Lemezmeghajtó nélküli Xbox One érkezik jövőre?

  • Írta: zoenn
  • 2018. november 17.
  • Pletyka
Link másolása
Lapértesülések szerint a Microsoft 2019-ben egy olyan Xbox One-t dob a piacra, amelyben nem lesz lemezmeghajtó, így az olcsóbb lesz, és kizárólag a digitálisan megvásárolt játékokat futtathatjuk rajta.

Thurrott birtokába jutott információk szerint még a következő generáció előtt jöhet egy olyan Xbox One, amiben nem lesz Blu-ray-meghajtó. Lemezes játékokat így nem futtathatunk rajta, kizárólag az Xbox Store-ban megvásárolt digitális címeket, cserébe viszont olcsóbb lehet, mint a jelenlegi Xbox One S alapmodell. Az új masina még nem a 2020-ban érkező, Scarlett kódnéven futó új konzolgenerációba tartozik, tehát nem a már emlegetett streaming konzolról van szó, hanem a jelenlegi Xbox One friss revíziójáról.

Bár a Microsoft még nem erősítette meg a feltételezéseket, a jelentésből kiderül, hogy az új gép már 2019 tavaszán a boltokba kerülhet. Emellett a redmondi cég már dolgozik egy olyan "“disc-to-digital programon", amely lehetővé teszi, hogy a korábban megvásárolt lemezes játékainkat digitális verzióvá alakítsuk. Semmi extra nincs ebben: simán be kell sétálunk a játékkal a programban résztvevő kiskereskedőhöz, aki cserébe egy letöltőkódot nyom a kezünkbe.

A magazin értesülései szerint a lemezmeghajtó elhagyása miatt akár 100 dollárral olcsóbb lehet az új konzol, azaz potom 200 dolláros vagy alacsonyabb áron juthatunk hozzá. Mindezt egy Game Pass-előfizetéssel megtámogatva elég olcsón megúszhatjuk az xboxozást. Látszik, hogy a Microsoft egyre több játékost szeretne megszólítani.

A Thurrott arról is ír, hogy a jövő évben egy vadiúj Xbox One S-modell is érkezhet, amelynél szintén a költséghatékonyság a cél, de ebben még hagyományos lemezmeghajtó is lesz.

102.
102.
GAMEROD
#101: Könnyebben tönkremegy a lemez 5-10-15 év múlva, meg könnyebben lesz nextgen konzolod amivel már nem fog működni. Na mondjuk ez érdekes dolog, ha valakinek van százegynehány játéka, azok azzal a lendülettel el is veszítik mihelyt új konzolt vesznek.
101.
101.
Juha
#90: Ok, de gondoljunk abba is bele, ha egyszer 5-10-15 év múlva esetleg becsődöl a Steam, Origin, stb. Ki vagy szolgáltatva ezeknek a cégeknek, sajnos pc-n már fizikai példányoknál is (mert kapsz egy dobozt egy steam kóddal, és sokszor még így is olcsóbb, mint steam-en???)
99.
99.
frankdelgado
#98: A használtjáték kereskedelemmel nem kell feltétlenül felszámolni a lemezes játékokat. A lemezt beregisztráltatják az accounthoz azt hali. (bocs ha már írta valaki). Mindíg lesznek olyanok, akik gyűjtik, vagy szeretnek benne gyönyőrködni.
98.
98.
delphijos
#96: Nem igazán tudom mit mondjak erre, mindenre nem lesz kielégítő megoldás / válasz. HL2 amúgy kellemes kikapcsolódás X-en 4k-ban, meglepően jól néz ki.
96.
96.
Heldengeist
#90: És ha nem vetted meg digitálisan? Vagy platformváltás után nem tudud magaddal vinni?

Plus a legutóbbi hozzászólásom elküldése után eszembe jututt még valami. A régi játékok digitális újrakiadásait szeretik tisztességesen ebaszni, game breaking bugokat implementálnak, ami a lemezesban nincs benne. Volt már, hogy ezért kerestem elő egyik-másik Steames játékom lemezes változatát. Vagy csak a frissítések feltolják a gépigényt. A Half-Life 2 gépigénye manapság például majd háromszorosa a megjelenéskorinak, ami persze egy mai gépnek meg sem kottyan, de mi van, ha egy retró gépedre akarod felrakni?

