Brit toplista: kiváló rajttal nyitott a Days Gone

  • Írta: Shifty
  • 2019. április 29.
  • Toplista
Múlt héten véget ért az április havi pangás és két nagyágyút is piacra eresztettek a kiadók. Végül a Days Gone jött ki győztesként, miután a szigetország legjobb idei nyitányát produkálta.

Ugyan a kritikai fogadtatása felemásra sikeredett Deacon St. John posztapokaliptikus kalandjának, a játékosok mit sem törődve a pontszámokkal, bizalmat szavaztak a Days Gone-nak, ami az Egyesült Királyság legjobb idei rajtjával simán az élen kezdett, ezzel maga mögé utasítva Raident és csapatát. És ez az eredmény még akkor is figyelemre méltó, hogy a tavaly ilyenkor megjelent God of War dobozos kiadásának eladásaitól 27 százalékkal elmaradt a Sony Bend Studios nyitott világú kalandja.

A második helyen végzett Mortal Kombat 11 43,6 százalékkal teljesített rosszabbul, mint a 2015-ben megjelent Mortal Kombat X, igaz, ebben még nincsenek benne az elmúlt években az eladási eredményekben markánsabban szereplő digitális értékesítések. Aggódnia azért nem kell a NetherRealmnek, mert a két évvel ezelőtti Injustice 2 eredményeit viszont felülmúlta az új Mortal Kombat, amit egyébként a játékosok 71 százaléka PlayStation 4-re vásárolt meg.

A múlt héten még éllovas World War Z nagyot zuhant, 70 százalékos esésével már csak a kilencedik helyre volt jó. A Red Dead Redemption 2 tudott még erősíteni, így 4 százalékos növekedésének köszönhetően már a negyedik helyen áll. A Forza Horizon 4 is visszatért, a tizenhatodik helyről egészen a nyolcadik pozícióig, de a Metro Exodus is újra a legjobbak között van, jelenleg a 14. helyen találjuk, a közel 130 százalékos ugrásának köszönhetően.

1. Days Gone
2. Mortal Kombat 11
3. FIFA 19
4. Red Dead Redemption 2
5. Tom Clancy's The Division 2
6. Mario Kart 8 Deluxe
7. Sekiro: Shadows Die Twice
8. Forza Horizon 4
9. New Super Mario Bros. U Deluxe
10. World War Z

31.
Oldman
https://hu.ign.com/days-gone/48597/feature/13-dolog-amit-a-days-gone-nem-arul-el-neked
30.
Oldman
Csak most nèztem figyelmesebben ki ìrta..te. :/
A lènyegen persze nem vàltoztat.
29.
Oldman
SLi!
Mindenki èrti, hogy csak poènbòl, sarkìtott pèldakènt emlìtette meg a magyar lobogòt azzal kapcsolatban amivel ( le sem ìrom )
de tudni kell, hogy hol a hatàr. Viccből sem illik ilyennel pèldàlòzni. Persze lehet maradi vagyok.
28.
SLi
#27: Játszod a hülyét?
27.
Nyarlako
#25: Azért azzal hogy a nemzeti zászló seggtorlesre jo kiállítottad magadról a szegénységi bizonyítványt.
26.
Kawada
#24, #25

Egyetértek, hogy a fő baj az, ha túl van tolva. De van különbség a politikai korrektség és aközött, hogy szándékosan sértem, provokálom a másik felet. Pláne vallásában, identitásában, akár szexuális hovatartozásában. Sajnos a politikai korrektség egyáltalán nem azt jelenti ma, amit. Talán ebben egyet is tudunk érteni. Kicsit olyan mint hazánkban a "liberális" szó. Vagy a "közpénz". Elvesztette jellegét.( :P ). A pc az esetek túlnyomó többségében menekülést jelent. Konfliktus kerülést. Problémákkal való szembenézés helyett, elmenekülünk azok elől, mert mi lesz ha a másik valaki lekommunistáz, libsiz, buzizik vagy antiszemitázik.

