Egy 2020-as levelében fejtette ki Spencer, hogy miért is alakult úgy a videójáték-ipar, ahogyan. Meglátása szerint, amikor még a játékok túlnyomó többségét fizikai adathordozón adták ki, a nagy kiadók előnyt élveztek, sőt szükségszerűek voltak a fejlesztők számára, hisz a boltok polcaira csak rajtuk keresztül kerülhettek ki a játékaik, a marketingről és az logisztikáról nem is beszélve.
Az olyan digitális áruházak, mint a PlayStation Store, a Microsoft Store vagy a Steam, gyakorlatilag demokratizálták a játékeladást, és olyan fejlesztők számára is megnyílt az út a játékaik publikálására, akikben a hagyományos kiadók nem láttak fantáziát. A játékipar nagyágyúinak nem sikerült megvetniük a lábukat a digitális térben úgy, ahogy azt a fizikai példányok értékesítésében tették. Emellett pedig a játékok előállításának költségei egyre csak emelkedtek. Egy AAA-játék elkészítése mellett annak marketingje is gigászi költségeket emésztett fel, így pedig a stúdiók egyre biztonságosabb játékot kezdtek el játszani, sokszor több, mint 10 éves címeket fejtek tovább, vagy már meglévő franchise-ok adaptálására tértek át, mint ahogy az EA tette a Star Warsszal.
Azzal, hogy a kisebb, független fejlesztők kvázi szamizdat módon publikálhatták a játékaikat, nem csak ők jártak jól, hanem az egész ipar is. A Spencer szerint legértékesebb franchise-ok, mint a Minecraft, a Roblox, a DOTA 2 vagy a Fortnite mind-mind eredetileg független fejlesztők munkái.
Bár a levél nem tér ki rá közvetlenül, de elég egyértelmű, hogy a megoldást az egyébként pozitív példaként felhozott Netflix előfizetéses modellje jelenti annyi csavarral, hogy nem zárják ki az egyéni vásárlásokat. Ez fix bevételt jelent a kiadóknak, miközben a játékosok is jól járnak. Természetesen a levél születése óta eltelt három évben sok minden megváltozott, de érdekes azt látni, hogy mennyi mindenben ma is aktuális.
Jedi Startja is hiába volt gáz látod már be is mondták jön majd a 3.. futószalag rulezz..
De összefogás ezen a piacon lol mint azt várni hogy komoly pénzeket költsek gamingra...elképzelhetetlen
JÓ tényleg nem ettől lesz. De ahogy KENKILL is írta, szerintem tévedsz. Te is abba a hibába esel, hogy a játékosokat kicsit saját magadon ( és a "fanatikusabb" rétegen - mit akik ide is járnak ) nézed. Én se vettem sose játékot egy utcai plakát miatt, vagy fordult elő hogy amíg egy hirdetésbő hallottam egy játékról. De nagyon kibővült ez a közeg, mellesleg nem szabad megfeledkezni az ajándozós vásárlókról sem ( főleg ünnepek idején ) akik nem bújják a gaming portálokat, meg nem járnak fel napi rendszerességel a game store-okba se. Tény ugyanakkor - és ebben egyetértek - az is hogy néha feleslegesen sok pénzt költenek ilyesmire a cégek - már amelyik megteheti.
A generált hype és a hatalmas marketing sokkal kifizetődőbb, mert a potenciális vásárlókat és a casual gamereket is eléri, ami egy sokkal nagyobb célcsoport, mint a hardcore gamerek - akik ráadásul manapság egyre jobban megválogatják mit vesznek, mivel sorra jönnek ki a csalódások AAA-ban. Lehet valami akármennyire jó, nagyon ritka a Valheim-féle eset amikor sikeres is lesz a szájhagyomány által.
De abban egyetértek, hogy mindenki boldogabb lenne ha minőséget is kapnánk a pénzünkért :)
Mert kegyetlen szarul csinálják azért. Ha valaminek filléres tételnek kéne lennie az a reklámozás.
Egy game ugyanis nem attól lesz jó hogy a tömbházakra fel van festve egy részlet egy logo bármi, meg gyak. vadászgépekkel húzzák ki kondenzcsíkban a játék nevét meg hasonló nyomorult megoldások.
Annyi de annyi gamer site van meg annyi store bőven elég lenne ott reklámozni és ha amit ott mutatsz a szarjadiból az jó akkor a szájhagyomán ugyis mindent letarol és az ingyen van...ha meg szar a terméket akkor meg pláne hiába marketingeltél faszságokra 300 millát..
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.