Call of Duty: Modern Warfare 2 - utórengések

  • Írta: fojesz
  • 2009. november 19.
  • Biznisz
Link másolása
Óriási siker az új Call of Duty, a játék már most számos rekordot megdöntött és a legtöbb helyen megdöntötte a toplistákat - számok következnek, mégpedig nagyok.
Óriási siker az új Call of Duty, a játék már most számos rekordot megdöntött és a legtöbb helyen megdöntötte a toplistákat - számok következnek, mégpedig nagyok.



Ahogy arról beszámoltunk, az Activision egy harmadik csapatot is ráállított a Call of Duty sorozat fejlesztésére, amely mára a legsikeresebb játékcímek egyikévé nőtte ki magát. Nem kis dolog ez, hasonlóra csak a Super Mario és a Grand Theft Auto volt képes! A Modern Warfare 2 előtt a Call of Duty név alatt öt epizód és néhány spin-off rész jelent meg: belőlük 48 millió példány kelt el összesen, csak a Call of Duty 4-ből 14.4 millió, és ehhez még csak hozzá sem számoltuk hozzá az új rész eladásait...

Az LA Times értesülései szerint a Modern Warfare 2 fejlesztése 50 millió dollárba került, ami egy közepes költségvetésű filmnek feleltethető meg, ám a további (például marketing és sorozatgyártási) költségekkel együtt a büdzsé mintegy 200 millióra rúg. A Modern Warfare 2 így alighanem az egyik legdrágább játék, ami valahat készült, az Activisionnek mégis megérte a beruházás. A kiadó bejelentése szerint a játék eddig 550 millió dollárt hozott a konyhára, becslések szerint az első héten 8-9 millió példány talált gazdára, ami megfelel a cég várakozásainak.

Az Xbox Live-on több rekordot megdöntött a játék, ezt maguk is a játékosok is megtapasztalhatták: az első napon 2.2 millió játékos több, mint 5.2 millió órát töltött multizással, s 11 millió achievementet oldottak fel. A Call of Duty mindig is a legnépszerűbb online játékok közé tartozott, s várhatóan a támogatás most sem marad el; ügyes játékosok kutakodtak egy picit a játék kódjában, ahol három új, egyszeri felhasználó számára nem látható játékmódra bukkantak. A Global Thermonuclear War, a One Flag CTF és a VIP két térképen már tökéletesen játszható némi buherálással, alighanem azért nem kerültek be a multiplayer módba, mert egy későbbi DLC-be szánták őket.
24.
24.
zsont
UI.: mármitn ennek a codnak a MULTYjárol beszéltem
23.
23.
zsont
Hali all!



Azt szeretném kérdezni hogy egyzser halottam vmi olyat h lehet h ez a cod havi fizetős lesz ... ez igaz? elöre is köszi a választ :)
22.
22.
hay fey
Szerintem az eladások, előrendelések szempontjából, nagyon jó húzás volt az is, hogy csak a megjelenés előtt (ha jól emlékszem kb. 2 héttel) kezdték el csepegtetni a negatív híreket, pl. a multis egyeduralmát az IWnet-nek ( és még akkkor sem tudtuk nagyon sokan, hogy ez milyen hátrányokkal jár), a max 18 fős szerverlétszámot, amikor az előrendelések már régen elmentek. :) Már most sok olyan ismerősöm van, aki eladná az eredeti példányát, de egyrészt nem éri meg, másrészt, bízik abban, hogy (akár az aláírásgyűjtés hatására) módosítanak a multis részén a játéknak.

* Szerintem később még kevésbé fogja tudni eladni! :)
21.
21.
Xbandoo
#5: Voltál egy párszor mi...mégis merre jártál tovarish?...Tudod Oroszország szép nagy...kétlem, hogy tudnád mi folyik ott csak azért mert "voltál ott párszor" nagyokos...Majd akkor magyarázz, ha magyarokra nem lesz az igaz amit az oroszokra írtál...Gyökér...
20.
20.
Rigó Krisztián
A programozókat fizetni is kell,ami nem olcsó ha egy játékokat programozó szakember megkeresi a 1 millió forintot havonta.Bele kell számolni a karakterek licensz megvásárlását-ha van ilyen-foleg ha film alapján készult.A fejlesztések,újítások sem olcsók...