Az, hogy normális hangnemben, egymás véleményét tiszteletben tartva beszélünk bármiről, az szerintem nem a politikai korrektség része, hanem a normális emberi mivoltunk kéne legyen. Ahogy a szólásszabadság sem vonatkozhat uszításra, gyűlöletkeltésre.
25.
SLi
#23: persze addig nagy pc ellenes az ilyen hőbörgő amíg valaki nem a neki fontos dolgokat kezdi "szidni", mondjuk valaki azt mondaná hogy a magyar zászló maximum seggtörlésre alkalmas, a seregben nem hősök hanem gyilkosok szolgálnak, a himnusz egy ócska giccses gagyi, szűz mária egy ribanc volt, trianon igazságos volt, a papok pedofilok stb, rögtön vörös fejjel kezdenek őrjöngeni a PC nagy ellenségei.
24.
madSci
#23: Szerintem nem a pc-vel van baj, sőt, szerintem fontos, hogy észrevegyék magukat idővel sokan, hogy egy csomó berögzült dolog nem korrekt.
Itt a túltolt, szélsőséges pc-vel van a gond, de az meg valójában már nem pc.
Szerintem érdemes helyén kezelni a fogalmakat és jelentésüket.
23.
Kawada
#21: Már hogy a p*cs*ba ne lett volna, ilyen szempontból még pc-bb volt. Sokkal nagyobb közönsége van, és sokkal több forrásból találkozni ma már a PC kritikájával, mint 5-10 éve, szerintem mainstreamebb lett ha más nem, legalább a pc kritikája. Legalábbis szerintem. Bár én mindig hánytam a pc-től, úgyhogy nehezen ítélem meg.
22.
Kawada
#20: Ez csak arra volt érv, hogy olcsó húzás-e megölni egy lányt vagy sem. :) Ennyi erővel a Days Gone-ra is lehetne mondani, hogy olcsó húzás a gyerekzombik berakása... Szerintem az se olcsó, hanem pont, hogy egy elég bátor húzás. És nagyon helyes, hogy megteszik.
21.
DeKor
#20: Arról nem is szólva, hogy 2013-ban még nem messze nem volt ennyire kifordult PC világunk, mint most.
20.
madSci
#18: Ez a nem illik a mai pc világban azért nem jó érv, mert a DG sokkal több nyugtalanító dolgot tesz - okkal, lásd csak a kisgyerek freakereket. Ráadásul Deaconnal nem 20 évvel, hanem csak két évvel később járunk a sztoriban, és így jobban érezhető a kiüresedett, a múltat elengedni képtelen, tehetetlenségét dühvé és agresszióvá formáló jellemtorzulás. Persze, ez később változik, mert teljesen más lesz a karakter és a sztori kifutása.
A lényeg, a sztori, a jelenetek k-jól meg vannak írva, open-world játékokban nagyon ritkán látni ilyet.
19.
DeKor
#18: Pontosan ezt írtam én is, köszönöm, hogy megerősítettél. Az élmény kell, hogy döntsön. Az, hogy mit éreztem a The Last of Us végigjátszásakor, és az, hogy mit érzek majd a Days Gone végigjátszásakor. Örülök, hogy azonosan látjuk.
18.
Kawada
#17: Nyilván ez szubjektív, az enyém is az lesz, ráadásul anélkül, hogy Days Gone-oztam volna.

Ja, k* könnyű és olcsó húzás, épp csak rohadtul nem illik a mai pc világban. Anélkül is baszott erősen indult és nagyon jól megalapozta a hangulatot, mellesleg az, hogy Joel elveszti a lányát az elején, nagyon fontos tényező Ellie-vel való kapcsolata és karakterfejlődése szempontjából. Ha nem lenne ennyire erre épített a karakter, lehet, hogy olcsó húzás lenne. Így szerintem egyáltalán nem.

