Half-Life: Alyx - komoly lesz a gépigénye

  • Írta: Shifty
  • 2019. november 22.
  • Gépigény
Közel 12 éve már, hogy utoljára örülhettünk egy Half-Life-játéknak. A tegnap bemutatott Half-Life: Alyx sajnos csak VR-szemüvegekkel lesz játszható, ráadásul a gépigénye is erősnek ígérkezik.

VR-mércével is komoly erőforrást igényel majd a játék

Tegnap hivatalosan is bemutatkozott a legújabb Half-Life-játék, ami azonban valószínűleg nem sok rajongó számára nyújtott megnyugvást. A jövő márciusban bemutatkozó Half-Life: Alyx ugyanis egy VR-exkluzív játék lesz, amit alapvetően a Valve Index képességeire hegyeztek ki, de ettől még játszható lesz az Oculus szemüvegeivel, a HTC Vive-val és a Windows Mixed Reality-eszközökkel is.

Az első előzetes alapján már nyugtázhattuk, hogy piszkosul jól néz ki a játék, ennek azonban ára is lesz. A most megjelent gépigény ugyanis jóval magasabb elvárásokat támaszt a VR-tulajdonosok elé, a Valve szerint sokkal komolyabb erőforrásra lesz szükségünk a játék futtatásához, mint ami egyébként a VR minimum, beugró rendszerkövetelménye.

Ez azt jelenti, hogy a Half-Life: Alyx minimum rendszerigénye a következő:

  • Processzor: Intel Core i5-7500 / AMD Ryzen 5 1600
  • Memória: 12 GB RAM
  • VGA: NVIDIA GTX 1060 / AMD RX 580 - 6 GB VRAM


Ezzel szemben a Valve Index önmagában megelégszik bármilyen kétmagos processzorral, 8 GB memóriával és egy NVIDIA GTX 970 vagy AMD RX 480 videokártyával.

Tervben volt, hogy készül egy VR-os Portal-játék is

Geoff Keighley nemrég leült a Valve fejlesztőivel - ennek a beszélgetésnek a leirata leplezte le az új Half-Life-játékot -, ahol David Speyrer elárulta, a kezdetek kezdetén több franchise-zal is kísérleteztek. A VR-élmény nyújtotta korlátok miatt a multiplayer-orientált játékok egyből kiestek, így maradt a Portal és a Half-Life. Kezdetben a Portal tűnt a befutónak, de aztán alaposan megvizsgálták a Half-Life-ot, illetve annak alapjait, és arra jutottak, hogy rengeteg olyan játékmechanikai elem van a Half-Life-ban, ami szuperül működik a VR-os világban is. Éppen ezért lett végül az Alyx egy főleg felfedezésre, fejtörőkre, a környezettel történő interakcióra és harcra kihegyezett játék.

Azért VR-exkluzív, mert...

Szintén a fenti videóinterjúból derül ki, hogy amikor a csapat megvizsgálta annak a lehetőségét, hogy új Half-Life-játékot készítsen, és ahogy haladtak a kutatómunkával, úgy lett világos számukra, hogy a VR a legjobb eszköz arra, hogy a lehető legteljesebbé tegyék a játékélményt. A Half-Life: Alyxban ugyanis rengeteg mindennel fogunk interakcióba lépni, ennek az élménynek a közvetítése pedig nem oldható meg egérrel és billentyűzettel.

6.
Ultimate
Ebben mi a komoly??? VR cucc. Ahhoz kell a kakaó. Egy 1060 még kevés is....
5.
Kawada
#4: Ezt én se értettem... A vr ilyen... A szemwnkénti 1080p előállítása egy normál 4k-s felbontás körül felel meg teljesítmény igény szempontjából. Ez kb. az a spec, ami a RDR2-nél is meg volt adva, akkor mindenki örjöngött örömében, hogy mennyireszétvanoptimalizálvaattyaisten... Egy vr cím esetében pedig sok. :)
4.
csongor1996
#1: Mitől futna jobban az Indexen?

Amúgy mi ez a szöveg, hogy "VR-mércével is komoly erőforrást igényel majd a játék"? 970 volt a minimum eddig is, ahhoz képest az 1060 nem sokkal erősebb.
3.
ssemtexx
Totál felesleges HYPE a semmi körül...
2.
Kawada
Remek, hogy már 2 helyen lehet követni a hisztit majd...
1.
Mertinaik
Nagy lesz a min kiveve ha megveszed a szaros szemuvegunket mert akkor egy piritón is el fog futni.....Ez kabe egy ugyanolyan mint exluzivitasos szar mint a konzoloknal.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...