Fortnite - befutottak az első részletek

  • Írta: zoenn
  • 2014. április 11.
  • Hír
Link másolása
A Game Informer májusi számában olvasható előzetesből a szemfülesek kiemelték a lényeget, így most rengeteg friss infóval gazdagodtunk az Epic Games nyitott világú túlélőjátékáról.

A Fornite egy free-to-play sandbox túlélőjáték lesz az Epic Games jóvoltából, már 2011-ben bemutatták, de csak most érett be igazán. A játékosok a hullámokban érkező ellenséggel harcolnak majd harmadik személyű nézőpontban, ám nagy hangsúly lesz a felfedezésen, a testreszabáson és az építésen.

A Fortnite-ban nem találunk történeti szálat, a játék a körülöttünk lévő világra épül. Számos véletlenszerű helyzettel szembesülünk. Titokzatos viharok dúlják a vidéket, azokból nyitnak portált a démonok, és törnek az emberek életére. Az Atlas nevű eszköz használatával a játékosok bezárhatják ezeket a portálokat, amit meg is kell védeniük. Minden szint véletlenszerűen generált, és remekül rombolható. Célzásnál a kamera a vállunk fölé vált, hasonlóan a Gears of Warhoz.

A játékmenet során elsődleges feladat, hogy felkutassuk a pályán elszórva található nyersanyagokat, és azokból erődöket építsünk. A megfelelő felkészülés kulcsfontosságú, ettől függ, hogy túléljük-e a viharokat, és képesek leszünk-e bezárni a portált. A játékosok egyetlen szöges deszkával kezdik a játékot, ám miután fát vágunk, és köveket bányászunk, illetve az autóroncsokból szerzünk cuccokat, egyre jobb eszközökre teszünk szert. Találunk még nyitott kincsesládákat is elszórva, amik fegyvereket rejtenek, de ha rendelkezünk a megfelelő tervrajzokkal és nyersanyaggal, új fegyvereket craftolhatunk magunknak.

Egy kampány akár 50 óra játékidővel is kecsegtet, a hatszögletű világtérkép minden egyes újrajátszáskor véletlenszerűen generálódik. Ha rendelkezünk egy csákánnyal, akkor gyorsabban bányászhatunk, ha az autóroncsokat szedjük szét, akkor acélra teszünk szert, ami a védelem szempontjából lesz fontos: szöges csapdákat készíthetünk magunknak. Szinte minden alkatrész hasznosítható valamire, de a Fornite nem lesz olyan tagolt, mint a Minecraft, a játékmenete sokkal gyorsabb és simább.

Erődünk fala, padlózata, mennyezete, lépcsői három fő elemből állnak: fa, kő és fém. Amikor felhúztuk az épületet, köré különféle csapdákat telepíthetünk: aknákat, mérgező gázokat, kihegyezett botokat és hasonlókat. Amikor a vihar felüti a fejét, az ellenség hullámokban érkezik, intelligenciájuk fejlett lesz. 

Négy karakterosztály áll a rendelkezésünkre, mindegyikük eltérő tulajdonságokkal és képességekkel bír. Ezek a Constructor, a Ninja, a Commando és a Scavenger. Az Epic a jövőben új osztályokkal bővítené a felhozatalt. A területek tematikusak: találunk hegyvidéki, külvárosi és ipari terepet is.

A kooperatív módhoz könnyedén csatlakozhatnak (drop-in, drop-out) a játékosok. Mindenkinek lesz egy saját bázisa, amit izometrikus nézetben menedzselhetünk. Több típusú épületet húzhatunk fel, lesz kórház, fűrészmalom, fegyvertár és parancsnoki központ is. Legfeljebb a 20. szintig fejlődhetünk.

3.
3.
kopic
2.
2.
markoci555
Eddig nem nagyon figyeltem az infókat róla, de most, hogy tudom pontosan mi is ez, már nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...