Ilyen lesz a Ghost of Tsushima moralitásrendszere

  • Írta: szlav
  • 2020. május 20.
  • Hír
Szamuráj vagy szellem? Kétféleképp közelíthetjük meg a csatákat a Ghost of Tsushimában, s habár a választásunk a történetre is kihat majd, a Sucker Punch mégsem skatulyáz be minket egy szigorú rendszer keretei közé.

A Ghost of Tsushima legutóbbi bemutatója során alaposan szemügyre vehettük Jin Sakai kettős harcstílusát. Szamurájfilmekbe illő párbajhősként vagy trükkös árnyharcosként is elbánhatunk a mongolokkal, a kettő közti döntés pedig nem csupán az ütközetek mozzanatait befolyásolja majd. A történetre is hatással lehetnek az akcióink, hiszen a tisztességes harc és a becsület hívei nem nézik majd jó szemmel az árnyak közt lopakodó, becstelen orgyilkos tetteit.

Ez azonban nem azt jelenti, hogy a játék során definitív döntést kéne hoznunk a két harcstílus között. Az IGN-nek adott interjúban a Ghost of Tsushima kreatív direktora, Jason Connell elárulta, hogy a fejlesztőcsapat eleinte gondolkodott egy olyan hagyományos karmaméter használatán, mint amilyet az inFamous: Second Sonban is láthattunk, ezt azonban hamar elvetették.

A csapatnak fontos volt, hogy egy igazán emberi történetet meséljenek el egy olyan szamurájról, aki valódi lelki átalakuláson esik át, ennek megfelelően pedig a körülmények és a múlt eseményei komoly hatással vannak a tetteire is. Nem kell tehát letennünk a voksunkat a frontális harcra építő szamuráj vagy az árnyak közt lopakodó szellem mellett - mindkettőt szabadon képviselhetjük úgy, ahogy azt a történet vagy az előttünk álló akadályok láttán helyesnek ítéljük.

Egy másik interjú során Nate Fox, a játék rendezője a harc komoly nehézségéről mesélt, valamint arról, hogy a hős előtt álló kihívás félelmetességét a klasszikus szamurájmozik ihlették. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy Jin néhány kardvágás elszenvedése után csakúgy elbukik, mint bármely más harcos, így tehát nem szaladhatunk majd be meggondolatlanul egy mongol tábor közepébe - ha egyszerre öt emberrel vesszük fel a harcot, hamar elnyom minket a túlerő.

A Ghost of Tsushima július 17-én érkezik PlayStation 4-re.

18.
Kawada
#14: A Martin Li-s boss fight a végén mondjuk prón is droppolt rendesen nálam :).
17.
Ultimate
#16: Gondolom azért mert openworld lopakodva ölhetsz és a harc látványra hasonlít az AC féle kvázi 1 gombnyomásos killre. Reméljük ennél azért több lesz.
Én ezt már jobban várom mint a tlou2-t.
16.
Neotechtr
Ez a játék tetszik nekem. A legnagyobb magyar gaming oldalon ugyan az Ass Creed-hez hasonlították, de én nem látom benne annyira az AC-t. Sőt, nem is lesz annyira csurig telerakva ikonokkal meg farmolással, szóval nem. Nekem inkább egy kis W3 szálakat pengetett meg még zeneileg is. Művészetileg is nagyon szép játék és eddig szerintem jól meg van csinálva a grafika. Reméljük jó játék lesz.
15.
Ultimate
#14: Ok csak amiket Nyarlako sorolt nem OW játékok a pókember meg kábé addig néz ki jól amíg nem mész le az utcára.
Szépnek néz ki de azért nem hiszem hogy W3/HZD/DS szintet hozná az eddig látottak alapján, nincs mitől félni. Pláne hogy exeket nem szokás szarul optimalizálni.:)
14.
DragonBleacPiece
#13: igen, meg a pókember sem..hmm..okés, megnyugodtam. áh hülye vagyok, mert fáradt aggyal úgy emlékeztem hogy from software game, de nem (kevertem az elden ringgel)
13.
Nyarlako
#12: God of war meg UC4 is hogy néznek ki mégse akadnak.
12.
DragonBleacPiece
#11: olyan hihetetlenül szépnek néz ki, ezért parázok kicsit hogy nagyon akadni fog ha sok az ellenfél, vagy a fűtenger közepén :D
11.
shatterhand
10.
DragonBleacPiece
ó nagyon várom. csak remélem a ps4 slimemen is menni fog. és felüdülés a sekiro és nioh után, hogy most csak egy sima ember vagy, mágia nélkül
9.
poeady
#7: Én RPG fan vagyok, és a nyílt világú RPG-k egyik alapvető jellemzője a barangolás, "felfedezés, kalandozás". Eldugott helyeken fasza itemeket találhatsz, sőt új küldetéseket, esetleg mellékszálakat a fősztorihoz.
8.
kamgecam
Ninjába fogom tolni! :)
7.
Aang
#3: Így van, ízlések és pofonok. Ugyan nem értem, ezen mit lehet szeretni, de ez már az én gondom:)
6.
Kawada
Beszéljétek meg privátban a spolieres kérdéseket, légyszi. Köszi előre is.
5.
PapaYeti
#3: Suerintem kicsit túl általánosított a forum kötöttségei miatt a gta, zelada, red dead pl tenyleg nagyon jól sikerültek open ben de több helyen ténlegy unalmas időhúzás alibi farmolással es küzdelmekkel. Az viszont vitathatatlan hogy ízlés dolga. Fifat 10 percig.bírtam es mindig ott virít a toplistán :D ameddig van nekem való engem nem zavar.
4.
PapaYeti
#2: +1

A last of us -t nem követtem nyomon egy igéretes videót láttam ... mi a baj vele? Csak amnyi hogy a kötelező fekete mellé lesz egy kötelező meleg karakter vagy rosszab ?
3.
A Fénybenjáró
#2: Az open world-nek pont a felfedezés öröme lenne a lényege, az a "valódi gameplay" részét képezi a játéknak. Neked ezek nem jönnek be, de én például szeretek elnézelődni akár percekig is a naplementében, vagy sétálni az erdőben (Red Dead Redemption remek példa, vagy a GTA sorozat) stb. Ezeknek a játékoknak is megvan a maga varázsa, ugyanúgy ahogyan a katonai fps-eknek vagy az autós szimulátoroknak stb. Csak az emberek ízlésvilága más...
2.
Aang
Mivel a the last of us 2, egy elba..ott gender probaganda lesz, ezért inkább ezt fogom megvenni. Ugyan alapvetően rühellem az openworld-nak nevezett időhúzós, unalom generátor, 5 óra valódi gameplayt 40 órára elnyújtó, kamu videójátékokat. De ennek ellenére a sucker punch-ban, még bízom. Hiszen eddig izgalmas game-eket csináltak. Amelyek úgy voltak openworld-ök, hogy megtudták tartani a feszültséget.
Szóval legfeljebb csalódni fogok(alszom egyet) De eddig izgalmasnak ígérkezik. Annak ellenére hogy kicsit emlékeztet az assassin creed-re. Amelyeket csak akkor vinnék ki, ha fegyverrel kényszerítenének.
1.
godach
Ez valami eszméletlen. Mint ahogyan minden first party cím. Elég, ha az ember 1-2 órát tolja és örökre beleég az elméjébe...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...