Bioware: nem fogunk újra hibázni

  • Írta: InGen
  • 2011. július 1.
  • Érdekesség
Link másolása
A Bioware egyik komoly fegyverténye, hogy egyszerre több csapatuk dolgozik több, igazi csúcskategóriás szerepjátékon. Így ha valamelyik brigád elront valamit, abból a többiek tudnak tanulni, és fordítva. A Mass Effect producere elmondta, nem fogják újra elkövetni a múlt hibáit.

A Mass Effect producere, Jesse Houston beszélt arról, hogy milyen hibákat követtek el a múltban a Mass Effecttel kapcsolatban, s példaként rögtön a fegyverek és a páncélzat testreszabhatóságát hozta fel. Ezzel kapcsolatban például renteget visszajelzést kaptak az első rész után, sokan ugyanis túl nehézkesnek találták a dolgot. A fejlesztők ezért a folytatásra teljesen kivették a dolgot, amire még több reakció érkezett.


Úgyhogy mindez a Mass Effect 3-ban jelentősen átdolgozva kerül majd vissza. Ezen kívül Houston szerint sok játékos közelharci lehetőségeket akart: "Rengetegen jelezték, hogy bele szeretnének menni az ellenfél arcába, de ehhez nem voltak meg eddig az eszközeik" - éppen ezért a Bioware beépíti a folytatásba az Omniblade néven futó közelharci fegyvert.

A történet szempontjából már az első két rész is komoly lecke volt, Houston szerint azonban a Dragon Age 2 hibáiból tanultak a legtöbbet, aminek történetvezetése sok kritikát kapott a sajtótól és a játékosoktól egyaránt. S mivel a trilógia záró epizódjáról van szó, ez az egyik legfontosabb rész, aminek nagyon nagy figyelmet szentelnek.

20.
20.
vytros
Én az ME1 végén már meguntam hogy mindent omnigéllé alakítsak, úgyis volt már elég, szal magasról lekaksiztam. :)
19.
19.
Vopesz
Pedig az Me1 invertoryja nem volt olyan vészes. Lehetett volna jobb, nem azt mondom, de elég egyszerű volt kiüríteni. Egyszerűen fel kellett szerelni mindenkit a legjobb cuccokkal, aztán odamenni egy kereskedőhöz, és gondolkodás nélkül el kellett neki adni mindent. Hogy őszinte legyek jobban tetszett, mint a 2 megoldása, ahol konkrétan nincs inventory.
18.
18.
Józsi_Doe
De ugye nem fognak ebből is hack and slasht csinálni TPS helyett?
17.
17.
DeNzNlPt
#16: Ha nem szerettem a ME 1 inventory-jat akkor egy COD- szeru TPS-t latok benne... He? Mi van?

En bevallom oszinten: Szivbol gyuloltem az inventory-t az ME1ben. Egyszeruen idegesitett hogy 150es limit volt. Tovabba az egyik kuldetesnel meg is szivtam mivel az altato bomba nem fert be a teli inventory-ba es eltunt. Tehat le kellett meszarolnom mindenkit mivel nem volt kedvem ujra tolteni. Az upgrade-s meg enyhen primitiv volt: Ez +5 az +7 akkor csereljuk ki. Semmi merlegeles nem volt benne. Ez az ellenfel szintetikus, akkor megint csereljunk. En bizony csak akkor voltam hajlando cserelni ha nem tudtam megolni az ellenfelet. Pedig en szeretem az RPG-t, de egyszeruen az ilyen akcio-RPG ben szerintem nem szerencses ha az ember az ido felet egy gyengen tervezett menuben tolti.

Az ME2 akkor mar inkabb szimpatikusabb volt ebbol a szempontbol. Szamomra az ME1 nem az inventory-ja miatt, hanem ellenere volt egy zsenialis jatek, es a orultem hogy elvetettek ezt a gyenge elemet. Szamomra ami a Mass Effectet a generacio egyik legjobb jatekava teszi az a conversation-tree mely egyszeruen zsenialis es nem a lovoldozes (mely eleg kozepszeru izgalmas kepessegekkel) az inventory meg vegkepp nem...

Egyebkent en nem rettegek a sok targytol, csak szerintem ez nem Diablo vagy Borderlands tehat folosleges belerakni 1000 targyat melybol jo ha 10 hasznalhato. Pl ano a Baldur's Gate-ben nem zavart mivel ott tenyleg nagyon egyszeru volt valogatni hogy mi kell es mi nem (pl jatek kozepetol csak a dragabb verteket es varazs felszerelest vettem csak fel) es ott tenyleg elveztem hogy rendet kellett az inventoryban rakni. Vagy legalabb csinaljanak egy menu-t hogyha a feszedett targy XY-nal gyengebb akkor automatikusan adja el vagy omni gel-e valtoztassa.
16.
16.
#14: Nem volt bonyolult, csak egyszerűen sok tárgy volt és attól rettentek el szerintem a legtöbben. A "Diablós inventory"-val az a baj, hogy ilyen mennyiség esetén sokkal áttekinthetetlenebb, mint a szöveges / listás megoldás. (Gondold el, még el is kell dobálni ami nem fér az inventoryba... Majd visszamenni érte, hogy azt is eladhasd ! :) A több elem egyszeri kijelölése viszont tényleg sokat segített volna.

