Ra Ra BOOM: augusztus 12-én landol a ninja pomponlányok csapata
- Írta: Baraaju
- 13 órája
A négyfős, kooperatív beat ’em up játék augusztus 12-én jelenik meg PS5, Xbox Series X/S, PS4, Xbox One és PC platformokra, kézzel rajzolt, képregényes látványvilággal és teljes szinkronnal.
A játék főhősei: Aris, Saida, Ren és Vee, akik egy mesterséges intelligencia által fenyegetett Földet próbálnak megmenteni. A különleges harcrendszer a klasszikus verekedős játékokat újragondoló „sáv-alapú” (lane-based) dizájnt alkalmaz, ahol a játékosok nem csak közelharci mozdulatokat, de távolsági támadásokat is használhatnak, karakterspecializált kombókkal.
A Ra Ra Boom összesen kilenc pályát tartalmaz, amelyek mindegyikét teljes szinkron és egyedi vizuális stílus jellemzi. A grafika ugyanis a nyugati képregények és a keleti animék közti esztétikai átmenetet idézi.
A játékkal kapcsolatos leggyakrabban emlegetett érdekesség viszont az, hogy a fejlesztőcsapat 80%-a nőkből és marginalizált alkotókból áll. A fejlesztést a Gylee Games vezeti, ami egy amerikai független stúdió, és amely tudatosan törekszik a játékfejlesztésben alulreprezentált csoportok integrálására. A stúdió alapítója, Scott Wong korábban az Insomniacnél és a Microsoftnál dolgozott, de a Ra Ra Boom kapcsán külön kiemelte, hogy céljuk egy olyan narratíva és játékmechanika létrehozása volt, amit „női és queer játékosok is autentikusan sajátjuknak érezhetnek”. A karakterek háttértörténetei is ennek megfelelően árnyaltabbak, mint amit ettől a zsánertől megszoktunk.
A játék már most kipróbálható egy ingyenes Steam-demóval. A megjelenés előtt várható még egy extra karakterbemutató trailer, illetve bővülhet a játékmódok köre is egy kihívásalapú arcade mód formájában (a Gylee Games Discordján már téma, hogy tesztelnek egy ilyet).
Ha a Scott Pilgrim vagy a Streets of Rage világa mellé valami frisset keresel, a Ra Ra Boom augusztusban egyedi alternatívát kínál; látványban, hangulatban és üzenetben egyaránt.
A többit meg nem igazán értem, lehet, foglalkoznom se kéne vele, de mégis...miért lényeg, hogy nők, és főleg "marginalizált"(???) nők fejlesztik? Meg ez a szöveg: "női és queer játékosok is autentikusan sajátjuknak érezhetnek”...??? Miért, a Streets of Rage-t kizárólag hetero férfiak érezhetik autentikusan a sajátjuknak?
Annyira nem kéne ez az erőltetett, kvótás bullshit, meg nemeket, szexualitást belekeverni.
Lányok, egyszerűen csak csináljatok egy frankó játékot! A többi jön magától.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.