2024-ben többen játszottak PC-n, mint konzolokon, de az utóbbiak hoznak több pénzt

  • Írta: zoenn
  • 2025. április 11.
  • Biznisz
Link másolása
A Newzoo közzétette a globális játékiparra vonatkozó éves jelentését, és az adatok azt mutatják, hogy tavaly többen játszottak PC-n, mint konzolokon. Sőt, a master race képviselőinek száma 3,9 százalékkal nőtt egy év alatt.

A PC-s játékosok száma jelentősen meghaladja a konzolosokét - legalábbis ez derült ki a Newzoo legfrissebb jelentéséből, amely a globális játékipar helyzetét elemezte 2024-re vonatkozóan. A PC-s játékosok számra 3,9 százalékkal nőtt az előző évhez képest, azaz 873,5 millióról 907,5 millió főre. Ellenben a konzolosok száma 629,5 milliót tesz ki, ami 2,3 százalékos növekedést jelent.

A jövőre nézve a Newzoo azt jósolja, hogy 2027-ig a játékosok száma folyamatosan emelkedni fog, idén a PC-sek tábora 930,1 millióra, míg a konzolosoké 653,1 millióra rúg majd, de 2027-re ez a szám 971,7 millió, illetve 698 millió lesz.

Annak ellenére, hogy a PC-sek többen vannak, a konzolos bevételek így is többet hoznak a konyhára. 2024-ben a konzolos játékot 42,8 milliárd dolláros bevételt termeltek, míg a PC-s címek 37,3 milliárdot. Az éves 80,2 milliárd dolláros forgalom valamivel kevesebb, mint 2023-ban volt (81,9 milliárd). Ennek ellenére a játékokból befolyt összeg 2025-ben 82,5 milliárd dollár lesz, míg 2027-re meghaladhatja a 92 milliárd dollárt is.

És mi a pozitív növekedés oka? Az új hardverek! A Nintendo Swich 2 idén júniusban landol a boltokban, és 2027 körül várható a következő konzolgeneráció is, ami még több játék vásárlására ösztönzi a felhasználókat.

A konzoljátékokból származó pénz 3,9 százalékkal csökkent egy év alatt, mivel a prémium fizetős címek 14 százalékos éves visszaesést mutattak - ez utóbbiakból csupán 19,9 milliárd dollár folyt be - ez még mindig a teljes bevétel 46 százalékát jelenti! Viszont a mikrotranzakciók a a teljes bevétel 32 százalékát tették ki, ami 13,9 milliárd dollárt hozott - ez 4,5 százalékos növekedés 2023-hoz képest. Utána következnek az előfizetések, ami 14,1 százalékkal nőttek éves szinten, 6,9 milliárd dolláros forgalommal. A DLC-k a teljes bevétel 5 százalékát tették ki 2,2 milliárd dollárral, ami még mindig 2,5 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

A legtöbb mikrotranzakciót a Fortnite-ban, a Call of Duty: Black Ops 6-ban és NBA 2K25-ben bonyolították le, míg DLC-k terén az Elden Ring, a Diablo IV és a Destiny 2 áll az élen.

1.
1.
Neo1989
Én játszom mind a 2-n. Soha nem a platform érdekelt.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...