Egy ilyen cégnek,rengeteg koltsége van...

De ennél sokkal tobb jon be...
19.
19.
szanszi
#12: Igazad van! Egyébként nem tudom mi került ebbe 200 millióba mikor ugyanaz mint a cod 4.
18.
18.
kratos83
#5: Azért ne kezdjük el más nemzeteket szidni mert mit mondjak Magyarország se egy Svájc. Meg ha ők elzárnak egy csapot fél európa rögtön elkezd parázni.
17.
17.
asdwarr
én nem értem ezt a hozzáállást ami az emberek nagyrészén tapasztalható... agyonszidják ezt a játékot, hogy csak a hype meg minden...aki megvette az egyrészről lehet hogy nézett előzets ingame vidiket, képeket, és a bejelentések alapján is várható volt hogy ez egy jó játék lesz. egyébként meg ha nem lenne jó játék nem lehetett volna mivel reklámozni. a másik hogy újabb fejlesztőcsapat és már a sok okos ássa a codot csak azért mert sok része van, és hogy így szar meg úgy szar, az nem érdekel senkit hogy 3 év múlva jön a következő mw elvileg, szóval igényes lesz. egy újabb fejlesztőcsapat emg csak jól jöhet, mert nem olyan hülyék az activison-nél hogy amatőröket vegyenek fel.
16.
16.
ftc700
Sziasztok!

Tud valaki valamilyen infót arról, hogy a boxos és a ps3 as verzió között van e külömbség terjedelemben? Mert ugye az egyik oldalon blueray a másik dvd...talán a ps3nál lehetséges a nagyobb méret...
15.
15.
Bako
A CODok a multinak köszönhették hosszú életüket. Vegyétek pl a half-lifeot. A HL nagy siker volt, de hosszútávon a multi és a HL-ből indítható counter strike hozta meg a sikert. A mai napig viszik mint a cukrot pedig mikori a CS 1.6?

Ha folyamatosan csiszolgatnak a multin biztos a MW2 is hosszútávon sikeres lesz... csak oldják már fel a rejtett multi módokat!!! :)



A módokról: A GTW meg a OF CTF szerintem ugyan az... de már van ilyen mód a sabotage. A VIP viszont nagyon jónak hangzik, ahhoz is igazi csapat munka kell... emlékezzetek a CS-re abban is volt.
14.
14.
Petike x
14: Abban igazad van, hogy valamennyire az előző rész sikere is fontos volt, én ezt is a hype kategóriába soroltam.



Az egy dolog hogy egy játék sem teljesen egyformán sikeres örökké, de azért vannak nyújtottabb, és élesebb görbék is.

A Wii játékok például híresek a hosszan tartó közepes népszerűségükről.

Kisebb mértékben ugyan, de például a CoD 4 is hoszabb idő alatt lett sikeres, mert sokáig tartott minden potenciális vevőt meggyőzni róla hogy jó lesz ez a modern téma is. Ugyanígy a régebbi GTA részek, vagy a Gears of War.



De a Gow 2, a GTA IV, és szerintem ez is, sokkal inkább erre alapoz hogy ugyanannak a rajongói bázisnak adja el, csak gyorsabban, hogy aztán a növekedés és a terjeszkedés illúzióját keltsék, szóval bár az biztos hogy profitot hozott, meg minden, de én azért az "óriási" népszerűséget, meg a világszámot szkeptikusan fogadom.



13.
13.
fojesz
#12: Elsősorban rajongók vették meg, akiknek tetszettek a korábbi részek. Ezért nem mindegy, hogyan szerepelt eddig a sorozat. Az új vásárlókra, tehát azokra, akik nem játszottak az eddigi részekkel, csak látták az előzeteseket és hallották a hírverést, rájuk hatott a hype. Ennyi, mindkettő nagyon fontos szerepet játszott abban, hogy a Call of Duty az, ami.



