A Shift jobb a steril GT5-nél, mondja az EA

  • Írta: zoenn
  • 2010. november 23.
  • Érdekesség
Ha a Shiftet és a Gran Turismo 5-öt közvetlenül összehasonlítanánk, akkor az EA fejese szerint a Shift kerülne ki győztesen abszolút fölénnyel, tekintve a vezetési élmény hitelességét. Patrick Soderlund szerint a Shift első és második része jobban visszaadja azt az érzést, hogy milyen egy versenyautót vezetni.

"Ha megnézzük a különbségeket a jelenleg piacon lévő játékok között, nyilvánvalóan nagy eltérések vannak a Hot Pursuit és a Gran Turismo között, és bizonyos mértékben megosztják a közönséget" - mondta Patrick Soderlund, az EA vezető alelnöke. "De úgy gondolom, hogy aki nem vásárol Gran Turismo-t, az megveszi a Need for Speedet, és fordítva."

"Ha összehasonlítjuk a Shiftet és a Gran Turismo-t, én úgy látom, hogy a Shift lehet a GT közvetlen vetélytársa, az biztos. Őszintén szólva, ha versenyezni akarnék nem venném meg a Gran Turismo-t puszta terjedelme, azaz az autók száma és a játékban lévő mélységek miatt. Valószínűleg nem. Mit értek ez alatt? Azt hiszem, hogy túlzottan steril, úgy gondolom, tudunk valamilyen eltérőt készíteni mi is."

"Ha az a feltevés, hogy a leginkább autentikus vezetési élményt szeretnénk vissza adni és annak ábrázolása, hogy milyen érzés egy versenyautó belsejében ülni, akkor azt hiszem, hogy le tudjuk verni a GT5-öt. Ezt biztosan tudom."

A Shift 2: Unleashedet a múlt héten jelentették be, és minden jel szerint tovább fokozza azt az élményt, amiről Soderlund beszélt, dacára annak, hogy a Forza 3-ban vagy a GT5-ben látott 60 képkocka/másodperc sebességet nem tudják elérni a fejlesztők. Viszont sokkal szebb lesz a játék emiatt.

98.
98.
XDannyL
#97: Huh. nyugtató szavak:)
Már csak 2 nap és én is tolom :P :D
Ha írtok felhasználónevet akkor a GT világában koccanhatunk... :)))
Én "Yo-da-ni" ként leszek megtalálható ;)
97.
97.
Porcupine Tool
Hóban még nem mentem,de enyhe (merthogy változó az intenzitása is) esőben igen.Mondjuk az is hamar elállt és kisütött a nap. :) Jól hangzik nem? Szerintem zseniális a fizikája,és az irányíthatósága.Nagyon sokat fejlődött.
Ami a régebbi pályák viszonylagos grafikai hiányosságait illeti, az első napon még bennem is volt egy kis keserű érzés,de ahogy a játékmenet magába szippant, teljesen feledésbe merülnek ezek az apróságok.Merthogy azok! Mindenki nagyítóval elemezgeti a képeket és videókat,és megfeledkeznek a lényegről ami a JÁTÉKÉLMÉNY! És ezen a téren jobbról előz mindenkit a GT5. Én azt mondom, hogy kell egy kis időt adni neki,de aztán elkap a jól ismert GT varázs. Szerintem egy rossz szavunk nem lehet,rengeteg munka fekszik ebben a játékban.Nálam 9.5 jár neki. ZSENIÁLIS!
96.
96.
XDannyL
#95: De jó neked. Én csak kedden kapom meg :) Rohadtul várom már... :P
Milyen esőben és hóban menni? tényleg olyan rossz mint amilyennek írják? :S
95.
95.
Porcupine Tool
Ne bohóckodjunk már! Megnéztem a korábban belinkelt videókat,amiben a GT autóinak sebességét kritizálták,korrekt módon egy 60 lőerős Hyundai-on keresztül bemutatva a játék irreális "lassúságát". A tisztánlátás végett belinkelnék én is egy videót. Semmi köze a valósághoz ! ;D

