Új AA stúdió - gyorsabban, többet szeretne a Microsoft
- Írta: JesusHun
- 2024. augusztus 3.
A mai AAA játékok fejlesztése rendkívül időigényes, elképesztően sok munkaórát és emberi erőforrást vehet igénybe, ami a végén akár több száz millió dolláros költségeket is jelenthet, amit nem minden esetben követ hatalmas profit, van hogy csak valamicskével több jön vissza mint a befektetés.
A Microsoft történelmi jelentőségű Activison felvásárlása előtt a fejesek kicsit puhatolóztak az Activision Blizzard háza táján, hogy mi lesz a tetemes játékkatalógus sorsa, ami úgy tűnik most első hullámban végre kiderül. A terv nem más, mint a régebbi Blizzard IP-k valamilyen formában történő felhasználása, amit egy új, AA minőségű játékok fejlesztésére létrehozott stúdió keretein belül valósítanának meg. A dolgozók egy részét a néhai King tagjai alkotnák – ők készítették többek között a mobilos Candy Crusht –, és akár olyan alapanyagokhoz is hozzáférhetnek majd, mint az Overwatch, a Warcraft vagy a StarCraft.
A hosszas és költséges tripla A címek mellett így a Microsoft gyorsabban és több játékot tud majd piacra dobni, amivel az adott címek rajongói is jól járnak. A modell sikerességét jól szemlélteti a Pocket Pair Palworld-je, ami mindössze 6.7 millió dollárból készült el, és már most ennek a sokszorosát hozta vissza, de említhetnénk az egyfős LocalThunk fejlesztő roguelike kártyajátékát, a Balatro-t is, ami a kiadása utáni első órákban elérte az 1 millió dolláros bevételt.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.