Peter Molyneux újra feltalál: íme, az invest-to-play

  • Írta: fojesz
  • 2014. február 18.
  • Hír
Link másolása
Peter Molyneux újraértelmezné a free-to-play fogalmát, sőt nem is értelmezné újra, az ő ötlete állítólag annyira más, hogy csak egy teljesen új fogalommal lehet leírni. Jön az invest-to-play modell.

Peter Molyneux szerint a GODUS újraértelmezi majd a free-to-play fogalmát, sőt szerinte nyugodtan lehet új elnevezéssel is illetni az elképzelését, hiszen efféle monetizációs rendszert nem láttunk korábban. Mint mondta, a játék az "invest-to-play" üzleti modellre épít, mert végső soron az a céljuk, hogy a játékosokat pénzköltésre bírják.

Túl sok konkrétumot nem tudtunk meg: Molyneux elmondása szerint a free-to-play jelenleg csupán arra jó, hogy a pénzzel felgyorsíthassuk a fejlődésünket az adott játékban, az invest-to-play viszont azt akarja elérni, hogy a játékosok büszkék legyenek arra, hogy pénzt fektetnek a címbe (esetünkben a GODUS-ba), amihez egyébként arra is szükség van, hogy ne pusztán játékként, hanem hobbiként is tekintsenek rá.

Egyelőre nem sokat értek ebből, de azért jó látni, hogy a mester újra a régi: ne értsetek félre, meghajlok a nagysága előtt, de tény, hogy fénykorában ígérgetett ilyen nagy mellénnyel. Akárhogy is, a GODUS jelenleg 19 euróért váltható ki a Steam Early Access keretei között, szóval itt már mindenképpen kell "invesztálni".

17.
17.
Glek
Nekem az jött le ebből, hogy nem a fizess-és-megkapod (win/kill) hanem fizess-és-használd hogy megkapd fel. Az invesztálás nálam azt jelenti, hogy a pénzért nem a végterméked kapod, hanem a munkát/eszközt/tudást amivel elérheted a remélt eredményt/terméket. Gondolom leginkább a "kézzel fogható" stílusokra illene ez, értsd, nem egy erősebb fegyver, mert annak max a statját mutogathatod. Helyette valami olyan mint a Minecraft, ahol lehet villogni az alkotással. Csak az öreg kitalálta, hogy ne adjunk házat pénzért, csak kezdjünk el pénzt kérni a nagyobb "kalapácsért" amivel majd Józsi megépíti. Teljesen lényegtelen, a szememben minden üzleti modell ott bukik el hogy kapzsi-e vagy sem. Hatékonyságban lehet eltérés, de a végeredményt nem befolyásolja nagyban.
15.
15.
Gorrister
Oké, lehet, hogy nekem van túl élénk fantáziám, de szerintem az öreg valóban kitalált valami újszerűt. Amire én gondolok a szavai alapján annak nincs köze a pay2win és a free2play modellhez sem. Benne van a nevében, hogy invest, vagyis invesztálj. Mivel az invesztálás, azaz befektetés, nem vásárlást jelent, ezért nem is vásárolhatsz előnyöket, tehát a játék nem lehet pay2win. Az invesztálás azt jelenti, hogy befektetsz valamibe, ami később elegendő befektetőnek köszönhetően megvalósulhat.
Úgy képzelem ezt az egészet, hogy kapunk egy jó kis játékot amibe mindenkinek minden funkció elérhető és mindenki addig játszik vele amíg kedve tartja. Persze mint tudjuk, egy idő után még egy olyan tartalmas játék, mint pl. a World of Warcraft is megunható, ezért is jöttek hozzá kiegészítők. Itt jönnek képbe a plusz tartalmak és a befektetők. Hogy ne váljon unalmassá a játék, ezért egy katalógusból folyamatosan új, még el nem készült, tartalmakat fognak kínálni a készítők x összegért. (kicsit olyan lesz ez mint a Kickstarter) Amennyiben megtetszik az egyik ilyen tartalom, befektetsz bármekkora összeget, hogy minél előbb megüsse a pénzmag a készítők által kiírt x összeget és így minél előbb elérhetővé váljon a kívánt tartalom. Ez a tartalom természetesen mindenki számára elérhető lesz, akár fizetett akár nem.
Ez a fajta modell azért jó, mert aki nem akar fizetni annak csak türelmesen várnia kell míg nálánál elszántabb játékosok összedobják a pénzt, persze ha azt látja, hogy nem igazán áll halmokban a kredit az általa annyira óhajtott tartalom mellet, akkor előbb utóbb neki is megnyílik majd a pénztárcája.
Aki fizet annak meg azért jó, mert kap majd valami rangot amit büszkén viselhet mindenki előtt, hogy bizony többek között neki is köszönhető, hogy az a tartalom amivel épp játszanak megvalósulhatott.
Nem tudom, hogy Molyneux valóban ilyesmire gondolt e, mindenesetre a szavaival egybevág, ugyanis az általam felvázolt modell se nem p2w se nem f2p és még az invesztáló is büszke lehet magára.
14.
14.
kanguru
Bevallom nem teljesen ertem mit akar. A legtobb F2P az un, vanity itemekkel, mas ruha skin, hatas, pet, effektek-et arul, amivel nem lesz p2win. Ha jol ertem o is ilyen itemeket akar behozni vala,milyen rendszerben. Vagyis nem akar elonyt adni a jatekosnak, de a fizetos jatekost Title-vel, extra csicsakkal ki akarja emelni. Ez nekem jo mert eletemben nem fizettem csicsakra penzt es nem is fogok sose, mert a hatekonysag erdekel a skinek nem. (2x olyan gyors hatasra koltenek, de azert mert 2x olyan gyors mint egy jatekban elerheto, nem azert mert jobban nez ki)

