A havidíjas MMORPG-knek még nem áldozott le

  • Írta: fojesz
  • 2012. január 30.
  • Érdekesség
A Turbine-nak ugyan bejött, hogy free-to-play modellre váltott a Dungeons & Dragons Online-nal és a Gyűrűk Ura Online-nal, a fejlesztők mégis úgy tartják: a havidíjas MMORPG-k még nem haltak meg, egyszerűen csak ósdi az az elképzelés, hogy a kiadók egyetlen fizetési módot hagynak meg a játékosoknak.

Általános vélemény, hogy a havidíjas MMO-k kora lejárt, mert egyfelől a World of Warcraft minden lehetséges előfizetőt elhappol a riválisok elől, másrészt meg ki fog rendszeresen több ezer forintot fizetni ugyanazért a játékért? Persze mindez sarkítás, de a játékosok nagy része ma már így gondolkodik.

Érdekes módon a Turbine fejlesztői pont ezzel ellentétes véleményt fogalmaztak meg az Eurogamernek, méghozzá igen korrekt érvek mellett. A Dungeons & Dragons Online és a Lord of the Rings Online fejlesztői ugyanis úgy tartják: nem a havidíjas MMO ideje járt le, hanem azé az ötleté, hogy a játékosokat egyetlen úton kényszerítsék fizetésre és tartalomfogyasztásra.

A Turbine mindkét játéka fizetős volt eredetileg, s a srácok csak később váltottak a free-to-play modellre, amiben nemcsak mikrotranzakciókon keresztül, de havidíjjal is hozzá lehet jutni az egyes játékbeli tartalmakhoz. A Dungeons & Dragons Online az eddigi legsikeresebb évét zárta, és a Lord of the Rings Online váltása is igazi sikertörténet: a játékot többen játsszák, mint bármikor, és több pénzt hoz a konyhára, mint valaha - sok stúdió ezután vágott bele a hasonló váltásba.

A Turbine a tévézéshez hasonlította a rendszert: ha szeretnél, előfizethetsz valamilyen műholdas vagy kábelszolgáltatásra, vagy vehetsz valamilyen IP-s set-top boxot, mint a Roku vagy az Apple TV, de egy-egy műsorért is külön fizethetsz. A srácok szerint hatalmas hiba az, ha a fejlesztők úgy gondolnak a free-to-play modellre, mint arra a dologra, amit elég az MMO elindulása után néhány évvel meglépni, ma már ők sem tennék ezt: ha új MMO-val rukkolnak elő, hagyják, hogy a játékosok válasszanak a két fizetési forma közül.

A Turbine egyébként jelenleg dolgozik egy új projekten, azt viszont nem tudni, hogy mikor fogják bejelenteni a játékot, ugyanis maguk is úgy tartják: a D&D Online és a LOTRO sikerei miatt nincsenek arra kényszerítve, hogy új címet dobjanak piacra.

