Nyilatkozott a Don't Nod kreatív igazgatója az új LiS-epizódot övező botrányról

Link másolása
Két nap múlva jelenik meg a Life is Strange-sorozat legújabb része, a Double Exposure, ami már most megosztóra sikeredett a rajongók körében Chloe Price hiánya miatt. A Don't Nod kreatív igazgatója elmondta erről véleményét.

Már csak két nap és megjelenik a Life is Strange-sorozat legújabb felvonása, a Double Exposure, ami tovább szövi Max Caulfield történetét. Az új rész azonban nemcsak azért különleges mert visszatér a 2015-ös első rész főszereplője, hanem azért is mert már a megjelenés előtt igencsak megosztóra sikerült. Ez abból ered, hogy nem fog szerepelni benne a közönségkedvenc Chloe Price, ami a rajongók egy részét igencsak nehezen érintette, akik aztán nem késlekedtek azzal, hogy hangot adjanak nemtetszésüknek és kritizálják a fejlesztőcsapatot ezért a narratívabeli döntésért.

Erre válaszolt az első rész társfejlesztője, a Don't Nod kreatív igazgatója, Michel Koch, aki az X-en osztotta meg gondolatait a rajongók viselkedéséről. "A Life is Strange Double Exposure megjelenése óta számtalan gyűlölködő megnyilvánulást olvasok a Deck Nine iránt. Még nem játszottam a játékkal ezért nem tudom, hogy milyen irányba viszik a történetet. Azt viszont tudom, hogy senki sincs feljogosítva arra, hogy azért gyűlölje a készítőket, ahogy azok megírták a játékukat. Lehetsz csalódott, akarhatsz más narratívát a kedvenc szereplőidnek vagy más történetet...de az alkotás végső soron nehéz munka és nagyon szubjektív és ha a Double Exposure sztorija nem nyeri el a tetszésedet, attól még nem törli el azt a képet amit elképzeltél."

14.
14.
Caleon
Én szimplán undorítónak találom, hogy ha valami nem tetszik a "rajongóknak", akkor már gyakorlatilag az alkotók pusztulását kívánják.
Azért is rengetegen szurkolnak, hogy bukjon meg az új DA... na igen, az sokat segítene, hogy legyen új Mass Effect.
Látom a játékipart 2050-ben, lesz EA FC 51, CoD BO 14, GTA 7 és ennyi. Köszönjük majd azoknak, akiknek semmi nem jó.
13.
13.
Macifasz
#3: Önkényes döntéseket hozni? Te miről beszélsz? Az ugye megvan, hogy egy játék univerzuma, a történet és a benne lévő szereplők nem a játékosoké, hanem azoké, akik megalkották? Ne egy játékos döntse már el, hogy egy író/fejlesztő csapat története, és a benne lévő karakterek sorsa, hogyan alakuljon. Ez nem így működik. Az oké, ha nem tetszik mindenkinek, ahogy alakul a történet vagy egy-egy karakter sorsa, de azért elvárni azt, hogy egy fejlesztő csapatnak ne legyenek önálló gondolataik meg ötleteik, hanem mindig, minden alkalommal a játékosokat kérdezzék meg, és majd ők megmondják mi a jó, meg mi a nem jó, az sztem orbitális nagy baromság. Főleg, hogy így valszeg soha nem készülne el egy adott játék, mert olyan nincs, hogy az összes rajongó ugyan azt akarja, és mindenki ugyan azokkal a döntésekkel ért egyet.
12.
12.
Macifasz
#10: Itt is van utalás a sorsára, ha azt választod, hogy össze jöttél vele és őt mentetted meg a város helyett. ;-) Ráadásul a játék legelején, kb. 1 óra gameplay után jön ez a rész.
11.
11.
delphijos
#9: De a 10-nek is jó.

Nem értem ezen mit kell ennyit matekozni. Millió játék van aminek többféle befelyezése van, és folytatás esetén a készítők választanak egyet.Azért egy olyan játéknál ahol egymástól homlokegyenest eltérő befelyezést is választhanak a játékosok, nem lehet minden mindenhol kánon. Aki meg a várost mentette meg, az meg a képregény miatt hőbörögjön ? Fogjátok fel úgy hogy a képregény az egyik "irányt" vitte tovább, a játék meg a másikat. Amúgy le is van írva:

"The comic is set one year after the events of the original Life is Strange, and is a continuation to one of two of the games possible endings, known as the Sacrifice Arcadia ending."

Ha meg ezt viszik tovább a játékban, akkor legyen ugyanaz a sztori ? Az mire jó ? Ha meg más, akkor ugyanott vagyunk, csak Chloe-val. De akár az is lehet hogy a szinésznővel nem tudtak megegyezni / nem ért rá és nem akarták másra cserélni.