Reszemrol a B2P a nyero full tartalommal. Regen ilyen volt minden jatek. Az internet ota nagyon elkurvult, felhigult az ipar (alpha-t,betat fizettetnek meg veled)
Az egy szem fegyver skines extra DLC-krol nem is beszelve. Meg arrol hogy egy NBA2K13-al 2013 decembereben mar nem lehet multizni, mert minden ev novembereben bezarjak a szervereket a 2K Games-nel.. es rakenyszeritenek hogy vegyel ujat ha online akarsz jatszani (ergo 5 dollaros havidijas online jatek 1 evre (5x12=60)). Ehhez kepest az EA aki 5 eve utan is ad szervert egy gavaller.
Ami manapsag megy, hogy egy regen single player jatekot a warez visszaszoritasa, bevetel novelese vegett online-a tesznek nagyon nem tetszik.

F2P, B2P nem lehuzos MMO-kra is van pelda: Rift, GW2, POE, tehat meglehet csinalni jatekosbarat rendszert is. (dota, LOL-t nem ismerem azokkal eleg sokat keresnek a kiadok nem tudom, hogy mennyire van benne p2W vagy se)
Igaz ezek a bevetel lista aljan kullognak a nevesincs lehuzos Pay2Win tucatjatekok elleneben, amiket a kiado 2-3 evente atskinezve/nevezve bezaras utan ujra kiad.
11.
11.
#4: Igen, meg az EA fikázása is egyfojtában megy, holott ők keresik a legnagyobb bevételt a parasztvakítással. És őket nem érdekli addig, hány utálójuk van, amíg minden játékuk milliós eladásokkal büszkélkedik.
10.
10.
simon 555
Szóval magyarán Pay 2 Win....
9.
9.
Teuton
És néhány hete még ő fanyalgott az új iOS-es Dungeon Keeper-en...
7.
7.
Uhu123
Az egyik legundorítóbb ember. Az egy dolog, hogy a nagy kiadók a profitmaximalizálásra mennek, de mellette rengeteg mindenkit foglalkoztatnak. Ez a genny meg azon agyal a szabadidejében, hogy hogyan lehet még a nagykiadóknál is jobban megkopasztani az embereket úgy, hogy hozzá vándoroljon a pénz.
6.
6.
DON GONDOCS
Istenem ne csak azon törd magad hogy hogyan nyúlj a játékosok tárcájába hanem azzal is hogy MIVEL, milyen termékkel/játékkal. A jó játékokat megfizetik, a szart is ellehet adni ha megvan a megfelelő közönség.
4.
4.
Rakottkrumpli
Az a vicc, hogy ti jót röhögtök rajta, pedig nem ő az idióta, hanem az emberek, akiken meggazdagszik...
3.
3.
HIM666
Na ez az, amikor már annyira benne van abban, hogy mekkora zseni és mekkora név a szakmában, hogy a saját maga paródiájává válik...kapcsolják most már ki az öreget
1.
1.
Az öreg mostanában annyi hülyeséget összehord. Egy épkézláb ötlete nincs, komolyan mondom, kár ilyen hírekre tárhelyet pazarolni.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...