DirectX 11-et használ a PC-s Black Ops 2

  • Írta: InGen
  • 2012. május 23.
  • Hír
Link másolása
Haha, már készültetek, hogy majd idén újra előhúzhatják a szokásos kártyát, hogy "még mindig a régi engine". Nos, tulajdonképpen továbbra is a régi engine mozgatja majd a játékot, szóval lábon lőttem magam, de azért a srácok most már felkészítik a DirectX 11-re is.

A legmókásabb nevű stúdióvezető, Mark Lamia nyilatkozta, hogy a motort úgy alakították át a Black Ops 2-ben, hogy képes legyen kihasználni a DirectX 11 nyújtotta előnyöket - persze csak PC-n. Elmondása szerint a játék remekül néz ki PC-n, amin egyébként egy külön csapat dolgozik, akik már az előző két rész PC-s verzióiért is feleltek. Ezen kívül igyekeznek még jobban megerősíteni a csalások elleni védelmet is.

61.
61.
#58, 59: Hát igen ez az Arcade-FPS átka :D

Képzeljétek el azt a szituációt amikor van összesen 3 ellenséges katona. Az egyik elkezd zárótüzet szórni rád ( legyen realisztikus a játék, akár 1 találattól is meghalhatsz :) . A másik felmászik egy magas pontra és sniperrel csak arra vár, hogy kidugd a fejed a fedezék mögül. A harmadik alattomos módon csendben és észrevétlenül a hátad mögé kerül, mert ügye hiányoltuk a nyílt terepet.

Na most van három lehetőséged :

- Kidugod a fejed és tüzelni kezdesz, de te is bekapsz egy-két találatot : Game Over!
- Kidugod a fejed és belemosolyogsz a sniper scoopjába : Game Over !
- Nem csinálsz semmit és a harmadik elvágja a torkod észrevétlenül : Game Over !

De jót játszottunk... :D

Ez helyett az van, hogy "rádront 100 idióta", lelövöd őket és büszkén elmorzsolsz egy mosolyt a bajszod alatt... " megint király voltam ! " :DDD
60.
60.
Csoola
#54: Mégis mi más lenne az egész hozzászólásosdi? Ennyi erővel felesleges az egész hozzászólás rendszer ;)
59.
59.
greenmelon
#58: Az AI tényleg nagyon idegesítő tud lenni, mikor hiába buták, ellenben vannak 100-an, rádrontanak mint az idióták... -.-

A fizikát szerintem értelmetlen felhozni, a COD mindig is árkád volt, nyilván az is marad. A valósághű fizika egyébként is csak visszavenne a pörgésből.
58.
58.
mephi
#50: Igazad van, azt hiszem az autós példám nem a legjobb volt. De amit mondani akartam, szerintem érthető volt.
A grafikai motor engem talán még nem is idegesít annyira, hogy nem fejlődik, hogy nem ők azok, akik az élen járnak ebben, arra ott van nekünk a Krízis :)
De mint azt már leírtam párszor, ha az AI terén jeleskednének a srácok az hihetetlen ütős lenne. Ha a gép által irányított ellenfelek egy kicsit agyasabbak lennének. Mekkora újítás lenne, ha nem olyan egyszerű lenne a gép irányította katona, mint a cipőm talpa. Hiányolom a nagyobb nyíltabb terepeket, minden egy csőben zajlik, ahol minden csak scriptelve van. De hozhatnám a komolyabb fizikát is példának...
Szóval értem én, hogy jó dolog a régi dolgokra építkezni, és egyszerűbb is, de idővel szerintem lépniük kell. Legalábbis remélem, hogy lesz egy játék ami idővel a színpadra lép, és olyat mutat, amit eddig nem láttunk idén, tavaly, vagy tavaly előtt, netán azelőtt......
57.
57.
greenmelon
#55: Már a kommented felénél elfüstölt az agyam... :O :D
56.
56.
givi6
Mint amikor az ember azt hiszi, hogy azért mert a win7 szerint directx11 van a gépeden akkor futtatni is tudod :P
55.
55.
#48: Nem igazán :D

Dx7 egy teljesen statikus, konstans környezet amiben fix elődefiniált képességek és render folyamatot csak paraméterezhetsz, de beleszólásod nincs a render pipelineba. Példa: 3 típusú maximum 8 darab konstans fény / objektum, nincs árnyék, valós átmenet. Fix elődefiniált minimálisan paraméterezhető effekt: Texture-map, Bump-map, Environment-map, Reflection-map... nagyjából ennyi ! :D Ahogy az objektum bemegy a kártyába, úgy is jön ki ( nincs tesszeláció, vertex blending, skinning, bones... tovább is van mondjam még ? :)

Ezzel szemben a Dx 8 és pláne a 9 egy teljesen dinamikus rendszer. Vertex és Fragment ( pixel ) shader segítségével, beküldesz egy sárga-kacsa objektumot a pipelineba és a végén kijön egy rózsaszín-Barbie ! :D Kvázi végtelen számú és típusú fény, tükröződés, árnyék, utó-effekt, hajlítás, blúr, skinning, bone-system... kutyafasza, amit csak el tudsz képzelni és még annál is több ! :D És ez mind GPU-ból "hardwaresen", nem pedig az amúgy is túlterhelt CPU-n.

