Gondos kézzel készülnek a Cyberpunk missziói

  • Írta: szlav
  • 2019. szeptember 16.
  • Hír
Nem kell tartanunk attól, hogy a CD Projekt RED a minőség helyett a mennyiség mellett döntene, ha a Cyberpunk 2077 küldetéseiről van szó. Procedurálisan generált tennivalók helyett minden küldetést kézzel komponálnak meg.

A procedurálisan generált tartalmak kétélű karddá váltak. Rendkívül hasznosak tudnak lenni például a randomizált pályaszakaszok akkor, ha egy játék újrajátszhatósági faktorát szeretnénk az egekbe emelni, tegyük fel egy roguelike esetében. Másrészről viszont gépiessé válhat a játék - elveszhet az a varázs, az a gondosan megkomponált ritmus, amit csak egy fejlesztő óvatos munkája adhat meg.

A véletlenszerűen generált küldetések egyre nagyobb teret nyertek a nyílt világú játékokban is, de a CD Projekt RED csapata mégis a hagyományos questdizájn mellett tette le a voksát. A játék küldetéseiért felelős Philip Weber nemrégiben elárulta, hogy minden egyes tennivaló mögött egy fejlesztő gondos munkája áll majd. "Számunkra a minőség mindig fontosabb a mennyiségnél. Ezt a minőséget pedig nem érhetnénk el olyan modulokkal, melyeket összeállítva ilyen véletlenszerű küldetéseket kapnánk. Nem csupán az a célunk, hogy tennivalókkal lássuk el a játékosokat - olyat szeretnénk nyújtani nekik, amivel megéri foglalkozni."

Ez persze nem azt jelenti, hogy üres lesz Night City, hiszen egy nyílt világú RPG-hez illően így is rengeted feladat vár majd ránk. Ezek hosszúsága változik majd, csakúgy mint a felépítésük. Weber a Street Stories kategóriájáról mesélt részletesebben - ezeket talán a The Witcher III szörnyvadászós mellékküldetéseihez hasonlíthatnánk.

"Olyan melók ezek, melyeket V a fixerektől kap, mint például Dexter DeShawn" - részletezte Weber. "Ezeket teljesítve V tiszteletet nyer az utcán és az egész városban. -- Változatos missziók, amiket természetesen sokféle kreatív módon megoldhatunk a játékstílusunktól függően. -- A Street Stories eseményeiért egyébként az Open World Teamünk felel, úgyhogy küldetésdizájnerként én is alig várom, hogy játszhassam őket, hiszen nem ismerem olyan jól őket, mint a játék többi misszióját."

17.
CitromH
Hát a generált küldetések az újrajátszást manapság egyátalán nem befolyásolják. Szerintem.
Addig el sem jutok általában, mert a játékok felénél beleunok mostanában mindenbe.

Witcher 3 missionjai meg hiába voltak lineárisak, a választási kényszer és a kiváló produceri munka miatt bizony az újrajátszás itt kipipálva. Akkor most melyik is a jobb?

Egy jó könyvet is el tud az ember akár többször is olvasni, hiába ismeri már a történetet.
16.
gegory
#15: Javítás: Én a Witcher 3 Hearts of stone kijátszása óta én előrendelő vagyok a Cyberpunk-nak.
15.
gegory
Én a Witcher 3 Hearts of stone előrendelő vagyok mert amit ott letettek az asztalra valami zseniális. Rég nem szórakoztam ilyen jól. Egyik hülledezésből a másikba estem pedig nem ma kezdtem RPG-vel játszani...és szerintem ők se mert valamit nagyon tudnak :D
14.
PiszkosFred
#4: Pontosítanék: azok az egybites "radiant" küldetések csak az adott frakció/guild/stb. fő sztorijának teljesítése után, esetleg reputáció húzó jelleggel jöttek be a képbe, miután teljesítettél több száz másik, manuálisan scriptelt főbb eseményt. Kvázi ez tette lehetővé, hogy a világban maradhass, mert nem fogyott el a teendő. Még akkor is, ha a feladatok tényleg faék egyszerűségű "öld meg/hozd el" jellegű szarok voltak, de sok embert ott tartott az adott világban.
13.
kastorhun
Ennek örülök, a Witcher 3-ban maguk a mellék küldetések elképesztő szinten voltak, remélhetőleg ez most sem lesz másképp.
12.
Neotechtr
#7: Hopp tényleg. Áprilist akartam írni, csak kb satu részeg lehettem. :)
11.
AfterLife
#10: Itt egy rövidített hír erről: https://www.google.com/amp/s/gamerant.com/all-cyberpunk-2077-quest-types/amp/

De az itteni cikkben be van linkelve az eredeti, nagyon hosszú interjú, amiben bővebben foglalkoznak vele.
10.
godach
#7: Belsős infó, vagy csak te így gondolod?
9.
Ultimate
"Procedurálisan generált tennivalók helyett minden küldetést kézzel komponálnak meg."
El is várjuk.:)
A random generált megoldások egytől egyig a játékok pöcegödrei. Ha küldetésekről van szó,egysíkű monoton ismétlődés. Ha térképről,tájról akkor pedig minden artot és egyediséget nélkülöző műszarok.... Ez volt a No Mand Sky halála is többek között ami bár mostanra összeszedte magát úgy ahogy,de sosem lesz olyan mint amilyennek promózták, pont a random procedurált megoldások miatt...
8.
KENKILL
Ha annyi forintom lenne ahányszor elmondják, hogy a játékban úgy oldhatod meg a dolgokat ahogy akarod...
7.
AfterLife
#5: 2020. április 16-án jelenik meg a CP2077, nem pedig augusztusban... és ez a küldetéscsinálás is már nagyrészt múltidő. Pláne, mivel lassan elérnek a béta-fázishoz.

A hírhez még annyit tennék hozzá kiegészítésképp, hogy a küldetések ugyanolyan módon épülnek majd fel, mint ahogy azt a Witcher 3-ban láthattuk. Lesz a fősodor, ami mind hosszúságban és kidolgozottságban is igen magas szinten fog állni, majd ezek mellé párosulnak be a mellékküldetések, melyek közül lesznek olyanok, amik bizonyos tekintetben köröket vernek majd a fősztori küldetéseire és összességében ezen mellékszálak lesznek hivatottak áthatóbban bemutatni a világot, karaktereket, frakciókat, technológiákat, stb. Valamint lesznek még az ún. 'pár perces' küldetések / aktivitások is, amik szintén a Witcher 3 sémájára épülnek.
6.
vincentvega
2077 augusztusára gondoltál?
5.
Neotechtr
Érdekes, mi, hogy Augusztusban itt a játék és még csak most csinálják a játékot.
4.
Nyarlako
#3: Skyrim, Fallout 4 pl végtelen random generált questekkel.
3.
Anti4730
amugy melyik jatekokban van pl ez a random generalt dolog?
2.
Nyarlako
A random generált szarság az játékkészítés rákfenéje, teljes kreatív deficit és ujrajatszhatosag helyett egyszer sem élvezetes két működő agysejtnél többel.
1.
Darksiders84
Jaj de jól hangzik reméljük olyan is lesz!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...