"a készítők lusták voltak bele írni Chloet a játékba"

Ez meg aztán tényleg elég nagy marhaság. Mennyivel lett volna több munka beleírni, mint írni egy másik sztorit amiben nincs ? Ezen mit lehet spórolni ? Mi ebben a lustaság ?
10.
10.
sirdani
És azt amúgy már 100%-os bizonyossággal tudjuk, hogy nem lesz semmilyen párhuzamos idősíkos csavar, vagy emlékezetkihagyás, vagy "az egész csak egy álom volt", vagy bármi egyéb, ami miatt mégiscsak lesz valami Chloe-val? Picit furcsállom, hogy így a teljes képregényes univerzumot kukáznák. Valamint azt is, hogy a LiS2-ben és a True Colorsban is volt utalás Chloe jövőjére, ha korábban őt választottad a város megmentése helyett.
9.
9.
Bella_deidara
A commentekkel nem értek egyet. A jàtéknak pont az a lényeg, hogy a játékos dönt, és ezzel, hogy sokan Chloet választották emiatt lennie kéne egy olyan része a játéknak ahol benne van Chloe. És van egy olyan rész ahol kérdezik max-et és vagy azt mondja, hogy Chloe meghalt vagy azt, hogy szakítottak már ez ott megbukik, hogy Chloe utánna Victoriával kezd randizni és ez szintén egy szarság! Ami azt illeti aki szereti Chloet amiatt kéne Chloenak benne lenni mivel megmentette és aki nem szereti az a várost mentette meg emiatt Chloenak nem kell benne lennie. Saját meglátásom szerint a készítők lusták voltak bele írni Chloet a játékba. Warrennel meg az a baj, hogy rengetegen a barát zónában tartották és azt hiszem Warren sincs benne a játékba. Egyébként a képregényben is együtt van Max és Chloe tehát emiatt sem értem.
8.
8.
silkgoat
#3: Igazad van, az Ubi-nak csodas jatekai szulettek a lelkes rajongok penztarcajat figyelembe veve :D (nem, klonoztak esz nelkul az uncsi szarjaikat)

Ja a #4-re is mehetett volna
7.
7.
delphijos
#3: “ Szerintem örülhetnének hogy lelkes rajongóik vannak”

Neked is csak azt tudom mondani, hogy próbálj írni egy sztorit. És amikor sikeres lesz, és folytatnád, akkor rájössz hogy minden “lelkes rajongód” másképp folytatná. És GARANTÁLT hogy ahogy te folytatod, lesz akinek nem fog tetszeni. Mert ő másképp képzelte.
6.
6.
delphijos
#4: Ez oké a játékmenetre, a szép grafikára, stb… De egy sztori ne legyen már szavazás kérdése. Most a csaj rajongói “háborognak”, ha benne van akkor azok akik nem szeretik, a sor végtelen hosszú. Ha egy sztorit FOLYTATNAK , mindenkinek van valami elképzelése. Képtelenség lenne mindenki a kedvére tenni. Mindenki másképp folytatná. Láttuk már azt is hogy más se volt a sztori mint fanservice. Az se jó. A történet legyen már a készítők joga és felelőssége is. Ahogy mondtam, nem kell ( és nem is fog ) mindenkinek tetszeni, de erre nincs is megoldás. Bármilyen is lesz, lesznek akiknek nem fog. És mindig ezek hangja nagyobb. Ja, és a lényeg hogy itt még csak nem is tudjuk mi lesz, DE MÁR MEGY A HÁBORGÁS.
5.
5.
Gongoro
Akik képesek voltak feláldozni egy várost azért a reménytelen csajsziért azok már kaptak egy előzményt. Amivel annyiszor játszhatnak ahányszor csak akarnak. Max sztorija valahogy most jobban érdekel. A szerzők pedig had írják már úgy a történeteiket, ahogy akarják. Ha bárki tud jobbat akkor hajrá! Biztos lehetett jelentkezni ennek a munkálataira is! Peace!
4.
4.
nemfontos
#2: Attól függ hogy miért készítették.ha a saját szorakoztatasukra akkor tényleg mindegy. De ha a rajongók pénzét akarják akkor nem az. Őket kell kiszolgálni mert ők fizetnek majd.
én egy forintot nem adnék ezért a vacakert de aki igen azt épp most rúgják lábon és küldik el a fenébe.
3.
3.
coderman
Én a fejlesztőket nem értem manapság, teljesen el vannak szállva. Szerintem örülhetnének hogy lelkes rajongóik vannak és lehet nem lenne rossz az ő igényeikre figyelni fejlesztéskor nem pedig önkényes döntéseket hozni. A last of us rajongótábora is teljesen lecserélődött, elég csúnya szakitás volt. Persze fölösleges fröcsögni a neten, majd a pénztárvácal kell véleményt nyilvánitani.
2.
2.
delphijos
Pont ez is az ami nagy gond ma.Teljesen egytértek azzal amit a csóka mondott.Ez az Ő SZTORIJUK. Nem kell hogy tessen, de mi az hogy ezért gyűlölködés megy ? Meg hogy ez már "botrány" ? Az emberek tényleg el vannak tévedve...
1.
1.
rDAVE
"közönségkedvenc Chloe Price" Az... xD Örömmel mentettem meg egy egész várost az önpusztító csaj helyett. Max-nak ott volt a kocka srác.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...