http://www.youtube.com/watch?v=L023Gxp4pWM&feature=related

Részemről ennyi...megyek vissza pergetni a GT5-öt!
94.
94.
XDannyL
Ezt a hülye szöveget... "Steril GT5" xD
Szegény EA jobbat nem tudott kitalálni :) Nem csodálom hogy próbálja mentegetni a Need for Speedt-et, de azért a GranTurismo5-höz hasonlítani... Ez már túlzás.
Félre ne értsetek, birom az NFS-t de valljuk be őszintén, az Underground 2 óta talán a Pro Street ütötte meg a mércét. A többi egy fikacnyit sem ér :S sajnos ez az igazság.
Ha tényleg meg akarják menteni a Need for Speed hínevét akkor jobban teszik, ha minél előbb átadják a fejlesztést a Codemasters-nek.
93.
93.
robisilvi
Egy saját vélemény:volt szerencsém játszani mind 3 játékkal,és be kell valljam ,igaza van Patrick Soderlund-nak.De viszont a GT5-ben csalódtam.Nem mondom,nem rossz játék,de:6 év fejlesztés???Mégis mi volt ebben 6 év?1000 autó tesztje?Nevetséges!Hiszen 700 autó tesztje megvolt nekik már a GT4-ből.A pályák kinézetén nagyon is dolgozhattak volna!Volt szerencsém borulni is egy sportkocsival,de meglepett,hogy mikor visszafordult,egy karcolás sem volt rajta!Ilyen autó nekem is kell!!!A havas pályák effektjei katasztrofálisak.Ezek a valós tények!De hiába irom mind ezt le,aki csak a PS3-ra esküszik,azok soha nem fogják elfogadni ezt.Hiszen a GT5 szinte a GT4 HD-s kiadása!
92.
92.
McDuff
ezzel én is 1-et értek,igaz nem játszottam még a GT5-tel,csak a Shift-el.viszont Forza 3-mal igen és az nagyjából hasonló vonalat akar követni.amikor eldöntöm hogy énm ost autós játékkal akarok játszani az esetek nagy részében a Shift-t veszem elő,abban érzem csak igazán hogy 1 autóban ülök és száguldok,érzem az autó erejét,és hogy minden kanyarnál koncentrálni kell.a Forza-ban nem,pedig az akarna a realisztikusabb lenni.ott télleg olyan steril az egész és unalmas.a GT5 lehet nem ilyen lesz,de egyenlőre a videóit sem bírom végignézni,mert unalmas,ugyanaz van az 5. percnél mint az 1.-nél:D:P
91.
91.
simon 555
#88: igen ebben van valami csak az a gond,hogy én a Shift-ben valahogy nem tudtam beleéllni magam épp az végett amiket leírtál.
szerintem túl van komplikállva az egész.azzal,hogy sebesség érzetet akartak adni elcseszték az egészet és valotlan lett.
mert mos komolyan aki ment már 220-al az tudja,hogy ennél a sebességnél szinte ugyan ugy látsz mindent mintha 100-al mennél.nem tudom honnan vették ezt a kép elmosodásos szarságot ami már 150-él észrevehető....
viszont az utkozés az jogos az tényleg valamennyire élethű,hogy mozog a feje.de a GT5-nek pont az a lényege,hogy ne ütközz hanem szépen vezess.épp ezért vannak a jogsik is benne ott ha kicsit kimész a fűre vagy nekikoccansz a falnak akkor kezdheted előről mertszabályosan kell csinálni.
90.
90.
Amúgy hogyhogy csak 30 fps-el futott a game? Én úgy emlékszem hogy nálam megvolt a 40-50fps!
89.
89.
hakydakillah
85. szerintem maradjunk annyiban, hogy nem egy húron pendülünk, és kész :-)

Mindegyik játékban van valami szuper, és kár is ezen vitázni, csak élvezni kell őket és kész. Mindegyikben van valami egyedi.

