Bemutatót kapott a Star Citizen alatt futó motor

  • Írta: pandaril
  • 2023. október 23.
  • Hír
Link másolása
A StarEngine egy közel félórás videóbemutatót kapott, és ha nem csak előre renderelt animáció, akkor bizony nagyon komoly dolgokra lesz képest a játék. Majd ha egyszer megjelenik.

Egy igazán látványos és részletes bemutató kapott a StarEngine, a Star Citizenhez tervezett motor. A látottak alapján a 64-bites motor sima átmenetet biztosít az űr és a bolygófelszínek között, töltőképernyők nélkül. Az egyes bolygók teljes egészében bejárhatók lesznek majd, megkötések nélkül, és nemcsak a felszínen, hanem az esetleges alagutakban is, ahol a különféle nyersanyagokat bányászhatjuk majd. A streamelésnek hála óriási kül- és beltereket alkothatnak a készítők rengeteg NPC-vel, a városok zónái között pedig valós idejű megoldásokkal közlekedhetünk majd.

Nem nehéz belelátni a fentiekbe, hogy a Cloud Imperium egy az egyben beleállt a Starfieldbe és a Cyberpunk 2077-be is. Hogy kinek mi a véleménye a burkoltan kifigurázott játékokról, az egy dolog, viszont egy valamit nem lehet tőlük elvitatni: mindkettő már megjelent.

A Star Citizen egyelőre még mindig fejlesztés alatt áll, és bár előző évben a fejlesztésre kapott támogatások összege meghaladta az 500 millió dollárt, az egyes hajók árai halandó ésszel felfoghatatlanok. Ezek mellett abszolút jogos szkepticizmussal kezelni a videóban látottakat.

9.
9.
Spazz Maticus
#7: Hát ezt az egyet meg lehet nézni benne hogy milyen szép a grafika, meg perfornance-ot tesztelni sem rossz...XD
8.
8.
crytek
#6: Lehet ezeket összehasonlítgatni ,de teljesen felesleges. Ez direkt erre ment ki hogy minden mondhatni szart aprólékosan megcsinálták vagyis csinálják mert még ugye nem jelent meg..Nem mellesleg a starfield közelébe sincs annyi büdzsének amiből ez készült.. szóval érdemes helyén kezelni a dolgokat.
7.
7.
malibutomi
Nem elore renderelt, ba lehet lepni a jatekba es ezt mind megnezni.
6.
6.
KratoS
#3: Mutasd már meg kérlek a Starfieldben hogy lehet berepülni egy bolygó légkörébe. Még egy bolygót sem lehet körülrepülni. Csináltak volna inkább egy új Falloutot, ahhoz legalább értenek.
5.
5.
Doomsayer
Ezt is csak néztem és néztem, hogy eredeti-e...

De közben és főleg a végén van benne annyi hiba, hogy bármilyen furán is hangzik, csak a pár szem grafikai bug, a LOD-olás és a kameramozgás sajátosságai miatt hihető el, hogy ez tényleg nem valami CGI render, hanem a játék motorjával készült.
Pozitív értelemben mondom, hogy tényleg csak ilyen, mint

a felhővárosban lévő kis vízfelület egyik éle egyszer-egyszer bevibrál (11:22-11:30 képernyő közepe),

vagy az ürge orrából, amikor csöpög a vér, az villog egy kicsit (23:03-23:05),

két repülő taknyolásakor az egyik beleesik és elsüllyed a vízben, de nincs csobbanás (22:35-22:38), [találós kérdés: miért ütközik össze két repülő? - mert egy nem tud.]

illetve a háttérben a víz felszínén hátul hiányzik a screen space reflection (21:40-21:44), kamerafordításnál késik az SSR bal oldalt (22:48-22:52).

A lista nem teljes és nem is kritikának írtam, hanem pozitívan. Ugyanis ha ezek nem lennének én el sem hinném, hogy ez nem egy CGI videó, hanem maga a játék. De így viszont eléggé szigorú. Persze majd a végeredményt kell nézni (annak idején) és hát itt kapják majd meg a népek a töltőképernyő nélküli első ilyen játékot, amiben bárhol és bármit lehet töltés nélkül csinálni. De ennek ára van, mert hát nem létezik/nem létezett hozzá eddig a tech és ez is már 2011 óta készül (a CryEngine 3-ból keletkezett). Ez az amiről máshol beszéltem, hogy az ilyet először fel kell találni, mint az id Software-nek a Doom motorját anno és csak utána lehet ügyeskedni vele. De amúgy még ez sincs teljesen kész és csak jövőre állnak neki a bázisépítés programozásának is.

Csak majd ne legyen panasz a gépigényre sem, ha eljön az idő. Én azt mondom, hogy ha úgy akarják kiadni, hogy legyen benne annyi tartalom, hogy a mai gamerek se mondják azt, hogy kevés benne a tenni való, akkor még kb 10 év kéne ennek.

Amúgy fogalmam sincs milyen gépük van ezeknek most, de nekem is kéne egy.

4.
4.
GAMEROD
Kinézetével nincs semmi gond, eddig se az érdekelt, hanem mennyire részletesen vannak helyiségek kidolgozva, lehet akár milyen jó a grafika ha a szobákban alig vannak bútorok, de azok is papírhatást keltenek, vagy csak fából és dombokból áll a fél játéktér. Más játékokban is a papírvékony falak, stb.. ilyesmikkel van már a baj, nem magával a textúrák minőségével.
3.
3.
Ooorky
Hát ez konkrétan úgy néz ki mint a Starfield...
2.
2.
KopyAti
Nekem elég pre rendereltnek tűnik, de ha nem, akkor...
1.
1.
crytek
Ahogy sejtettük mire megjelenik már hot átlagos lesz a kinézete. Már most sem emelkedik ki..mi lesz majd évek múlva mikor végre kijön.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...