem semmi, hogy még a környezetben, és a nézőkben se nagyon lehet hibát találni. A mai kor technikájából a maximumot hozza ki a kicsike, a kép kellően effektezett, egy rossz szavunk sem lehet a játékra, a kontrasztos összkép rovására menő bloomot vethetjük fel egyedüli gondként, minden más teljesen rendjén van.


A nagyszerű hangulatért nem csak a grafika, de a páratlan vezetési élményt nyújtó játékmenet, és a látványos ütközéseket produkáló izgalmas futamok is felelősek. Arcade játékhoz hűen nem egy izzadságmirigy-fakasztó feladat az úton tartani a kocsit, mégis oda kell figyelni a gáz és fék adagolására, valamint a kormányzásra, különben könnyen a szalagkorláton találjuk magunkat. Az ütközések nagyon királyok lettek, a kasztni kopik, hajlik, deformálódik, minden, amit csak el tudtok képzelni, az itt megvan – és profi kivitelezésben.


Apró ám igen egyedi fícsör, hogy nem kell azonnal restartot nyomni, ha totálkárra zúztuk a verdát, a „megállítható, visszatekerhető élő adás" reklámszlogen itt játékon belül is érvényesül. Nincs más teendőnk, mint a replay menüben belőni azt a pillanatot, ahol még meg tudjuk úszni az ütközést, és máris mehet tovább a játék!


Az irányítás szerintem nagyon jó, bár sok panasz érkezett a billentyűzetes navigálásra, de olvasni a neten a kormányok nem megfelelő támogatottságáról is. Kontrollerrel gond nincs, a PC-seknek is ez ajánlatos, 8 ezer forintért remek kis gamepadokat lehet már ugyanis kapni – ezekkel könnyen elkerülhető a kanyarban való tehetetlen kisiklás.


A mesterséges intelligencia terén sajnos nem alkottak nagyot a Codemastersnél, az AI autók imádják a leprogramozott ideális íveket és a számukra belőtt sebességet. Mindig van pár virtuális pilóta, akit ki se lehet robbantani az élmezőnyből, és néhány olyan, aki még a legívesebb kanyarokban is képes kipördülni – ilyenkor persze messziről ordít róla, hogy direkt csinálta. Az igazi kihívás így a többjátékos módban van, ott aztán van élet rendesen, hatalmas élmény a hús-vér ellenfelek ellen nyomulni, de a mikrofonozás se utolsó!


Mivel az őszi új Need for Speedig nem nagyon fog kijönni semmi igazán említésre méltó arcade autós játék, így a Grid bátran beajánlható az év legjobbjai közé – legalábbis engem meggyőzött, az biztos. Remélem az EA-sek egy nagyszerű játékkal válaszolnak majd novemberben a Pro Street mostani földbe döngölésére.

Kapcsolódó cikk

23.
23.
petyusa
Nagyon nagy a játék!!!!!!!!!!

22.
22.
Chavez
2008 első fele

Grid



2008 utolsó fele

Undercover



Most már egyértelműen a Grid lett számomra az Év Autós játéka!

A cikkel egyetértelk, korrekt.
21.
21.
Raviel.The.End
#19 akkor már megis veheted mert a Test Drive Unlimited-nél(sztem) sokkal sokkal jobb! ^^
20.
20.
Raviel.The.End
Nem értem miért mondja mindenki hogy PC-n rossz az irányítás én eddig csak akkor voltam ideges amikor elfelejtettem kézi féket használni és röpke 400al gumifal... xD,más semmi hibát nem találok benne, egyszerűen AWESOME! :D
19.
19.
SonyBlack
"azé ABS lehetne benne:D vagy nem tudom miért kapar ennyire" látom képben vagy mi micsoda az autókban! :D Teszteltem a gamet, hát részemről nagy csalódás, és idegesítő a játék. Valószínű hogy csak a nagyon elrontott irányítás miatt, de akkor ne adják ki PC-re ha nem tudják megoldani a billentyűzetes irányítást. Még majd kormánnyal lehet kipróbálom, de már elásta magát a játék, arról nem beszélve hogy tényleg elég gáz a mesterséges "inteligencia" benne.
18.
18.
arnenal
Még nem játszottam vele, de biztos jó. Kár, hogy nem lesz Ps2-re.

