Fallen Order - szóba sem jött a Frostbite Engine

  • Írta: szlav
  • 2019. június 25.
  • Hír
Megszokhattuk már, hogy az EA-játékok többsége a kissé megosztó Frostbite Engine fejlesztői környezetében készül. Az Unreal Engine 4-en futó Star Wars Jedi: Fallen Order esetében azonban nem is gondoltak erre az opcióra.

Legyen szó FPS-ekről, sportjátékokról, szerepjátékokról, akár autóversenyzős címekről, megszokhattuk már, hogy az Electronic Arts szárnyai alatt készülő játékok legtöbb esetben a vállalat saját Frostbite motorját használják. Ebből a szempontból viszont fekete bárány lesz a Respawn Entertainment következő fejlesztése, hiszen a 2017-ben felvásárolt stúdió az Unreal Engine 4-et használva készíti a Star Wars Jedi: Fallen Ordert. Érdemes megemlíteni, hogy ez lesz a csapat első unreales játéka, hiszen a korábbi fejlesztéseik a Source Engine segítségével készültek.

Ha a választás okait keressük, akkor a korábban említett dátum már gyanús lehet, s ezt erősíti meg a Game informer interjúja is - egyszerűen arról van szó, hogy a fejlesztés kezdetekor a csapat még külső stúdióként funkcionált, így nem volt hozzáférésük sem az Frostbite-hoz. A játék tervezője, Stig Asmussen persze több részletet is elárult:

"Amikor elkezdtük összeszedni a ma létező csapatot, még a Star Wars előtt, tudtuk, hogy még több embert kell alkalmaznunk, gyakorlatilag az alapoktól kellett építkeznünk. Jobban megismerkedtem az Unreallel, és ugyan volt még pár másik opciónk is, nem szabad elfelejteni, hogy ezen a ponton nem tartoztunk még az EA-hez, tehát a Frostbite szóba sem jött. Elkezdtem tehát kísérletezni az Unrealben és rájöttem, hogy egy ember is elég komoly dolgokat tud összerakni vele - képzeljük csak el tehát, hogy mire képes egy egész csapat!"

Úgy tűnik tehát, hogy Asmussen meg van elégedve a döntéssel, s ezzel így van Vince Zampella, a Respawn CEO-ja is. A fent látható videóban ő is elárulja azt, hogy a fejlesztés megkezdésekor szóba sem jött a ma már számukra is elérhető Frostbite, de hozzátette azt is, hogy a csapat így is azt az engine-t választaná, amivel a legjobban ki tudják szolgálni a játékot. Szerencsére az EA oldaláról semmiféle nyomás nem érte őket ezen a téren.

November 15-én pedig mi is meglátjuk majd, hogy milyen lett az Unreal Engine 4-en fejlesztett Star Wars Jedi: Fallen Order, hiszen ekkor jelenik meg a játék PC-re, PS4-re és Xbox One-ra.

6.
user101
#5: Szemléltetem: Hiába van rád rögzítve a pecsed, ha a nejed rendelkezik vele... :)

( Persze ez a sudár szöszkét akit meg akarsz szúrni, nem biztos, hogy zavarja, de attól még lesz otthon "fussatok bolondok"... :)
4.
Nyarlako
#3: A Dice pedig az EA tulajdonában van.
3.
Obi Wan Kenobi
Ha jól tudom a Frostbite nem az EA-é hanem a Dice-é de javítsatok ki ha tévedek.
2.
strike19
Egyébként régen is volt ilyen hogy nem arra a stílusra írt motort használtak.
Pl. Star Wars Jedi Knight.
Az összes Id Tech Quake 3 engine-ra épült,
A játék a platformeres résznél ,értsd ahol ugrálni kell. Sokszor lecsúsztak és meghalltak a játékosok.
1.
McDuff
Szerencse, mert minden azzal készült játéknak ugyanazok a pozitívumai (jól néz ki, nagyon is), de ugyanazok a hibái is: sokat tölt, nagy területekre való, nem kis cső játékokra, ugyanolyan bugok is fordulnak elő benne, m1 mi a játék.
Megnézzük ezzel mire jutnak, az összkép szép, de azokon a wookie modelleken van még munka bőven!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...