Avowed - az Obsidian következő RPG-je

  • Írta: gorien
  • 2020. július 23.
  • Bejelentés
Az Obsidian egész sűrű Xbox Game Showcase-t tudhat maga mögött. Bemutatták a The Outer Worlds kiegészítőjét, a Grounded is a show része volt, de a legnagyobb meglepetés az, hogy már dolgoznak a következő RPG-jükön.

Az Obsidian háza tája eddig a Grounded miatt volt hangos, amelyben hangyaméretűre zsugorodó gyerekekkel játszunk majd. Most azonban mást is várhatnak a rajongóik, ugyanis míg a Groundeddal voltak elfoglalva, párhuzamosan a legújabb, belsőnézetes RPG-jüket is hegesztették a háttérben. Ez lesz az Avowed.

Az Xbox Games Showcase műsorában Matt Booty, az Xbox Games Studios feje azt mondta, hogy mikor felvásárolták az Obisidiant, a csapatnak az volt a kikötése, hogy ezt a játékot mindenképp szeretnék elkészíteni.

Sokat még nem tudunk róla, így azt sem, hogy mikor jelenik meg, de PC-n és Xbox Series X-en meg fog jelenni.

53.
Neotechtr
#52: Amit írtam az nem érvelés, hanem fikázás, a DOS 6.22-n meg gondolkodj, hogy érvelés volt-e, vagy célzás arra, hogy a játékot D:OS -nek írják rovidítve és igen, poén volt.

Kicsit legalább felvehetnéd a fordulatot, mert rugózol itt még mindig azon a témán, amikor már kb tegnap vagy tegnap előtt letudtuk a bazári majomkodásodra, meg hogy te csak ezzel személyeskedsz, meg azzal, majd kapsz egy bant, amikor unalmas lesz.
52.
ABorealis27
#50: Igazad van. Teljesen jogos.
Csak ha valaki leírja, hogy egy "PoE2 szigorúan körökre osztott a háttérben", ami nem igaz, majd pontosítás után emellett érvel orrvérzésig, úgy, hogy nem igaz, akkor azzal nehéz mit kezdeni. Ráadásul én csak vele személyeskedek, meg néha Ultimate-tel, aki meg aztán a másik fele (olykor).

Poedy, te pedig a mostani vitában eljutottál oda, hogy "csak egyéni szintű cselekvési körök vannak" (pff), ami tulajdonképpen a real-time harc definíciója, hiszen egyéni szinten követ akció akciót (amit az action speed mértéke befolyásol, hogy ilyen mértékben gyorsan) és ezt elemzi a rendszer. Definiálod az ellenkezőjét, amit állítasz, és érvelsz a definiált dolog ellen. Mintha azt mondanád, hogy az ég zöld, a fű kék, majd mutatsz egy normális tájképet : "Hát nem látod?"

Netotechtr meg odáig jutott, hogy MS-DOS-sal érvel (félrenéztem, azt hittem csak simán DOS, de most, látva, hogy 6.22 legalább jól megnevettettél így késő délelőtt :D ). Are you fuckin' kidding me?
Én meg OKJ-s felsőfokú programozói papírral rendelkezem még 2003-ból, C++-t tanulva. És? Attól még nem mindenben van igazam ilyen témában.
Na de a DOS 6.22 bezzeg, az a valami. Az a kulcs a PoE2 "szigorúan körökre osztott" harcrendszeréhez.
Jézusom. Azt hiszem ez már sok(k) nekem. Én itt ledobtam a horgonyt.
51.
Neotechtr
#49: "De téged jó, könnyű és fair is baszogatni"

