LEGO Indiana Jones: The Original Adventures

  • Írta: fojesz
  • 2008. június 30.
Link másolása
Megjelenése óta uralta a brit toplistát a Grand Theft Auto negyedik része, de tegye szívére az egyik, és emelje fel a másik kezét az, akit e hír meglepett. Ha te most feltetted egyedül vagy, a többiek pedig kinevettek. Június elején megjelent a LEGO Indiana Jones és már az első héten egy jólirányzott rúgással a dobogó második fokára kényszerítette a Rockstar üdvöskéjét. Ez meglepett? Nem csoda, ez tényleg meglepetés volt a javából!
Persze nem magán a sikeren lepődtünk meg, hiszen az már jó előre borítékolható volt. A Traveller's Tales a LEGO Star Wars fejlesztése közben atombiztos recepttel gazdagodott, hiszen az építőkockákból felépített sci-fi univerzum egyszerre szólt kicsiknek és nagyoknak, azaz minden potenciális játékosnak. Aranyos volt, vicces volt, de játszható is, ráadásul nem is egyszer lehetett végigtolni, hiszen minden újrajátszás tartogatott újdonságot a játékosok számára. A folytatások után ideje volt témát váltani, így került előtérbe Lucas bácsi elméjének egy másik zseniális szülöttje, Indiana Jones.


Őszintén: van olyan, aki ne ismerné a civilben egyetemi professzorként, egyébként pedig régész-kalandorként dolgozó Dr. Jones-t? Aligha, pedig a trilógia utolsó része akkor készült el, mikor olvasóink többsége nagy valószínűséggel még nem is élt. Ha máshonnan nem is, a mostanában mozikba került negyedik epizód kapcsán hallhattatok már hősünkről, akinek ifjúkori kalandjai ismét megelevenednek néhány röpke óra erejéig. A LEGO Indiana Jones: The Original Adventures az első három filmet dolgozza fel, így ott leszünk a frigyláda felkutatásánál, a Végzet Temploma körüli rejtélyek megoldásánál, no meg a Szent Grál létezésének bebizonyításánál. Ahogy azt a Star Wars-os elődökből megszokhattuk, ezen rész is rendkívül pontosan dolgozza fel a történteket, persze a szintén megszokott humoros stílusban rengeteg utalással, fejtörővel, akcióval, ugrándozással és megannyi extrával. Az első film nyitójelenetétől kezdve a teherautós és motoros üldözéseken át egészen a végső leszámolásokig minden történést végigjátszhatunk, természetesen akár egy barátunkkal karöltve is.


Ahogy az várható volt, a LEGO Indiana Jones követi a LEGO Star Wars koncepcióját: komolyabb különbségek csak a dizájnban érezhetők, csak apró újdonságok vannak. Két játékmódot találunk a játékban: a sztori vonalát pontosan, két, három vagy négy előre megszabott karakter közreműködésével követőt, illetve a már összegyűjtött szereplőkből válogatott csapatunkkal szabadon végigjátszhatót. Mint azt megszokhattuk, az egyes karakterek eltérő képességeinek jelentős szerepe van a játék során. Bizonyos feladatokat csak a karakterek összehangolt munkájának segítségével tudunk megoldani, míg többször lesz szükség a szereplők speciális képességeire. A női karakterek például kétszer akkorát tudnak ugrani társaiknál, sőt Willie még üveget is tud repeszteni sikításával, ami másoknak csak rakétavetővel sikerülhet. Fegyverekből is lesz bőven, hiszen a nácikat szimbolizáló csúnya, egyenruhás verőlegények nem kézzel harcolnak: a már említett rakétavető mellett pisztolyok, gépfegyverek és puskák is helyet kaptak a repertoárban, de találkozhatunk majd számszeríjakkal, kardokkal, lándzsákkal és az elmaradhatatlan ostorral is – ha pedig minden kötél szakad, marad a puszta kéz hathatós támogatása. Visszatérve a karakterek tulajdonságaihoz érdemes megemlíteni a gyerek szereplőket, akik a kisebb helyeken is átférnek titkos helyekre jutva így, a professzorokat, akik könyveikkel rejtett ajtókat nyitó hieroglifákat fejtenek meg, illetve az indiai karaktereket, akiknek különleges istenszobrok biztosítanak hozzáférést az eldugott zugokhoz. Nem számoltam meg, de a feloldható karakterek létszáma meglehetősen impozáns, igaz, sok esetben csak egy-egy szereplő különféle öltözékeivel találkozhatunk, ami a hatodik Indiana-bábú után kicsit zavaró.


