Szakít az FPS-műfajjal a Crysis 4?

  • Írta: zoenn
  • 2013. január 5.
  • Pletyka
Habár a Crytek nem titkoltan mindig is trilógiaként tekintett a Crysis-sorozatra, de a producer szerint "határozottan" van még potenciál a szériában. Lehetséges, hogy nem FPS lesz a negyedik rész?

Michael Elliot Read producer a Dusty Cartridge magazinnak adott interjújában kifejtette, hogy rengeteg potenciál marad még a frencsájzban a Crysis 3-on túl is. Az univerzum olyannyira kiterjedt, hogy bőven elvisel további játékokat is. Bár Read jelen pillanatban még nem tud konkrétumokkal szolgálni, azt viszont előrevetítette, hogy ha lesz Crysis 4, nem biztos, hogy belső nézetű lövöldözős játékként alkotják meg.

A műfajváltás határozottan elképzelhető, de hogy milyen típusú játékként tekinthetünk a folytatásra, azt még nehéz megmondani. Hosszú évek fáradságos munkájával igazán ütős univerzumot alkottak meg a trilógiához, amit bűn lenne parlagon hagyni a Crysis 3 megjelenése után.

Van "élet" a frencsájzban, és a fejlesztők jelenleg néhány egyedi dologgal kísérleteznek - meglátjuk, mi sül ki belőle! FPS vagy valami egészen más? Te milyen műfajban látnád szívesen a soron következő Crysist?

Minden, ami fotómód: kövesd az Instagram-oldalunkat!
A Gamekapocs Instagram-oldalát azért indítottuk el, hogy felületet adjunk a magyar játékosok legjobb fotómóddal készített képeinek. Fogd a legjobb alkotásaidat, és csatlakozz hozzánk te is!
42.
AK-87
Szerintem RTS+RPG+TACTICAL lenne a fasza.
41.
colos193
ŐŐŐ..én egy autoversenyzős szimulátoros játéknak örülnék... olyan LEGO Racer szinten..
40.
Pipi67
Hát remélem én is hogy nem lesz Tomb Rider kinézetű a cr4 mert az nekem sem jön be.Előttem totálisan el fogja veszíteni az értékét ha nem belső kinézetű lesz.Ez így a jó ahogy most van.
39.
alex512
#26: Te úgy írtad mintha képtelenség lenne RPG-t vagy hasonlókat csinálni a Crysis következő részéből. Nem képtelenség, de valóban kicsi rá az esély. Ettől még azonban nem kéne szidni azt aki mégis gondol rá. Azért ahhoz is bele kell nyúlni a Crysis sztorijába h RTS-t készítsünk mert "annyira" nagy csaták nem voltak és végülis háború sincs, mindegyik rész sztorija egy elszigetelt konfliktust mutat be. A 3 is a burok alá vont New Yorkban játszódik. A HALO-ban adta magát a dolog h a háborúban vezetőként vegyünk részt, de a Crysisban ez annyira nem igaz, sőt. Persze ez az egész attól is függ h mi lesz a 3. rész sztorija és vége. Lehet h ott robban ki valami globális háború. Egy X-com szerű rts inkább elképzelhető a jelenlegi felállással.