JA, akkor jó, ez esetben ne fogd vissza magad, max majd valaki megunja aztán repülsz. De addig is toljad nyugodtan ezerrel, csak ne lepődj majd meg, ha válaszolnak rá. Amúgy jobban örülnék, ha egy kicsit jobban szinten lennél ehhez, mert pl a DOS 6.22 is egy Microsoft operációs rendszer, azt meg hogy a Pillars hogy működik már többen is leírták.
50.
poeady
Hülyék vagytok mint a faszom, hogy a semmin személyeskedésig menő vitába bírjátok kavarni magatokat.
Ahelyett hogy az eljövendő, világ egyik legfaszább játékának örülnétek. Igaz, még üszkve 3 évet kell rá várni, de aki szereti az rpgket, már megszokta a szegény ember kenyerét. Ehhez képest hülyeségeken szopóztok egymással. Vicc.
49.
ABorealis27
De téged jó, könnyű és fair is baszogatni, mert te vagy itt az egyik legnagyobb r*d.
DOS2. Hát itt a lényeg, neked 1000+ van a DOS2-be és szerinted Pillars körökre osztott :D.
Amikor valaki annyira vakon van, hogy nem érti, hogy mit nem ért.
Ja, és ki a francnak képzeled te magad, hogy megmondd, ki írhat ide és ki nem?
Beutalóval mi van?
48.
Neotechtr
#47: "azért néha odaszúrok egyet-egyet. A suttyóság/hülyeség ne legyen divat"

Azért érted, hogy ez maga az önellentmondás. Ha meg 200 órát raktál a DOS2-be (én amúgy többezret a DOS 6.22-be), akkor meg mindek csinálod magadból a helikoptert, hogy nem tudod elképzelni, hogy mi a körökre osztott, meg mi nem? A többi persze hülye hozzá az egész topic-ban. Akármikor írsz, az nem más, mint egy-egy odaszúrás, elolvastam eddig mindet, sok értelme nem volt. Az meg hogy mit gondolsz az én PS fóbiámról, vagy hogy létezik-e, az megint csak a saját suttyóságod/hülyeséged.

Aztán most meg gyere majd ide százszor egymás után az idézgetős wall of text-ekkel, amik arról szólnak, hogy téged ugye nem is érdekel ffs és be is fejezted már másodszor, mert hülyékre nem pazarlod az idődet. Egy vagy a hülyék közül, de azért szólogassál be egyszer-egyszer, úgyis csak magadból csinálod a majmot. Majd ha dumálni jössz és nem beszólogatni, akkor bárki szívesen fog látni, addig meg húzzál a faszba.
47.
ABorealis27
#46: Tisztázzunk pár dolgot. Nem sűrűn írok ide (most is csak azért, mert felb@szott a hülyeség szajkózása). Ha írok, akkor is az utolsó dolog amit akarok, az a vitagenerálás, trollkodás vagy kötekedés. Bár ha Neotechtr, egyenesen az "igazi gamer" kasztból, igencsak rövid ciklusokban kisebbségezik/niggerezik vagy épp PS fóbiájának tüneteit manifesztálja a komment szekcióba, akkor azért néha odaszúrok egyet-egyet. A suttyóság/hülyeség ne legyen divat.
A téma a PoE2 real-time időmegállítós harcrendszere volt (nem a Pathfinder: Kingmaker, amit ismerek, de még kimaradt, de már nem sokáig). A PoE2 nem körökre osztott sem a háttérben sem a képernyőn játékmechanikailag. Mégis ezt erőltetitek. Az, hogy egyéni szinten cselekvést cselekvés követ, amit egy elméletileg kivitelezhető, (gyakorlatilag nem annyira) 0 késletetésű pause után is megadhatsz, az nem teszi körökre osztottá. Nem véletlen, hogy a combat systemben a #1 legfontosabb mutató az action speed (casting/recovery/reload/attack speed kaszttól és fegyvertől függően), vagyis egységnyi idő alatt minél több támadást végzel, annál jobb. Pláne belekevertétek a dice rollt meg a sebzésértékek képletszintű számítását meg a jó ég tudja még mit, hogy a saját igazatokat bizonygassátok. Bullshit.

"nem csata és harc szintű, hanem karakterszintű körökre osztott cselekvési pozíció" Te tudod egyáltalán miről beszélsz? Vagy most a pár sorral feljebb leírt dolgot írod másképpen? Mert az harc. Vagy ha nem az, akkor miről beszélsz?