És mindez akkor, HA a játék kapható digitálisan. Mert például a Need for Speed sorozat Undercover előtti részei, tehát az összes, ami jó is volt, nem kapható digitálisan, az eredeti Most Wanted előttiek meg soha nem is voltak.

És persze, lemezesen sem érulják a végtelenségig, de ott a használt piac.
94.
94.
Őrnagy
#93: Hiába igaz, a torrentet egyelőre nem tudják megszüntetni.
93.
93.
Yanez
#91: De ugyanez nem igaz a warezre is? Ergo, ha megszűnne, szerinted a sok játékos feladná ezt a hobbit annyi év után? Mert szerintem itt is igaz az utolsó mondatod. :)
92.
92.
Őrnagy
#91: Mondjuk ez logikus, nekem nem kell bizonygatnod, elhiszem.
91.
91.
delphijos
#85: Bocs Yanez, egyéb elfoglaltságaim miatt most nem áll módomban átfogó felmérést készíteni. :) Amúgy az szerintem nem feltételezés hogy a warez nagy része egyszerűen NEM POTENCIÁLIS VÁSÁRLÓ. A használt játék vásárlók meg IGEN. Lehet hogy ár érzékenyek, stb... de azok. Ezért nem túl merész következtetés hogy a használt játék vásárlók tényleges bevetel kiésést okoznak. Ha megszűnne a használt piac, ezek a vásárlók hajlandóak lennének - lehet hogy egy akció során, de akkor is - VÁSÁROLNI.
90.
90.
delphijos
#87: “vagy egy az egyben megszüntetik a játékok forgalmazását, aztán húzhatod a szádat, hogy valamelyik régi nagy kedvencedet már sosem játszhatod többé”

Azért ez nem egészen így van, ha megvetted előtte digitálisan , bármikor letöltheted. Ha már nem árulják akkor is. Ha meg másra gondolsz, akkor meg ez fizikai dolgokra is igaz. Azokat se árulják örökké. Ezt azért nem lehet a kiadóknak felróni.
89.
89.
Őrnagy
#86: A Witcher azért nem teljesen jó példa, mert lengyel, és a lengyel dolgozók bére sokkal, akár 60%kal is kevesebb, mint valamelyik nyugat-európai vagy amerikai dolgozó bére. Sőt, németországi informatikus barátom 5x annyit keres itt No-ban, mint amennyit Mo-n kapott. Egyébként egyetértek, az innovatív ötletek szerintem is fontosabbak kellennének legyenek, mint a külső tulajdonságok. Mégis, a Witcher messze nem a legjobban fogyó játék. Azt meg, hogy mennyibe kerülhetett mondjuk a Horizon Zero Dawn, ha jól tudom, nem hozzák nyilvánosságra. Persze, biztos nyereséges, gondoljuk mi, de azért már nem 1 játékfejlesztő cég ment tönkre, miközben "sikeres" játékokat fejlesztettek.
88.
88.
#79: Igen, de ezeket egyszer eladták már fizikailag minden tulajdonjoggal együtt. Míg egy játéknál nem lesz a szoftver a tulajdonod, csak a használati jogát kapod meg. Tehát autónál az egész a tulajdonod, ha van jogod használni (pl van jogsid), ha nincs, míg a szoftver mindig a kiadó tulajdona marad.

Ez nem mindegy.
87.
87.
Heldengeist
#85: Garantálom, hogy a lemezes játékok megszűnésével a digitálisok ára egy centtel sem csökkenne. A piac megszokta ezeket az árakat, úgyhogy ezen nem fognak a játékosoknak kedvező irányba változtatni.

Ami a lemezes játékokat illeti, azoknak van egy gyűjtői értéke is, és minél régebbi játékról van szó, annál nagyobb. És még csak nem is feltétlen a CE-kre kell itt gondolni. A régi "mezei" nagy karton dobozos első kiadások ára idővel az új ár sokszorosára tud emelkedni. Ha szeretnél egy ilyen Fallout 1-et, összeteheted a kezed, ha 200-250 dollár alatt találsz.

