Leállt a mandalóri FPS fejlesztése, közel 670 embert küld el az EA
- Írta: pandaril
- 2024. február 29.
Ez az év egy valamiben erősebb, mint a tavalyi: az elbocsájtások méretében és ütemében. Az év eleji Microsoft-féle 1900 fős "nagytakarítást" most kedden a Sony globális elbocsájtási tervei követték, amelyekből alig ocsúdtunk fel, már itt is a következő nagy hal, aki egy relatíve kis létszámú dolgozójától válik meg. Ha az EA teljes egészét nézzük, akkor összesen 5%-ról beszélhetünk, viszont ez akkor is egy közel 670 embert érintő döntés.
Andrew Wilson, a vállalat vezérigazgatója a tegnapi napon közölte a rossz hírt a dolgozókkal, majd pedig az üzenet tartalma felkerült az EA saját oldalára is. A leépítések eddig két stúdiót érintenek drasztikusan. Az egyik a Respawn, akikről kiderült, hogy egy mandalóri témájú FPS-en dolgoznak, viszont az EA átszervezési döntése értelmében felhagynak bizonyos licencelt projektekkel, amelyekkel kapcsolatban nem látják, hogy sikeresek lennének. Az EA gondozásában készülő Iron Man és Black Panther játékokon továbbra is dolgoznak a fejlesztők.
A másik csapat a Ridgeline Games, akiket viszont lényegesen durvábban érint a dolog, lévén bezárja őket az EA. A csapatot még 2021-ben alapította a kiadó, és egy egyjátékos Battlefield-játék lett volna a bemutatkozó alkotásuk. A stúdióval együtt a projekt is kaszát kapott, a fejlesztők egy részét átcsoportosítják majd Ripple Effecthez a franchise multis ágának fejlesztéséhez, viszont nem mindenki lesz ilyen szerencsés. Nem maradunk single player Battlefield nélkül, ezt a feladatot ugyanis a Criterion fogja átvenni.
A Ridgeline vezetője, Marcus Lehto már korábban távozott a stúdió éléről, X-posztja alapján nem is tudott a kiadó terveiről. A Kotaku összeállítása szerint két hónappal az évkezdés után több mint 8.100 embert bocsájtottak már el a videójáték-ipar különböző területeiről. A becslések szerint nem is fog változni ez a trend.
#9: Szerintem semmi baj nincs azzal, ha nem értünk egyet, amíg tudunk emberként vitázni, szóval minden okés :D Én nem ezt tapasztaltam, így a sirámok nagy része üresen cseng, a Dead Space és a Survivor esetén is, de megértem, és elhiszem, hogy máshol lehet megtörténtek a hibák. De nem az én tapasztalatom, és ahogy láttam, még rengeteg ember volt vele így, mint én. Egyébként, a Survivor PS5re rengeteg patchet kapott/kap még mindig (fenn tartom a gépen, mert néha visszanézek fénykardolni egyet).
Engem David Cage semmilyen játéka nem izgat annyira, mert népszerűtlen vélemény, de eddig minden játéka - sztori szinten, amiért ő a felelős, mint fő író - hulladék volt, ami közelebbi vizsgálatra széthullik. Az Omikron egy jó ötlet teljesen kifacsarva minden érdekes ötlettől, moralitásában ostobává téve, az Indigo Prophecy/Farenheight nagyon ígéretes kezdés után komplett módon összeszarja magát a felétől, A Heavy Rain jól kezd, de aztán előhúzza a főgonoszt a saját seggéből, mivel máshogy nem tud meglepni, A Beyond Two Souls rendkívül buta sztorit hoz, rendkívül ostoba üzenetekkel és lényeggel - "ha hiányoznak a halott szeretteid, akkor csak öld meg magad" - a sort pedig a Detroit zárja, aminek egy szála teljesen értelmetlen, a másik érdektelen, a harmadikat pedig csak Hank és Connor színészi játéka menti meg attól a hulladék írástól, amit Cage bácsi elkövetett társadalomkritika címén.
Én se vagyok a legnagyobb író, de az a fickó egész egyszerűen nem tud írni, és a jó ötleteit belefojtja a saját hülyeségébe.
(Bocs az offtopic rantért, de az SW az egyik alappillére a popkultúrális életemnek, szóval előre tartok tőle, hogyan lesz szétcsapva :D )
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.