Perli a Crytek a Star Citizen alkotóit

  • Írta: zoenn
  • 2017. december 14.
  • Érdekesség
Link másolása
A Crytek szerződésszegés miatt beperelte a Cloud Imperium Gamest, mivel a csapat dobta CryEngine-t az Amazon Lumberyard technológiája kedvéért. A panasz szerint a Star Citizen részben még a németek motorját használja.

A Crytek Kalifornia állam kerületi bíróságán nyújtott be panaszt Chris Roberts két csapata, a Cloud Imperium Games és a Roberts Space Industries ellen. A stúdiók lényegében két játékot készíten: a Star Citizent és egy standalone single-player shootert, a Squadron 42-t. A CryEngine alkotói kifogásolják, hogy a fejlesztők mindkét játékhoz a CryEngine 3-at használják, holott ők korábban csak egy címhez licencelték a címet.

Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy 2016 decemberében a Cloud Imperium Games dobta a CryEngine-t és helyette az Amazon Lumberyard motorjára váltott. A dolog pikantériája az, hogy a webáruház technológiája szintén a németek motorjára épül. A Crytek szerint részben még mindig a CryEngine 3 kódját használja mindkét játék, és a stúdiók szerződést sértettek akkor is, amikor a Crytek technológiájára utaló logókat és védjegyeket eltávolították a marketinganyagokból.

A német vállalat kártérítést követel Chris Roberts cégjeitől, amiért jogosulatlanul használják a szerzői jog által védett termékét, a kár több mint 75 ezer dollárra rúghat.

A CIG és az RSI képviselője írásban reagált a vádakra. Mint írja, tisztában vannak a panasszal, de mióta áttértek a Lumberyardra, azóta nem használták a CryEngine-t. Készek megvédeni magukat.

Kíváncsiak vagyunk a bíróság döntésére.

25.
25.
Ooorky
#24: Csak nem az az ember vagy aki facebook-on próbált menőzni a 800 dollárért vásárolt "kolonizáló űrhajójával" XD
24.
24.
torz_on_borz
#23: Nem jött be, 40 vagyok Az meg lényegtelen, hogy a TW.vel mi történt.
A Roberts tesók már nem egy játékot csináltak, ennek se azért álltak neki, hogy ne készüljön el és nem is azért csatlakoztak hozzájuk a szakmában is elismert nevek, hogy átverjék az embereket.
23.
23.
Ooorky
#22: Meg fog jelenni (remélem).

Ha jó játék lesz megveszem és játszok vele.

Ha meg besülnek vele akkor röhögök tovább a sok b*******n akik száz meg ezer dollárokat öltek egy ígéretbe.

(+Kommented alapján nem ismered a TW fiaskót, úgyhogy kb 15 éves lehetsz...)
22.
22.
torz_on_borz
#20: Jó hát akkor hidd azt, hogy soha nem jelenik meg.
Én meg majd jókat játszok vele és röhögök rajtad miközben rángatom a joy-t és irtom a trágya vanduulokat. :D
20.
20.
Ooorky
#15: IGN-en anno volt Two Worlds Tuesday, minden kedden bemutatták milyen fasza játék lesz. Mi lett belőle? ...
17.
17.
malibutomi
#14: En is tudok alaptalanul es fogalmatlanul mondani dolgokat, a fold lapos...ja nem megsem
16.
16.
GAMEROD
#14: Nem kell azért ilyen borúlátónak lenni. A csapat sem számolt azzal hogy ennyi pénz összegyűlik, így próbálnak minél többet kihozni, mert emiatt nagy nyomás nehezedett rájuk. Meg nyilván nemcsak a játékra megy el a pénz jórésze, hanem az ahhoz szükséges hardverekre, szoftverekre, épületre, munkaerőre mert már eléggé kinőtte magát a projekt. Az is badarság hogy nem lesz benne tartalom, tartalom nélkül nem lenne értelme ekkora univerzumot létrehozni.
15.
15.
torz_on_borz
#14: Jah, sose készül el. Ennek örömére jövő héten az IGN-en lesz egy exclusive teaser Mark Hamillal az SQ42-ről.
De azért mondjál még hülyeségeket. :D
14.
14.
Lorthirash
#9: Sosem fog elkészülni és, hiába szép ha nincs benne tartalom, ez egy pénzmosás.
13.
13.
malibutomi
#7: Bocs, de latszik hogy nem lattad a jatekot soha :)
SC utan minden mas jatek grafikaja kozepszerunek tunik, es olyan aorolekosan kidolgozott hogyneha mar felesleges.

