Modern Warfare 3 - fejlettebb az engine

  • Írta: InGen
  • 2011. május 24.
  • Érdekesség
Link másolása
Éppen pár napja beszéltünk arról a Gamekapocs Rádió jeles Call of Duty-rajongó műsorvezetőjével, Wask kollégával, hogy azért nem mutattak még in-game jeleneteket a Modern Warfare 3-ból, mert nem merik felvállalni, hogy még mindig ugyanaz a játékmotor fut alatta. Vajon ez mennyire igaz?

Nos, mára bebizonyosodott, hogy igenis be merik vállalni, hiszen megjelent az első előzetes, amin már dögivel láthatóak in-game jelenetek. S egyben azt is látjuk, hogy az engine képességei körülbelül hasonlóak, mint eddig, vagyis a játékot továbbra is az Infinity Ward saját fejlesztésű motorja, az IW Engine hajta, ami már a Call of Duty 2 óta teljesít szolgálatot.


"Még nem beszéltünk részletekbe menően az engine-ről, de tovább léptünk a Modern Warfare 2-höz képest, és egy rakás cool lehetőséget beletettünk" - írta Twitteren Robert Bowling az Infinity Wardtól.

Habár sokan kritizálják az új Call of Duty-játékokat, amiért látszólag látványban le vannak maradva néhány konkurenshez képest, azt a legtöbben elfelejtik megemlíteni, hogy jelenleg nem sok olyan FPS létezik a konzolos piacon, ami mind PS3-on, mind pedig Xbox 360-on stabil 60 fpssel fut.

66.
66.
abydos
#65: Passzolom kérdésedet :D Bár az igazat megvallva és belegondolva a TV és a többi kijelző Hz számmal üzemel, ami régi TV-knél 50,-60 a 3D-seknél meg több mint 120, szóval úgymond mégis csak "tud", de ez nem FPS :) A 3D tv pl úgy működik, hogy olyan gyorsan változtatja a képet, amit a szemed nem lát és szemüveggel egybefolyik :)
65.
65.
Stranger
#58: És a TV is tud 60FPS-t? Mielőtt bárki nekem szegezné... csak megkérdeztem, tudom, hogy 30FPS is elég, tényleg nem értek a TV-khez....
64.
64.
Cuppak
#61 7 év alatt csak sikerül összedobniuk 1 fasza játékot és DICE összefog :D .
63.
63.
LINK 21
sztm nem fontos minden héten grafikus motorokat faragni ...:D
62.
62.
MR.WOODCOCK
#61: Hát felbontásba biztos nem lesz annyira nagy szám, de ha EA épp ráér megírni FullHD-ba nekünk, már most előrendelem xD
61.
61.
fasza lessz
A battlefield 3-ra meg nagyon kiváncsi leszek mer tuti nem lessz akkora szám mint ahogy beharangozzák...
Mindenki azt hozza fel hogy mennyivel jobb lesz meg jobban néz ki...
Tök mind1 konzolon ugyse fest jobban majd mint egy mw2 mert annál többre nemigen képesek konzoljaink sajna
A pc tulajokat meg "irigylem"
59.
59.
MR.WOODCOCK
#58: Remélem nem a Sniper Ghost Warrior-t fejlesztette a kollégád City Interactivenál, mer abba biztos ki lehet szállni még mapról is 543534673 FPS-el
58.
58.
abydos
#57: Megkérdeztem a mellettem ülő PS3 fejlesztő kollegát és annyival mennek a PS3-mas játékok, amennyivel ő szeretné illetve amennyire bírja. Tehát nincs FPS limit. :)
57.
57.
MR.WOODCOCK
Ja és szerintem a cikk végén hibás a 60 FPS, mivel konzolok limitelve vannak 30FPS-re, minden játék annyival megy, mert nem is kell több! A gáz az, hogy nagy részük lemegy alá akár 15-re is pl GTA IV PS3.... Call of Duty-ban PC-n talán Jumpolásnál kell több fps, de a szemed világának az semmit nem fog mondani :)
56.
56.
MR.WOODCOCK
A grafikus motorjukba még simán elfér ez a rész, soha nem volt baj a látványvilággal. A Lényeg, hogy legyen ez is 1080p -s PS3-on mint az eddigi összes 2007-től, valamint közel olyan stabil mint a MW2
55.
55.
abydos
Ez vallási vita, de mivel az egyház tetején az Activision áll, ezért egyértelműen megvetem ezen hitet :D

Ráadásul ez már nem az Az Infinity Ward, mint régen volt és épp ezért kíváncsi leszek a végeredményre.
54.
54.
#52: Ne fáraszd magad, ez itt frencsájzokról, fanboyságról szól, köze nincs se a realitásokhoz sem, pláne nem ahhoz, hogy miként is épül fel egy átlagos engine, mit jelentenek az árnyékolók: vertex, geometry és fragment programok, mire jó a gpgpu, vagy, hogy egy "powered by nvidia physix" felirat a dobozon nem jelent azonnal élethű fizikát a játékban, a keyframed animációknak meg végképp semmi köze hozzá :(((
53.
53.
#40: 24-en lehet egyszerre Ground War-t írni, legalább próbáld ki vagy legalább olvass utána te nyomi, mielőtt kommentelsz...nem akad max látszámmal se mw2 se black ops úgy hogy van heli meg mindenki robbantgat...
52.
52.
ribizly
#50: Nah, most már kicsit hozzá kell szóljak ehhez a nagy vitatkozáshoz az id engine-ről: http://www.betaarchive.co.uk/imageupload/1218407190.or.47687.png

