A PC játékosok többet költenek mikrotranzakciókra mint játékokra
- Írta: JesusHun
- 2025. április 11.
Az utóbbi évtizedekben a játékipar szépen berendezkedett és kihasználta az internet nyújtotta kényelmeket, annak idején például százszor is át kellett nézni, mi kerül ki a fejlesztők kezéből és mit nyomnak azokra a bizonyos aranylemezekre. Manapság viszont egy gyors patch vagy update könnyen kijavítja az esetleges hibákat, emiatt viszont sokszor túl hamar adnak ki valamit, mondván utólagosan majd úgyis ráérnek befoltozni a lékeket.
Az internet videojátékokra gyakorolt hatása más területeken is nagyban érződik, a megvásárolható DLC-k és kiegészítők mellett a mikrotranzakciók is aranykorukat élik, és bizony vannak konkrét kiadók, akik ezzel az üzletmodellel a szemük előtt készítik az újabb és újabb játékaikat. A Newzoo idén kiadott jelentése szerint pedig ezek a kiadók nem csinálnak hülyeséget, tavaly ugyanis a PC játékosok nagy része nem új szerzeményekkel múlatta az időt, hanem inkább a meglévőkhöz vásárolt egyéb tartalmakat.
Az egyik mellékelt diagram egészen jól szemlélteti a dolgokat, ezek szerint 2024-ben a PC-n megejtett költések csupán 28%-a ment teljes játékokra (ebből 8% volt 2024-es megjelenés), 14%-a viszont DLC-kre, és egészen félelmetes módon az 58%-a mikrotranzakciókra. Konzolokon is megfigyelhető egy növekvő tendencia, évente 4.5%-al növekszik a mikrotrancakciót preferáló emberek aránya, de ez így is csak a teljes egész 32%-át tette ki tavaly.
Érdekességképpen a konzolos költések mintegy 16%-a Nintendo Switch Online, PlayStation Plus és Xbox Game Pass előfizetésekre megy el, de az 5%-os DLC vásárlások mellett még így is nagyrészt az új játékok beszerzése mellett teszik le legtöbben a voksukat. A PC idei évét nehéz lesz megjósolni, de a konzolt választók esetében a Switch 2 megjelenése és a GTA VI is keményen meg fogja billenteni a mérleg nyelvét — utóbbi mondjuk a PC statisztikákon is látszódni fog.
A játékokra költenek ők is, csak közvetett módon.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.