Másik, hogy te mai szemmel veted össze a Days Gone-t a TLOU-val. Neked azzal az élménnyel kell összevesd, amit akkor okozott neked. Kicsit értelmetlen az összevetés, de nyilván megteheted...
17.
DeKor
Mondok valamit, amin majd jól meg lehet botránkozni, de inkább ne, ez csak egy magánvélemény. Én oda meg vissza vagyok a The last of Us-ért, de tényleg, több mint tízszer játszottam már végig, egyszerűen imádom.
És körülbelül 30 óra Days Gone után elkezdtem gondolkodni azon, hogy lehet, hogy mostantól nem a The Last of Us lesz a kedvenc játékom. Persze kicsit igazságtalan összehasonlítani a kettőt, lévén, hogy a TLOU már egy 6 éves csőjáték, a DG pedig egy vadiúj open world, szóval az, hogy a Days Gone grafikailag szebb, nem egy nagy érdem. De van még a grafikán kívül néhány dolog.
Az első az élethűség. Minden bajom volt például azzal, hogy Joel úgy tartja a molotov koktélt a kezében, hogy az folyamatosan ég, ráadásul úgy is teszi zsebre! Deacon ellenben az eldobás pillanatában gyújtja meg. Apróságok, de amikor egy csomó van belőlük, akár észrevétlenül is rengeteget hozzátesznek a játékélményhez.
Az eső, a havazás, és a környezeti hangok szintén a Days Gone felé billentik a mérleget.
A színészek mind a kettő játékban remekeltek, és az arcanimáció minőségén is többször megdöbbenek a Days Gone-ban, annyira kiváló. Viszont mindent összevetve úgy látom, hogy a The Last of Usban mégis természetesebbnek tűnnek a mimikák, és valahogy olyan egységesebb, filmszerűbb az élmény. A Days Gone-nak vannak jó pillanatai, de a The Last of Us végig kiváló.
A történet felütése a The Last of Us-ban volt érzelemdúsabb, de azért lássuk be, kislányhalállal mindig lehet érzelmeket kiváltani, kicsit azért olcsó húzás. Viszont Joel története végig hoz egy nagyon jó szintet, és ami ott viszi a pálmát, az a karakterek mélysége és szerethetősége.
Deacon, Piás és Sarah története nem kezdődik ilyen erősen, de nem is akar mindenárom lenyűgözni, ugyanakkor el kell ismerni, hogy nem is húzzák a játékos idejét 20 percig, 5 percben felvázolják a sztorit és kedvelhetővé teszik a karaktereket, aztán már át is adják az irányítást, ami azért nagyon szép teljesítmény.
Végül nálam a történet fog dönteni, de arról csak végigjátszás után tudok nyilatkozni. Vagyis nem is annyira a történet, mint inkább az, amit majd kivált belőlem. Ha kapok ugyanolyan katarzist, mint a The Last of US utolsó fél-egy órájában, akkor nehéz dolgom lesz.
(Hozzáteszem, PS4 Pron, full HD-ban játszva nálam eddig egyetlen reccenés és bug sem jelentkezett, szóval ha nálam is akadozna, akkor nyilván az én véleményem is más lenne.)
16.
VerIstvan
#3: A fejlesztok meg azert szeretik mert nem kell ai-t irni.
1. Nem vesz eszre.
-Hat mert egy hulye zombi.
2. Tudja hol bujkalok pedig nem is latott.
-Mert zombi "oszt" kiszagolt (ignoralni tudja a sajat rothado szagat)

Meg utkeresot.
3. Aaaa de hulye flekadt egy rozsdas mosogepen.
- Persze mert egy hulye zombi.

Es nem kell tul sokat tokolni a serules lefigyelessel sem.
- Nem halt meg pedig a hataba nyomtam egy asot es szettlottem a mellkasat.
- Persze mert zombi.

Ezeket azert vegyuk mar eszre.
14.
Crow77
#13: Plaints vs Anyós :)
13.
Oldman
Sandic! 12#
Nem jò ötlet, elàsod őket, oszt' kikelnek zombikènt.
Csöbörből vödörbe effektus... :)
No de ìgy lesznek igazàn szörnyűek! Remèlem adtunk tippeket a következő rèmisztőnek kèszülő jàtèk fejlesztőinek.
12.
Sandic1994
#11: Akkor el kell ásni. Máris hozzányúltál a kerthez.
11.
frankdelgado
#8: Vagy amikor az anyós baráti látogatást tesz és megjegyzi, h mindjárt május és a kertben nem történt még semmi...
10.
Kawada
#5: Na jó... ez vicces volt... :)
9.
frankdelgado
#7: Erre rákeresek basszus...
8.
Oldman
Egy hàzsàrtos, szigorù tekintetű, mindig mindent jobban tudò női tàrsnàl/ellenfèlnèl nincsen fèlelmetesebb.
Ők a zombiszerű szörnyek. :)
7.
Nyarlako
#5: Nem a H-Doomról beszéltem de most hogy felhoztad az egy jópofa mod.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...