Meg aztán ott van a játékokra lejáró licencjogok kérdése. Frissítéssel zenéket tüntetnek el vagy egy az egyben megszüntetik a játékok forgalmazását, aztán húzhatod a szádat, hogy valamelyik régi nagy kedvencedet már sosem játszhatod többé.
86.
86.
Heldengeist
#77: Régebben én is ezt gondoltam, de igazából nagyon nincs így. A játékokat a verseny szféra csinálja, nem az állami. Ha nem lenne vastagon nyereséges, már kihalt volna a AAA játékpiac vagy masszívan megnyirbálnák a játékok költségvetését, nem pedig folyamatosan növelnék az egekbe. A nagy kiadók már jó pár éve nem vállalnak kockázatot, nem hagynak jóvá csak olyan játékokat, ahol garantált a profit. Legtöbbször, ha egy játék megbukik a piacon, az is csak annyit jelent, hogy nem kaszáltak akkorát, amekkorával terveztek, de még így is bőven pozitívban voltak.

Itt a játékárakkal, mikrotranzakciókkal, stb., szimplán csak az a helyzet, hogy a kiadóknak az isten pénze nem elég. Amikor a CoD: Advanced Warfare-nél verték a vészharangot, hogy már a harmadik rész, ami rosszabbul teljesít a piacon az elődjénél, még mindig 20 millió fölötti példányszámot adtak el belőle. Márpedig a CoD széria pontosan az a játék, aminek a bevételeit a legerőszakosabban növelik és aminek a tiszta fejlesztési költségei valószínűleg a legalacsonyabbak.

Ha valamit tenniük kell a kiadóknak, akkor nem az árakat magasan tartani vagy emelni, hanem a költségeiket csökkenteni. A Witcher 3 fejlesztése kevesebbe került, mint a Battlefield 4, Watch_Dogs, Max Payne 3 vagy Crysis 3, pedig tartalom szintjén ezek a fasorban sincsenek hozzá képest és egytől kifejezetten iteratív címek voltak olyan játékmotorokkal, amikkel a csapatoknak legalább fél évtizedes tapasztalatai voltak. És akkor még a fejlesztési költségeket két-háromszorosan meghaladó marketingköltségekről szó sem volt.
85.
85.
Yanez
Delphijos, Ultimate:

Én is azért vagyok, hogy megszűnjön a használtpiac, mivel jómagam már évek óta nem élek vele. Én csupán logikai érdekességből akartam megtudakolni, hogy a használt videójáték kereskedés valóban többet árt-e, mint a warez. Erre eddig sem kaptam konkrét választ, mert bár mondjátok, hogy egy teljes áron vásárolt játék akár több emberen keresztül is végigmegy utána használtan, és hogy aki warezol, amúgy sem venne játékot, de azért valljuk be, hogy ezek nem adatok, hanem feltevések. Ezzel nem lehet bizonyítani melyik árt többet a gamingnek.