Ezt csak azért tettem ide be, hogy Mindenki tisztában legyen vele mik is használják még máig azoknak az Q1-Q2-... engine-ket, amiket annyira szidnak itt előszeretettel. Szóval ha Valaki jól megnézi, akkor láthatja, hogy még a jó kis Source engine is egy erősen módosított Q engine-re alapul. Szóval kár azt szidni. Ha Valaki fejlesztett már életében szoftvert, akkor tudhatja, hogy ez nem úgy működik: mindent kidobunk és majd előről kezdünk fejlesztgetni (ala. Duke4Ever), hanem szépen javítgatjuk, cserélgetjük a részeit az engine-nek. Persze bizonyos kódrészek maradnak az eredeiek, de már egy COD:BO-nál kár arra fogni a problémákat, hogy Q3-as engine dübörög alatta :)

Az igazság az, hogy a Black Ops egy nagyon jó játék, de mivel itt az motor foltozgatását és kiegészítgetését előbbre valónak tartották, minthogy azt optimalizálták volna, ezért kár azt várni tőle, hogy majd nagyon szépen fusson minden konfigon.

Nem azon fog múlni, hogy hogy hívják a játékot: MWx vagy BOx, hanem, hogy a fejlesztő csapat mennyit hajlandó szánni az optimalizálásra. A Black Ops egyébként pedig egyáltalán nem ronda és nem is lassú, csak az engine-t annyira leterhelik a belepréselt effektek, hogy igényli a nagy HW-t.

Még annyit tennék hozzá, hogy az MW1 óta szerintem grafikailag már rég elértük azt a szintet, amire ember egy multiFPS-ben valaha vágyhatott. Az már megint egy más kérdés, hogy ehhez az engine-hez milyen fizikai engine párosul, és hogy azt hogyan támogatja a grafikai engine (pl. BFBC2-ben ha egy épületet megfelelő irányból megfelelő erősségű robbanás éri, akkor kirobban a fala, stb.). Ebből a szempontból lehet elavult a motor, de ettől még élvezetes lehet...
51.
51.
Te jó szagú szent tehén! Úgy látszik elengedhetetlen követelmény a boldogsághoz, hogy az ember ne multizzon, mert ez esetben tudok csak a teljes érdektelenség gúnyos grimaszával tekinteni erre a magasröptű vitára ! :)))

Annyi jó játék van, minek fárasszátok magatokat ilyenekkel ? :)))
50.
50.
Józsi_Doe
A MW1 és a MW2 látványos is volt és gyors is. A Blackops ronda is és lassú is, na meg bugos. Reméljük a MW címet nem szarják el blekkopsz minőségű programmal.
49.
49.
FekaFOB
#21: .LnB helyesen szólt. A COD-ok alatt futó IW engine alapja az id féle id tech 3 aka quake 3 engine. Természetesen eme 99-es motor mára tényleg csak az alapokat képezi benne, mivel nagyon sokmindent hozzáadtak és megváltoztattak benne. Amennyiben valaki kételkedne annak javaslom szemügyre venni bármelyik COD játék borítójának hátulján lévő apró betűs részt. Itt ugyanis feltüntetik, hogy id féle technológia licenszét tartalmazza a termék. A hozzá tartozó dátum pedig egyértelműen az id tech 3-at jelöli. Pl: a Black Ops estében 1999-2010.
47.
47.
bucsok
Tök mindegy milyen motor dübörög alatta, ha lépést tud tartani az évekkel. A Bo-n kívül az összes COD jó volt, és remélhetőleg ez is oda fog tenni az arcunknak! Ráadásul meglehetősen sokat eladtak az összes részből, és ez bizony azt támasztja alá hogy van rá kereslet, mert nem hulladék sorozat. Persze sok értelmét nem látom a más játékokkal való összehasonlítgatásnak, mert inkább játszom velük minthogy kritikákat gyártsak eszement módon.
45.
45.
pjoco
#44: Most néztem meg az előzetest! Hát megint pörgős akciót kapunk! :D Állat!

http://www.youtube.com/watch?v=coiTJbr9m04
44.
44.
randall13
Ahogy olvasom a kommenteket, alig tudják páran hogy egyáltalán mi a grafika :D

A #22-es hsz volt a legjobb :D A grafikai megjelenítésnek és a fizikai motornak nem sok köze van egymáshoz :D:D:DD
43.
43.
BGEE
#42: ennyi :DDD

Ez is, és a BF3 is kötelező darab :)
42.
42.
Zohi
a története k*rva jó,a játékélmény a cod4 óta töretlen,a grafikára meg nem panaszkodok,hisz mit akarnak évente dobálják a részeket nem várok uj grafikai motort
40.
40.
wardprod
Vicces ez a 60fps dolog a cikk végén.

Biztos azért nem fejlesztik a motort, nem engednek 8-10 embernél többet egy mapra, hogy minden konzolosnak meglegyen a "60" fps. Ne röhögtessük már egymást :D

"Be merik vállalni" :D Sírok :D
39.
39.
galmat
Én nem dicsőíteném a fizikát, amikor egy előre scriptelt esemény történik, mint pl egy ház leomlik. Nem tudom hol él az a búvár aki ilyet írt (#14). Ilyenből van 1 a pályán, és minden újrajátszáskor ugyanúgy dől össze. A fizikai motor más kérdés.
Ilyenre inkább tessék megnézni egy Cryengine-t.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...