GDC 2012: Fel kell rázni a japán játékfejlesztőket

  • Írta: InGen
  • 2012. március 8.
  • Hír
Keiji Inafune nem először ostorozza a japán játékipart. Szerinte a szigetország vészesen el van maradva, és már csak a múlt darabkáiból él. Azt mondja, addig nem lesz komoly változás, amíg a japán fejlesztők nem ismerik be, hogy már régóta nem nyertesek, hanem inkább vesztesek.

"A japán játékipar olyan, mint egy kútba esett béka. Nagyon szűk látókörű" - kezdte mondandóját Keiji Inafune, a Resident Evil egykori producere és a MegaMan alkotója. Úgy gondolja, a japán stúdiókból hiányzik az akarat, hogy győztesek legyenek, sőt valójában már azt sem veszik észre, hogy egykor lehet, hogy győztesek voltak, egy ideje már a vesztes oldalon játszanak.


Inafune elmondta, szinte szégyelli magát, ha külföldi játékfejlesztőkhöz megy látogatni, hiszen nyugaton úgy tekintenek a japán játékokra, mint valami egykor nagyszerű, múltbéli dologra. "Talán akik most irányítják a japán játékipart, pusztán azok az emberek, akik a sikerek időszakában ugrottak fel a vonatra, hogy kihasználják a lehetőségeket, és a korábbi nagy dobásainkat mind az elődeik készítették" - véli a Capcom egykori legendás fejlesztője.

Az úriember szerint addig nem fog tudni előrelépni a japán játékipar, amíg félre nem teszik a büszkeségüket, és be nem vallják maguknak, hogy már régóta vesztesek. Ha ez sikerülne, elölről kezdhetnének mindent, és újra győztesek lehetnének - véli Inafune, akinek a következő játéka PlayStation Vitára készül, és egy teljesen új hős lesz a főszereplője.

10.
Raatkainen
Nem kéne kiadni a munkát nyugati fejlesztőknek különben így járnak majd a neves keleti játécímek:
(1. xbox360, 2. ps3)
Resident Evil Peration Racoon City(Slant Six Games)
Metascore: 54/100; 51/100
User score: 5.3/10; 6.1/10

Silent Hill Downpour(Vatra Games)
Metascore: 69/100; 64/100
Userscore:7.1/10; 7/10

Nem modhatóak rossznak, de nagyon látszik, hogy erősen a középmezőnyben vannak. Tehát közel sem lesznek olyan emlékezetesek, mint pl a MGS4.
És ugye van a Metal Gear Revengeance, amit nem külsős nyugati cég csinál(mármint külsős bocsánat, de a Platinum Games az japán), de a legutóbbi bemutató óta a színvonala eléggé visszaesett.
9.
Quent1n
Teljesen egyetértek vele. A japánok leragadtak az önismétlésnél és valahogy nem igazán tudnak megújulni, ami közel sem azt jelentené, hogy legyenek nyugat követőbbek vagy valami.
8.
Vopesz
#7: *Ja, a japó studió nevét nem mondom, de mindenki ismeri, szóval nem a legújabb szifon applikációról beszélek...
7.
Vopesz
#6: De a dmc-t angol stúdió csinálja, nem japán. Egyébként tényleg gáz van a japánoknál, van közvetlen ismerősöm a játékiparban, és ő is folyamatosan szidja a japánokat, hogy nem hajlandóak dolgozni, silány, nemtörődöm munkát csinálnak, hatalmasat csalódott bennük, mert ő is úgy gondolt rájuk, mint egy szorgos, munkamániás népre, közben meg nem.
6.
DON GONDOCS
Miért is kell felrázni, mert az utobbi időben megpróbáltak megfelelni a nyugati oldalnak is (ala final fantasy fantasy 13, front mission evolved), szerintem igyis eléggé felkavarták a port pl a DMC-vel.
5.
vytros
#3: Ezzel egyáltalán nem arra akartam célozni, hogy kövessék a bamba nyugati oldal módszereit, mert azt én is erősen ellenzem, viszont jó lenne már valami tényleg nagyon jó újdonságot látni a Japánoktól, mert vannak ahhoz elég okosak, eredetiek (és betegek is néha, de ez kell), hogy valami egyedivel rukkoljanak elő.
4.
TJJJ
#3: Nekem sem hiányzik semmiféle változás ezen a téren, a japán játékoknak maradjon meg a maguk varázsa, a technikai oldal nálam már másodlagos.
3.
Necreon
#2: És ez nagyon is jól van így! Ők az utolsók, akik egy jobb kor játékai mellett a mai napig kiállnak szemben a mai, óvodásokra tervezettekkel szemben...
2.
vytros
Hát tényleg nem sok újat mutat már a sok hack-n-slash és a sok platformer...
1.
xICEMANx
Hát ideje lenne már...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...