Karácsonyig csak két nagyobb Nintendo-játék, a Mario Kart 7 és a Super Mario 3D Land jelenik meg a 3DS-re, a többi cím megjelenését a gyártó tudatosan visszatartja, ami persze korántsem meglepő - a kiadók részéről ez a művelet rendszeresnek mondható, legfeljebb mi nem tudunk róla.
A múlt heti pénzügyi helyzetjelentés után a Nintendo vezetői, köztük Satoru Iwata elnök-vezérigazgató tartottak konferenciát a befektetőknek, ahol természetesen a 3DS volt a legforróbb téma. Iwata elmondta, hogy alapvetően nem tetszik nekik az ötlet, hogy a játékok megjelenését tudatosan elcsúsztassák, néhány címet mégis kénytelenek voltak eltolni 2012-re többek között azért is, hogy a 3DS-t frissen tarthassák.
Természetesen nem hosszú időről van szó, az nyilvánvalóan visszaütne, ha egy kész játékot hónapokig visszatartanának, ugyanakkor az is világos, hogy a karácsonyi szezon annyira sűrű, hogy hiába adnak ki tíz sikervárományos játékot, az összesített eladások nem fognak nőni. Jövőre olyan 3DS-játékok jelenhetnek meg a Nintendo jóvoltából, mint a Kid Icarus: Uprising, a Luigi's Mansion 2, az új Paper Mario és a 3DS-es Animal Crossing.
Jövőre már jönnek a külsős kiadók is, ugye?
Iwata abbéli reményét is kifejezte a konferencián, hogy jövőre már több külső kiadó is megjelenhet a platformon a maga hardcore fejlesztésével. A third party fejlesztők eddig kivártak, abban bíztak, hogy a 3DS nagyobb felhasználói bázissal rendelkezik majd, és most, hogy az árcsökkentés után megugrottak az eladások, remélhetőleg elkezdenek záporozni a külsős fejlesztések is - persze erre sem holnap fog sor kerülni.
A Nintendo szerint a jelenlegi helyzetből a japán fejlesztők profitálhatnak leginkább: miután Japánban sokkal fontosabbak a handheld platformok az otthoni konzolokhoz képest, mint nyugaton, az ottani kiadók jobban koncentrálnak a kézikonzolokra - ezért, míg az amerikai és európai fejlesztők várakoznak, a japánok csilloghatnak és külföldön is arathatnak.
Jövőre profitot is hoz a 3DS, ugye?
Iwata az árcsökkentés kapcsán is megjegyezte, hogy az árcímke lefaragásával azért mondtak le a profitról idén, hogy jövőre a 3DS kiteljesedhessen: akkor remélhetőleg már pénzt is hoz a konzol a konyhára. A Nintendo elsődleges célja a hardvereladások növelése, nem számít milyen áron, ez egyelőre befektetés, mondják a cégnél.
Egyes játékokhoz nem kell, másokhoz meg igen:
According to a report from Kotaku, the following games won’t require a memory card for saving the game:
Asphalt: Injection
Ultimate Marvel vs. Capcom 3
F1 2011, Dynasty Warriors Musou Next
Shin Kamaitachi no Yoru
Dark Quest, Shinobodo 2
Power Smash 3
BlazBlue Continuum Shift Extend
The Michael Jackson Experience
Mah-Jong Fight Club
Let’s Try Bass Fishing: Fish On Next
Lord of Apocalypse
Those that will require a memory stick include:
@field
Uncharted: Golden Abyss
Dream Club Zero
Disgaea 3
Hot Shots Golf 6
Monster Raider
Ridge Racer
Here's the list of games whose PSN versions require you to use an external memory card for save data:
All of them
A 3DS vs DS(i) vita (és a Te érvelésed) olyan, mintha azt mondanád, hogy a PS Vita ugyanolyan, mint a PSP, csak van benne egy felesleges elő és hátlapi érintőképernyő.
DS vs DSi legnagyobb különbségei:
Van DSiWare online bolt, elő és hátlapi kamera, nagyobb képernyő (felbontás marad a DS-nek megfelelően, zenelejátszás és beépített böngésző), vékonyabb készülékház.
Természetes, hogy lehet jobbat ennél csinálni, nem mondta senki, hogy ez a legerősebb hardver a világon. Mindennél lehet jobbat csinálni, a Vitánál is bőőőőőőven. Az már más kérdés, hogy ezért a jobbért majd 40-70 ezer Forint pluszt ki is kell adni...
Sőt, a "jobbért" kifejezés nagyon vastag vonallal, vastag betűvel szedve RELATÍV JOBBÉRt -ot jelent, pl. nekem és még sokmillió más vásárlónak soha nem kellene nem Nintendo termék, mert csak azok érdekelnek, amelyeket a Nintendo tartalmak elérhetőek)
Észre kellene venni, hogy nem mindenkinek az a jobb, ami neked a jobb. Nagyon sok mindenkit egyáltalán nem érdekelnek a tech-spec-ek. 150 millió embert nem érdekelt, hogy a PSP egy erősebb gép. 150 millió!
Csak a címek a régiek, a játékok ÚJ-ak, teli új és innovatív tartalommal...
Első érték a 3DS-é, zárójeles a DS-é:
- felső képernyő: 800*240 / 400*240 3D-ben, szemenkén (256*192)
- alsó képernyő: 320*240 / (256*192)
- 2 hátlapi kamera a 3D fénykép és videófelvétel miatt (egy kamerás hátlap)
- analóg kar (nincs analóg input)
- 2Gb memória gyárilag (256 Mb - itt megjegyzem, a Vitához alapból kell legalább egy 2 gigásat venni +10 ezerért)
- 128MB memória (16 mega)
- háromszög per másodperc teljesítménye a GPU-nak: 1,6 milliárd (30 millió)
Remélem most már végre FEL TUDOD FOGNI, hogy 3DS NEM EGYENLŐ DS + 3D!!!!!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.