Na, megvan.
"ha egy cselekvés megszakadt, az adott karakter cselekvési köre újrakezdődött"
Szóval ha befejezett egy akciót egy karakter, akkor kezd egy újat. Tapstapstaps. Micsoda meglátás. És ezt hívod "körökre osztott cselekvési pozíciónak". Hihetetlen. Akkor igazam volt, szerinted a Darl Souls is körökre osztott, csak nem lehet pausézni.

Btw attól, hogy valaki pártját fogod egy beszélgetésben/vitában még nem lesz igazad neked vagy neki.
200-nál is több órám van a DOS2-ben (100+ a PoE2-ben), nem kell bemutatni. A dice roll nem hangsúlyos a DOS2-ben, a fejlesztők is kb 1000x lenyilatkozták korábban is és most az általuk fejlesztett BGIII kapcsán is, ahol a gameplayeket látva nyilvánvaló, hogy újra hatalmas szerepet kap a párbeszédpaneleknél is, ahogy az D&D univerzumban kötelező, nem véletlen, hogy a Wizards of the Coast szoros felügyelete mellett készül a game.
A DOS2-ben volt egy adott karakterstat és az alapján dőltek el a dolgok a párbeszédpanelen NPC-kel való interakcióknál vagy különleges helyzetekben (persuasion ha mittudomén 5-ös szint, akkor jó vagy, stb), de amúgy annyi köze volt a játékhoz a dice rollnak, hogy a sebzésed 12-18 között mozog, mert beraktak egy 'random' függvényt a damage képletbe. (akkor eszerint az XCOM is dice roll...).
A PoE2-ben - ahogy írtad - jóval több, ott a támadás sikerességét is dice roll döntötte el a háttérben.

"De lényeg a lényeg, fölöslegesen generálódik a vita"
Hát igen. Csak azt nem veszed észre, hogy Te generálod, nem én. Az utolsó két kommenteddel példának okáért.
Na mindegy, én itt ezt a témát befejeztem. Még nyugodtak ismételhetitek, hogy mennyire igazatok van a "karakterszintű körökre osztott cselekvési pozíció"-val (omg) meg minden egyébbel, ha jól esik.
/Amúgy nem északi fény kolléga vagyok, még ha az alapján lett is elnevezve a nickem, hanem ABorealis27. Neveket, még ha nicknév is, ne figurázz ki. Paraszt dolog./
Szép estét és jó hétvégét mindenkinek.
46.
poeady
#45: félbemaradt: példának okáért, ha egy cselekvés megszakadt, az adott karakter cselekvési köre újrakezdődött. Mortis felhozta a dice rollt. Igaza is van részben (hiszen ha dice roll az alapja a cselekvének, a dobás után következik a cselekvés) Azért csak részben, mert a POE kvázi dice roll. De még a ténylegesen körökre osztott Original Sin is kvázi dice roll. Dice rollt kimaxolva egyedül a Pathfinderben láttam (ajánlom mindenkinek, zseniális, északi fény kolléga meg fog lepődni, mert noha a csata real time, a cselekvés "körökre osztott", dice roll alapú, és az általa hiányolt initiative is szerepet játszik), meg talán a klasszikus BG-kben.
De lényeg a lényeg, fölöslegesen generálódik a vita, mert aki valaha játszott ezekkel, az pontosan tudja, mire utalt Neo, meg azt is, hogy nyilvánvalóan nem ez a megoldás lesz a következő obsidian játékban.
45.
poeady
Látom, hogy északi fény nevű kolléga szándékosan félreérti a beszélgetést, csak azért, hogy vitát generáljon, pedig lényegében vitáról szó sincs. Arról van szó csupán, hogy az Eora világában eddig karakterstinten =nem, nem csata, és harc szinten) körökre ösztott cselekvési pozíciók voltak.
44.
Ooorky
#43: Ezt alátámasztom, anno megvettem a Drakensang: The Dark Eye-t aztán kiszoptam már a tutorial-nál.

Pár hónappal később elkezdett idegesíteni a dolog, utánanéztem és kiderült, hogy ez olyan szinten asztali rpg átirata, hogy szabálykönyv nélkül kb. esélytelen.
Szabálykönyv lewarezol, mivel echte német eredetű ezért persze, hogy qva komplikált (főleg az általunk akkor asztal mellett játszott Pathfinder-hez képest), átrágom, új karakter és...