Az meg hogy unalmas: egyreszt meg fejlesztes alatt van, folyamatosan kerulnek bele a dolgok, masreszt ez egy sandbox jatek, azt csinalsz amit akarsz, nem vezet kezenfogva, es nem is egy agyatlan lovolde. Sokkal nagyobb es lassabb jatek.

Nem adnak ki semmilyen benchmarkot, s tamogatok megkapjak mindig az aktualis verziot tesztelesre.
12.
12.
malibutomi
Azert mindig rohognom kell azokon akik megjelennek a cikkek alatt es osztjak az eszt ugy hogy fogalmuk sincs a fejlesztesrol, a jatekot sosem lattak, de 2-3 cikk elolvasasa utan mar szakertok :)
11.
11.
GAMEROD
#7: Azért ez nem így van, a Star Citizen az egyetlen játék aminek ízig vérig nextgen hatása van. Tudom, mert leszedtem amikor szabadon hozzáférhető volt a kipróbálható változat. Minden millimétere ki van dolgozva, fotorealisztikus az egész, ezerszer jobb mint a videókon látottak. Ez az ügy pedig kimerül majd abban hogy visszafizetik az összeget amit a Crytek elengedett nekik a termékmegjelenítésért cserébe, mert ilyenkor azért illik visszafizetni a különbözetet.
10.
10.
#9: Soha nem fog elkeszulni, ez egy penznyelo es arrol szol, hogy dol bele a le,es amint elapad, hirtelen vege a supportnak, uj projekt jon ami ugyanezt csinalja. Valahol jol kitalaltak ezt, a sok egysejtu meg bevette. Meg jo hogy egy centem nincs benne, undorito.
9.
9.
crytek
#7:

160+ millánál vannak....nem olcsó ám a játékfejlesztés. Láthatóan nagyon sokat akarnak... Ha valaha elkészül úgy ahogy eltervezték akkor ütni fog minden apró részletre ügyelve...



https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_games_to_develop

7.
7.
Lorthirash
Ez a Star Citizen is egy vicc néha kiadnak egy benchmarkot, nem is tudom hány éve készül és kicsit sem látszik rajta hogy minőségi lenne. A játék gyakorlatilag egy unalmas fos, pedig ennyi pénzből nem egy jó játékot lehetett volna hegeszteni. (lásd pubg, ami nem hibátlan, de mégis újított azért, jó a játékélmény ez kizárólag pc verzióra vonatkozik).

Szóval hogy a cikkhez is szóljak én a CRYTEC-nek szurkolok, mert annó egy jó cégnek tartottam, és mert ez a STAR FOS egy lehúzás mindazoknak akik támogatták.
6.
6.
#4: Bizony, csórok és most kihúzzák mindenből az utolsó centet. Régen nem onnan nyilatkozta valaki, hogy az embereknek csak a grafika kell? Ahhoz képest megszívták.
5.
5.
crytek
#4: Ha valóban csak ennyi pénzért perelgetnek gyanitóm a perköltség sokkal több akkor nagy a baj megint náluk....

Nem hogy csinálnának pár órás fpseket aztán félévente kiadogatnák akár epizodikuson 0.5-1 milla tuti elmenne és mindig jönne a pénz... De már nem akarnak ezek játékot fejleszteni sajnos :(
4.
4.
GAMEROD
75 ezer dollár nem vágja őket a falhoz, ha havi szinten milliós támogatások vándorolnak hozzájuk. Az viszont nem világos hogyha még meg se jelent egyik cím sem, akkor milyen kár érte a Crytek-et, mint ahogy az sem hogy ha egy csapat engine-t vált, akkor hogyan maradhat meg benne a régebbi kódja is. Ilyen esetleg akkor fordulhat elő ha a másik engine gyártója lopott tőlük. Az viszont tény hogy a Crytek nagyon a tönk szélén áll, jól jöhet nekik egy kis bevétel ilyesmiből.
1.
1.
crytek
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...