XCOM - hagyományos RTS is lehetett volna

  • Írta: szlav
  • 2021. február 8.
  • Érdekesség
A 2012-es XCOM: Enemy Unknown hatalmas sikerrel élesztette újra a franchise-t. Ki gondolta volna, hogy a körökre osztott taktikai játékok legnagyobbikát eredetileg hagyományos, valós idejű stratégiai címként képzelték el a tervezők?

A XCOM: Enemy Unknown 2012-ben nem csak egy halott franchise-nak, de gyakorlatilag egy teljes zsánernek adott új életet, amit később a második epizód vitt tökélyre. Ma el sem tudnánk máshogy képzelni az idegen megszállás ellen harcoló ügynökség történetét, volt azonban egy igen határozott pont a múltban, amikor úgy tűnt, hogy egy hagyományos RTS-ben hajkurászhatjuk majd a sectoidokat.

Jake Solomon, a régi és modern XCOM-játékok tervezője a minap közzétett egy dokumentumot, amellyel még 2005 környékén házalt a Firaxis vezérkaránál. A tervezet sok szempontból hasonlít a végleges alkotásra, egy nagy különbség azonban akad: Solomon valósidejű stratégiai játékként képzelte el a rebootot. Az idegen invázióra reagálva különféle bázisokat építhettünk volna a taktikailag kulcsfontosságú helyeken, majd innen indíthattuk volna a véletlenszerűen generált küldetéseinket. A játékmenet már a kezdeti ötletelés alapján is a kisebb osztagokra fókuszált volna, úgy tűnik azonban, hogy az eredeti koncepció szerint nagyobb hangsúly kerülhetett volna a környezet pusztítására és az idegenekkel együttműködő emberi összeesküvők felkutatására.

2.
2.
Ooorky
Anno egy kegyetlen sz*r fps-sel élesztették fel a franchise-t, amire volt Spoony-nak egy hírhedté vált üvöltözése E3-on (Betray! Betray! You betrayed US!), aminek a fogadtatása iszonyatosan pozitív volt a közösségben, ekkor döbbentek rá, hogy az emberek mire vágynak...
1.
1.
GemForge
A Starcraft meg akár hagyományos körökre osztott is lehetett volna.
Szerintem.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...