A végigjátszás során ezúttal is rengeteg extrát gyűjthetünk be. Alapvetően később levásárolható kincset fogunk gyűjteni, de tíz aranyozott kincsláda összeszedésével egy-egy pályához kapcsolódó szobrot kaphatunk úgy, ahogy anno a LEGO Star Wars-ban különféle járgányokat rakhattunk össze. További érdekesség, hogy minden pályán egy csomagot és egy postaládát rejtettek el a készítők, melyet hazaküldve otthon újabb extrákra tehetünk szert. Otthonunk és egyben a játék központja ezúttal a Barnett Egyetem lesz: innen indulunk küldetéseinkre, de itt válthatjuk be megszerzett javainkat is.


A témából adódóan a LEGO Indiana Jones-ban több fejtörővel és ügyességi résszel fogunk találkozni. A kriptákban és az elhagyatott templomokban sokszor lesz szükség némi szürkeállományra, mégha a megoldásért nem is számíthatunk Nobel-díjra. Egyszerűen a korábban bemutatott fortélyok egymásutáni alkalmazásáról van szó. Indiana például köztudottan rühelli a kígyókat, így addig nem is mer eloldalazni mellettük, amíg társa ki nem füstöli őket egy jó helyre dobott fáklyával, amiért persze hosszas ugrándozással kell fizetnie. Összességében ezek a részek összetettebbek is a korábbiaknál, de nem sokkal nehezebbek azoknál. A verekedős, lövöldözős részek száma ettől függetlenül nem csökkent, sőt ezek is keményebbek lettek, mint eddig. Nem ritka, hogy az ellenséges katonák ötösével, hatosával támadnak majd ránk, a későbbiekben szinte kivétel nélkül felfegyverkezve a már bemutatott fegyverek valamelyikével. Főellenségek is lesznek, bár legyőzésükhöz csak ritkán lesz szükség valami extra okosságra. A legjobbak talán az üldözős, járműves részek! Teherautók platójáról ugrándozva, azok tetején verekedve száguldunk, motorcsónakkal kergetjük a rosszfiúkat, motorral menekülünk a nácik elől, vagy éppen csilléken próbáljuk meg lerázni őket egy bányában – lényegtelen: ezek egytől-egyig remekül sikerültek!


A hangulattal tehát abszolút nincs probléma, a játék abbahagyhatatlan. A humor, a kedvencek felidézése már eleve mindent megérne, de a remek játékmenet és az eredeti zene a nyár egyik legjobb címévé teszik a LEGO Indiana Jones-t. Azonban a legnagyobb pozitívuma a játéknak egyúttal a legnagyobb negatívuma is, hiszen remek dolog, hogy a készítők próbáltak a LEGO Star Wars-hoz hasonló, kiváló játékot összehozni, csak közben megfeledkeztek a lényegi újításokról. Oké, hogy a dizájn teljesen más, ezt azonban a téma adja, így valódi, érdemi újdonságokról sajnos nem számolhatunk be: az eszközhasználat talán az egyetlen jelentős, de valljuk be, lapáttal kiásni néhány fontos alkatrészt és megjavítani a nem működő gépeket, nem valami nagy szám.


A grafikával nem volt probléma. Mi az újgenerációs változatokat teszteltük, s meg kell hagyni, remek munkát végeztek a fejlesztők. Persze ne számítsunk olyan látványra, mint az elmúlt idők legszebb játékai esetében (Crysis vagy mi), de ennek alapvetően nem a készítők tehetsége, vagy lustasága szab határt, hanem a LEGO-univerzum viszonylag darabos kinézete – ha lehet érteni, mire gondolok. A környezet (vagyis a nem kockákból épült részek) viszont nagyon látványosak, a textúrák szépek, az árnyékok a helyükön vannak, nehéz hibát találni benne. Elégedett lehet bárki a látvánnyal, s mivel a játék elsősorban a kisebbeknek készült, ők nem is fognak törődni a külsőségekkel.