Amúgy az igazán jó páncélokat és fegyvereket én sosem találtam, hanem mindig vásároltam (fantom cuccot nem is lehet azt hiszem találni, csak venni, legalábbis nem rémlik, hogy valaha találtam volna ?!). Amit sosem vettem a kiegészítések, mert azok irreálisan drágák voltak, de a többi cucc többnyire inkább vásárolt jóféle árú volt. (Ahhoz meg ügye pénz kell, ami akkor van, ha mindent eladsz. :)

Az a baj, hogy akik nem szeretnek tárgyakkal szöszmötölni és csak a TPS-t látják benne (fejlődés, képességek, tárgyak nélkül, mondjuk egy cod-ot :), na nekik tök felesleges az egész, nekem viszont csonka a cucc... Ez van akkor, ha két csoport közé próbálják belőni a játékot, valamelyik banda mindig nyüszíteni fog... :)))
15.
15.
vuliem
#11: Én erre nem látok sok esélyt, hogy Morrigan és a Grey Warden kapcsolatának gyümölcsét be akarják hozni, mert az az x+1 befejezés közül csak 1 volt. Bár olyan easter eggnek el tudnám képzelni, hogy találkozunk a sráccal, ha azt a befejezést választottuk anno.
14.
14.
falselight
#12: nekem meg felgyűlt, mert rest voltam minden küldetés után azzal baszakodni, hogy megszabaduljak a fölösleges limlomtól. számomra egy diablo-szerű inventory volna a legideálisabb.
13.
13.
elite_hun
#11: Tudod az ember a hibákból tanul. És mondtad hogy a DA2 egy nagy hiba ezért nagyon sokat lehet belőle tanulni.
Nem tom mi nem világos ezen
12.
12.
#9: & #10: Ugyan már ! Dehogy gyűlt ! Minden küldetés után eladtam a felesleges (rosszabb, mint a csapatomé) geart és ami túl olcsó volt azt meg simán átnyomtam omnigéllé. Azért volt mindenhol kereskedő, hogy ne csinálj ilyen butaságot... már bocsánat! :))) A legdurvább esetben sem volt 25+ fegyver, páncél és fejlesztés nálam ...
11.
11.
adamsfamily
Dragon age 2 hibáiból nem tudom mit tanultak.Az egész játék egy nagy hiba.Számomra az elmúlt 5 év legnagyobb csalódása volt ilyen téren,mert mindent ami az origins-ben jó volt azt kiszedték és a helyére valami lebutított hülyeséget tettek csak azért,hogy a sok retardált aki nem tud olvasni,az is játszhasson vele.Ráadásul a szereplői is teljesen jelentéktelenek voltak.Ha esetleg lesz folytatása,akkor remélem,hogy az első rész játékmenetét és történetfonalát követi,akár Morrigan és a Grey Warden gyerekének a történetével.
9.
9.
falselight
#3: azért az első rész inventoryját nem volt egy leányálom kezelni, főleg miután felgyűlt pár száz fegyver és páncél.
8.
8.
Alastor01
3# No azért az omnigéllé alakítás és a felszerelés eladásánál el tudtam volna képzelni, hogy többet jelöljek ki egyszerre! Így kicsit néha görcsbe rándultak az ujjaim a kattingatásnál:)
7.
7.
Falcon
A közelharc belerakása az jó ötlet volt!
6.
6.
adikas
Szerintem a 2. rész nagyon jól sikerült,nagyon jó lenne ha a DA3 a Witch Hunt DLC-től folytatódna,bár gondolom nincs rá sok esély,mert nem mindenki választotta anno Morrigant.
5.
5.
LtK
Na meg lehetne több fegyver benne. A 2-be még a DLC-kel se mondható az hogy változatos a fegyvertár azok nélkül meg nevetséges volt. Ennek ellenére egyik legjobb játék =D Ha a 3ba lesz 20+ fegyver akkor mégjobban imdáni fogom =D
4.
4.
kirschakos
Nekem az a fontos, hogy a történet jó legyen! Már várom:)
3.
3.
Ez egy nagyon korrekt álláspont és hozzáállás. Nagyon remélem, hogy valamit visszakapunk az első fegyverzet és képesség kezeléséből, mert az úgy volt jó ahogy volt. Aki azt nehézkesnek és bonyolultnak találja az inkább menjen hangyát számolni. Abban nem volt semmi nehézkes: egyszerűen volt 3 szám, ami mutatta a képességeket, sőt színnel kiemelte, melyik jobb-rosszabb. A fejlődési rendszernél meg az ostobáknak ott volt az automatikus pont elosztási.
Szóval nagyon gáz ha valaki ezzel nem bírt. Tény és való, nem egy COD szintű cucc, de aki azt várta tőle annak el kellene gondolkodni, hogy lehet, nem ezzel kellene játszania. Elég ha megveszi, felrakja a polcra dísznek, hogy a Bioware is megkapja a megérdemelt részesedését... :)))
2.
2.
Giggsy
Ez nem a dolgok Activision féle megközelítése. Jó, hogy van fejlesztő aki így gondolkodik... Pontosabban van fejlesztő, akinek a kiadó engedi, hogy így gondolkodjon.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...