E3 2017: Még több infó az új Assassin's Creedről

  • Írta: zoenn
  • 2017. június 12.
  • Hír
Link másolása
A frencsájznak már szüksége volt egy olyan rebootra, mint amilyen az Assassin’s Creed: Origins lesz. A játék a Ptolemaiosz-kori Egyiptomban játszódik, amely körülbelül 300 évet ölel fel i.e. 332-től kezdődően. A rómaiak már közelednek.

Az ókori Egyiptom virágkora halványodni látszik, az Assassin's Creed: Origins egy olyan korban játszódik, ahol az istenkirályok (a fáraók) uralma már nem a régi. A Ptolemaiosz-kor Kr. e. 332-ben indul és a Római Birodalom uralmával ér véget. A játékban a Testvériség még gyerekcipőben jár.

Az E3-on levetített gameplay a játék Faiyum régióját mutatta be, amely csak egy kis szelete a teljes játéktérnek. Ezen kívül bejárhatjuk a Nílus buja deltáját, és persze a sivatagot is, ahol a piramisok állnak. Az NPC-k sokkal összetettebb életet élnek, nappal dolgoznak, éjjel mulatnak, vagy nyugovóra térnek, de még étkeznek és pisilnek is. A játékban sokkal több lehetőségünk lesz a beszivárgásra és az orgyilkosságokra, de ezzel együtt a kockázat is megnő. Az őrök többsége éjjel ugyan alszik, de a banditák nem.

Az Origins térképe manuálisan kell frissítenünk, nem nyílnak meg az érdekességek, amint meghódítunk egy tornyot - ezek csupán gyorsutazásra szolgálnak. Mindent nekünk kell felfedeznünk manuálisan - a sivatag például tömve lesz ilyenekkel. Még a víz alatti világokba is ellátogathatunk. A vadon tele van különféle állatokkal: kecskékkel, hiénákkal, oroszlánokkal, vízilovakkal, kobrákkal és tevékkel, de útonállókkal is összefutunk. Minden találkozás dinamikusan megy végbe, az ellenség egymással is harcol, tőlünk függetlenül.

Főhősünk, Protag Bayek tevéket és lovakat is meglovagolhat, de még szekereket is vezethet. A kovácsműhelyekben, a szövőkben és a bazárokban vásárolhatunk, frissíthetjük repertoárunkat és testreszabhatjuk főszereplőnket. A piacokon még napi küldetések is lesznek, amiket teljesítve rejtett kincsesládákat szerezhetünk.

Aktívabb és agresszívebb közelharcok várnak ránk: könnyű- és erős támadásokat kombinálhatunk, blokkolhatunk és kitérhetünk - nagyon úgy tűnik, hogy a fejlesztők sokat tanultak a For Honorből. A sikeres támadások növelik Bayek adrenalinszintjét, amellyel igazán pusztító támadásokat indíthatunk. Az irányítást is átdolgozták az új harcrendszer kedvéért, de tetszés szerint visszaállíthatjuk a sorozatban megszokottra is.

Bayek számos fegyvert foghat a kezébe, mindegyik más és más ellenfél ellen hatásos - erre magunknak kell rájönnünk. A füstbombák visszatérnek, lesz khopeshünk, vaslándzsánk, de harcolhatunk egyenes karddal, sarlóval, dupla-karddal, nehéz bunkósbotokkal és pallosokkal, de még csupasz kézzel is. Kezdetben csak egy közelharci és egy távolsági alkalmatosság lehet nálunk, de később már többet is magunknál hordhatunk. Mivel a Testvériség még a korai időszakát éli, így rejtett pengét sem kapunk a játék elején.

Érdekesség, hogy számos bossharc színesíti a játékot, és ezek bizony kemény ellenfelek lesznek, a küzdelmekre tehát fel kell készülnünk alaposan. A fegyvereket és páncélokat fejleszthetjük, melyeket kézzel kell kiviteleznünk. Bayek fáklyákat is kézbe vehet lévén sötét helyeket (például piramisokat) is feltérképezhet. A lopakodás is továbbfejlődött, az ellenség sokkal jobban lát, ezért nem tanácsos sokáig egy helyen időzni, olykor vakon bele kell gázolnunk a sötétségbe. Altatónyilakkal, mérgező füsttel, csapdákkal és tűzbombákkal színesíthetjük repertoárunkat. Még az állatokat is beidomíthatjuk az ellenség szétmarcangolására.

Ezen képességek folyamatosan nyílnak meg a skillfán, amely lényegében három nagy fő ágra oszlik. Nekünk kell eldöntenünk Hunterként távolsági fegyvereket és a lopakodást erőltetjük, vagy inkább a közelharcra gyúrunk rá. A harmadik opció minden mást takar, de persze keverhetjük is a stílusokat.

Az Eagle Vision megszűnt, pontosabban egy igazi sast, Senut irányítunk benne. A tollas jószággal madártávlatból térképezhetjük fel az előttünk álló pályarészt, kijelölhetjük a felfedezett ellenséget.

A küldetések nem lineárisak lesznek, bármennyi missziót aktiválhatunk egyszerre, nem csak egyetlen feladatunk lesz egy időben.

Az Originsből többféle kiadás lesz, az előrendelők alapból megkapják a Secrets of the First Pyramids küldetést.

A 70 dolláros Deluxe Edition tartalma:

  • Digital Deluxe Pack: egy exkluzív küldetést (Ambush at Sea) tartalmaz, amely során tengeri csatákat vívhatunk a Földközi-tengeren.
  • Desert Cobra Pack: sivatagi kobra-felszerelést tartalmaz, amellyel a homokos terepen könnyebben és gyorsabban lopakodhatunk. Lesz egy Fangs nevű lovunk is, kapunk egy kígyó mintájuk pajzsot és szert teszünk egy Eye of Apep nevű legendás ütőfegyverre és egy sarlókardra is. Továbbá három extra képességpontot oszthatunk el már a játék elején.
  • Fizikai tartalom a PS4-es és Xbox One-os változatban: a játék kézzel rajzolt térképe és a játék hivatalos betétzenéi külön korongon.


Gold Edition (110 dollár): a Deluxe kiadás tartalma plusz a szezonbérlet.

Gold Steelbook Edition (110 dollár): Az előbbi verzió limitált fémdobozos változata. PC-re nem lesz.

Gods Collector's Edition (120 dollár): 10 hüvelykes Bayek-szobor, művészeti album, betétzenék, térkép és a Deluxe kiadás tartalma. PC-re nem lesz.

Az Assassin's Creed: Origins október 27-én jelenik meg PC-n, Xbox One-on és PS4-en.

10.
10.
aordog
Amit eddig mutattak az nagyon ott van!
8.
8.
Mortis
azért legyen meg a határvonal a Witcher 3-ból való ihletszerzés és a másolás között: ez a leírtak alapján egy echte copy-paste-je egy több mint 2 éves játéknak - azóta mégtöbbet kellett volna fejlődni...bár persze ezt miért az AC-tól várnám el?

sztorira leszek kíváncsi: vajon végre lesz-e értelme, nem úgy mint a 3. óta az összesnek.
2.
2.
suresz
nem is tudtam hogy a sörétes puska "öt nyilat lő ki egyszerre"! XD
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...