A probléma, hogy a Shader megjelenése egy olyan szintű fejlődés volt a VGA-k történelmében, mintha egyszerre találtuk volna fel, a kereket, tűzet, elektromosságot, mag-fúziót és az élet értelmét ! :D Ezzel szemben a kártyák nyers ereje viszont csak szép lassan kis mértékben növekedett. Erőben nem voltak még arra felkészülve, ami szabadságot a Shader technika adott a fejlesztők kezébe.

A kinézetről meg annyit, hogy egy mozgatott autó kerekén nem látszik, hogy bump-map, parallax map, vagy tesszelált diszplacement map van, de minél jobb, annál többet eszik a GPU-ból ! :D Ugyan így Dx7 + Shadow Volume -el lehet csinálni fake árnyékot ( közben a CPU beledöglik ), míg Dx9-ben csinálhatsz élsimított shadow mapot GPU-ból :). Vagy karakter animációt, hajlítást ( környezet mozgása ( fák, fű, bokrok például )) softwaresen, ebbe az AGP busz és a CPU is beledöglik, vagy Dx9-el GPU-ból :)
54.
54.
greenmelon
#53: Ok. Ezek szerint nem zavar, hogy csak szócséplés az egész. :)
53.
53.
Csoola
#52: A hozzászólások még mindig a véleménynyilvánításra vannak, akár tetszik, akár nem. Lehet rájuk reagálni, vagy figyelmen kívül hagyni, ahogy tetszik. Vitázni én speciel szeretek, főleg, ha kulturáltan, érvelve tesszük, nem csak "anyádat te szar, én ám szeretem ám ezt" stílusban.
Szívesen mondanék mást én is a CoD-okról, mint amit eddig, ha lenne rá okom, de nincs.
52.
52.
greenmelon
#49: Csak épp ezt elmondani egy jól tanított papagáj módjára minden egyes COD-os hírnél (főleg mikor 10-en teszik ezt), nem vezet semmi értelmesre mivel az Activisionnél pont leszarják (amellett, hogy nem is olvassák amit ide írtok) a véleménye(te)ket, viszont flamewart kiválóan tudtok kezdeményezni vele. Ha ezerszer leírjátok, akkor is ugyanez lesz. Amellett, hogy (részben) igazatok is van.
Persze ha ez kell a lelki békétekhez, akkor hagyjátok figyelmen kívül ezt a kommentemet.
51.
51.
Mathia$
Mit er ez ha meg mindig Doom 2 Engine fut alatta? :DDD Ugyanmar!
50.
50.
#46: Nos, el kell, hogy keserítselek, de az autóiparban is pontosan ez történik, mert a fejlesztők alapvetően nem hülyék. Ha veszel egy autót, nagyon jó eséllyel előfordulhat, hogy más márkájú kocsik is vannak amik mind ugyanarra a padlólemezre, felfüggesztésre, motorra épülnek fel, lényegében a kaszni és kütyük változnak a felszereltség tekintetében ( néha több, de azok már spéci szériák ).
Ez van, ha veszel egy Volkswagen csoporthoz tartozó autót ( Volkswagen, Audi, Skoda, Seat ... stb.) vagy egy General Motors-osat ( Buick, Chevrolet, Daewo, Opel, Vouxhal ... stb.). A játékiparban őket hívják: Epic, CryTek, Valve ... stb...

Azt például tudtad, hogy a MacPherson kerékfelfüggesztést 1949-ben alkalmazták először a Ford Vendettán és a mai napig szinte minden alsó-középkategóriás széria autó ezt használja ( még a legújabbak is ) ? :))) Igen néha történnek fejlesztések, de "nem írják nulláról újra" ( ami egy bődületes, orbitális baromság ) !!! Software fejlesztő körökben amúgy sem létezik ilyen. Ez azt jelenti, hogy az új project elindulásakor amit cserélni akarunk azt cseréljük, ami jó volt eddig is azt copy-paste ! :D Amióta objektum orientált programozás létezik, ez még egyszerűbb ... :DDD

Szóval nem eszik olyan forrón a kását ! :D A játékok végső látványvilágának egyik és legfontosabb összetevője az a designer team akinek vagy van képessége, ideje, energiája ( és nem utolsó sorban kedve :) magasabb texturákat, kidolgozottabb modelleket ( önmagában a tesszeláció sem tesz csodát és pláne nem automatikusan ! ) készíteni, amit majd a játékosok 50% -a aki nem szereti a franchiseot szidhat ! :DDD