A Black Bean meg csak azért nem volt hiteles példa, mert csak mindenbe belekapnak - egy kis szimulátor, egy kis arcade, egy kis motorozás, egy kis rally, most meg Mell B... :-) Míg az emberek a polyphony-nál éveket töltenek elemzéssel és fejlesztéssel, hogy egy játékból / konzolból kihozzák a lehető legtöbbet.
88.
88.
Leon121
Látom megint sikerült jó kis flamewart generálni. A legtöbben azonban nem igazán fogták fel a kijelentés tartalmát: itt most kizárólag arról beszélt az illető, hogy a vezetési élmény, az, hogy milyen "ott ülni" az autóban, azt a Shiftben jobban eltalálták, és talán jobban eltalálják a második részben is. A GT5-ben, amiket eddig láttam, valóban nagyon merev a pilóta. Kanyarokban, ütközéskor szinte semmit nem látni, semmi érzést nem ad át. A Shiftben ezzel szemben a pilóta feje úgy mozgott, ahogy elvárható lenne, ha százzal nekicsapódnék egy fémkorlátnak. Erről van szó szerintem. Nem az autók számáról, nem a grafikáról, nem a jármű mozgásáról, hanem a vezetési élményről.

Ami pedig a 30 FPS-t illeti: a konzolok teljesítménye ugyebár fix. Ha szebb a játék, akkor az lassabban fut (alapesetben persze, ha tudnak programozni). Mivel a GT5 fix 60 FPS-sel fut elvileg, a Shift 2 meg "csak" 30-cal, ezért ez könnyen jelentheti azt, hogy a Shift 2 grafikájának kirajzolásához több erőforrás kell, ergo (ideális esetben) szebb a végeredmény.

Nem tudom, érdemes-e az itteni kommentelőknek ilyet írni, de hátha van pár értelmesebb, aki megérti ezeket. Azok, akik idekeverik a Hot Pursuitot, a Most Wantedet, vagy épp hogy mennyivel több mód van a GT5-ben... nos, azok nyilván el se olvassák ezt a sok karaktert.
87.
87.
Mathia$
#74: igen a magam nevében értettem, máskor gyengébbek kedvéért odaírom hogy számomra, nehogy oltsanak rögtön vagy azt higgyék mindenki nevében nyilatkozom. :)

