Hatalmas bezárások a Microsoftnál, oda az Arkane Austin és a Tango Gameworks is
- Írta: szlav
- 2024. május 7.
Ha azt hittétek, hogy a közelmúlt leépítési hulláma már véget ért, akkor most kapaszkodjatok meg: a Microsoft négy olyan stúdiót is bezár, amelyek a ZeniMax, illetve a Bethesda Softworks címe alatt szállították a játékokat. Az IGN jelentése szerint Matt Booty egy belsős köremailben értesítette a vállalat dolgozóit a hatalmas léptékű átszervezésről - nevezzük így, hiszen a beszántott stúdiók alkalmazottainak egy része más csapatoknál folytathatja a munkát. A stúdiók főnöke a címek és erőforrások optimális átcsoportosításával indokolta a fejleményeket, melyek számos fejlesztő állásvesztésével és több csapat teljes bezárásával jár.
Na, de melyik stúdiókról van szó pontosan? A Redfall készítőiről, vagyis Arkane Austinról, a Hi-Fi Rush és a Ghostwire: Tokyo csapatáról, azaz a Tango Gameworksről, a Mighty DOOM-ot fejlesztő Alpha Dog Studiosról, illetve a Roundhouse Gamesről, akik az egykori Human Head Studios csapatából álltak össze 2019-ben, ám azóta nem szállítottak önálló játékot. Matt Booty leveléből megtudhattuk, hogy mi lesz a bezárásra kerülő csapatok dolgozóinak, illetve a hozzájuk köthető játékoknak a sorsa - ezeket máris összegezzük.
Az Arkane Austin munkatársainak egy része a Bethesda más csapatainál oszlik majd el, a texasi iroda pedig bezár. Ez a stúdió szállította a tavalyi év egyik legnagyobb blamáját, a Redfallt, és sajnos nincs sok jó hírünk. A játék ugyan játszható marad, a szerverei is online maradnak, a további fejlesztés azonban teljesen megszűnik. Ez azt is jelenti, hogy a Hero Pass előre megígért DLC karaktereit sem kapják meg azok, akik a bérletet már előre megvásárolták. Matt Booty megígérte, hogy ezeket a vásárlókat valamilyen formában kompenzálja majd a Microsoft, ám ennek részleteiről egyelőre nincs pontos információnk.
A Tango Gameworks legutóbbi címe, a Hi-Fi Rush kiváló játék volt, de a stúdió korrekt címeket dobott össze a Ghostwire: Tokyo vagy az Evil Within képében is, a bezárást azonban ezzel ők sem úszták meg (Shinji Mikami érezhetett valamit a levegőben). Nem tudni, hogy a stúdió dolgozói miféle lehetőségeket kaptak, az IGN cikkéből egyelőre csupán azt tudtuk meg, hogy a Hi-Fi Rush továbbra is játszható marad az összes platformján.
Az Alpha Dog Studios mobiljátékokkal foglalkozott, a kifejezetten jópofa Mighty DOOM-ot köszönhettük nekik. Ők voltak azon csapatok egyike, akik a Microsoft terjeszkedését jelölték a mobiljátékos piacon, de most ők is megkapták a kaszát. A dolgozók sorsa tisztázatlan, a Mighty DOOM pedig csupán augusztus 7-ig marad játszható. A játékon belüli vásárlási opciókat már most beszüntették.
A Roundhouse Games a múltban leginkább támogató stúdióként funkcionált, és talán ők ússzák meg a legjobban a nagy átszervezést. A stúdió csapata a The Elder Scrolls Online fejlesztőihez, a ZeniMax Online Studioshoz igazolhat át.
"Friss példa a Fable lesz ami a FORZA csapat készít"
Az új woke Fable játékot a Forza csapat akarta kifejezetten elkészíteni, ők kérték direkt, mert sok volt már a Forza nekik...
A Black Box pedig, aki az említett NFS címeket tolta azért nem létezik már, mert minden évben egymás után egy évük volt egy új NFS-t készíteni és állandó volt a crunch, mást meg nem csinálhattak.
Szóval érted... Más részről meg itt látszik, hogy a Micro jobban bánik a Turn 10-el, mint az EA a Black Box-szal.
Pont ezért van az hogy hiába akarunk xy játéknak remake-eket vagy folytatást amikor nincs kitől várni.Aki csinálták ezer éve máshol vannak. És a "noname" fejlesztőtől aki sose azzal a ipvel foglalkozott biztos isten hogy nem lesz ugyanaz amit szeretnénk..
Ott van pl a NFS széria mindig szóba kerül a msot wanted meg az underground.. nincs kitől megkapjuk akik vannak látjuk milyen hulladék nfsekre képesek csak..
Friss példa a Fable lesz ami a FORZA csapat készít.. biztos nagyon jó lesz :) Kb szarabb lesz mint a Redfall fogadtatásban azt biztosra veszem
Illetve művészi/emberi szempontból persze azok számára is nagyon kellemetlen az egész, akiknek így a kukában landol az adott projektbe ölt eddigi munkájuk, de az meg őrült naivitás, ha azt gondoljuk, hogy az ilyen méretű kiadók mérlegre teszik a művészek önmegvalósítását és az éves pénzügyi eredményeket, és a mérleg bármikor is az előbbi oldalára fog billenni..
De azt meg végképp nem vágom, hogy kinek meg minek kéne minden egyes játékból 3865 rész egymás után?
Bezárták ezeket kész vége. Azt hogy hova teszik az embereket akik kellene még és mit csináltatnak majd velük már a kutyát nem érdekli, itt azon megy a sirám hogy sokaknak tetsző címek mentek kb örökre a kukába..
De nem védem őket, csak mondom.
De azt hiszem itt az ideje minden CEO megszólalását újbeszél szótárral elemezni.
A mai cégeknek nem jó game kell hanem fejőstehén. Egy Dishonored neked soha nem lesz az. Ezek a címek független indie fejlesztők égisze alatt lennének világsikerek.De ott is csak azért ,mivel ezeknek a cégeknek elég max 1 milliós eladás. Mert ez náluk olyan mint a ms eladna a redfallból 30 milliót...
De a nagy cégeknél mint láthatód a jó címek kuka..Evil Within is egy kurva jó széria. Sok ember várt is egy harmadik részt ,sose lesz már. HiFi Rush kb 2023 meglepetés címe volt, kevés a sikerhez, kuka.. Ez ennyi.
Majd jön a Diabló 5 ahol majd a menüért is fizetni kell az jó lesz az hozza a zsetont :)
Az ilyen univerzális, kinyilatkoztatott hülyeségektől falnak megy az ember.
Wtf hírek.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.