Az automatizált folyamatokkal meg az a baj, hogy baromira ugyanolyan lesz tőle minden játék ( ezért van például, hogy kilométerekről visít, ha valami Unreal3-al készült ). Aztán majd jönnek a haterek és fújolnak . :O
49.
49.
Csoola
#46: +1 A hasonló véleményt nem lehet osztani anélkül, hogy valaki nem kötne-e bele, hogy "nem kell ám megvenni", és a többi... Ennyi erővel tök felesleges egyébként bármit is véleményezni, kritizálni, mert semmit sem kötelező megvenni ;)
48.
48.
StormNob
#35: Jó bocsi rég volt, arra emlékszem, hogy volt DX 7 meg DX 9 módja, és az utóbbi hihetetlenül lassú volt és nem is nézett ki sokkal jobban, és most is valami hasonló várhatunk :D A lényeg, hogy azért érthető voltam :)
47.
47.
tbillHUN
Szerintem csak avval van baj ,hogy amennyibe kerül.
46.
46.
mephi
Hm, érdekes látnom, hogy ezek szerint nem vagyok egyedül ezzel az érzéssel a játékkal kapcsolatban. Talán 2 éve fakadtam ki ugyanezen okok miatt valamelyik COD (talán a Black Ops volt?) tesztnél. Évről-évre ugyanazt kapjuk, max a helyszín változik. A játék jó, de minden évben kiadni, olyan mintha évek óta ugyanazt a kocsit adná ki valamelyik gyártó, csak mondjuk mindig más a színe, más a visszapillantó tükör, esetleg másfajta egy kicsit a műszerfal, de a motor, a kerekek, az utastér 99% ugyanaz...
Még pár év és szerintem váltaniuk kell, és fognak is. De addig még kaptok pár DLC-t, 1-2 új részt - szóval le lesztek fejve - amik feltétel nélkül magas értékelést fognak kapni, és InGen el fog ájulni Tőlük :) Amivel nincs is gond, csak tényleg mekkora királyság lenne, ha valamiben TÉNYLEGESEN előrébb lépne ez a játék és azt lehetne mondani, hogy megérdemelten az FPS-ek királya...
45.
45.
randall13
#44: Nincs semmi baj ezzel a motorral, csak nem évente kéne valami hülyeséget belepaszírozni, hanem teljesen az alapoktól újraírni.
44.
44.
Quent1n
Továbbra is azt mondom, hogy nem azért mert akkora szükség van rá, hanem egyszerűen a sok hűséges vásárló miatt, megérdemelné a CoD-os társadalom, hogy végre csináljanak alá egy új motort jó skálázhatósággal. Megvan rá a pénzük bőven. Elhiszem, hogy a sok manager azt mondja "minek?" de szerintem megérdemelnék a játékosok. :)
43.
43.
Gt17
#41: Annyi pénzért hülye vagy?Minden videóba ajnároznám a játékot és ki se tűnnék a sorból.Amúgy szerintem az activision marketingesei életükbe nem láttak még játékot a pasziánszon kívül..
42.
42.
Pharaoh
33#-36#: Szép példa a tesszellációra: http://www.google.hu/imgres?q=tessellation+demo&um=1&hl=hu&biw=1360&bih=599&tbm=isch&tbnid=TrstWA3AX9kw-M:&imgrefurl=http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-470-480-review/10&docid=dLSGaALhTmm_VM&imgurl=http://www.guru3d.com/imageview.php%253Fimage%253D10143&w=640&h=316&ei=_1u9T47rBc3vsgaeoYH9DQ&zoom=1&iact=hc&vpx=631&vpy=276&dur=255&hovh=158&hovw=320&tx=209&ty=116&sig=102882529892085889979&page=3&tbnh=92&tbnw=187&start=45&ndsp=26&ved=1t:429,r:9,s:45,i:186
41.
41.
wardprod
#39: Biztos hatalmas mapok kerültek bele, vagy látványos grafikai újításon ment át. Esetleg valósra hajazó fizikai engine-t kapott. Hagyjuk már :D

Saját pofám égne, ha ezt a játékot én készíteném, és nyilvánosan kéne az egekig magasztalnom. Aláírom, hogy a story mindig új, a multin is állítgatnak, de kb ennyi. Engem maga a tény nem zavar, akinek ez kell (sokan vannak), azok játszanak vele. Jómagam csak azt nem értem, hogy hogy nem lehet megunni 2009 óta "ugyanazt" :)
40.
40.
Ooorky
#39: Akkor írd le tételesen miben fejlődött...
39.
39.
greenmelon
#37: Ez így konkrétan nem igaz, az MW2 minden téren fejlődött az 1-hez képest, még ha egyesek a divatköpködés közepette nem is veszik ezt észre.
38.
38.
greenmelon
#32: Ezt aláírom, a laptopomon DX9-ben szaggatott, míg DX7-ben volt vagy 70 FPS-em. :D

Slusszpoén, hogy a látvány alig különbözött.
37.
37.
Giggsy
Amit sokan nem értenek, hogy az böki az emberek csőrét, hogy egy olyan játék döntögeti évről évre a rekordokat aminek a fejlesztésébe nulla energiát ölnek. A legnépszerűbb játék tulajdonképpen csak egy CoD 4 DLC. Egyszerűen nem érdemli meg a sikert. Annyira szarnak a vevőikre, hogy még a grafikán sem javítanak, mégis más AAA-s címekhez képest másfélszeres áron adják a cuccot és még így is sikeres. Ez meg nem érdemelt igazságtalan siker és mint ilyen sokaknak zavarja az igazságérzetét.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...