Fotorealisztikus grafikán dolgozik a Square Enix

  • Írta: zoenn
  • 2011. október 14.
  • Képek
Link másolása
Első ízben tekinthetünk meg igazán lenyűgöző képeket a Square Enix belső fejlesztésű engine-jéből, mely a Luminous nevet kapta. A projekt még gyerekcipőben jár, de már így is megdöbbentő a hasonlóság a valóság és motor között. A kiadó jövőbeli játékainak többségét hajtja majd.

A nemrégiben szabadalmaztatott technológiát egy japán rendezvényen leplezték le, az Edge magazin pedig utána járt a dolgoknak. A házon belül hegesztett Luminous Engine-t csak úgy emlegetik, hogy "fotorealiszitkus", de ez nem minden, elvégre a funkciói között szerepel a ruha és a folyadék-szimuláció, a valós idejű tükröződés és az új tesszellációs technológiák. A 3D-modellek egy újabb szintre lépnek az engine-ben, miközben a memóriahasználatot nem növelik. Igazán beszédes képek landoltak minderről, összehasonlítva a valóságot és az ingame látnivalókat.

A Luminous támogatja a motion-capture eljárást, a motor emellett képes automatizálni néhány számítási feladatot a paraméterek beállításával, ezzel megkíméli a processzort a felesleges műveletektől. Így ha az animátor változtat valamit a karaktermodellen, a test többi része is alkalmazkodik hozzá, egy nehezebb fegyvertől a mozgás is nehézkesebb, egy könnyűt markolva pedig szinte futkározik az illető. A motorhoz tartozik még skálázható mesterséges intelligencia, natív DirectX 11 támogatás jár hozzá és megbirkózik a programozható shaderekkel is. A technológia egyes részei már beépítésre kerülnek a Final Fantasy Versus XIII-ba, így joggal hihetjük azt, hogy a jelen generációs konzolokkal is kompatibilis lesz a Luminous Engine.

11.
11.
_Tappancs_
#10: A grafikai fejlődés nem zárja ki a jó játékok fejlesztését. Amikor a ps2-t emlegeted eszedbe kellene jutnia a ps1-nek és a kettő közötti külcsinbeli különbségeknek és nem volt probléma, hogy jó játékok is jelenjenek meg rá. Vagy eszedbe kellene jutnia, hogy két unreal engine 3 motorra épült játék között ,nagy különbségek lehetnek tartalom szempontjából ,holott ugyan az a motor hajtja és grafikailag is hasonló minőséget prezentálnak. Ezért nagyon is helyes a jobb felé való törekvés és ahogy haladnak előre pont ugyan az fog lejátszódni ,mint ami lejátszódik kezdetektől fogva, hogy lesznek béna játékok és minőségi játékok.

Lassan a játékosok már mindent okolnak a jelenlegi trendek véget:
Pc-sek a konzolokat , grafikai fejlődést, kiadók pénzéhsége, casual játékosok elszaporodása és azok igényeit kiszolgáló játékfejlesztőket, stb

De ha még így is van maradéktalanul, akkor is találni jó játékot, csak éppen lehet nem havi bontásban.


Megfigyelhető az is, hogy mára az igények nagyon magasak játékélmény , komplexitás és grafika terén és ezt a szintet ma nehezebb megugrani mindhárom szinten, mint régen(szerintem), hiszen sokkalta több a játék felhozatal és sokkal bonyolultabb a technika is a belefeccelt pénz meg egyre nagyobb a fejlesztési idő meg egyre több a foglalkoztatok száma pedig folyamatosan nő..

10.
10.
Exinor
Le kellene már szokni erről, hogy minden a grafika, a többi meg másodlagos. Nem fotorealisztikus játékokat szeretnék, hanem hosszabb játékokat, mint 5-6 óra, nem buta AI-t, nem monoton agyonscriptelt csőjátékokat, érdekfeszítő sztorikat, én JÁTÉKOKAT! szeretnék. A square is inkább azzal foglalkozna, hogy csinál valami normális játékot, nem pedig tovább rontja a sorozatai hírnevét (FF, Front Mission stb.), leszarom a grafikát, nekem a PS2 szintje is megfelelne, sőt... ott még voltak maradandó játékok és nem évente 1-2 (és itt nem az agyonhypeolt nagy címekre gondolok, még mindig a Darksiders és a Bayonetta számomra a generáció nagy meglepetése)
9.
9.
Blyan000
Én nem dobtam el magam ettől... lehet, csak a kihalt élettelen helyiség miatt.