A technikai oldalon maradva kerülhet szóba az irányítás, a kamera és a mesterséges intelligencia. A videojátékok legkényesebb hármasa sajnos nem is szerepel túl jól a LEGO Indiana Jones-ban. Az irányítás és a kamera még gamepad-del is borzasztó volt, kíváncsi vagyok, hogyan élték meg mindezt a PC-s kollégák. Egy-két óra után persze megszokható, de addig néhány hajszál ki fog hullani, ebben biztos vagyok. A mesterséges intelligenciát viszont nem lehet megszokni. Az egy dolog, hogy társunk csak nagy ritkán tud végezni egy-egy ellenféllel (az azért mégsem járja, hogy helyettünk ritkítsák meg a terepet), de hogy sok esetben egy helyben áll és várja, hogy darabokra szedjék (ami ezen játék esetében szó szerint értendő), az kicsit sokkolóan hatott gyermeki szívemre. Aki teheti, minél előbb szerezzen partnert a játék végigjátszásához, mert az élmény úgy az igazi – csak ugye sajnos a kooperatív mód csak egy gépnél ülve játszható, online pedig nem, így ezt megvalósítani nem mindig gyerekjáték.


Apróbb hibái ellenére azonban a LEGO Indiana Jones nagyszerű játék, megmerem kockáztatni, hogy a nyár egyik legtartalmasabb, legszórakoztatóbb címe, ugyanis sok társával ellentétben nem egyszer végigjátszható, monoton akciót ígér, hanem minden újrajátszásra izgalmas, vicces élményt. A LEGO Star Wars után nem volt kétségünk az új rész sikere felől, mindezek után pedig így állunk hozzá a LEGO Batman-hez is, mely előzetes információink szerint ősszel érkezik szintén az összes platformra. Imádjuk, akarjuk!

Kapcsolódó cikk

8.
8.
Jocilus
Szerintem egy nagyon jól eltalált játék!Bár a kamera néha tényleg idegesítő,de végre van egy játék ahol rejtélyek vannak!Sokszor elgondolkodtatott,hogy vajon itt mit kell megütni vagy ilyesmi,hogy továbbjussak!Ez a játék nagyon jó!Ajánlom mindenkinek!
7.
7.
Hablaty
Még abban se, max a felbontásban
6.
6.
balazs912
A játék csak grafikában különbözik a PC-stől ugye?
5.
5.
fojesz
3: Nekem nem is azzal volt a problémám, hogy nem tud legyőzni senkit - elvégre a játékos izzadjon, ne az AI. Engem az zavart, hogy nem képes sokszor megvédeni magát.
3.
3.
Hablaty
Bocs ,hogy hétszer írok, de a társ nem tud legyőzni ellenfeleket, csak meghalni, ez direkt van így.Ha elég sokáig püföli őket elkábulnak egy időre.Ez már az swben is így volt, csak ott nem kábultak.
3.
3.
Hablaty
Akarom mondani kétszer, de már háromszor, mindegy.
2.
2.
Hablaty
Hát igen, pont azon nem változtattak, amin igazán kellett volna, mert ez bizony a lego sw-ban is meg volt.Igaz, nekem az AI-val nem volt bajom, nem a minőségükre figyeltem, inkább a mennyiségre.A kameranézet borzalom, ráadásul még húz is, így, ha ketten játszunk egy szélesebb szakadék két végen, amiből van egy pár, akkor az egyik folyamatosan meg fog halni.Más bajom igazán a kamerával nincs, mert a lagtöbb helyen a rossz nézet betudható annak, hogy mindenki a képben legyen.De az írányítás borzalmas, és ez azért baj, mert a játék tele van ügyessésgi részekkel. Persze úgy se lehet ugrani, ha két oránygomot nyomok, nemtom mért, így rengeteg helyre szinte lehetetlen fel jutni.Újdonságokból nekem ez bőven elég volt, ha sokkl több lett volna benne, lehet, hogy már a játékmenetet rontották volna.Ja és aki ezt olvasta, annak mondanám, hogy csak a negatívumokról írtam, amúgy nagyon szórakoztató játék, és a coop lehetőség minden hibát elfeledtet.A lényeg, hogy, ha valami coop, akkor csak jó lehet.
1.
1.
Mast3rmind
Remek cikk kolléga. Pontosan nálam is ezek húzták le a játékélményt. Nem kell említenem, mekkora izzasztó feladattal járt egy-egy apró párkány átugrása, mivel a kamera által nem láthattam hova érkezem...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...