"cakewalk"

Teljesen más mentalitás kellett hozzá, mint egy Oblivionhoz/Two Worlds-höz, de kifejezetten jól játszható volt.

Nem véletlenül nem lett siker Németországon kivül.
43.
Neotechtr
#42: Nekem, mint tapasztalt rpg kedvelőnek az a jó egy kvázi fps brawler lövöldében, ami már eleve egy gamepad akciójáték. Minek bele egy fullos szabálykönyv? Csak kevesen tudnánk vele akkor játszani.
42.
SLi
#41: "az utóbbi, akciójáték szerű lesz, mert az a jó."
már akinek...
41.
Neotechtr
#38: Azt azért írta valaki, mert a Pillars világában játszódik. Amúgy teljesen felesleges és értelmetlen lenne úgy megcsinálni. Az ilyen akkor a legjobb, ha fejbe vágod és az nagyot sebez, nem pedig úgy hogy dob a gép 2 db 20 oldalú kockával és kirandomolja, hogy mennyi. De amúgy nem arról volt szó az elejétől kezdve, hogy egymás után, sorrendben lehet támadni a résztvevőknek, hanem hogy pl DnD-re hasonlító rendszer lesz-e alatta, vagy skyrim szerű. És ahogy írtam, szerintem az utóbbi, akciójáték szerű lesz, mert az a jó.
40.
Neotechtr
#39: Ezért nem kéne beleokoskodni olyanba, amihez nem értesz.
39.
ABorealis27
#36: Az első két mondat is bőven sok volt. Drágább az időm, hogy hülyékre pazaroljam.
Ha nem éred fel ésszel, nem kell erőltetni.
Sajnálom.
38.
Ooorky
Elvesztettem a fonalat, de fogalmam sincs hogyan merülhetett egyáltalán fel, hogy egy fps nézetű arpg körökre osztott lesz.
36.
Neotechtr
#32: A körökre osztott harc lényege a körök igen, de ehhez nem kell állni az időnek és egyesével lépkedni. Minden és mindenki mehet real time, de akkor is köröket számol a játék. Odaküldöd a nyilast a dombra, hogy lője az ellent, mondjuk lő 5 másodpercenként és 30-at sebez, akkor 6 dps-t csinál és ha az ellenfél ettől vérzik, akkor az csak a következő körtől lesz számolva és meghatározott körig tart. Akkor is, ha közben szaladgál, vagy falra mészik az ember. Így működik a Dragon Age, és a Pillars is többek között. A Witcher 3 és a Skyrim nem így működik, hanem úgy, ahogy szerintem az Avowed is fog.

És most ezt vagy megérted, vagy nem.
35.
Mortis
#23: Jó, èn nem használom a Twitter-t s a videójátèkos hírek oroszlánrèszèt is itt olvasom; nekem ez újdonság.

A harcrendszer tèmához: szerintem itt a körökreosztott rendszer lett keverve a 'dice-roll' alapú rendszerrel. Minden körökreosztott dobókockaalapú, de nem minden dice-roll alapú körökreosztott
34.
ABorealis27
#33: vágni/kitérni/*jelet* használni.
Korábbi kommentben: *Iratus*: The Lord of the Dead.