A legjobb az lenne, ha mindkettő megszűnne, akárcsak a lemezes játékok, de leginkább csak akkor, ha ez a digitális kópiák árcsökkenéséhez vezetne. Máskülönben ezzel a megoldással a kiadókon kivül senki sem járna jobban. Ugye?
84.
84.
delphijos
#79: De egy fizikai terméket ne hasonlítsunk a szoftverhez. Két babakocsit ugyanúgy elő kell állítania a gyártónak.....
83.
83.
delphijos
#77: Simán benne van a pakliban hogy egy fizikai kópiánál a 60-ból a fele elmegy a gyártásra, közvetítőláncra, raktározásra, stb... De azt - amigy vannak fizikai kópiák - meg nem tehetik meg hogy fele áron adják digitálisan. Ha tényleg megszűnik a fizikai eladás, meglátjuk hogy lesz-e árcsökkenés....
80.
80.
Őrnagy
#79: Jaj, a babakocsit kétszer írtam. A feleségem babát vár, gondolom így érthető :D
78.
78.
delphijos
#75: Én úgy gondolom hogy többségében a warez az az a réteg aki AMÚGY SEM FIZETNE a játékokért. ( Jó, persze, itt is van azért valamennyi "tévedés" , de arányaiban ezek a többség ) A használt piac "szereplői" viszont mutatnak fizetési hajlandóságot, ergó fizetőképes kereslet, max. az árat sokallják, stb... Vagyis ha egy kópia több emberen megy keresztül, ami igazából csak 1 tényleges eladás a részükről. Ez inkább tényleges bevételkiesés, mert itt valódi potenciális vásárlókat veszítenek. Az hogy "ha van használt piac, többen vesznek teljesárú játékokat, hisz tudják, hogy becserélhetik és alig buknak rajta. Így mindenki jól jár. Különben a játékosok többsége az akciókra várna" meg nem igaz, mert ha egy játékot 4-5 ember ad-vesz a használtpiacon, annál még akkor is jobban jár a kiadó ha ezek mind akciósan veszik, de mindannyian TŐLE. Olyanok akiknek azonnal kell minden, akár teljes áron mindíg lesznek. De ha Te tőlük veszed meg 5e-ért akciósan, még mindíg jobb nekik mintha egy olyan példányt vennél meg amit "már egyszer ők eladtak". Az MS nem véletlenül akarta ezt , de vagy még korai volt, vagy rosszul vezették fel, és akkor nem jött be. De csak idő kérdése hogy ez jöjjön. Vagy a GamePass szerű játék "bérlés". Sokszor olvastam hogy valaki azt mondta hogy azért szereti a fizikai kópiát , mert akkor az "ővé lesz a program". A fizikai lemez valóban , de magánál a szoftvernél jogilag ilyenkor is csak használati jogot ( licenszet) vesz. Magát a szoftvert akkor sem birtokoljuk.
77.
77.
Őrnagy
#73: Hát figyelj, egyfolytában azt harsogják a játékfejlesztők, hogy egy AAA játék fejlesztése nem tud nyereséges lenni 60 euróért. Lehet, hogy a legnagyobb számban eladott játékok kivételek, pl: GTA 5, Battlefield, Call of Duty, stb, de az Uncharted, God of War semmi, vagy csak nagyon kevés nyereséget termelnek, azt is hosszú távon. Tehát ezek csak arra jók, hogy el lehessen velük adni a konzolt.
Ezek szerint a játékokat lehetetlen olcsóbban adni, digitális formában, vagy lemezesen, mindegy.
75.
75.
Yanez
#71: Szerintem, ha van használt piac, többen vesznek teljesárú játékokat, hisz tudják, hogy becserélhetik és alig buknak rajta. Így mindenki jól jár. Különben a játékosok többsége az akciókra várna. Warez esetében viszont letöltik és abból a kiadó egy fityinget sem lát. Avagy akkor te most pontosan mire gondoltál, hogy több kárt okoz, mint a warez?
74.
74.
GAMEROD
#71: A kiadókat olyannyira nem hatja meg a használt játék piac, hogy régebben tiltani is akarták. Magyarán minden, csak ez nem lesz kizáró ok hogy meggondolják magukat.
73.
73.
Heldengeist
#71: Talán eleve többen vennének digitálisat, ha az mondjuk csak 30$ lenne a lemezes 60-nal szemben, elvégre ott nincs gyártás, nincs (olyan értelemben) raktározás és szállítás, ha jól fogy nem kell (esetleg előnytelenebb feltételekkel) utánrendelni és váratni a fogyasztót, ha rosszul fogy, nem kell semmit kezdeni a raktáron ragadt készletekkel. A digitális terjesztés sokkal olcsóbb a szolgáltatóknak, a játékosok ebből mégsem érzékelnek sokat. Gyakoribbak az akciók és az ingyen osztogatások (promóciós céllal!!!), de az sokkal inkább a rendszer rugalmasságának köszönhető, mintsem a Sony és MS jó szívének.
72.
72.
frankdelgado
#71: Kàrt ugyan nem okoz, csak vagyoni hàtrànyt, azaz elmaradt bevételt, de nagy igazsàg ez. ezért engem màr többször is leugattak...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...