86.
86.
noblem14
Én annyit mondok a GT 5-ről,hogy ha olyan emberek működtek közre a fejlesztésében mint Sebastian Vettel(idei F1 világbajnok),Adrian Newey (aki Vettel kocsiját tervezte) akkor biztos törekednek arra,hogy "The Real Driving Simulator" legyen.Meg persze ne felejtsük el a Jeremy Clarkson, Richard Hammond,James May triót sem és persze STIG-et akiknek biztos kikérték a véleményüket ha már a játékhoz adták a hangjukat.Valószínűleg elég sok autót teszteltek már ,hogy tudják mi az a szimuláció.
84.
84.
Scorpyx
Nekem Pc-m van, szóval a GT5-t nem fogom kipróbálni.
A Shift-be nekem csak az nem tetszett hogy a belső motion blur-t nem lehet kikapcsolni, csak a külsőt. És ha gyorsan mész akkor nem látszik a műszerfal.
Ez engem nagyon zavart.Remélem a Shift 2- ben ezt majd ki lehet kapcsolni.
Anno PS2-őn a GT4 et végigvittem és nem volt rossz játék.
Ha a GT5 nem csak PS3-ra jelenne meg akkor tuti hogy egy autós játék se lenne még a közelében se az eladási szám tekintetében.
83.
83.
XXSO
az új Need For Speed-ek már annyira nem jók,mint pl anno az Underground 2 és a Most Wanted.
Forza Motorsport 3-ról annyit ritka jó autós játék!
Nagyon szeretem,GT5-ről még nem írok semmit,mert még nem játszottam vele.(ma jelent meg világszerte)
82.
82.
rapapa
#80: Azért vannak ott más hibák is. De ezeket majd később kell megbeszélni. Még friss a játék, azok a fanok akik fél évtizede várják azok most eufórikus állapotban vannak, mindent megbocsátanak a játéknak, a kritikusokat meg felnyársalják. De ez így van jól az elején, aztán majd csitul. Mindenesetre nagyon halkan azért megjegyzem, hogy a PD-tól többet vártam volna
81.
81.
simon 555
#67: te hány éves vagy?
mert az írásodból ítélve még az általad megnevezett "tini" korszakban sem lehetsz szóval szerintem ne pofázz.
80.
80.
simon 555
#72: szerintem számitani lehetett arra,hogy le fogják huzni a hosszu fejlesztési idő végett és,hogy az 1030 autobol "csak" 222-nek van belső nézete....
az viszont egy cseppet sem érdekli őket,hogy annak a 222-nek ugy ki van dolgozva a belső nézete mintha valodi lenne.
79.
79.
Kicsieszti
Sziasztok!!
Szerintem az EA csak irigykedik! Mindenki tudja,hogy a GT mindig is értékrendet képviselt. A GT minőséget jelent! Persze nem azt mondom,hogy a need for speed nem jó. De hát hogyan lehet összehasonlítani a két játékot???
78.
78.
Samu
#77: Hehe,ez nekem is megfordult a fejembe...bevágja a csontot a ketrecbe a vakarcsok meg marakodnak rajta.Az öreg kutyák meg jót röhögnek a nézőtéren...
77.
77.
Eltiron
zoenn! Valld be, hogy az ilyen cikkeket csak flamebait-ként dobod be, aztán röhögsz a trollokon :D
76.
76.
hakydakillah
75. pontosan :-)

Nekem is az első játékom a GT1 volt. Konzollal együtt vettük meg, és Sega után mikor bekapcsoltam hááát leesett az állam. Azért óriási grafikai ugrás volt számomra, amit azóta se éreztem, mert manapság már nincs akkora ugrás, csak egyre szebbek lesznek.
75.
75.
Samu
Hihi!Ez de jó reklám lett a Shift2-nek!...de még a GT5-nek is ;)
A sok Vér Istvánka meg ilyen hülyeségek miatt egymásnak megy...
Szetejük vagy sem az NFS sikert sikerre halmoz évente egyszer(sőtt a jövőben kétszer...) , a GT5 meg kultikusan várt,hónapokat késő,szétsztárolt húzócím PS-re,ezért szintén kasszasiker!
Én a GT1 miatt lettem konzoltulajdonos anno '98-ban.Jelenleg is van konzolom is.Most pl az NFSMW is favorit aminek köze nincs a valósághoz,de a célt eléri nálam:játszok és ezáltal kikapcsolódok!
Szimulátor,meg nemszimulátor...fél napomat autóban töltöm sokszor,kell a tökömnek a nagy realitás!Szórakozzunk,inkább mostmár!Had versenyezzenek a játékgyártók a kegyeinkért,így mindenkinek meglesz a kedvence,de azért nem kell leszólni a másikét...szerintem.
74.
74.
rapapa
#73: "egy nagy csalódás lett az a game"

Esetleg neked, én imádom a mai napig!

Egyébkén az nem kérdés, hogy a GT-ből fog fogyni a legtöbb most is, üzleti szempontból borítékolhatók a brutális eladási adatok !
73.
73.
Mathia$
#72: nemár, pont a Forza kapott 9.4-t?!!! egy nagy csalódás lett az a game...

Eddig mindig a Gran Turismo-ból fogyott a legtöbb, valószínű most se lesz másképp.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...