A Call of Duty 4 még mindig nagyon sikeres, itthon még mindig a legjobb tíz játék között van.



Másrészt az, hogy egy játékot egyre kevesebben vesznek meg az idő elteltével, az általánosan elmondható minden címre (nem tudsz olyan játékot mondani, amit tartósan annyian vettek meg, mint az első héten!). A játék is egy termék, és minden terméknek van egy életgörbéje - az életgörbe végén az eladások csökkennek.
11.
11.
Petike x
Akárrhogy nézzük, ez csak hype lehet hogy ezt elérte.

EZ AZ ELSŐ HÉT! Olyanok vették meg, akik nem tudták másnál kipróbálni, barátok véleményét meghallgatni, még a teszteket sem megvárni, csak remélni hogy lesz olyan jó mint az előző rész. Az teljesen más dolog hogy emellett talán jó játék is.



Ha igazatok van és a minősége miatt lett sikeres, akkor gondolom a jövőben is sokan fogják megvenni, és mindden idők legsikeresebb játéka lesz, ahogy most egy hét alapján lennie kéne.



Ha viszont nekem van igazam, akkor egyre kevesebben fogják megvenni, max annyian mint az előző részt, csak a felhajtás miatt nagyobb részük volt átcsoportosítva az első hétre mint általában.







Egyébként a "trónfosztott" GTA IV, aminél tavaly ugyanez a felhajtás volt, hogy "minden idők legsikeresebb első hete", az még a San Andreas eladásait sem érte el hosszú távon.





10.
10.
CoDer
hát a CoD az CoD... eszméletlen játék!! csak kár hogy a single nem hosszabb!
9.
9.
Lachgas
"don´t believe the hype" - Public Enemy
8.
8.
bzsp
hát nem semmi egy játék az biztos...a Halo3 multinál is jóval kevesebben vannak.
7.
7.
ACDC 4ever
nálam a gta marad a favorit
6.
6.
fojesz
#5: Csak annyi, hogy a két csapatnak egy középen elhelyezett bombát kell elérnie. Ha megvan a bomba, felrobban, és vége a körnek, jöhet a következő.



Egyébként persze lehet ezt fogni a hype-ra is, de azért tessék figyelembe venni, hogy azért ehhez mégiscsak le kellett tenni valamit asztalra. Nem azért játszanak kétmillióan tartósan online, csak egy konzolt nézve, mert bedőltek a reklámnak.
5.
5.
MadDragon
#3: Konzolon lehet, PC-n nem annyira.
4.
4.
OldM4n
Ez nem hype. NAGYON kevés game van, amit előre, látatlanba, PÉNZÉRT megrendelek. Az új COD MW ezek egyike volt. Kicsit csalódtam, (SP-FAN, NO MULTI) mivel a single NÉGY óra alatt végigtolható simán, azért ennyire nem volt olcsó. (A Gyűrűkúra mozi volt ennyi idő, és az 1500.- volt per koperta, ez "enyhén" drágább stuff... ugyanannyi ideig szórakoztatva.) Cserébe (talán) nagyon jó pl az újrajátszhatósági értéke. Tetszik, nagyon összeszedett cucc. Hogy itt-ott kivágta a biztosítékot? Várható volt, de hát köpni a ruszkik véleményére, úgy sem számítanak, trógerország, alkoholtól elbutult bunkókkal tele. ( Nem vicc, voltam jónéhányszor, tetű egy banda.) A GTW -ről van valami info??? Aki tudja, ne fogja vissza magát.
3.
3.
Batri
#3: dehogynem... nem véletlen az a +150milka reklám...

ha nem hype-olták volna ennyire, valszeg sokkal kevesebben veszik meg(rendelik elő)
1.
1.
Kyuubi
Mikre nem képes a hype...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...