Kínában költenek a legtöbbet játékokra

  • Írta: zoenn
  • 2017. május 15.
  • Toplista
Link másolása
A Newzoo legfrissebb jelentése arra ad választ, hogy mely országok produkálták a legnagyobb játékpiaci forgalmat. Kína csücsül a toplista csúcsán, majd az Egyesült Államok következk - Magyarország csak a középmezőnybe fért bele.

A Newzoo elemezőcég évről-évre közreadja a legnagyobb játékpiaci forgalmat produkáló országok top 100-as listáját. A 2017-es jelentés szerint Kína vezet 27,55 milliárd dollárral, de a második Egyesült Államoknak sem kell szégyenkeznie a maga 25 milliárdjával. A dobogó harmadik fokára Japán (12,5 milliárd) állhatott fel, negyedik Németország (4,4 milliárd) és ötödik az Egyesült Királyság (4,2 milliárd).

Azt azonban megjegyeznénk, hogy Kína népessége 1,38 milliárd fő, tehát sokkal nagyobb az USA népességénél (326 millió), így az egy főre eső forgalom alapján toronymagasan az Egyesült Államok vezet.

Magyarország csak az 56. helyet foglalja el 109,6 millió dolláros forgalommal - előttünk van Dél-Afrika, utánunk Algéria. Északi szomszédunk, Szlovákia csak a 64. helyen tanyázik, Ausztria viszont az előkelő 30. pozíciót csípte el.

A cég egyébként az internet populációját is vizsgálja, ez esetben is Kína került ki győztesen az USA-t megelőzve. Előbbi országban 801,6, utóbbiban 261,1 millióan neteznek.

Íme, az első 10 ország sorrendje.

  1. Kína - 27,547,039,000 dollár
  2. USA - 25,059,883,000 dollár
  3. Japán - 12,545,659,000 dollár
  4. Németország - 4,378,066,000 dollár
  5. Egyesült Királyság - 4,217,715,000 dollár
  6. Koreai Köztársaság - 4,187,711,000 dollár
  7. Franciaország - 2,967,052,000 dollár
  8. Kanada - 1,947,371,000 dollár
  9. Spanyolország -- 1,913,050,000 dollár
  10. Olaszország -- 1,874,608,000 dollár

A teljes top 100-as listáért erre fáradj!

17.
17.
spidey
Korrekció, nincs benne a hardver és online fogadás, viszont ha jól értelmezem, hagyományos (nem digitális) játékok benne lehetnek.
"consumer revenues generated by companies in the global games industry and exclude hardware sales, tax, business-to-business services, and online gambling and betting revenues"
16.
16.
spidey
A teljes lista jóval érdekesebb, top 25-ben Mexikó és Irán többek között, kevés ennyire nemzetközi listát látni bármilyen területen. Kérdés, mennyire pontos a becslés (mert ez az, nem tiszta piaci adatok), illetve az online fogadások/szerencsejáték mennyire torzítja a számokat, a riport nem csak videojáték hardver/szoftverre korlátozódik.
14.
14.
Yanez
#8: Ja, pont a marslakók után vagyunk. Klassz.
12.
12.
Mortis
#10: egy szóval sem írtam, hogy nem okos gyerek
10.
10.
almaspite
#9: Még is világszínvonalú az oktatásuk.
9.
9.
Mortis
#5: japán a kollektív emberiség furagyereke, aki az osztályban mindig meghökkentő dolgokat művel: pl. felordít óra közepén vagy letolt nadrággal kezd táncolni a pad tetején. nem szeretném, hogy az ő listája legyen a referencia.
8.
8.
shooter1234
Érdekes. Magyarország 56. én rosszabbra számítottam.
7.
7.
#6: A kinain pedig valamelyik free online shooter in-game feltoltokartyai ;-)
6.
6.
#5: Mert a japan listan mindig valami pokemon vagy yokai watch van az elen vagy barmilyen 3DS cim ami nalunk nem kaphato ;-)
5.
5.
cyberstaker
#4: De tényleg, akkor miért mindig a Brit toplista a releváns, és az említésre méltó, ha csak az 5. helyen szerepel a listán? Miért nem Kína, vagy Japán?
4.
4.
TheNick
Ez a lista egyetlen egy szempontból érdekes, hogy az UK számai mennyire gyengék. Azon kívül semmi értelme, nyilván a népesebb és erősebb gazdasági helyzetben lévő országok lesznek elöl.

Százalékos aránynak lenne értelme.
2.
2.
csongor1996
#1: Igen, kiváncsi lennék egy /fő-s toplistára is.
1.
1.
Extol
Kína sok mindenben első, pusztán az embertömegek nagysága miatt.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...