Nem az húzott fel amit írtál hanem amilyen hangnemben. Én sem nézem ki a fejlesztőkből h egy merőben más irányba mennének el, de sztem gusztustalan ahogy leszóltad mások ötleteit. Csak kulturáltan.
38.
eto666
#37: Bizony bizony azért egy Gears megjelenéssel is elég nagyot üttne a game akárhogy stilus váltás lenne szerintem bitang dolog lenne igy is ugy is
37.
spikee576
Egy gears of war féle megjelenítéssel szívesen végigjátszanám fps-ként már elég uncsi akárcsak a halo sorozat de a megoldás a választható nézet lenne.Ideje lenne már bevezetni a vál-ó nézetet a játékokba a fejlesztőknek.
34.
roli33
Egy jó TPS. Én speciel jobban szeretem a TPS játékokat mint az FPS-eket, és egyáltalán nem mindegy hogy egy játék melyik nézetet képviseli. Mert az úgy nem igaz, hogy a TPS ugyanaz mint az FPS. Annyi a közös hogy lőni kell bennük. Képzeljük csak el milyen lenne a Gears of War FPS-ben. A Crysisból pedig lehetne jó külső nézetű lövöldét kreálni. Csak ezt a nano-ruha dolgot jegelhetnék, vagy még jobb: alakítsák át. Ez a + 3 tulajdonság már kezd uncsi lenni.
31.
Hanoi
A grafikán kívül nem sokat nyújtott ez a játék, amúgy nem volt olyan egyszer, hogy stratégiai játék készül belőle, csak le lett lőve?
30.
piskóta
#23: azért egy AC -t el tudnék képzelni FPS-ben, amolyan Mirrors Edge módjára - bár kitudja, lehet, hogy nem lenne jó
28.
Pain
Az a gáz, hogy a Crysisban mindig is volt potenciál, de semmit nem tudott felmutatni a grafikán kívül...
27.
mestermagyar
#26: Éppe ezek nem lesznek, szerintem. Sajnos kicsi az esély, hogy rts-re gondolnának, mégha az lenne is a legjobb. Szerintem szokáshoz illöen egy free to play szarság lesz a nyerö.
26.
Gorre
#23: Aha, szóval a 4. Crysis egy akció-kalandjáték lesz, platformer részekkel és puzzle elemekkel, valószínű. Csak hogy a példáidnál maradjunk...
Inkább mondom úgy, hogy a TPS Crysis ugyan az lenne, mint az FPS, csak más nézetből, mert ilyen radikális újítás ellentmondana a sorozat eddigi részeinek. Mintha CoD-ból csinálnának Tomb Raider-t. RPG-vel majdhogynem ugyanez a helyzet, és az univerzum nagysága is hagy maga után kivetnivalót, ha ennyire bele akarnak mélyedni. És lefogadom, hogy nem akarnak, hiába nyilatkoznak bármit is, nem fognak még egy fél univerzumot megírni kapásból a már meglévő mellé, egy RPG kedvéért, sokkal kifizetődőbb megoldás gyors összedobni egy RTS-t a már meglévő alapanyaggal.
Tudod, mint mikor az Epic azt nyilatkozta, hogy minden játékuk meg fog jelenni PC-re is... Úgyis a kiadó dönt.
25.
princeps27
most nem azért de milyen óriási univerzumra gondolnak ezek amit a trilógiával építettek fel
24.
dBLOOD
Egy TPS és egy FPS játék között jobbára iszonyatos különbségek vannak, ha esetleg TPS-t csinálnak belőle, azzal rengeteg meló lesz.
Persze hogy van még potenciál benne, addig kell fejni a tehenet amíg lehet.
23.
alex512
#16: Látom nálad is kiütközik a kulturáltság. Egyébként a TPS nem feltétlenül azonos az FPS-sel, "csak más nézetből". Azért vannak olyan játékstílusok amik tps-ek és nem nagyon lehetne fpsként legyártani (pl AC, Tomb Raider, Resident Evil..stb), hogy ne csorbuljon jelentősen a játékélmény. RPG is simán lehetne, hiszen manapság már létezik az "akciórpg" stílus hála a Mass Effectnek. És attól függetlenül h a Crysis alapból akciódús fps még maga a világ nem kötelez rá h ennyire akciódús legyen minden játék ami ebben az univerzumban játszódik, így akár egy hagyományos RPG-t is lehetne csinálni belőle. Az RTS meg persze adja magát.

mestermagyar: A te intelligenciádat és hozzáértésedet pedig minősíti mikor a Crysisnál azt mondod h a következő jöhetne" Frostbite 2-vel(avagy 3-al)". Így aztán anyázhatod más véleményét...
22.
foolblack
Na meg legfőképpen kiléphetnénk már a saját frontról az űrbe és az ufo bolygóra is, robot technika használás a zord körülmények, mert már ez is elég apokaliptikus, hogy egynéhány helyen egy burában leledzik az emberiség utolsó lakhelyei, akkor már az űrbe is építhetnének hasonló bázisokat stb.
Végül lerohanni az ufo birodalmat orbitálisan nagy anyahajókkal, sok száz játékos a robotikában és leágyúzni az egészet :D
Na majd egyszer azt is XD
21.
Jinbobo
Maradjon fps szerintem, úgy a legjobb a Crysis.
20.
foolblack
hát ha multiban az embereket rákényszerítenék, hogy egy fronton harcoljanak sok-sok ufo ellen, ha akar ha nem és realisztikusnak tűnne a támadás. Változnának a pálya elemek amikor visszaverik a támadást vagy tovább haladnak.
Csak ne megint egy agyatlan rohangálós multija legyen, mint egy mmo-nak. Legyen értelme játszani vele és fő a kihívás.
19.
DON GONDOCS
#12: Crysist aligha fognak Frostbite-al csinálni. Legyen akármilyen játék is, az Cryengine marad.
18.
Csoola
Remélem kartjáték lesz!
17.
randall13
FPS, amit RTS nézetbe lehet váltani és csapatokat irányítani.
16.
Gorre
TPS bazdmeg ugyan az mint az FPS csak más nézetből, látom ti nagy újítók lennétek játékok terén. RPG meg aztán rohadtul beleillene egy CoD-hoz hasonlóan akciódús játékba... Legalábbis az igazi RPG, választási lehetőségekkel meg mindennel, nem csak egy elcseszett képesség-fával.
Ezáltal az RTS marad, mint egyetlen következetes választás, lásd még Halo széria.
14.
drat576
#10: bizony ám, az de jó lenne :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...