15.
simon 555
#14: nem én mondom hanem a játékosok a fórumokon...
14.
m1cZ
#13: Elmondanád nekem hogy egy MMO-ba 1 hónappal a kijövetel után (akár a wow-ba, de én unom már hogy mindig ahhoz kell hasonlítani) hol volt 15 insta (ami mind lenyomható hard mode-ba lvl 50-esen) 2 raid (szintén 3 szintje van) 2-3 PVP-re kihegyezetett terület? Mert ez szerintem elég sok end tartalom... idő kell neki... nem lesz benne minden csettintésre... ne is várd el tőle
13.
simon 555
#8: azt már most elkönyvelheted,hogy az SWTOR-nak már csak le fog menni az előfizetői száma fel biztosan nem.minden játékos aki már elérte a max szintet hagyja abba a játékot mert kevés benne az end-game tartalom.és egy MMO-nál ez a lényeg nem az,hogy mennyire érdekes felfejlődni max szintre ha egyszer utána már nincs mit csinálni...
12.
Scoo
#11: Fenét volt full ingyen!!! Meg kellett venni a játékot. Havi díja nem volt neki. Nagy különbség.
11.
Lordnekroseth
Most mondjam, hogy a guild wars 1 aaa kategória volt és full ingyenes volt? Vagy hogy a 2 az ugyanaz lessz?
10.
Stranger
#8: Attól függ milyen frissítések lesznek, a bugokat ki javítják-e. Szvsz. abból az 1,5millióból már csak kevesebb lesz.
9.
erasmus
#7: Nem is azért írtam mert valaki rosszat írt róla, csak kijavítottam, hogy nem csak 2 dologgal tűnik ki az MMO tengerből.
8.
Ra1D3n
#2: Huh... Több szempontot is figyelembe kéne venni az SWTOR-nál. Legfontosabb, hogy egy olyan szegmensben próbál érvényesülni ahova már a Blizzard évek óta befészkelte magát egy közepesen gyenge MMO-val(igen, számomra a WoW ennyit tud nyújtani, az SWTOR már csak azért is jobban tetszik, mert a karakterek történetorientáltak, ami ugye a WoW-ról nem mondható el, ebből kifolyólag, WoW-ot unom is mint az állat, 1 hónap után selejtezve lett). Meg azt se felejtsük el, hogy a WoW sem egyik napról a másikra tett szert 10milliós előfizető táborra, hanem évek alatt, ehhez képest a az SWTOR a saját 1-1,5 millió előfizetőjével az elmúlt 2 hónapban igen csak szép eredményt ért el. Állítom ha az MMORPG piacon az SWTOR előbb jött volna mint a WoW akkor most az SWTOR-nál lenne 10milliós előfizető szám... Bár én azon a véleményen vagyok, hogy 1-2 éven belül csökkenhet pármillióval a WoW-ra előfizetők száma, legalábbis szerintem.
7.
Scoo
#6: Szerintem senki se mondja, hogy rossz játék lesz. Csak annyit, hogy nem fogja elszipkázni a WoW rajongókat. Teljesen más a két játék.
6.
erasmus
#5: Igen ez a két dolog meg még egy csomó minden pl.
- dinamikus eventek, elhagyja a régi questrendszer.
- nincs dps/healer/tank szentháromság, mindegyik kaszt képes lesz többféle szerepkört is betölteni, ezáltal akár 5 warri/ranger stb. is elboldogulhat bárhol, nem kell állandóan healert tankot keresni.
- Ahogy a GW-be itt is van maxos pvp pve cucc amit nem túl nehéz elérni így nem a gear dönti el a harcokat hanem a játéktudás.
- WvWvW 3 szerver harcol folyamatosan egy 4 térképből álló terepen aki akarja megteheti hogy állandóan csak ezt nyomja itt is tud fejlődni, lootolni.
- Waypontokra amit felfedeztél lehet gyorsutazni x összegért. Mivel nem havídíjas így nem kényszeríti rá az embereket hogy 10-15 perceket utazzanak ha el akarnak jutni A-ból B-pontba....
- A harcrendszer is magáért beszél.
- És még sok minden. Akinek ez nem jön be azoknak ott az összes többi mmo, de akik valami újra vágynak azok nagy valószínüséggel nem fognak csalódni.
5.
Gariss
#1: Nem értem mi ez a GW istenítés. Az eddigiek alapján két dologban tűnik ki a többi MMO közül:

1:átlagos MMO-nál szebb grafika
2: nincs havidíj

Éppen ezért szerintem nem lehet elmondani, hogy "legyőzi" a konkurenciát, mivel az "ingyenessége" nem fogja meggátolni az embereket abban , hogy egyszerre két MMO-val játszanak. Azt is vegyük figyelembe, hogy a havidíj nálunk soknak tűnik, de a tőlünk nyugatabbra lévő játékosállománynak abszolút nem számít az a pár ezer forint.
4.
Scoo
Egyébként én nemrég kezdtem el LOTRO-t játszani. Még csak 10-es szinte vagyok, de nekem piszok kihaltnak tűnik a játék. Nagyon ritkán botlok más játékosba. Persze gondolom mindenki a magasabb régiókban játszik, de ezek szerint olyan sok új játékos nincs.
3.
Scoo
Nincs még vége a WoW-nak. Egy darabig. A havidíjas mmo-k közül is lehet egy pár sikeres. A SW is fizetős lesz egy jó darabig. Kb két, három év múlva majd az is ingyenes lesz (remélem). A GW2 tuti ezen nem fog változtatni semmit se.
2.
simon 555
ja tarol.mint a SW TOR is mi?:D
ha vége lenne akkor nem lenne még továbbra is 10 millió előfizetője...
1.
markoci555
szerintem vége már a wow-nak is, jöjjön csak a gw2 aztán tarol minden efféle játékot
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...