Ráadásul - szvsz - minél inkább hasonlít a valóságra valami, annál inkább észrevehetőbbek a hibái.
8.
8.
Split
Igazából a fotorealiszitkus látvány az anyagok érzékeltetésével, és fény/árnyék korrekt belövésével érhető el. Az, hogy a motor ezeket jól jeleníti meg, még nem garancia arra, hogy az ezt a motort használó fejlesztők is ugyanúgy odafigyelnek ezekre a részletekre. Sok mai játék nem a programozók tehetségtelenségén, hanem a designerek / grafikusok lustaságán bukik meg. Tűnhet ez a render akármennyire valósnak, ha később a játékban már nem így fog szerepelni.

Summa summarum: Manapság több múlik a grafikusokon, mint a programozókon. (Lásd, C64-re tegnap jött ki az első Prince of Persia. A technikai korlátok közé szorított programozók elérték, hogy egy totálisan inkompatibilis eszközre is portolni lehessen ezt a játékot! )
7.
7.
l4cyk4
#5: Egyetértek! A fotorealisztikus megjelenítéshez társuljon a jól optimalizáltság és cimbik leszünk a Square Enix-el. :)
6.
6.
_Tappancs_
Hát ez elég jól néz ki, bár puritán a lakberendezőjük..:D:D Viszont a Forsbite 2 fény árnyék terén, amiket pl videókban is látni lehetet arra én azt mondtam,hogy eddigi legszebb legrealisztikusabb, na most ha majd jön egy videó bemutató fenti engine-ről és mozgóképen is tartja a képek látványvilágát, akkor péppé veri a Forsbite 2-t fény terén,mert ez sokkal közelebb áll a természeteshez, igazából nincs is különbség, akár egy render kép is lehetne vagy egy fake.

Na rákerestem.. Nemtom igaze, aki tud angolul az segíthetne ,hogy miket írnak, mert ez durva..:
Techdemo:
http://www.youtube.com/watch?v=Yj9XjdPOH-A&feature=related

valamilyen írás:
http://www.siliconera.com/2011/08/26/introducing-square-enix-japans-new-engine-luminous-studio/
5.
5.
Hubert Cumberdale
Ezeket a szobákat még a source is megcsinálja ilyenre. Na mindegy. Legyen a gépigénye is olyan és spanok vagyunk ;)
4.
4.
venoom
szerintem ideje lenne vami brutal grafika amivel megizzasztanak a mai csucskartyakat meg processzorokat mint anno a crysis, johogy a jatekelmeny a lenyeg de van sok grafika buzi is :D
3.
3.
William Munny
Minden bizonnyal régimódi vagyok, de én jobban örülnék neki, ha a Square újra megtanulna játékokat készíteni, akár a snes grafikai szintjén. Van abban valami borzasztó, hogy ma, amikor egy átlagos konzol többet tud, mint azok a masinák, amikkel az embert a holdra küldtük, nem a történetet, a játékok hosszát, és az élményfaktort növelik, hanem szinte kizárólag a grafikát fejlesztik. Lassan az ilyen mentés nélküli c64 játékok hosszabbak, mint egy szabvány manapság megjelenő cucc. Valamint tartalmasabbak is.
2.
2.
Split
Ez a fajta élsimítás nem hiszem hogy barátja lenne a tesztellációnak. "Szőrös" vonalak, rosszul kiszámolt színek, ami nem csak hogy homályossá teszi alapból a képet (amire még a tesztelláció majd rásegít picit), de még csúnya is.
Mindegy, ez még lehet javítva lesz, szóval szót se többet róla.

Ellenben egy üres, berendezetlen szobáról én még nem vonnék le messzemenő következtetéseket, ugyanis végignézve a képeken ezeket akár egy kis textúra-hack-el is megoldhatták (fények / árnyékok).
Természetesen nem egy Samaritan szintű bemutatóról van itt szó, így inkább csak annyit mondanék, hogy majd meglátjuk mi lesz belőle.
(Lehet egyébként többet értenék most ezekből a képekből, ha hallom / látom / olvasom a prezentáció szövegét)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...