Szerkesztés funkció, please!
33.
ABorealis27
#31: Arról nem is beszélve, hogy a Witcherben is ha lenyomod a bombadobást, akkor eldobja, ha nem szakítják félbe, és csak a dobás animációs szekvencia után tudsz majd vágni/kitérni/kelet használni.
Amit ő taglalt, az a sebzésmodell. Lesz-e vérzés effekt egy arra immunis ellenfélen, hogy épül fel a sebzés mértéke, milyen képlet alapján. Annak nem sok köze van a körökre osztott/real time típusú harcrendszerhez.
Belső nézetes harc lesz, azokhoz illő sebzésmodellel... A helyszín Eora. Amit a világból tudnak, átemelnek. Nem lesz szélsőségesen beolvasztva a PoE harcrendszere egy Skyrim típusú FPS game-be. A világ, amiben játszódik közös, a műfaj nem. (cRPG vs Skyrim).
Ennyi.
32.
ABorealis27
#31: A körökre osztott harcrendszer lényege, hogy körök vannak benne :). Egy körön belül minden harcban résztvevő személy/entitás meghatározott számú akcióval rendelkezik, melyeket egymás UTÁN hajtanak végre (általában Initiative vagy Speed vagy hasonló mutató alapján kirajzolódó SORRENDBEN) , amíg vége nincs a körnek. A harctér lehet izometrikus (D:OS) vagy akár 2D-s is (Darkest Dungeon, Írásos: Lord of the Dead).
A PoE-ben egymás mellett, egyidőben hajtanak végre akciókat a résztvevők. Szimultán. Ez eleve kizárja a körökre osztott státuszt. Nincs is initiative karakter jellemző.
Az 5 fős csapatból 3, együtt kijelölve egyszerre elindul egy nagy szörny felé, majd útközben egy meghal, mert beért a hátul helyezkedő ellenséges íjász/mage hatókörébe és az kiszedte egy telitalálattal. KÖZBEN a nagy monster is elindul előre, a 3 irányába, és leüti az egyiket. Ezt hívják real-time-nak.
A karakter cselekvési köre folyamatosan módosítható (a 3 kijelölt útközben vált útirányt) . Ennyi erővel a command and conquer is körökre osztott, mert ott is eldobja a gránátot, ha azt mondod.
Ennél szájbarágósabban nem tudom leírni.
31.
poeady
#30: Pedig igaza van a kollégának. Minden karakternek támadási/cselekvési körei vannak. Nem gombnyomásra/kattintásra üt, tér ki, vagy védekezik mint a witcher, vagy teszem azt a Skyrim esetében. Erre is kérdezett rá. Hogyan változtatják meg a harcrendszert, ugyanis belső nézet esetében ez nem állna valami jól a játéknak.
30.
ABorealis27
#29: "amúgy se játszanék ÚGY vele" Értőn olvasni tudni előny egy ősi kínai mondás szerint.
A megállítható, real-time harcrendszerrel játszottam végig a 2. részt. Ha neked az "szigorúan körökre osztott módon működik", akkor vannak gondok.
Ennyi erővel minden körökre osztott, ahol egy támadásnak vagy akciónak van egy lefutási ideje. Lol.
A Dark Souls is biztos az lenne, ha lenne benne pause és a történeti panel írná, hogy
Támadás-találat 25-ért
Támadás-kivédve
Támadás-megszakítva
Támadás-találat 70-ért
You died

Nézd már meg az akció panelt és mondd, hogy mindenkinek van akciója minden körben:
https://youtu.be/wbnmWfrPTdo
Arról nem is beszélve, hogy egyszerre mozgathatsz több csapattagot, miközben az ellenfél is mozog és akár akciózik a mozgásodtól függően.
De ez neked "szigorúan körökre osztott a háttérben".
Anyám borogass.

Az erőltetett humoroddal (ha ezt annak hívja valaki) amúgy kényszeresen kompenzálsz valamit? Vannak bajok odabent.
29.
Neotechtr
#27: Nem értesz hozzá, haver. Próbáld ki a Dargaon Age Origins-t xbox 360-on és meglátod, hogy mi az a real time lejátszódó, de körökre alapozó működés. Ha nem látod real time, hogy mennyi időnként tudsz ütni, akkor egyszerűen nem is az, hogy közöd nincs hozzá, hanem már inkább az, hogy nincs hozzá közöd sem.

Hogy lehetsz akkora kóklerpancser, hogy egy kommentben hirdeted az igazságot és azt is egy vessző után, hogy a kutyád sem játszott vele? De amúgy is egy fasz vagy, csak nincs a fejeden szökőkút, most miért kellett tovább rombolni a renomédat?
28.
ABorealis27
#26: A TP-Link routeremen is tudok open world játékokat játszani, ha megy mellette a porszívó? Olyan copy paste-eket, mint a Persona5R, a TLoU2 és a GoW? Azt mondják azok nagyon hasonlóak. Vannak bennük istenek meg szuperhősök meg begombázott zombik is.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...