Tomb Raider - újabb részletekre derült fény

  • Írta: zoenn
  • 2011. április 29.
  • Hír
Már egy ideje csak néma csend honol a Tomb Raider reboot háza táján, szerencsére egy spanyol nyelvű magazin friss előzetesét elolvasva számos új információ látott napvilágot Lara új kalandjából. Mint tudjuk, elsősorban a túlélés lesz a fő feladatunk a sokkal komorabb, már-már horrorszerű helyszíneken.

Pár hónap már eltelt előzetesünk óta, lássuk merre halad tovább a frissen lediplomázott régésznő kalandja. Lara fiatal és befolyásolható, ám egyből a mélyvízbe csöppen - szó szerint -, miután hajótörést szenved. Egy elfeledett szigeten, a plafonon lógva indul a húsbavágó kaland. Friss szkeneket is fel tudunk szolgálni, jópár új képpel az oldalakon:

 

 

 

A játékmenet három fő pillérből épül fel, Lara evolúciója tehát főként ezekre épül: túlélés, menekülés, mentés. Mindennél fontosabb hangsúlyt kap a fizika, gyakran Newton törvényeire hagyatkozhatunk a kaland során. A gravitációra és a centrifugális erőre mindig figyelnünk kell, hogy hősnőnk elérje a célját. Az átvezető jelenetek és a játék közbeni váltások szinte észrevehetetlenek, és jól kapcsolódnak egymáshoz. A fájdalom fokozódását a kameraállások is erősítik, közeli jelenetekkel, szigorúbb beállításokkal és a motion blur alkalmazásával.

Lara karaktere észrevehetően változni fog a játék során, az elején még túl fiatalok, befolyásolhatóak és tapasztalatlanok vagyunk, majd fokozatosan érettebbé válunk és ezt az alkalmazott felszerelésünk és technikánk is tükrözni fogja. A duál-pisztoly vélhetőleg ki fog maradni. A túlélési ösztön sokszor segítségünkre válik majd, számos utalással a választható lehetőségekre, de csupán álló helyzetből hagyatkozhatunk erre az adottságunkra.

Sok rejtvény épít a fizikára, gyakran többféleképpen is megoldhatjuk őket és ami a legfontosabb, semmire sincs garancia: sokszor véletlenszerűek a fizika törvényeinek hatásai, így ajánlatos többször nekiugrani a puzzleknek. Fontos, hogy a játékos improvizáljon, hogy képes legyen előrehaladni, annak ellenére, hogy első ránézésre nem is olyan könnyű megoldani a feladatokat a pillanat hevében.

Több Budha-szobor található a játékban, ezek szerepéről még nincs információnk. Néhány elem összetörhet Lara súlya alatt.

8.
Quent1n
#7: Egyetértek veled. Ez a reboot nekem se jön át sehogysem. A Star Trek film, az MK játék azok igen. Ez nagyon nem.
7.
Giggsy
Igazából ez így mind szép és jó, de... Azért itt csak egy 13 éven át épített karakterről van szó, aminek az eddigi egyéniségét egyetlen vonással áthúzzák, ahogy gyakorlatilag mindent kivesznek a TR-ből amitől az TR. Ugyanezzel próbálkoztak a rettenetese AoD esetében is és akkor is elhasaltak. Nem mondom, lehet, hogy jó lesz az új Tomb Raider, mert a leírtak igazán érdekesek, csak épp nem látom, hogy mitől lesz ez egy Tomb Raider. Mármint azon kívül, hogy a fő karakter lány, csinos, ügyes és Lara Croft-nak hívják, mert látszólag semmi más nem marad meg az eredeti játékból. A szememben ez a reboot közel akkora istenkáromlás, mint a James Bond széria rebootolása (más kérdés, hogy itt legalább a fő karakter megőrzi néhány alapvető tulajdonságát)
6.
Optimus Prime
Lara Croft alá Dead Space. Az első kép nagyon szexi, látszólag jó kis arzenált lehet azért begyűjteni. A leírt játék mechanika érdekes, csak fele így is legyen a kész játékban.
5.
Nathan
Ez a játék nagyon király lesz, alig várom!!!! :D
4.
Sarkadi
A leirtak alapján elég "élethű" lesz ami nem is gond,várom én is! :)
3.
koffein
ez nagyon érdekesnek hangzik. Várom szeretettel
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...