A Microsoft is saját DLSS-kihívón dolgozhat

  • Írta: fojesz
  • 2021. július 7.
  • Pletyka
Link másolása
Álláshirdetések alapján eléggé valószínűnek tűnik, hogy a Microsoft is elkészítené a saját, gépi tanuláson alapuló felskálázási eljárását. A fejlesztést a jelek szerint elsősorban az Xboxokra szánják.

A felskálázási eljárások segítségével a natívan rendereltnél magasabb felbontáson futtathatjuk a játékainkat, mindezt pedig látványos minőségromlás nélkül - a dolog pedig fordítva is működik, akár teljesítményoptimalizálásra is használhatjuk őket. Az ehhez hasonló technológiák zászlóvivője természetesen az NVIDIA-féle DLSS, azonban már az AMD is előrukkolt hasonlóval (ez az FSR), és nem sokkal korábban az Epic Games is bejelentette a TSR-t az Unreal Engine 5-ös játékokhoz, amely hasonló feladatokra hivatott.

Nagyon úgy néz ki azonban, hogy a Microsoft is beszállna a buliba, legalábbis erről árulkodnak azok az álláshirdetések, amelyeket a Hardware Times szúrt ki. Ezek leírása szerint a redmondiak arra készülnek, hogy "a gépi tanulás segítségével hatékonyabbá teszik a hagyományos renderelési algoritmusokat", a megfogalmazás alapján pedig úgy tűnik, hogy elsősorban az Xboxokra szánják a megoldást. Ez persze nem jelenti azt, hogy később ne találhatna el Windowsra is a fejlesztés, a Microsoftnak azonban minden bizonnyal kritikusabb felhasználási terület a konzolos piac.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...