Egy biztos, ha jobb lessz mint a Test Drive Unlimited akkor 100, hogy megéri.

17.
17.
Drider
Az egyik legjobb Race Driver rész, az biztos, de azt a pár Rally és Off-Road szakaszt hiányolom, mert gondolom az nincs benne...
16.
16.
MictiaN
#14: juj :D asszem a gk száján jött ki :D de még itt sem kapható, vagy én vagyok a hülye és nem találom :D
15.
15.
westZsolt
max 500 :D de azis SLR MClaren :P
14.
14.
Xabinho87
12: Gk Shop, ahol minden kapható. (jajjasszem jó mélyre ment a nyelvem.:) )
13.
13.
SonyBlack
Mi a gond a billentyűzetes irányítással??? El ne szomorítsatok hogy azt a részét elrontották! Nekem a Test Drive Unlimited volt kicsit nehezen irányítható, de megszoktam 1-2 óra alatt. Ez ahhoz hasonló?
12.
12.
MictiaN
hát én magyar boltok polcain még nem láttam... én nemtom, de magyarországra nem a cdprojekt hozza a játékokat? csak mer nincs a racedriver köztük, amiket forgalomba dobnak. én már megjelenés óta tűkön ülök hogy megvehessem, de sehol semmi..
11.
11.
Drider
#8: Próbáltam a demót kormánnyal, de miután beállítottam, néha újra kellett kkonfigurálni a beállításoknál... tedd fel az 1.1-es Patch-t, elvileg sok kontrolleres, force-feedback-es problémát orvosoltak benne!
10.
10.
tombar
billel miért nehéz? kuplungolni is kell?

amúgy meg a sorozatgyártott tömgcikk nfstől nem kell félni. sajna h ezt kell mondani, de az ea büdös pénzhajhász. csak azért veszik (?) meg az nfs utóbbi 2 -3 részeit mert még reménykednek. sztem az u2 volt az uccsó vegytiszta nfs.
9.
9.
bobby
köszi szépen fiuk! asszem még hétvége előtt beszerzem,....
8.
8.
Chase
billentyűvel tényleg nehézkes...

van gamepadom de bedugom és semmi, xpadderrel sem jó

valami ötlet? másnak jó a gamepad?
7.
7.
westZsolt
Na ha Wheel-:P:P Belső nézet hmmmmm nyamiii Megkéne vennem? Nmis tom :P Igy is szarul állok anyagilag ennyi rohatdt jójáték istenem :P
6.
6.
drip
úúú bezony a multit kihagytam azok tényleg nagyok klafák

kérdésedre a választ pedig már daks meg is válaszolta

;)
5.
5.
Daks
meg nem vittem vegig, foleg a driftek a nehezek nekem. amugy ha a karriernek vege, akkor meg nagyon sokaig fog elni online, az biztos, a multiplayer nagyon asz lett!
4.
4.
Daks
a f1/forma3000/formaXXX/stb tipusu autokat hivjak open wheelnek. F1 itt sajnos nincs, az majd csak jovore lesz :P
3.
3.
bobby
köszi szépen, már eldöntöttem: megveszem! olyan szombaton vagy vasárnap megveszem valahol... köszi szépen meg1x

és mi az az open wheel? valami verseny? versenystílus? olyan verseny, ahol ugyanolyan autook versenyeznek vagy mi? lécci eztbis mondd el! :)
2.
2.
drip
Hidd el nagyon jó játék bár még nem vittem végig de garantált a hangulat főleg a drft battlenél vagy 8 kocsi driftelget te meg bénázgatsz )legalábbis én nagyokat bakikztam ) de ha belejössz utána nincs megállás :D a grafika is szép az open wheel meg lenyűgöző de ami nekem külön teccet az a éjféli tokió drift koppintásos kanyon verseny de nem kell Carbonosra gondolni sokkal jobb és realisztikusabb ;)
1.
1.
bobby
9.2??????? akkor megveszem még ezen a héten ! és még azt szeretném kérdezni, h ha végigviszed, akkor van kedved ujracsinálni? VAGYIS 2X 3X IS VÉGIGLEHET JÁTSZANI, VAGY 1.-RE MÁR OLYAN, H NEM AKAROD TÖBBET VÉGIG VINNI????
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...